Gyermeksziget
Alternatív pedagógia
  tapasztalatok a Waldorf-pedagógiával
  Montessori iskolát keresek!
  Waldorf iskola
  Zsolnai-módszer
  Montessori oktatás
  Montessori tapasztalat
  Hol vagytok Montessori-s szülõk?
  kecskemeti montessori ovit keresek
  Zala megyei alternatív oktatás
  DOMAN Módszer
Szülõk egymás közt
  Fogyatékkal élõ gyermekek
  Alternatív pedagógia
  Nevelési kérdések
  Ikrek
  Gyermekirodalom
  Csoportösszetétel
  Fejlõdési rendellenességek
  Egyéb
  Segítségkérés
  Szavazási témák - vitafórum
  Iskolakezdés
  Óvodakezdés
  Külföldön nevelem gyermekem
  Oviinfo
  Betegség
  Szobatisztaság
  Suliinfo
  Autizmus
  Utazás
  Nyaralás
  Tábor
  Bölcsõde
Munka - Állás
  Hirdetés kiemelés
  Babysitter
  Babysitter külföld
  Babysittert keres
  Babysittert keres külföld
  Pedagógus állást keres
  Pedagógusi állások
  Óvodapedagógusi állások
  Dajka állást keres
  Dajka állások
  Nyelvtanár állást keres
  Nyelvtanári állások
  Óraadó, korrepetáló munkát keres
  Óraadó, korrepetáló munkák
  Egyéb munkát keres
  Egyéb munkák
  Mielõtt babysittert választana...
  Hirdetési etikett
Fejlesztõpedagógus válaszol
  Fejlesztõpedagógus válaszol
Óvónõ válaszol
  egészségvédelem
  óvodai napirend
  gyermeknevelés
  gyermeki félelmek
  ábrázoló tevékenység
  óvodán belüli feszültségek
  beszoktatás
  balkezesség
  válás a családban
  óvodai ünnepek
  óvodai tevékenységek
  gyermekirodalom
  szobatisztaság
  testvérek
  óvodai beíratás
  csoportösszetétel
  egyéb
  iskolába lépés
  beszédfejlõdés
Alkoss velünk!
  Mikulás
  Karácsonyi ötletek
  Farsangi jelmezek
  Húsvét
  Anyáknapja
  Dekoráció
Képeslap küldés
  Szemünk fénye
  Szeretet üzenet
  Bocsánat
  Ünnepek
  Anyák napi képeslap
  Mikulás képeslap
  Karácsonyi képeslap
  Újévi képeslap
  Valentin napi képeslap
  Húsvéti képeslap
  Tavaszi képeslap
  Vicces


Hozzá szeretnék szólni!

Vissza a kérdésekhez!

tapasztalatok a Waldorf-pedagógiával
A Waldorf iskolák elõnyei ill. hátrányai érdekelnek, a szülõk esetleg a pedagógusok tapasztalataira lennék kiváncsi...


Sziasztok,



Tapasztalattal rendelkező 2 Waldorf iskolát (költözés miatt váltottunk, amúgy az elsőt ott hagytuk volna) is megjárt szülő vagyok, Waldorf óvodába is járt 2 gyermekem.



A Waldorfról nagyon sokféle legenda kering, a tanítók között sem tiszta sok esetben, hogy mit is jelent ez az egész, valami rózsaszín ködfelhő, amiben élnek, ami aztán, ha baj van az iskolában olyan fokú, hogy meg sem tudják oldani, sok esetet láttam, túl sokat is.



Megtört szülő, megtört gyerek, egymást utáló osztályközösség. Hiányos tudással rendelkező gyerekek, a szülő meg ott áll, hogy most akkor, hogyan is lesz tovább, ha bármi lesz és nem tudom átvinni az államiba, hoztam egy döntést, amit jónak ítéltem meg, aztán történik egy olyan helyzet, amire nincs felkészülve a család és nem tudnak átjárást biztosítani más oktatási rendszerbe és megrekedt az egész ügy és csak halmozódik a düh.



