Gyermeksziget Fejlesztés Suli-nyitogató fejlesztőkártya Magányos szülők klubja Fogyókúra
Alternatív pedagógia
  Montessori iskolát keresek!
  Waldorf iskola
  Zsolnai-módszer
  Montessori oktatás
  Montessori tapasztalat
  tapasztalatok a Waldorf-pedagógiával
  Hol vagytok Montessori-s szülők?
  kecskemeti montessori ovit keresek
  Zala megyei alternatív oktatás
  DOMAN Módszer
Szülők egymás közt
  Fogyatékkal élő gyermekek
  Alternatív pedagógia
  Nevelési kérdések
  Ikrek
  Gyermekirodalom
  Csoportösszetétel
  Fejlődési rendellenességek
  Egyéb
  Segítségkérés
  Szavazási témák - vitafórum
  Iskolakezdés
  Óvodakezdés
  Külföldön nevelem gyermekem
  Oviinfo
  Betegség
  Szobatisztaság
  Suliinfo
  Autizmus
  Utazás
  Nyaralás
  Tábor
  Bölcsőde
Munka - Állás
  Hirdetés kiemelés
  Babysitter
  Babysitter külföld
  Babysittert keres
  Babysittert keres külföld
  Pedagógus állást keres
  Pedagógusi állások
  Óvodapedagógusi állások
  Dajka állást keres
  Dajka állások
  Nyelvtanár állást keres
  Nyelvtanári állások
  Óraadó, korrepetáló munkát keres
  Óraadó, korrepetáló munkák
  Egyéb munkát keres
  Egyéb munkák
  Mielőtt babysittert választana...
  Hirdetési etikett
Fejlesztőpedagógus válaszol
  Fejlesztőpedagógus válaszol
Óvónő válaszol
  egészségvédelem
  óvodai napirend
  gyermeknevelés
  gyermeki félelmek
  ábrázoló tevékenység
  óvodán belüli feszültségek
  beszoktatás
  balkezesség
  válás a családban
  óvodai ünnepek
  óvodai tevékenységek
  gyermekirodalom
  szobatisztaság
  testvérek
  óvodai beíratás
  csoportösszetétel
  egyéb
  iskolába lépés
  beszédfejlődés
Alkoss velünk!
  Anyáknapja
  Húsvét
  Farsangi jelmezek
  Mikulás
  Karácsonyi ötletek
  Dekoráció
Képeslap küldés
  Szemünk fénye
  Szeretet üzenet
  Bocsánat
  Ünnepek
  Anyák napi képeslap
  Mikulás képeslap
  Karácsonyi képeslap
  Újévi képeslap
  Valentin napi képeslap
  Húsvéti képeslap
  Tavaszi képeslap
  Vicces



Hozzá szeretnék szólni!

Vissza a kérdésekhez!

Montessori tapasztalat
Olyan szülők válaszát várom, akiknek van tapasztalata Montessori óvodával kapcsolatban.


T. Vagabond.
Nagyon örülők véleményének . Tanácsot szeretnék öntől kérni fiammal kapcsolatban. Tudnánk esetleg privátban levelezni. karoly113@mail.com

Sziasztok!
A kisfiam most másfél éves és most kezdjük a bölcsődét, és ha lehet, 2, 5 évesen kezdenénk a Padlizsán utcai Montessori ovit. Tudtok nekem segíteni, kb. milyen havidíjra és egyéb költségre számítsak az oviban?
Köszönöm! Böbe

Sziasztok!
A kisfiam most másfél éves és most kezdjük a bölcsődét, és ha lehet, 2, 5 évesen kezdenénk a Padlizsán utcai Montessori ovit. Tudtok nekem segíteni, kb. milyen havidíjra és egyéb költségre számítsak az oviban?
Köszönöm! Böbe

Sziasztok!
Montessori-s tanácsokat felvilágosítást a Kati Oviban is kaphattok Csepelen, akárcsak Valdorf-osat!
Ez irányadó útmutatás lehet a hogyan, merre és hova tovább kérdésekre!
Csak nézzétek meg melyik óvonénitől kéritek a tanácsot, felvilágosítást szakmailag, mert ott is van sajnos negatív példa!
Ezért előtte nem árt ha elolvassátok itt a kérdések-hozzászólások közt a 'Kati ovi pro és kontra' címzetűt pl, meg hasonlókat is!
S.Krisztina.Bp.

