Gyermeksziget
Alternatív pedagógia
  tapasztalatok a Waldorf-pedagógiával
  Montessori iskolát keresek!
  Waldorf iskola
  Zsolnai-módszer
  Montessori oktatás
  Montessori tapasztalat
  Hol vagytok Montessori-s szülõk?
  kecskemeti montessori ovit keresek
  Zala megyei alternatív oktatás
  DOMAN Módszer
Szülõk egymás közt
  Fogyatékkal élõ gyermekek
  Alternatív pedagógia
  Nevelési kérdések
  Ikrek
  Gyermekirodalom
  Csoportösszetétel
  Fejlõdési rendellenességek
  Egyéb
  Segítségkérés
  Szavazási témák - vitafórum
  Iskolakezdés
  Óvodakezdés
  Külföldön nevelem gyermekem
  Oviinfo
  Betegség
  Szobatisztaság
  Suliinfo
  Autizmus
  Utazás
  Nyaralás
  Tábor
  Bölcsõde
Munka - Állás
  Hirdetés kiemelés
  Babysitter
  Babysitter külföld
  Babysittert keres
  Babysittert keres külföld
  Pedagógus állást keres
  Pedagógusi állások
  Óvodapedagógusi állások
  Dajka állást keres
  Dajka állások
  Nyelvtanár állást keres
  Nyelvtanári állások
  Óraadó, korrepetáló munkát keres
  Óraadó, korrepetáló munkák
  Egyéb munkát keres
  Egyéb munkák
  Mielõtt babysittert választana...
  Hirdetési etikett
Fejlesztõpedagógus válaszol
  Fejlesztõpedagógus válaszol
Óvónõ válaszol
  egészségvédelem
  óvodai napirend
  gyermeknevelés
  gyermeki félelmek
  ábrázoló tevékenység
  óvodán belüli feszültségek
  beszoktatás
  balkezesség
  válás a családban
  óvodai ünnepek
  óvodai tevékenységek
  gyermekirodalom
  szobatisztaság
  testvérek
  óvodai beíratás
  csoportösszetétel
  egyéb
  iskolába lépés
  beszédfejlõdés
Alkoss velünk!
  Anyáknapja
  Mikulás
  Karácsonyi ötletek
  Farsangi jelmezek
  Húsvét
  Dekoráció
Képeslap küldés
  Szemünk fénye
  Szeretet üzenet
  Bocsánat
  Ünnepek
  Anyák napi képeslap
  Mikulás képeslap
  Karácsonyi képeslap
  Újévi képeslap
  Valentin napi képeslap
  Húsvéti képeslap
  Tavaszi képeslap
  Vicces


Hozzá szeretnék szólni!

Vissza a kérdésekhez!

tapasztalatok a Waldorf-pedagógiával
A Waldorf iskolák elõnyei ill. hátrányai érdekelnek, a szülõk esetleg a pedagógusok tapasztalataira lennék kiváncsi...


Aki a solymári Waldorf iskoláról érdeklődöttszámára azt tudom mondani jobb ha másik iskolát keres.A gyerekeket nem tudják megfogni, engedékenyek következetlen ék.Tankönyv munkafüzet nincs, sosem tudni miről és mit tanulnak, a követelmény alacsony, a gyerekek össze vannak zavarodva.Több lány az osztályban falcolta magát, és többen alkohol, drog v.számítógép függően lettek a 10. Osztály végére.Ezután elmenekültünk.Addigra csak 1 osztállyal lejjebb veszik át őket másik suliba, de általánosságában nem tanulnak semmit, egy leépítő leépülő tendencia van jelen.Ami érdekes hogy a tanárok saját gyerekei is odajárnak és általában ők azok akik le tudnak érettségizni a többieket akár kétszer is megbuktatják az érettségire készülés évében a kis vizsgákon.Egyesek szerint inkább szekta mint iskola.Tilda