Általánosságban nagyon jó, ami az elméletben le van írva, DE ez a pedagógiai is tanár függő és ne lepődjetek meg, ha nem azt kapjátok "amire befizettetek", jóval függőbb, mint egy állami, amikor kicsik a gyerekek, akkor a tanítóra kb. Istenként néznek, mindent elfogadnak Tőle és azt is elfogadják zokszó nélkül, hogy "hülyék" vagy "alkalmatlanok", majd ha túl laza a tanár, akkor a fejére nőnek és nincs tisztelete. Ha a tanár tud kompromisszum kész lenni és minden gyermeket meghallgatni, akkor az osztályban felmerülő problémák megoldódnak, ez az esetek 2%-a, a maradék 98%-ban pedig hozzák az állami formáját, vagyis szőnyeg alá söpörve nincs gond.



Mielőtt iskolát választotok, mindenképpen érdeklődjetek, hogy ki lesz az osztálytanítótok, mert ha szülőként nem tudtok Vele együtt működni, akkor nem fog működni az egész.



Az osztályok létszáma is változó 8-29 főig bármilyen osztály létszám előfordul. Hozzájárulást kell fizetni, ez havi 20.000 Ft-tól, akár 45.000 Ft is lehet, attól függ, hogy hová iratkoztok be. Mivel állami normatívából élnek Ők is, így nyilván anyagi érdek, hogy minél több gyermek legyen főleg 10.01-gyel, mert ezt a létszámot veszik alapul a finanszírozásnál.



Szülőként fel kell dolgoznotok, hogy a gyermeketek 1 osztály végére nem fog tudni folyékonyan olvasni, ha nem köti le, a matematika nagyon nagy hiányossággal bír a Waldorf oktatásban, jóval el vannak maradva az állami oktatástól, 2 nyelvet tanulnak mindenhol, de én nem voltam elájulva a nyelvoktatástól, semmit nem tudnak szó szerint, akkor tett tudásra szert a gyermekem, amikor külön órára járattam, meg táborba vittem, jelzem mi ezért fizettünk, több milliós kiadásnál tartunk, és a gyermekem csak azt tudja, amit mi megtanítottunk itthon neki. Emellett kötnek, horgolnak, fafaragás van, festenek, kertművelés. A legnagyobb élmény az 5. osztályos Olimpia, és ennyi, de az legalább tényleg jó.



Azt is fel kell tudnotok dolgozni, hogy a tananyagot tömbösítve tanulják, így például van, hogy 2 hónapig a matekot elő sem veszik, nem kapnak házi feladatot. Reggel beszélgető körrel indul a napjuk a gyerekeknek, de ha az osztálytanító kerüli a problémákat (Nálunk ilyen volt), akkor nem az osztályban lévő helyzetről beszélgetnek, hanem arról, hogy éppen mit csinált az egyik gyerek kiskutyája.



Főtanítás van, ahol az adott időszak tananyagát dolgozzák fel, aztán jönnek csak a szakórák. Tízórait és uzsonnát nem kapnak, arról minden szülőnek saját magának kell gondoskodnia, de az ebédpénz így is 12.000 Ft, ezzel is számoljatok.



Az osztálytanítód mindig okosabb lesz a saját gyermekedre nézve (hiába ismeri csak 3 hónapja, vagy 2 éve), mint Te és ha gond van, akkor mindenért a szülő a hibás, önkritikát nem tudnak gyakorolni (tisztelet a kivételnek), ha gond van az csak otthonról jöhet, az osztályban minden szép és jó, még akkor is, ha évente 4-5 gyermek rotációban forog az osztályban (jelzem 13 fős osztályról beszélek....)



Euritmia nem minden intézményben van, mivel nincs pedagógus, így azt célszerű megkérdeznetek, bothmer szintén, nincs tanár.



Informatikai oktatás nincs, így ha gondot okoz elfogadnotok, hogy a mai világban a gyermeketek nem kap informatikai oktatást be se iratkozzatok. Az osztálytanítók sem fogadják el, mi jártunk Logiscoolba, de abba kellett hagynunk, mert az osztálytanító folyamatosan ezzel piszkálta a gyermekemet.