Kedves Szülők!
Én csak egy nagymama vagyok, aki sokat van az unokáival, így van rálátásom a fejlődésükre. A legnagyobb unokám - 10 éves - 2. osztály végén ment át egy híres zuglói iskolából a Heltaiba, ahol Montessori szellemiségű oktatás-nevelés folyik. A kislány nagyon okos, aktív volt, amit a jóhírű iskolában majdnem sikerült letörni. Szerencsére véletlenül jó sulit választottak a szülei, így került a Heltaiba, ahová nagyon szeret járni, itt is jó tanuló (kitűnő) és az aktivitását, szereplési vágyát nem letörik, hanem segítik és "kihasználják". Lányomék egy pest- környéki kisvárosba költöztek a nyáron, de a gyereket továbbra is behordják a Heltaiba, mert a gyerek hallani sem akar más iskoláról. A kislánnyal legutóbb a környezetvédelemről beszélgettünk (10 éves!) és olyan okosakat mondott, hogy sok felnőtt megirigyelhetné.
Megjegyzem, hogy a középső unokámat is (2 éves múlt) a mellette található Montessori-oviba akarják majd járatni, mert a módszer és az azt alkalmazó pedagógusok nagyon jók.

Tisztelt Szülők!

Elolvasva a sok véleményt a Montessori tanítással kapcsolatosan, nem is csodálkozom, hogy az érvek és ellenérvek egymást érik. Mivel a szülő gyerekének minden téren a legjobbat szeretné megadni, érdemes elgondolkodni, azon hogy egy óvoda, iskola vagy módszertan választásánál a gyerek igényeit kell szem előtt tartani.
Személyesen Budapesten több mind tizenöt iskolával van kapcsolatom Köztük megtalálható Montessori oktatású, általános, sporttagozatos, zene, általános és gimnázium.
Tíz éves tapasztalat után ki merem jelenteni, hogy nem a módszertan sem a fórum nem ad egy reális képet az oktatási intézményekről.
Példákkal alátámasztva :
- van egy jó hírű sporttagozatos általános iskolánk, ahol olimpikonokat is neveltek és erre büszkék is, csak hogy a gyerekek magaviselete kritikán aluli a pedagógusokkal szemben is.
- egy másik jó hírű általános iskolában a gyerek meglopja a tanárát
- egy utolsó példaként amikor az iskola igazgatója szerződést megszegve , hazudva próbál érvényesülni .
Véleményem szerint sajnos a z oktatási rendszerrel vannak a gondok. Az óvodák vezetősége és az óvónők befolyása alatt a szülő 90% -ban dönt a gyerek beiratkozásán az iskolába. Nagyon kemény és könyörtelen harcok folynak az iskolák között a jövendőbeli kisiskolások létszáma miatt.
Az oktatás a tapasztalat az iskola vagy óvoda hírnevét a szülők terjesztik akár mint egy jól megszervezett reklám hirdetés.
Budapesten a XIV-ik kerületben a Padlizsán utcai Heltai Gáspár Általános Iskola Montessori rendszerbe oktatja a gyerekeket. Nagyon sok szülőt és gyereket is ismerek az iskolán belül és véleményem szerint csak az óvodák negatív hadjárata járatja le az iskola hírnevét.
Nem tudom ha tudják de ebben az iskolában a sport területén vannak világkupa győztes gyerekek, tanulmányi eredményeikkel sem az utolsók a kerületbe.
Tíz év tapasztalat és kapcsolat, tizenöt iskola de ha lehetne akkor a Montessorit választanám újra a gyerekemnek . Igen nagyon sokan megbuknak , igen nagyon sokan magaviseleti problémákkal küszködnek de hol nem?
Köszönöm hogy elolvasták és várom válaszukat, véleményüket !

Vagabond

Kedves Montessori ovit kereső!

A Magyarországi Montessori Egyesület vezetőjéhez forduljon ha még aktuális.
www.montessori.hu/

Stefán Mariann, elnök
+36-70-315-5077
mariann@montessori.hu

üdvözlettel egy Montessori pedagógus

Kedves érdeklődő(k)!

