Gyermeksziget
Alternatív pedagógia
  tapasztalatok a Waldorf-pedagógiával
  Montessori iskolát keresek!
  Waldorf iskola
  Zsolnai-módszer
  Montessori oktatás
  Montessori tapasztalat
  Hol vagytok Montessori-s szülõk?
  kecskemeti montessori ovit keresek
  Zala megyei alternatív oktatás
  DOMAN Módszer
Szülõk egymás közt
  Fogyatékkal élõ gyermekek
  Alternatív pedagógia
  Nevelési kérdések
  Ikrek
  Gyermekirodalom
  Csoportösszetétel
  Fejlõdési rendellenességek
  Egyéb
  Segítségkérés
  Szavazási témák - vitafórum
  Iskolakezdés
  Óvodakezdés
  Külföldön nevelem gyermekem
  Oviinfo
  Betegség
  Szobatisztaság
  Suliinfo
  Autizmus
  Utazás
  Nyaralás
  Tábor
  Bölcsõde
Munka - Állás
  Hirdetés kiemelés
  Babysitter
  Babysitter külföld
  Babysittert keres
  Babysittert keres külföld
  Pedagógus állást keres
  Pedagógusi állások
  Óvodapedagógusi állások
  Dajka állást keres
  Dajka állások
  Nyelvtanár állást keres
  Nyelvtanári állások
  Óraadó, korrepetáló munkát keres
  Óraadó, korrepetáló munkák
  Egyéb munkát keres
  Egyéb munkák
  Mielõtt babysittert választana...
  Hirdetési etikett
Fejlesztõpedagógus válaszol
  Fejlesztõpedagógus válaszol
Óvónõ válaszol
  egészségvédelem
  óvodai napirend
  gyermeknevelés
  gyermeki félelmek
  ábrázoló tevékenység
  óvodán belüli feszültségek
  beszoktatás
  balkezesség
  válás a családban
  óvodai ünnepek
  óvodai tevékenységek
  gyermekirodalom
  szobatisztaság
  testvérek
  óvodai beíratás
  csoportösszetétel
  egyéb
  iskolába lépés
  beszédfejlõdés
Alkoss velünk!
  Anyáknapja
  Mikulás
  Karácsonyi ötletek
  Farsangi jelmezek
  Húsvét
  Dekoráció
Képeslap küldés
  Szemünk fénye
  Szeretet üzenet
  Bocsánat
  Ünnepek
  Anyák napi képeslap
  Mikulás képeslap
  Karácsonyi képeslap
  Újévi képeslap
  Valentin napi képeslap
  Húsvéti képeslap
  Tavaszi képeslap
  Vicces


Hozzá szeretnék szólni!

Vissza a kérdésekhez!

tapasztalatok a Waldorf-pedagógiával
A Waldorf iskolák elõnyei ill. hátrányai érdekelnek, a szülõk esetleg a pedagógusok tapasztalataira lennék kiváncsi...


A Waldorf-módszer eredményességével kapcsolatos tapasztalatok valóban nagyon megosztóak. Minden nevelési módszer hatékonysága akkor derül ki, amikor a módszerrel felnevelt felnőtteknek meg kell állniuk a helyüket az élet minden területén: továbbtanulás, szakma, magánélet. Az én és a környezetem tapasztalata felnőtt waldorfosokkal sajnos nem pozitív. A közvetlen környezetemben tapasztaltakkal erősen egybevágnak egy ismerősöm emberi és szakmai tapasztalatai. Ő nevelési területen dolgozik egy olyan szervezetnél, ahová jellege miatt elég sok Waldorfot végzett fiatal felnőtt jelentkezik munkavállalóként. A hosszú évek alatt az a tapasztalatuk ezekkel a munkatársakkal, hogy az énképük és a külvilág róluk alkotott képe között elég nagy az ellentmondás. A Waldorf-módszer azt a képet alakítja ki bennük saját magukról, hogy érzékenyebbek, nyitottabbak mások problémáira, és jobban is értenek a konfliktuskezeléshez, problémamegoldáshoz. Viszont kritikus helyzetben az derül ki, hogy ez nem így van, a problémamegoldó képességük legföljebb ha átlagos, sőt, a hibás énkép miatt akár átlag alatt is lehet. A környezet kritikus visszajelzéseire nem tudnak jól reagálni, az énképük és a külvilág jelzései közötti nagy felszültséggel nem tudnak mit kezdeni. Az ismerősöm azt mesélte, hogy látott már jó pár waldorfos fiatal felnőttet összeomlani emiatta az ellentmondás miatt, és nekem is ez volt a személyes tapasztalatom.
Ezek alapján a gyerekemet nem fogom Waldorf óvodába, iskolába íratni.