A tanárok probléma megoldó képességéről azt hinnénk, hogy sokkal jobb, mint egy állami rendszerben tanító pedagógusé, felejtsétek el, ők is emberből vannak, ugyanúgy elfogultak, ugyanúgy ítélkeznek és ugyanúgy a saját akaratukat erőltetik rá a saját osztályukra, ráadásul még a tananyagban sem haladnak sehová, mert a rendszer nagyon érzékeny pl. SNI-s gyerekekre, így pl. az én gyermekem rendszeresen unatkozott az órán, mert nem kötötte le az oktatás (Ő nem SNI-s), így mással foglalkozott, aztán leszidták, de olyat is csinált a nagyon nagy Waldorfos empátiával bíró pedagógus, hogyha otthon hagyta az atlaszát kiküldte az óráról.



A vezetőség probléma kezelése függ a vezetőségtől, ha oda fordultunk, hogy gondunk van, ők konferencia szintjén megoldották, az osztálytanítók ezt kifejezetten személyes sértésnek vették, ha 1, 5 éves problémákkal tovább léptünk.



Emellett persze ott van még az osztályközösség és a szülői közösség, ami tud elég érdekes helyzeteket okozni, mivel sok esetben alap elvekben voltak nézet eltérések családok között.



A szülői estek minimum 2-3 órásak és nem a gyerekekről szólnak, hanem arról, hogy szülőként Ti is megcsináljátok, amit a gyerekek az órán, ha ezzel nem tudsz azonosulni, megint probléma lesz közted és az osztálytanító között.



Szülőként Nektek is lesz dolgotok, nem is kevés, ez megint egy újabb konfliktus forrása lehet, ha nem tudsz annyi időt a közösségi életbe beletenni, mint a többiek. Én az elsőbe a szívemet-lelkemet beletettem, teljesen felesleges munka volt, a másodiknál már azt mondtam, hogy köszi csinálja más.



Ha egy szóval jellemezhetném ezt az egészet: Káosz! Túlmisztifikált dolog és ne higgyetek el semmit sem, amit a honlapra feltesznek.



Én körbe jártam nagyon a témát, még óra látogatást is kértem, és beküldtek az iskola legjobb tanárjához (aki jelzem, nem a mi osztálytanítónk volt), és teljesen lenyűgözött, hogy húúú, de jóóó, igen ez jó lesz.

Aztán ezzel teljesen ellentétes dolgot kaptam és tapasztaltam meg.



Szülőként nagyon el tudsz benne fáradni lelkiekben, nagyon meg tud viselni.



Főleg az nehéz ügy, hogy eldöntöd, hogy Waldorfosok lesztek, majd rádöbbensz, hogy még sincs jó helyen a gyermeked, remek, de hogyan tovább, nincs átjárás az állami és eközött, mert olyan lemaradásban vannak, hogy szülőként elfogadni és felismerni és kezelni ezt a helyzetet, kell idő, higgyjétek el. Ráadásul még bűntudatod is lesz, hogy vihetted volna máshova, de nem Te ide akartad, mert akkor úgy ítélted meg, hogy jó lesz, aztán jön a valóság, hogy még sem, csak ilyenkor már nincs nagyon visszaút.



A tehetséggondozást felejtsétek is el, ilyen itt ebben a rendszerben nem létezik. Alsóban az osztálytanító teljesen szét van esve, örül, ha túl éli a napot, nemhogy még fejlesszen bármit is.



Mivel az államival nem tudok azonosulni, más alternatív oktatás nincs környékünkön (Pesten nyilván egyszerűbb a helyzet, de hát Pesten kívül is van élet), így mi az otthon tanulók csoportjába tartozunk és soha többé nem akarok semmilyen Waldorf intézmény közelébe sem menni.



De ez nem azt jelenti, hogy a választás előtt állóknak nem lesz megfelelő ez az oktatási módszer, Nekünk nem vált be, több millió forintunk és 5 évünk van benne, hogy most én taníthatom a saját gyermekemet.



Remélem tudtam segíteni.



Minden jót a döntésetekhez :) én biztosan nem lennék újra Waldorfos család.