Én csak ajánlani tudom mindenkinek a padlizsán utcai Montessori óvodát. Vagy 6 zuglói óvodába elmentem nyílt napra, végül úgy döntöttem, hogy a Nagy Lajos király utcai jó is lesz. Az óvónőkkel se volt igazán bajom. Elsőre!!! Második alkalommal, amikor ott jártam a kislányommal, már valami szorongás kezdett bennem kialakulni. A pontot az tette fel, amikor egy nagyobb fiú feldobta a műanyag talicskát, azt se nézve, hogy hová esik. Ez még nem is lett volna olyan "megrázó". Az óvónők reakciója annál inkább. "Az ő sorsát borítékolni tudjuk..." Na neeeee! Kész? Ennyi? Itt van már vagy 3 éve és erre jutottak vele? Na innen el, de minél hamarább!
Egy jó barátunk kislánya a Padlizsán utcai Montessoriba járt és mindig csodáltam, hogy milyen talpraesett, nyitott és magabiztos kiscsaj. Tudom, ez a szülőkön is múlik, viszont amikor ovisok lesznek, akkor már a nap nagy részét mégiscsak az óvónőkkel töltik. Nézzük meg mit tudnak ott nyújtani??!!...
Nos. Itt egy ilyen esetben soha nem hallaná senki a fent idézett mondatot. Amikor megérkeztünk, az óvónő Edit leült a szőnyegre egy nagy bögre kávéval és kedvesen, közvetlen stílusával előadta, hogy hogyan folyik náluk az élet. Közben egy kisgyerek keringett körülöttünk egy repcsivel. Erre Edit: "Ő egy másik helyről került ide, mert nem szerették az óvónők! Azt mondták rá hiperaktív. Most nézz rá. Szerinted egy hiperaktív így el tud játszani? Tudod szerintem mindenkit meg lehet menteni! :)"
Be is iratkoztunk és...és most minden túlzás nélkül, teljesen őszintén azt kell, hogy mondjam, a mai napig ezt érzem: ISTENEM, DE JÓ, HOGY IDEJÁR A GYEREKEM!!!! Olyan mintha egy másik otthonunkba vinném. Hihetetlen családias a hangulat. Bármit meg lehet az óvónőkkel beszélni. Tényleg bármit! Nagyon jól állnak a gyerekekhez, szeretem ahogy bánnak velük. Edit a határozott, "szigorúbb" óvóanyu (mint a legtöbb családban az apa), ami nagyon fontos, hogy a gyerekek biztonságban érezzék magukat és tudják hol a határ. Enikő helyett, aki most már a budai Montessorit vezeti, jött Kati a maga friss, kreatív lendületével. És ott van a babusgatás, a kényeztetés mestere (kabóca)Gabóca, akin mindig "lóg" egy gyerek, mert annyira szeretik. Tuti csapat. És igazán ők a lényegek, a módszer csak egy hatalmas plusz.
Minden nap tudom, hogy mi történt a gyerekkel, milyen kedve volt, mit csinált stb. Ráadásul ezt soha nem én kérdezem, hanem az óvónők maguktól elkezdik mesélni. És ha néha keményebben is beszélnek a kicsikékkel, azt soha nem undokságból teszik, soha nem a gyerek ellen, hanem a gyerekért. Mert a kemény szavakra is szükség van, ahhoz hogy a gyerek magabiztosan el tudja magát helyezni a világban.
Az én gyerekem egyébként tipikus feladatos gyerek. Még nem is járt óvodába és már azt szajkózta, hogy játszunk feladatosat. Hát itt aztán nem szenved hiányt benne. Persze, ha nincs kedve nem kötelező feladatosat játszania. Mert itt semmi se kötelező (félreértés ne essék, nem azt csinál, amit csak akar, mert az otthon se úgy van!!!), de az óvónők előbb-utóbb észrevétlenül úgyis belevonják a gyereket mindenféle jóba. Szerintem azt is meg kell szoknia egy gyereknek, hogy bizony olykor a mások után otthagyott rumlit is össze kell pakolni még, ha nem is ő csinálta. Elvégre a főnökének se fogja azt mondani, hogy ez nem is az ő feladata lenne, hanem Jóska Pistáé, szépen meg fogja csinálni. :) A montessori módszer rengeteg szabályt rejt magában, csak a gyerekek nyelvén van tálalva, ezért észrevétlenül, játszva tanulják meg. Egyedül játszanak, amikor montessori játékot vesznek elő, de ha van kedvük simán együtt is játszhatják. A kis szőnyeg az ő munkaasztaluk, territóriumuk, amire kipakolják a játékot. A másik nem mehet csak úgy oda és nem rondíthat csak úgy bele az ő „munkájába”. Bekapcsolódhat, ha megengedi neki az, aki éppen azzal az eszközzel foglalatoskodik. Ezzel megtanulják tiszteletben tartani egymás munkáját. De ezt sem szabad úgy elképzelni, hogy nem szólhatnak egymáshoz és ilyenkor nem játszhatnak egymással. A gyerekek hál istennek ettől sokkal rugalmasabbak és nyitottabbak és szívesen veszik a másik társaságát.
Másrészről olyan jó, hogy itt be lehet menni a csoport szobába játszani. Mi pl. a kisebbik gyerekkel, aki most lesz két éves, rendszeresen ott játszunk. Mire ovis lesz már otthonosan fog mozogni ebben a közegben.
Kedves Zsuzsa valamit nagyon félreérthettél. Szerintem a gyerekünkkel kapcsolatos negatív kritikát is el kell tudnunk szenvedni és tanulnunk kell belőle. Nincs tökéletes ember. Még a Dalai Lámának is vannak hibái. Mondom ezt úgy, hogy engem is bepontoztak egy-két nevelési dologgal kapcsolatban, pl. határozottabban jelöljem ki a határokat, ha nem szeretném, hogy kiessen a kezemből az irányítás. Szép dolog a demokrácia, de egy gyerek ne azt érezze, hogy mindenben van döntési lehetősége, hiszen ő a gyerek és én vagyok a felnőtt. Magamba néztem és meg fogadtam a tanácsot, mert bízom bennük, hogy jót akarnak és nem csak úgy vaktában kritizálgatnak.
Végül csak azt tudom tanácsolni, az óvodát keresőknek, amit nekem is tanácsoltak: az óvónőket kell megnézni, hogy milyenek, hogy bánnak a gyerekekkel, hogyan állnak a világhoz. A módszer csupán másodlagos. Shanti, shanti :)))!!!
Üdv. mindenkinek: a másik Zsuzsi (aki egy elkötelezett, de nem lekötelezett és nem elvakult anyuka, a padlizsán utcai montessori óvónők iránt)