Aki a solymári Waldorf iskoláról érdeklődöttszámára azt tudom mondani jobb ha másik iskolát keres.A gyerekeket nem tudják megfogni, engedékenyek következetlen ék.Tankönyv munkafüzet nincs, sosem tudni miről és mit tanulnak, a követelmény alacsony, a gyerekek össze vannak zavarodva.Több lány az osztályban falcolta magát, és többen alkohol, drog v.számítógép függően lettek a 10. Osztály végére.Ezután elmenekültünk.Addigra csak 1 osztállyal lejjebb veszik át őket másik suliba, de általánosságában nem tanulnak semmit, egy leépítő leépülő tendencia van jelen.Ami érdekes hogy a tanárok saját gyerekei is odajárnak és általában ők azok akik le tudnak érettségizni a többieket akár kétszer is megbuktatják az érettségire készülés évében a kis vizsgákon.Egyesek szerint inkább szekta mint iskola.Tilda

Aki a solymári Waldorf iskoláról érdeklődöttszámára azt tudom mondani jobb ha másik iskolát keres.A gyerekeket nem tudják megfogni, engedékenyek következetlen ék.Tankönyv munkafüzet nincs, sosem tudni miről és mit tanulnak, a követelmény alacsony, a gyerekek össze vannak zavarodva.Több lány az osztályban falcolta magát, és többen alkohol, drog v.számítógép függően lettek a 10. Osztály végére.Ezután elmenekültünk.Addigra csak 1 osztállyal lejjebb veszik át őket másik suliba, de általánosságában nem tanulnak semmit, egy leépítő leépülő tendencia van jelen.Ami érdekes hogy a tanárok saját gyerekei is odajárnak és általában ők azok akik le tudnak érettségizni a többieket akár kétszer is megbuktatják az érettségire készülés évében a kis vizsgákon.Egyesek szerint inkább szekta mint iskola.Tilda

Aki a solymári Waldorf iskoláról érdeklődöttszámára azt tudom mondani jobb ha másik iskolát keres.A gyerekeket nem tudják megfogni, engedékenyek következetlen ék.Tankönyv munkafüzet nincs, sosem tudni miről és mit tanulnak, a követelmény alacsony, a gyerekek össze vannak zavarodva.Több lány az osztályban falcolta magát, és többen alkohol, drog v.számítógép függően lettek a 10. Osztály végére.Ezután elmenekültünk.Addigra csak 1 osztállyal lejjebb veszik át őket másik suliba, de általánosságában nem tanulnak semmit, egy leépítő leépülő tendencia van jelen.Ami érdekes hogy a tanárok saját gyerekei is odajárnak és általában ők azok akik le tudnak érettségizni a többieket akár kétszer is megbuktatják az érettségire készülés évében a kis vizsgákon.Egyesek szerint inkább szekta mint iskola.Tilda

Aki a solymári Waldorf iskoláról érdeklődöttszámára azt tudom mondani jobb ha másik iskolát keres.A gyerekeket nem tudják megfogni, engedékenyek következetlen ék.Tankönyv munkafüzet nincs, sosem tudni miről és mit tanulnak, a követelmény alacsony, a gyerekek össze vannak zavarodva.Több lány az osztályban falcolta magát, és többen alkohol, drog v.számítógép függően lettek a 10. Osztály végére.Ezután elmenekültünk.Addigra csak 1 osztállyal lejjebb veszik át őket másik suliba, de általánosságában nem tanulnak semmit, egy leépítő leépülő tendencia van jelen.Ami érdekes hogy a tanárok saját gyerekei is odajárnak és általában ők azok akik le tudnak érettségizni a többieket akár kétszer is megbuktatják az érettségire készülés évében a kis vizsgákon.Egyesek szerint inkább szekta mint iskola.Tilda