Aki a solymári Waldorf iskoláról érdeklődöttszámára azt tudom mondani jobb ha másik iskolát keres.A gyerekeket nem tudják megfogni, engedékenyek következetlen ék.Tankönyv munkafüzet nincs, sosem tudni miről és mit tanulnak, a követelmény alacsony, a gyerekek össze vannak zavarodva.Több lány az osztályban falcolta magát, és többen alkohol, drog v.számítógép függően lettek a 10. Osztály végére.Ezután elmenekültünk.Addigra csak 1 osztállyal lejjebb veszik át őket másik suliba, de általánosságában nem tanulnak semmit, egy leépítő leépülő tendencia van jelen.Ami érdekes hogy a tanárok saját gyerekei is odajárnak és általában ők azok akik le tudnak érettségizni a többieket akár kétszer is megbuktatják az érettségire készülés évében a kis vizsgákon.Egyesek szerint inkább szekta mint iskola.Tilda

Aki a solymári Waldorf iskoláról érdeklődöttszámára azt tudom mondani jobb ha másik iskolát keres.A gyerekeket nem tudják megfogni, engedékenyek következetlen ék.Tankönyv munkafüzet nincs, sosem tudni miről és mit tanulnak, a követelmény alacsony, a gyerekek össze vannak zavarodva.Több lány az osztályban falcolta magát, és többen alkohol, drog v.számítógép függően lettek a 10. Osztály végére.Ezután elmenekültünk.Addigra csak 1 osztállyal lejjebb veszik át őket másik suliba, de általánosságában nem tanulnak semmit, egy leépítő leépülő tendencia van jelen.Ami érdekes hogy a tanárok saját gyerekei is odajárnak és általában ők azok akik le tudnak érettségizni a többieket akár kétszer is megbuktatják az érettségire készülés évében a kis vizsgákon.Egyesek szerint inkább szekta mint iskola.Tilda

Aki a solymári Waldorf iskoláról érdeklődöttszámára azt tudom mondani jobb ha másik iskolát keres.A gyerekeket nem tudják megfogni, engedékenyek következetlen ék.Tankönyv munkafüzet nincs, sosem tudni miről és mit tanulnak, a követelmény alacsony, a gyerekek össze vannak zavarodva.Több lány az osztályban falcolta magát, és többen alkohol, drog v.számítógép függően lettek a 10. Osztály végére.Ezután elmenekültünk.Addigra csak 1 osztállyal lejjebb veszik át őket másik suliba, de általánosságában nem tanulnak semmit, egy leépítő leépülő tendencia van jelen.Ami érdekes hogy a tanárok saját gyerekei is odajárnak és általában ők azok akik le tudnak érettségizni a többieket akár kétszer is megbuktatják az érettségire készülés évében a kis vizsgákon.Egyesek szerint inkább szekta mint iskola.Tilda

Aki a solymári Waldorf iskoláról érdeklődöttszámára azt tudom mondani jobb ha másik iskolát keres.A gyerekeket nem tudják megfogni, engedékenyek következetlen ék.Tankönyv munkafüzet nincs, sosem tudni miről és mit tanulnak, a követelmény alacsony, a gyerekek össze vannak zavarodva.Több lány az osztályban falcolta magát, és többen alkohol, drog v.számítógép függően lettek a 10. Osztály végére.Ezután elmenekültünk.Addigra csak 1 osztállyal lejjebb veszik át őket másik suliba, de általánosságában nem tanulnak semmit, egy leépítő leépülő tendencia van jelen.Ami érdekes hogy a tanárok saját gyerekei is odajárnak és általában ők azok akik le tudnak érettségizni a többieket akár kétszer is megbuktatják az érettségire készülés évében a kis vizsgákon.Egyesek szerint inkább szekta mint iskola.Tilda

Aki a solymári Waldorf iskoláról érdeklődöttszámára azt tudom mondani jobb ha másik iskolát keres.A gyerekeket nem tudják megfogni, engedékenyek következetlen ék.Tankönyv munkafüzet nincs, sosem tudni miről és mit tanulnak, a követelmény alacsony, a gyerekek össze vannak zavarodva.Több lány az osztályban falcolta magát, és többen alkohol, drog v.számítógép függően lettek a 10. Osztály végére.Ezután elmenekültünk.Addigra csak 1 osztállyal lejjebb veszik át őket másik suliba, de általánosságában nem tanulnak semmit, egy leépítő leépülő tendencia van jelen.Ami érdekes hogy a tanárok saját gyerekei is odajárnak és általában ők azok akik le tudnak érettségizni a többieket akár kétszer is megbuktatják az érettségire készülés évében a kis vizsgákon.Egyesek szerint inkább szekta mint iskola.Tilda