Montessori ovodat keresek pesten.

Hol tudnam megtalalni a montesszori ovodak listalyat az egyes keruletek-ben, es esetleg kozelebbi info-t / velemenyt ezekrol az ovodakrol?

Montessori szülő lettem Ausztráliában, véletlenül alakult így. Csak pozitív tapasztalatokat tudok mesélni, mindenkinek jó szívvel ajánlom a módszert. Néhány hónapja érkeztünk, s első dolgunk volt természetesen, hogy éppen három éves kisfiunknak ovit keressünk. Közelség, ár, ilyen szempontok döntöttek. A helyi Montessory ovi teljesen beleillett a képbe. Már az egyterű, kis polcokkal teli terem is megkapó volt, pláne ami benne történt. A gyerekek nyugodtan, önállóan, zavartalanul mindennel játszhattak. Nem voltak elérhetetlen játékok, tiltott játékok, csak bizonyos alkalmakra elővehető játékok. Emellett a környezetüket maguk rendezik, elmosogatják a dolgaikat. A Montessory játékok tényleg szenzációsak. A három éves, éppen óvodás, bölcsödéjét és minden stabil pontját elvesztő kisfiunknak egy hétbe telt a beilleszkedés úgy, hogy ráadásul egyetlen szót sem beszélt angolul. Hát, ez azért nem olyan sok idő! Imád ide járni, és olyan mértékben önálló, hogy az felnőtt szemmel nézve döbbenetes. Nem csupán meg szeretné oldani maga körül a dolgokat, de meg is tudja oldani. Bármit szeretne, elsőként maga próbálja meg, s csak akkor kér segítséget, ha nem megy egyedül, de akkor sem azt kéri, hogy csináljuk meg helyette. Véletlenül és tudatlanul kerültünk a Montessory módszer közelébe, de nem bántuk meg, reméljük kisfiunk boldog felnőtt lesz.