Volt egy waldorfos kisiskolás 1-7 osztályon át, a nyolcadikat talán ma sem tudja senki miért, de másik iskolában fejezte be. Az óvodai éveket is a gyõri Waldorf "szellemû" környezetben töltötte. Ki tudná megmondani miért 13 évesen elmenekült. Igyekeztem a legjobb szakgimnáziumot megtalálni neki, vele együtt. Sikerült. Szárnyalt. Jó lett az elsõ 2 éve. Ma ugyanott tart, mint akkor 13 évesen. Menekülne a jelenlegi iskolából. Bukásra áll. Homoszexuális, anyagot fogyaszt, amire azt mondja, hogy kiképezte magát, természetesen az interneten és nyugtatja magát, mert Amerikában akár még gyógyszerként is használják. Természetesen telefonfüggõ, amire az anyja állítja, mivel tõlem kapta, ezért viseljem én ennek káros következményeit, azaz én miattam van. (Ez is).
A hetedik osztályos koráig csak bíztam benne, hogy minden rendben, minden rendben lesz és jó utat jelölt ki a WALDORF pedagógia. Aztán egyre inkább ez megváltozott bennem. Közben is bizonytalanná tett néhány élethelyzet. Ma már tudom és maximálisan biztos vagyok, hogy rohadtul tévedtem. Rohadtul nem úgy van ahogy szeretné egy normális apa. Minden szétesett. A család, ahol az anyja szerintem most is vak és istenként üdvözli a nagy WALDORF családot. Szétesett a gyerek. Nem tudja a mai világot kezelni. Nincs meg hozzá semmi alap. Ez természetes, hisz a nagyfokú szabadság, a mindent lehet csinálni, nem állítok fel szabályokat, lehet késni mindenhonnan, nem érdekes mikor érek be, a hit hiánya, miszerint a tanár sem gondolja hogy ez mûködik, a tanári képességek hiánya miszerint a tanár nem képes feladatát ellátni, a szervezetlenség, az állandó pénzügyi gondok miatt fennálló megoldatlan problémák, a szülõ leterhelése, ......................oda vezet, hogy teljes oktatási, emberi, kapcsolati, önértékelési kudarcok jönnek, sorra, ha nem is azonnal, de rövid idõn belül, mondjuk 15, 16, 17 évesen. Amikor már kint van a gyerek az életben. Illetve kint kellene lennie. Nekem szerintem ez több millió forintot emésztett fel, bár nem mertem soha összeszámolni (mert, hogy én bíztam és bíztam a jóban. Jól keresõnek számítottam és annyit ajánlottam a közösbe, amennyit senki, legalábbis nem hiszem, hogy sokan). Plusz elvárások voltak a szülõkkel szemben, hogy építsünk egy jó WALDORF iskolát. Ott is ment az idõ, ment a pénz, ment a szervezetlenség, ment a semmi. Szóval tök értelmetlen volt MINDEN.
ÉRTELMETLEN, ÉRTELMETLEN, ÉRTELMETLEN. MINDEN. MINDEN. MINDEN. AMI WALDORF. Utálattal gondolok vissza mindenre. Most. Minden tanárra, majdnem minden szülõre, minden ötletre, minden ötlettelenségre, minden pénzkidobásra, minden közös, elvárt programra, minden szerencsétlenkedésre, minden erõltetett élethelyzetre.
És itt vagyok egy homokos, félénk, céltudatlan, szabályokat nem ismerõ, szabályokat nem követõ, Tv-t állandóan nézõ (pedig a pedagógia…………..), telefont állandóan szorongató, nem tanuló (de nagyon jó képességû), anyagfogyasztó, önzõ, életre nem képes, apját nem tisztelõ, rendetlen, maga után el nem pakoló, kapcsolatokkal nem rendelkezõ (csak a virtuális világban létezõkkel), sportot feladó, zenélést feladó, ................. nagy fiammal.
Szerintetek??? Ez normális???
Ezek lennének a nagy WALDORF eredményei???
Ezért értelmetlen. Értelmetlen. Értelmetlen.
Elég volt. Elég volt. Elég volt. Többet nem ér még csak gondolkodnom sem, hogy mit írjak.