Aki a solymári Waldorf iskoláról érdeklődöttszámára azt tudom mondani jobb ha másik iskolát keres.A gyerekeket nem tudják megfogni, engedékenyek következetlen ék.Tankönyv munkafüzet nincs, sosem tudni miről és mit tanulnak, a követelmény alacsony, a gyerekek össze vannak zavarodva.Több lány az osztályban falcolta magát, és többen alkohol, drog v.számítógép függően lettek a 10. Osztály végére.Ezután elmenekültünk.Addigra csak 1 osztállyal lejjebb veszik át őket másik suliba, de általánosságában nem tanulnak semmit, egy leépítő leépülő tendencia van jelen.Ami érdekes hogy a tanárok saját gyerekei is odajárnak és általában ők azok akik le tudnak érettségizni a többieket akár kétszer is megbuktatják az érettségire készülés évében a kis vizsgákon.Egyesek szerint inkább szekta mint iskola.Tilda

Aki a solymári Waldorf iskoláról érdeklődöttszámára azt tudom mondani jobb ha másik iskolát keres.A gyerekeket nem tudják megfogni, engedékenyek következetlen ék.Tankönyv munkafüzet nincs, sosem tudni miről és mit tanulnak, a követelmény alacsony, a gyerekek össze vannak zavarodva.Több lány az osztályban falcolta magát, és többen alkohol, drog v.számítógép függően lettek a 10. Osztály végére.Ezután elmenekültünk.Addigra csak 1 osztállyal lejjebb veszik át őket másik suliba, de általánosságában nem tanulnak semmit, egy leépítő leépülő tendencia van jelen.Ami érdekes hogy a tanárok saját gyerekei is odajárnak és általában ők azok akik le tudnak érettségizni a többieket akár kétszer is megbuktatják az érettségire készülés évében a kis vizsgákon.Egyesek szerint inkább szekta mint iskola.Tilda

Aki a solymári Waldorf iskoláról érdeklődöttszámára azt tudom mondani jobb ha másik iskolát keres.A gyerekeket nem tudják megfogni, engedékenyek következetlen ék.Tankönyv munkafüzet nincs, sosem tudni miről és mit tanulnak, a követelmény alacsony, a gyerekek össze vannak zavarodva.Több lány az osztályban falcolta magát, és többen alkohol, drog v.számítógép függően lettek a 10. Osztály végére.Ezután elmenekültünk.Addigra csak 1 osztállyal lejjebb veszik át őket másik suliba, de általánosságában nem tanulnak semmit, egy leépítő leépülő tendencia van jelen.Ami érdekes hogy a tanárok saját gyerekei is odajárnak és általában ők azok akik le tudnak érettségizni a többieket akár kétszer is megbuktatják az érettségire készülés évében a kis vizsgákon.Egyesek szerint inkább szekta mint iskola.Tilda

Aki a solymári Waldorf iskoláról érdeklődöttszámára azt tudom mondani jobb ha másik iskolát keres.A gyerekeket nem tudják megfogni, engedékenyek következetlen ék.Tankönyv munkafüzet nincs, sosem tudni miről és mit tanulnak, a követelmény alacsony, a gyerekek össze vannak zavarodva.Több lány az osztályban falcolta magát, és többen alkohol, drog v.számítógép függően lettek a 10. Osztály végére.Ezután elmenekültünk.Addigra csak 1 osztállyal lejjebb veszik át őket másik suliba, de általánosságában nem tanulnak semmit, egy leépítő leépülő tendencia van jelen.Ami érdekes hogy a tanárok saját gyerekei is odajárnak és általában ők azok akik le tudnak érettségizni a többieket akár kétszer is megbuktatják az érettségire készülés évében a kis vizsgákon.Egyesek szerint inkább szekta mint iskola.Tilda

Aki a solymári Waldorf iskoláról érdeklődöttszámára azt tudom mondani jobb ha másik iskolát keres.A gyerekeket nem tudják megfogni, engedékenyek következetlen ék.Tankönyv munkafüzet nincs, sosem tudni miről és mit tanulnak, a követelmény alacsony, a gyerekek össze vannak zavarodva.Több lány az osztályban falcolta magát, és többen alkohol, drog v.számítógép függően lettek a 10. Osztály végére.Ezután elmenekültünk.Addigra csak 1 osztállyal lejjebb veszik át őket másik suliba, de általánosságában nem tanulnak semmit, egy leépítő leépülő tendencia van jelen.Ami érdekes hogy a tanárok saját gyerekei is odajárnak és általában ők azok akik le tudnak érettségizni a többieket akár kétszer is megbuktatják az érettségire készülés évében a kis vizsgákon.Egyesek szerint inkább szekta mint iskola.Tilda