Sziasztok!
10 éves kisfiamat a 10. ker. Montesszori isk.vinném.
Akinek van az iskoláról információja, tapasztalata azt nagyon megköszönném ha írna a renata74@citromail.hu e-mail címre. köszönöm!

Én 1.ben kerültem be a heltai gáspár montessori osztályába, amit akkor kezdtek az iskolában, mi úgymond "kísérleti osztály" voltunk. az "osztályfőnökünk"-amely fogalomat kb 3.ig nem is hangzott el a 2 tanárunk közt- tanulmányozta a módszert és utánnaolvasott, a másik tanárunk pedig tanfolyamot végzett legjobb tudomásom szerint. azt kell mondanom nekem rossz szavam nem lehet a módszerrel kapcsolaban, csoportmunka, barátságos légkör, magas színvonalú oktatás jellemezte első 4 iskolás évemet, és mindez úgy, hogy szívesen jártem be és alig vettem észre mennyi mindent is tanultam. jellemfejlődésről én nem tudok beszámolni, erről szüleim tudnának mesélni. annyit tudok mondani, hogy azóta is gyorsan beilleszkedek bármilyen új közegbe, tanulmányi eredményeimmel eddig nem volt gond, sőt ! szóval én az alsós osztályokban csak ajánlani tudom, és nekem az átállás sem volt olyan nehéz a hagyományos módszerre, ezt bizonyítja az is, hogy6.ban eredményesen felvételiztem egy gimnáziumba. azzal egyetértek hogy eléggé tanító/óvónéni függő de attól függetlenül hogy "80-100" éves még mindig aktuális lehet. montessori maria pont az iskolakerülőket illetve utcagyerekeket kezdte el tanítgati, abból pedig van pár mostanság.

w

(csak vélemény, ill. tapasztalat, nem szeretnék senkivel sem vitába szállni)

Az alább leírt jó tapasztalatok teljes mértékben ráillenek az én kisfiamra is, de ehhez nem kellett montessori óvodába járatni, elég volt egy alapítványi (fizetős) oviba beiratnom. A négyéves kisfiam Óriási változáson esett át két év alatt -jó irányban- (szocializálódott, megtanult játszani, más gyerekekkel- felnőttekkel bánni, nagyon szépen rajzol /alig megy ki a vonalon/, jó kedélyű, szeret oda járni, stb.), és ehhez csak az kellett, hogy egy kis létszámú oviba járjon, ahol figyelnek a fejlődésére. Ez alátámasztja azt a véleményt, hogy a montessori nem mindenható - sőt. Csak az számít, hogy a nevelők szakképzettek legyenek, és legyen idejük foglalkozni a gyerekekkel. Ehez kis létszámú ovi kell, és sajnos ez csak alapítványi oviban lehetséges. (Bár egyetlen olyan ovit ismerek, amely állami, nem alapítványi, mégis olyan szinten foglalkoznak a gyerekekkel mint egy alapítványiban, de oda óriási túljelentkezés volt persze). Én is gondolkoztam a montessorin, de most már nem. Elég egyetlen rossz vélemény, és az már elveti a kétkedés magját. Lehet hogy van egy-két jó montessori, de lehet hogy van egy-két rossz is - én ezt nem kockáztatnám.
Nem beszélve arról, hogy 80-100 éves oktatási módszerrel inkább ne dogmatizálják a gyerekemet, amikor én pont az új dolgok híve vagyok...

Az én lányom csak felsőbe ment hagyományos osztályba. Egy hónap alatt gond nélkül beilleszkedett, és alkalmazkodott. A jegyei sem romlottak, nem voltak nagy lemaradásai. Azért alsóban sem azt csinálják, amihez kedvük van.

Montessori tapaztalatom van a Batthányi Lajos ált.Iskolában. Az alsó négy osztályban inditanak 2 osztályt az egyiknek a tanitói szakképzettek a másiknak csak gyakorlatuk van.A felső tagozatba mikor bekerült a gyermekem rengeteg volt a gond, mert ott már a régi módszer szerint tanitanak s a gyerek nehezen viselte el a rendet, fegyelmet s azt, hogy nem azt csinálhatja amihez kedve van, hanem fegyelmezetten tanulni kell.Annak volt igaza aki még az alsó tagozaton átvitte a gyerekét a hagyományos oktatásu osztályba, mert azzal nem volt gond.Ne adjátok montessoriba !!!