Aki a solymári Waldorf iskoláról érdeklődöttszámára azt tudom mondani jobb ha másik iskolát keres.A gyerekeket nem tudják megfogni, engedékenyek következetlen ék.Tankönyv munkafüzet nincs, sosem tudni miről és mit tanulnak, a követelmény alacsony, a gyerekek össze vannak zavarodva.Több lány az osztályban falcolta magát, és többen alkohol, drog v.számítógép függően lettek a 10. Osztály végére.Ezután elmenekültünk.Addigra csak 1 osztállyal lejjebb veszik át őket másik suliba, de általánosságában nem tanulnak semmit, egy leépítő leépülő tendencia van jelen.Ami érdekes hogy a tanárok saját gyerekei is odajárnak és általában ők azok akik le tudnak érettségizni a többieket akár kétszer is megbuktatják az érettségire készülés évében a kis vizsgákon.Egyesek szerint inkább szekta mint iskola.Tilda

Aki a solymári Waldorf iskoláról érdeklődöttszámára azt tudom mondani jobb ha másik iskolát keres.A gyerekeket nem tudják megfogni, engedékenyek következetlen ék.Tankönyv munkafüzet nincs, sosem tudni miről és mit tanulnak, a követelmény alacsony, a gyerekek össze vannak zavarodva.Több lány az osztályban falcolta magát, és többen alkohol, drog v.számítógép függően lettek a 10. Osztály végére.Ezután elmenekültünk.Addigra csak 1 osztállyal lejjebb veszik át őket másik suliba, de általánosságában nem tanulnak semmit, egy leépítő leépülő tendencia van jelen.Ami érdekes hogy a tanárok saját gyerekei is odajárnak és általában ők azok akik le tudnak érettségizni a többieket akár kétszer is megbuktatják az érettségire készülés évében a kis vizsgákon.Egyesek szerint inkább szekta mint iskola.Tilda

Aki a solymári Waldorf iskoláról érdeklődöttszámára azt tudom mondani jobb ha másik iskolát keres.A gyerekeket nem tudják megfogni, engedékenyek következetlen ék.Tankönyv munkafüzet nincs, sosem tudni miről és mit tanulnak, a követelmény alacsony, a gyerekek össze vannak zavarodva.Több lány az osztályban falcolta magát, és többen alkohol, drog v.számítógép függően lettek a 10. Osztály végére.Ezután elmenekültünk.Addigra csak 1 osztállyal lejjebb veszik át őket másik suliba, de általánosságában nem tanulnak semmit, egy leépítő leépülő tendencia van jelen.Ami érdekes hogy a tanárok saját gyerekei is odajárnak és általában ők azok akik le tudnak érettségizni a többieket akár kétszer is megbuktatják az érettségire készülés évében a kis vizsgákon.Egyesek szerint inkább szekta mint iskola.Tilda

Aki a solymári Waldorf iskoláról érdeklődöttszámára azt tudom mondani jobb ha másik iskolát keres.A gyerekeket nem tudják megfogni, engedékenyek következetlen ék.Tankönyv munkafüzet nincs, sosem tudni miről és mit tanulnak, a követelmény alacsony, a gyerekek össze vannak zavarodva.Több lány az osztályban falcolta magát, és többen alkohol, drog v.számítógép függően lettek a 10. Osztály végére.Ezután elmenekültünk.Addigra csak 1 osztállyal lejjebb veszik át őket másik suliba, de általánosságában nem tanulnak semmit, egy leépítő leépülő tendencia van jelen.Ami érdekes hogy a tanárok saját gyerekei is odajárnak és általában ők azok akik le tudnak érettségizni a többieket akár kétszer is megbuktatják az érettségire készülés évében a kis vizsgákon.Egyesek szerint inkább szekta mint iskola.Tilda