Aki a solymári Waldorf iskoláról érdeklődöttszámára azt tudom mondani jobb ha másik iskolát keres.A gyerekeket nem tudják megfogni, engedékenyek következetlen ék.Tankönyv munkafüzet nincs, sosem tudni miről és mit tanulnak, a követelmény alacsony, a gyerekek össze vannak zavarodva.Több lány az osztályban falcolta magát, és többen alkohol, drog v.számítógép függően lettek a 10. Osztály végére.Ezután elmenekültünk.Addigra csak 1 osztállyal lejjebb veszik át őket másik suliba, de általánosságában nem tanulnak semmit, egy leépítő leépülő tendencia van jelen.Ami érdekes hogy a tanárok saját gyerekei is odajárnak és általában ők azok akik le tudnak érettségizni a többieket akár kétszer is megbuktatják az érettségire készülés évében a kis vizsgákon.Egyesek szerint inkább szekta mint iskola.Tilda

Aki a solymári Waldorf iskoláról érdeklődöttszámára azt tudom mondani jobb ha másik iskolát keres.A gyerekeket nem tudják megfogni, engedékenyek következetlen ék.Tankönyv munkafüzet nincs, sosem tudni miről és mit tanulnak, a követelmény alacsony, a gyerekek össze vannak zavarodva.Több lány az osztályban falcolta magát, és többen alkohol, drog v.számítógép függően lettek a 10. Osztály végére.Ezután elmenekültünk.Addigra csak 1 osztállyal lejjebb veszik át őket másik suliba, de általánosságában nem tanulnak semmit, egy leépítő leépülő tendencia van jelen.Ami érdekes hogy a tanárok saját gyerekei is odajárnak és általában ők azok akik le tudnak érettségizni a többieket akár kétszer is megbuktatják az érettségire készülés évében a kis vizsgákon.Egyesek szerint inkább szekta mint iskola.Tilda

A Waldorf-módszer eredményességével kapcsolatos tapasztalatok valóban nagyon megosztóak. Minden nevelési módszer hatékonysága akkor derül ki, amikor a módszerrel felnevelt felnőtteknek meg kell állniuk a helyüket az élet minden területén: továbbtanulás, szakma, magánélet. Az én és a környezetem tapasztalata felnőtt waldorfosokkal sajnos nem pozitív. A közvetlen környezetemben tapasztaltakkal erősen egybevágnak egy ismerősöm emberi és szakmai tapasztalatai. Ő nevelési területen dolgozik egy olyan szervezetnél, ahová jellege miatt elég sok Waldorfot végzett fiatal felnőtt jelentkezik munkavállalóként. A hosszú évek alatt az a tapasztalatuk ezekkel a munkatársakkal, hogy az énképük és a külvilág róluk alkotott képe között elég nagy az ellentmondás. A Waldorf-módszer azt a képet alakítja ki bennük saját magukról, hogy érzékenyebbek, nyitottabbak mások problémáira, és jobban is értenek a konfliktuskezeléshez, problémamegoldáshoz. Viszont kritikus helyzetben az derül ki, hogy ez nem így van, a problémamegoldó képességük legföljebb ha átlagos, sőt, a hibás énkép miatt akár átlag alatt is lehet. A környezet kritikus visszajelzéseire nem tudnak jól reagálni, az énképük és a külvilág jelzései közötti nagy felszültséggel nem tudnak mit kezdeni. Az ismerősöm azt mesélte, hogy látott már jó pár waldorfos fiatal felnőttet összeomlani emiatta az ellentmondás miatt, és nekem is ez volt a személyes tapasztalatom.
Ezek alapján a gyerekemet nem fogom Waldorf óvodába, iskolába íratni.