Sziasztok!

Harmadik évünket töltjük egy Montessori ovódában (csepelen). Egy önkormányzati oviból kerültünk át. Személyes tapasztalataim nagyon jók. Az ovónők kedvesek, és valóban megvan a végzettségük, képesítésük a módszer oktatásához. Kötelező feladatok nincsenek, a körben és a csendgyakorlatok sem kötelezőek. Megfelelően strukturált, figyelembe veszik a gyerek képességeit és érdeklődését. És valóban integrált oktatás, nevelés folyik. Ami számunkra azért fontos, mert a lányom autisztikus. Az ovodának köszönhetően egy hagyományos iskolába készülünk, a képességei annyira kibontakoztak, hogy ez lehetségessé vált. Iskola (montessori) nincs a közelünkben).
Nem kötelező szeretni ezt a módszert, hisz minden gyerkőc más-és más. Egyébként a szakdolgozatom (rész)témája is a Montessori-pedagógia és a kommunikáció lesz. :-)

Üdv: Renáta

Sziasztok!

Harmadik évünket töltjük egy Montessori ovódában (csepelen). Egy önkormányzati oviból kerültünk át. Személyes tapasztalataim nagyon jók. Az ovónők kedvesek, és valóban megvan a végzettségük, képesítésük a módszer oktatásához. Kötelező feladatok nincsenek, a körben és a csendgyakorlatok sem kötelezőek. Megfelelően strukturált, figyelembe veszik a gyerek képességeit és érdeklődését. És valóban integrált oktatás, nevelés folyik. Ami számunkra azért fontos, mert a lányom autisztikus. Az ovodának köszönhetően egy hagyományos iskolába készülünk, a képességei annyira kibontakoztak, hogy ez lehetségessé vált. Iskola (montessori) nincs a közelünkben).
Nem kötelező szeretni ezt a módszert, hisz minden gyerkőc más-és más. Egyébként a szakdolgozatom (rész)témája is a Montessori-pedagógia és a kommunikáció lesz. :-)

Üdv: Renáta

Kedves Éva!

Ezzel a véleményemmel szerencsére nem vagyok egyedül, azt pedig ne állítsd, hogy nem adnak feladat lapokat, hiszen az én kisfiam 4 évesen erre kényszerült (volna, ha ott maradunk), ráadásul az óvónéni mindíg elkiabálta magát, hogy: FELADAT! és a gyerekek nem ülhettek egymás mellé, hanem szigorúan egyedül kellett a FELADATOT megoldani. Szerintem ez vétek egy 3-4 éves gyerekkel szemben. Ezt iskolai rossz oktatók csinálják így, még kisiskolásoknak sem jó.
Ne is haragudj, de én ezt a vitát a továbbiakban mellőzném, mert nem látom értelmét.
Te valamiért elkötelezettje vagy ennek az ovinak, amihez jogod van, de szeretném, ha megengednéd másnak, hogy ne legyen az ilyen módszerek elkötelezttje!

Kedves Zsuzsa!

Pont erről beszéltem én is, hogy a tények azok tények! Mi semmi hasonlót négy év alatt nem tapasztaltunk, sőt megkockáztatom a többi szülő sem! A gyerekem kiegyensúlyozott, jóban van önmagával és a környezetével. Zárkozott, félénk emberke volt, most mer nyitni mások felé. Ez pedig az óvónénikkel való együttműködés eredménye. Soha nem kibeszéltünk, hanem megbeszéltünk dolgokat. Volt szerencsém a négy év alatt bepillantani az ovi életébe, ha valamit szóvá tettem, mert más volt a véleményem, nem zárkóztak el a megoldások keresésétől. Feladatlapok (ilyen jellegűek) egészen az idei évig nem voltak. A kisfiam sem színez a vonalon belül tökéletsen, de ez nem is számít! Rajzol helyette térképet, szerkezetet,emberi testet mindazt, amit szeret. Sajnálom, hogy nektek nem sikerült és valami komoly félreértés árnyékolta be a kapcsolatotokat. Személy szerint én bátran merem ajánlani az ovit azoknak, akik a gyereküket boldognak szeretnék látni. Köszönet Edit néninek, Enikőnek és nem utolsó sorban Gabónak!
Éva

Kedves Éva!