Aki a solymári Waldorf iskoláról érdeklődöttszámára azt tudom mondani jobb ha másik iskolát keres.A gyerekeket nem tudják megfogni, engedékenyek következetlen ék.Tankönyv munkafüzet nincs, sosem tudni miről és mit tanulnak, a követelmény alacsony, a gyerekek össze vannak zavarodva.Több lány az osztályban falcolta magát, és többen alkohol, drog v.számítógép függően lettek a 10. Osztály végére.Ezután elmenekültünk.Addigra csak 1 osztállyal lejjebb veszik át őket másik suliba, de általánosságában nem tanulnak semmit, egy leépítő leépülő tendencia van jelen.Ami érdekes hogy a tanárok saját gyerekei is odajárnak és általában ők azok akik le tudnak érettségizni a többieket akár kétszer is megbuktatják az érettségire készülés évében a kis vizsgákon.Egyesek szerint inkább szekta mint iskola.Tilda

Aki a solymári Waldorf iskoláról érdeklődöttszámára azt tudom mondani jobb ha másik iskolát keres.A gyerekeket nem tudják megfogni, engedékenyek következetlen ék.Tankönyv munkafüzet nincs, sosem tudni miről és mit tanulnak, a követelmény alacsony, a gyerekek össze vannak zavarodva.Több lány az osztályban falcolta magát, és többen alkohol, drog v.számítógép függően lettek a 10. Osztály végére.Ezután elmenekültünk.Addigra csak 1 osztállyal lejjebb veszik át őket másik suliba, de általánosságában nem tanulnak semmit, egy leépítő leépülő tendencia van jelen.Ami érdekes hogy a tanárok saját gyerekei is odajárnak és általában ők azok akik le tudnak érettségizni a többieket akár kétszer is megbuktatják az érettségire készülés évében a kis vizsgákon.Egyesek szerint inkább szekta mint iskola.Tilda

Aki a solymári Waldorf iskoláról érdeklődöttszámára azt tudom mondani jobb ha másik iskolát keres.A gyerekeket nem tudják megfogni, engedékenyek következetlen ék.Tankönyv munkafüzet nincs, sosem tudni miről és mit tanulnak, a követelmény alacsony, a gyerekek össze vannak zavarodva.Több lány az osztályban falcolta magát, és többen alkohol, drog v.számítógép függően lettek a 10. Osztály végére.Ezután elmenekültünk.Addigra csak 1 osztállyal lejjebb veszik át őket másik suliba, de általánosságában nem tanulnak semmit, egy leépítő leépülő tendencia van jelen.Ami érdekes hogy a tanárok saját gyerekei is odajárnak és általában ők azok akik le tudnak érettségizni a többieket akár kétszer is megbuktatják az érettségire készülés évében a kis vizsgákon.Egyesek szerint inkább szekta mint iskola.Tilda

A Waldorf-módszer eredményességével kapcsolatos tapasztalatok valóban nagyon megosztóak. Minden nevelési módszer hatékonysága akkor derül ki, amikor a módszerrel felnevelt felnőtteknek meg kell állniuk a helyüket az élet minden területén: továbbtanulás, szakma, magánélet. Az én és a környezetem tapasztalata felnőtt waldorfosokkal sajnos nem pozitív. A közvetlen környezetemben tapasztaltakkal erősen egybevágnak egy ismerősöm emberi és szakmai tapasztalatai. Ő nevelési területen dolgozik egy olyan szervezetnél, ahová jellege miatt elég sok Waldorfot végzett fiatal felnőtt jelentkezik munkavállalóként. A hosszú évek alatt az a tapasztalatuk ezekkel a munkatársakkal, hogy az énképük és a külvilág róluk alkotott képe között elég nagy az ellentmondás. A Waldorf-módszer azt a képet alakítja ki bennük saját magukról, hogy érzékenyebbek, nyitottabbak mások problémáira, és jobban is értenek a konfliktuskezeléshez, problémamegoldáshoz. Viszont kritikus helyzetben az derül ki, hogy ez nem így van, a problémamegoldó képességük legföljebb ha átlagos, sőt, a hibás énkép miatt akár átlag alatt is lehet. A környezet kritikus visszajelzéseire nem tudnak jól reagálni, az énképük és a külvilág jelzései közötti nagy felszültséggel nem tudnak mit kezdeni. Az ismerősöm azt mesélte, hogy látott már jó pár waldorfos fiatal felnőttet összeomlani emiatta az ellentmondás miatt, és nekem is ez volt a személyes tapasztalatom.
Ezek alapján a gyerekemet nem fogom Waldorf óvodába, iskolába íratni.