Volt egy waldorfos kisiskolás 1-7 osztályon át, a nyolcadikat talán ma sem tudja senki miért, de másik iskolában fejezte be. Az óvodai éveket is a gyõri Waldorf "szellemû" környezetben töltötte. Ki tudná megmondani miért 13 évesen elmenekült. Igyekeztem a legjobb szakgimnáziumot megtalálni neki, vele együtt. Sikerült. Szárnyalt. Jó lett az elsõ 2 éve. Ma ugyanott tart, mint akkor 13 évesen. Menekülne a jelenlegi iskolából. Bukásra áll. Homoszexuális, anyagot fogyaszt, amire azt mondja, hogy kiképezte magát, természetesen az interneten és nyugtatja magát, mert Amerikában akár még gyógyszerként is használják. Természetesen telefonfüggõ, amire az anyja állítja, mivel tõlem kapta, ezért viseljem én ennek káros következményeit, azaz én miattam van. (Ez is).
A hetedik osztályos koráig csak bíztam benne, hogy minden rendben, minden rendben lesz és jó utat jelölt ki a WALDORF pedagógia. Aztán egyre inkább ez megváltozott bennem. Közben is bizonytalanná tett néhány élethelyzet. Ma már tudom és maximálisan biztos vagyok, hogy rohadtul tévedtem. Rohadtul nem úgy van ahogy szeretné egy normális apa. Minden szétesett. A család, ahol az anyja szerintem most is vak és istenként üdvözli a nagy WALDORF családot. Szétesett a gyerek. Nem tudja a mai világot kezelni. Nincs meg hozzá semmi alap. Ez természetes, hisz a nagyfokú szabadság, a mindent lehet csinálni, nem állítok fel szabályokat, lehet késni mindenhonnan, nem érdekes mikor érek be, a hit hiánya, miszerint a tanár sem gondolja hogy ez mûködik, a tanári képességek hiánya miszerint a tanár nem képes feladatát ellátni, a szervezetlenség, az állandó pénzügyi gondok miatt fennálló megoldatlan problémák, a szülõ leterhelése, ......................oda vezet, hogy teljes oktatási, emberi, kapcsolati, önértékelési kudarcok jönnek, sorra, ha nem is azonnal, de rövid idõn belül, mondjuk 15, 16, 17 évesen. Amikor már kint van a gyerek az életben. Illetve kint kellene lennie. Nekem szerintem ez több millió forintot emésztett fel, bár nem mertem soha összeszámolni (mert, hogy én bíztam és bíztam a jóban. Jól keresõnek számítottam és annyit ajánlottam a közösbe, amennyit senki, legalábbis nem hiszem, hogy sokan). Plusz elvárások voltak a szülõkkel szemben, hogy építsünk egy jó WALDORF iskolát. Ott is ment az idõ, ment a pénz, ment a szervezetlenség, ment a semmi. Szóval tök értelmetlen volt MINDEN.
ÉRTELMETLEN, ÉRTELMETLEN, ÉRTELMETLEN. MINDEN. MINDEN. MINDEN. AMI WALDORF. Utálattal gondolok vissza mindenre. Most. Minden tanárra, majdnem minden szülõre, minden ötletre, minden ötlettelenségre, minden pénzkidobásra, minden közös, elvárt programra, minden szerencsétlenkedésre, minden erõltetett élethelyzetre.
És itt vagyok egy homokos, félénk, céltudatlan, szabályokat nem ismerõ, szabályokat nem követõ, Tv-t állandóan nézõ (pedig a pedagógia…………..), telefont állandóan szorongató, nem tanuló (de nagyon jó képességû), anyagfogyasztó, önzõ, életre nem képes, apját nem tisztelõ, rendetlen, maga után el nem pakoló, kapcsolatokkal nem rendelkezõ (csak a virtuális világban létezõkkel), sportot feladó, zenélést feladó, ................. nagy fiammal.
Szerintetek??? Ez normális???
Ezek lennének a nagy WALDORF eredményei???
Ezért értelmetlen. Értelmetlen. Értelmetlen.
Elég volt. Elég volt. Elég volt. Többet nem ér még csak gondolkodnom sem, hogy mit írjak.