Lehet, hogy a te gyermekednek ez az ovi a jó, de azért a tények azok tények!
Neked nem furcsa az a kijelentés, miszerint egy 4 éves gyermek - nem iskolaérett? - vagy az, hogy : - a gyereked (mondja az óvónő) mindíg megmondja a többieknek, hogy mi helyes és mi nem, ezért a többiek nem igazán szeretik, nem veszik ezt jó néven. Vagy: (mondja az óvó nő) A gyerekednek nem megy a feladatlap, és a színezést sem jól csinálja, mindíg "kimegy a vonalon" (a gyerekem akkor 4 éves volt)
Szerinted ez az óvónő tudott azonosulni az én kicsimmel, megértette őt? A legtöbb anyuka azért viszi ilyen oviba a kicsikéjét,mert azt gondolja, hogy ez MÁS, mint a többi, hagyományos ovi!
Itt értik és érzik a gyerek szükségleteit és képesek "gyengéden" irányítani, Montessori szemlélete szerint. Az, hogy feladatlapokkal árasszák el őket és ilyen mondatokat kapjanak a szülők, hát.... a mi időnkben volt ez szokás az általános iskolában!!! Ez az óvónő elvan tévedve! Ez egy OVI és nem iskola. Én ezzel a kételyemmel tovább akartam lépni, de nem volt hozzá kedvem! Ezért ragadtam meg most az alkalmat, hogy NE csak egy szemszögből lássák mások ezt az óvodát!
Zsuzsa

 

Következő 20

A fórumban olvasható információk tartalmáért a Szerkesztőség semminemű felelősséget nem vállal!




KIEMELT HIRDETÉS
  Éva
(Babysittert keres )
Budapest
H-P 12.15-13.00
1500/alkalom vagy megbeszélés szerint
  Süni Óvoda
(Pedagógusi állást kínál)
Halásztelek
Óvodapedagógus
Megegyezés szerint
  Erdőszéle Óvoda
(Pedagógusi állást kínál)
Budapest
óvodapedagógus
megegyezés szerint
  Orchidea Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium
(Dajka állást kínál)
Budapest
dajka
megegyezés szerint
  L.Lászlóné Marika
(Babysitter)
Dél-Buda és környéke
heti 2-3 nap vagy délutánonként
1300, -/óra
Forum
  Franciaorszagban élek
  Milyen iskolaba jarjon?
  HIRSCHSPRUNG-BETEGSÉG
  Szülői vélemények zuglói általános iskolákról....
  Fóti Montessori óvoda
  Montessori iskolát keresek!
  Kamaraerdei Kerekerdő ovi
  Miért nincs iskolaelőkészítő osztály?
  Asperger szindróma
  Ismét váltsak vagy maradjunk?
Óvónő válaszol
  Traumatizáló repülős nyaralás
  Még az unokaöccsétől is fél
  A barátaimat szeretem, az óvó nénit nem!
  Beszoktatás: a gyerek nem érett az óvodára?
  Menjen vagy maradjon? A szülők dilemmája az iskolakezdésről
  Szeretem az ovit és szeretem a kistesómat!
  Iskolaérettség: a döntés joga csak az óvónőé?
  Hirtelen fordulat: mégiscsak küldjük suliba?
  Fékevesztett feszültségek
  Muszáj beíratnom az iskolába?
Linkek
  Fogyókúra
  Manó terhesség naplója
  Szájpenész
  Jelmez
  Családi pótlék
  láthatási jog
  Terhesség hétről hétre
  teherbeesés
  GYED
  GYES
  Anyák napja
  Terhesség
  Duphaston
  Diszkalkulia
  Bábok
  Farsangi jelmezek
  Diszlexia
  Farsangi ötletek
  óvodapedagógus állás
  bobo car
  dajka állás
  fejlesztő játékok
  iskolaérettség
  babysitter állás
  budapesti óvodák
  terhesség tünetei
  Magányos szülők klubja
  Terhességi teszt
  Szárítógép
  Bárányhimlő
  gyerektartás
  Szülés
  babysitter
 
  Fejlesztő játékok | Állássziget | OVIK | Picursziget | Fogyókúra | Könyvek | Kapcsolat