Volt egy waldorfos kisiskolás 1-7 osztályon át, a nyolcadikat talán ma sem tudja senki miért, de másik iskolában fejezte be. Az óvodai éveket is a gyõri Waldorf "szellemû" környezetben töltötte. Ki tudná megmondani miért 13 évesen elmenekült. Igyekeztem a legjobb szakgimnáziumot megtalálni neki, vele együtt. Sikerült. Szárnyalt. Jó lett az elsõ 2 éve. Ma ugyanott tart, mint akkor 13 évesen. Menekülne a jelenlegi iskolából. Bukásra áll. Homoszexuális, anyagot fogyaszt, amire azt mondja, hogy kiképezte magát, természetesen az interneten és nyugtatja magát, mert Amerikában akár még gyógyszerként is használják. Természetesen telefonfüggõ, amire az anyja állítja, mivel tõlem kapta, ezért viseljem én ennek káros következményeit, azaz én miattam van. (Ez is).
A hetedik osztályos koráig csak bíztam benne, hogy minden rendben, minden rendben lesz és jó utat jelölt ki a WALDORF pedagógia. Aztán egyre inkább ez megváltozott bennem. Közben is bizonytalanná tett néhány élethelyzet. Ma már tudom és maximálisan biztos vagyok, hogy rohadtul tévedtem. Rohadtul nem úgy van ahogy szeretné egy normális apa. Minden szétesett. A család, ahol az anyja szerintem most is vak és istenként üdvözli a nagy WALDORF családot. Szétesett a gyerek. Nem tudja a mai világot kezelni. Nincs meg hozzá semmi alap. Ez természetes, hisz a nagyfokú szabadság, a mindent lehet csinálni, nem állítok fel szabályokat, lehet késni mindenhonnan, nem érdekes mikor érek be, a hit hiánya, miszerint a tanár sem gondolja hogy ez mûködik, a tanári képességek hiánya miszerint a tanár nem képes feladatát ellátni, a szervezetlenség, az állandó pénzügyi gondok miatt fennálló megoldatlan problémák, a szülõ leterhelése, ......................oda vezet, hogy teljes oktatási, emberi, kapcsolati, önértékelési kudarcok jönnek, sorra, ha nem is azonnal, de rövid idõn belül, mondjuk 15, 16, 17 évesen. Amikor már kint van a gyerek az életben. Illetve kint kellene lennie. Nekem szerintem ez több millió forintot emésztett fel, bár nem mertem soha összeszámolni (mert, hogy én bíztam és bíztam a jóban. Jól keresõnek számítottam és annyit ajánlottam a közösbe, amennyit senki, legalábbis nem hiszem, hogy sokan). Plusz elvárások voltak a szülõkkel szemben, hogy építsünk egy jó WALDORF iskolát. Ott is ment az idõ, ment a pénz, ment a szervezetlenség, ment a semmi. Szóval tök értelmetlen volt MINDEN.
ÉRTELMETLEN, ÉRTELMETLEN, ÉRTELMETLEN. MINDEN. MINDEN. MINDEN. AMI WALDORF. Utálattal gondolok vissza mindenre. Most. Minden tanárra, majdnem minden szülõre, minden ötletre, minden ötlettelenségre, minden pénzkidobásra, minden közös, elvárt programra, minden szerencsétlenkedésre, minden erõltetett élethelyzetre.
És itt vagyok egy homokos, félénk, céltudatlan, szabályokat nem ismerõ, szabályokat nem követõ, Tv-t állandóan nézõ (pedig a pedagógia…………..), telefont állandóan szorongató, nem tanuló (de nagyon jó képességû), anyagfogyasztó, önzõ, életre nem képes, apját nem tisztelõ, rendetlen, maga után el nem pakoló, kapcsolatokkal nem rendelkezõ (csak a virtuális világban létezõkkel), sportot feladó, zenélést feladó, ................. nagy fiammal.
Szerintetek??? Ez normális???
Ezek lennének a nagy WALDORF eredményei???
Ezért értelmetlen. Értelmetlen. Értelmetlen.
Elég volt. Elég volt. Elég volt. Többet nem ér még csak gondolkodnom sem, hogy mit írjak.