Feladom. Feladom. Feladom.
Kérdésetekre a válaszom, írassátok e oda a kölköt?
Hát ne! NE! NE! NE!
Hajrá Magyarország, hajrá Magyarok!

Sziasztok! A Káposztásmegyeren lévõ Csillagberek Waldorf Iskolával kapcsolatosan szeretnék érdeklõdni. Vannak esetleg személyes tapasztalatok?

Ezen felül is érdekelnek a vélemények a Waldorf pedagógiával kapcsolatosan, de inkább olyan szülõk véleményére lennék kiváncsi, akinek a gyereke járt Waldorf suliba. És ha kérhetem, akkor egy picit jobban fejtsétek ki a véleményeteket, tapasztalatotokat a "Szuper" vagy "Nem jó" jelzõknél. Elõre is nagyon köszönöm!

A Waldorf oktatásban rengeteg a lehetõség, ki kell fogni a jó pedagógust, ezen múlik minden. Alaposan járja körül mindenki a kinézett intézményt, és igen, van, akinek nem való, az meg jöjjön el onnan.

A kecskeméti W ovi viszont szuper, csak ajánlani tudom!

A kecskeméti Waldorf iskolával nekünk is nagyon rosszak a tapasztalataink. Tanított ott W-képzést nem végzett tanár, aki folyton kiabált a gyerekekkel, de van ott rendkívül korlátolt és bigott Waldorf tanár is. Állandó veszekedések, konfliktusok zajlanak az intézményi fórumokon, nem tudnak megegyezni az esedékes épület bõvítésben, folyton változik az intézményvezetõ személye, stb. A mozgás tanár egy link, alkalmatlan, hazudós alak, összevont osztályok mûködne egy évfolyam nincs is, fiktív tanulók is vannak, stb. Nem csoda, hogy nem prospreál ez az iskola.

Mi a Montessori suliba járunk a 20.kerületbe 3 éve Nagyon jó!!!!!!!

Szeretnem mdgkerdezni hogy diszkalkuliás gyermekem bekerulhet-e waldorf gimnazium 9. Osztalyaba. Nagyon szorgalmas jo tanulo gyerek egyebkent. Koszonom

 

Következõ 20

A fórumban olvasható információk tartalmáért a Szerkesztõség semminemû felelõsséget nem vállal!


KIEMELT HIRDETÉS
  Váradi Katalin
(Babysitter)
Bp. és környéke
Bármikor
1500/vagy havi fix
  Bóbita Magánbölcsőde
(Egyéb munkát kínál)
Budapest, IV.
azonnal
versenyképes
  Zuglói magánóvoda
(Pedagógusi állást kínál)
Budapest
Óvodapedagógus
Bértábla feletti
  Annamária Pál
(Babysitter)
Budapest
h-v bármikor
1500
  Frankó Zsanna
(Babysitter)
Budapest
h-p
1200-1500 Ft
Forum
  Autista a gyerkőc?
  Ovikeresés
  Figyelemzavar - hiperaktivitás
  Miért nincs iskolaelõkészítõ osztály?
  külföldi ovik
  Franciaorszagban élek
  tapasztalatok a Waldorf-pedagógiával
  Magán vagy állami??
  Nehezen kezelhetõ gyermek
  meleg allergia
Óvónõ válaszol
  Szobatisztasági és beszoktatási nehézség: amikor a bajok csõstül jönnek
  Traumatizáló repülõs nyaralás
  Még az unokaöccsétõl is fél
  A barátaimat szeretem, az óvó nénit nem!
  Beszoktatás: a gyerek nem érett az óvodára?
  Menjen vagy maradjon? A szülõk dilemmája az iskolakezdésrõl
  Szeretem az ovit és szeretem a kistesómat!
  Iskolaérettség: a döntés joga csak az óvónõé?
  Hirtelen fordulat: mégiscsak küldjük suliba?
  Fékevesztett feszültségek
  Fejlesztõ játékok | Állássziget | OVIK | Picursziget | Fogyókúra | Könyvek | Kapcsolat