Feladom. Feladom. Feladom.
Kérdésetekre a válaszom, írassátok e oda a kölköt?
Hát ne! NE! NE! NE!
Hajrá Magyarország, hajrá Magyarok!

Sziasztok! A Káposztásmegyeren lévõ Csillagberek Waldorf Iskolával kapcsolatosan szeretnék érdeklõdni. Vannak esetleg személyes tapasztalatok?

Ezen felül is érdekelnek a vélemények a Waldorf pedagógiával kapcsolatosan, de inkább olyan szülõk véleményére lennék kiváncsi, akinek a gyereke járt Waldorf suliba. És ha kérhetem, akkor egy picit jobban fejtsétek ki a véleményeteket, tapasztalatotokat a "Szuper" vagy "Nem jó" jelzõknél. Elõre is nagyon köszönöm!

A Waldorf oktatásban rengeteg a lehetõség, ki kell fogni a jó pedagógust, ezen múlik minden. Alaposan járja körül mindenki a kinézett intézményt, és igen, van, akinek nem való, az meg jöjjön el onnan.

A kecskeméti W ovi viszont szuper, csak ajánlani tudom!

A kecskeméti Waldorf iskolával nekünk is nagyon rosszak a tapasztalataink. Tanított ott W-képzést nem végzett tanár, aki folyton kiabált a gyerekekkel, de van ott rendkívül korlátolt és bigott Waldorf tanár is. Állandó veszekedések, konfliktusok zajlanak az intézményi fórumokon, nem tudnak megegyezni az esedékes épület bõvítésben, folyton változik az intézményvezetõ személye, stb. A mozgás tanár egy link, alkalmatlan, hazudós alak, összevont osztályok mûködne egy évfolyam nincs is, fiktív tanulók is vannak, stb. Nem csoda, hogy nem prospreál ez az iskola.

Mi a Montessori suliba járunk a 20.kerületbe 3 éve Nagyon jó!!!!!!!

 

Következõ 20

A fórumban olvasható információk tartalmáért a Szerkesztõség semminemû felelõsséget nem vállal!


KIEMELT HIRDETÉS
  Prücsök Otthon Családi Napközi
(Dajka állást kínál)
Budapest
dajka
megbeszélés alapján
  Zsuzsanna Sz.
(Babysitter)
BP-en, Óbudáról tömegközlekedéssel jól megközelíthető helyen
Hétfőn, szerdán, pénteken csak délelőtt, kedden és csütörtökön bármikor
1500, - Ft/gyermek/óra
  H. Szilvia
(Babysitter)
Budapest XiII. kerület és vonzáskörzete
heti 3 alkalom délután 5 órától
1800-2000 Ft/óra
  Telki Óvoda
(Pedagógusi állást kínál)
Telki
óvodapedagógus
pedagógus bértábla+cafetéria
  Hankó Margit
(Babysitter)
Budapest, Dunakeszi
alkalomszerű
Forum
  Nehezen kezelhetõ gyermek
  Szülői vélemények zuglói általános iskolákról....
  tapasztalatok a Waldorf-pedagógiával
  Asperger szindróma
  Autista óvóda
  Két tannyelvû általános iskola
  Franciaorszagban élek
  Autista a gyerkőc?
  Ovikeresés
  Figyelemzavar - hiperaktivitás
Óvónõ válaszol
  Kistesó érkezik: család vagy óvodakezdés?
  Kisfiam retteg a szakállas bácsitól!
  Diszlexia, diszgráfia: óvodásnál miért nem állapítják meg?
  Nehéz óvodai beszoktatás
  Szobatisztasági és beszoktatási nehézség: amikor a bajok csõstül jönnek
  Traumatizáló repülõs nyaralás
  Még az unokaöccsétõl is fél
  A barátaimat szeretem, az óvó nénit nem!
  Beszoktatás: a gyerek nem érett az óvodára?
  Menjen vagy maradjon? A szülõk dilemmája az iskolakezdésrõl
  Fejlesztõ játékok | Állássziget | OVIK | Picursziget | Fogyókúra | Könyvek | Kapcsolat