Feladom. Feladom. Feladom.
Kérdésetekre a válaszom, írassátok e oda a kölköt?
Hát ne! NE! NE! NE!
Hajrá Magyarország, hajrá Magyarok!

Sziasztok! A Káposztásmegyeren lévõ Csillagberek Waldorf Iskolával kapcsolatosan szeretnék érdeklõdni. Vannak esetleg személyes tapasztalatok?

Ezen felül is érdekelnek a vélemények a Waldorf pedagógiával kapcsolatosan, de inkább olyan szülõk véleményére lennék kiváncsi, akinek a gyereke járt Waldorf suliba. És ha kérhetem, akkor egy picit jobban fejtsétek ki a véleményeteket, tapasztalatotokat a "Szuper" vagy "Nem jó" jelzõknél. Elõre is nagyon köszönöm!

A Waldorf oktatásban rengeteg a lehetõség, ki kell fogni a jó pedagógust, ezen múlik minden. Alaposan járja körül mindenki a kinézett intézményt, és igen, van, akinek nem való, az meg jöjjön el onnan.

A kecskeméti W ovi viszont szuper, csak ajánlani tudom!

A kecskeméti Waldorf iskolával nekünk is nagyon rosszak a tapasztalataink. Tanított ott W-képzést nem végzett tanár, aki folyton kiabált a gyerekekkel, de van ott rendkívül korlátolt és bigott Waldorf tanár is. Állandó veszekedések, konfliktusok zajlanak az intézményi fórumokon, nem tudnak megegyezni az esedékes épület bõvítésben, folyton változik az intézményvezetõ személye, stb. A mozgás tanár egy link, alkalmatlan, hazudós alak, összevont osztályok mûködne egy évfolyam nincs is, fiktív tanulók is vannak, stb. Nem csoda, hogy nem prospreál ez az iskola.

Mi a Montessori suliba járunk a 20.kerületbe 3 éve Nagyon jó!!!!!!!

Szeretnem mdgkerdezni hogy diszkalkuliás gyermekem bekerulhet-e waldorf gimnazium 9. Osztalyaba. Nagyon szorgalmas jo tanulo gyerek egyebkent. Koszonom

Itt olvastam egy véleményt a gyõri Waldorf iskoláról, ami nem jó színben tünteti fel az intézményt.Mi most szeretnénk az eddignormál iskolába járt unokámat átíratni ha lehetséges.Kérem, írjanak véleményt róla minél többen, csak 1-1 mondatban.A mi számunkra olyan értelemben nagy döntés, hogy nem elsõtõl járna oda a gyerek.Mindenkinek köszönöm a segítségét.

Julinak:
Ha az átlagosnál érzékenyebb, gazdagabb fantáziájú és nagyobb mozgásigényû, impulzívabb fiad van, ne a Hajni-csoportba add! Lovász Anna

Sziasztok!
Waldorf iskoláról szeretném megkérdezni hogy mi igaz abból hogy egészséges és mondjuk autista vagy down kóros gyerekek egy osztályba járnak? Ha igaz ez nem hátráltatja az egészséges gyerekeket? Vagy ilyen csak az oviban van?
Köszönöm.

Sziasztok! A fóti waldorf ovi érdekelne, ill. az iskola is. Egy-két éven belül költöznénk a környékre. Mi most Kamaraerdõn vagyunk ovisok, azt mindenkinek csak ajánlani tudom!! Üdv: Juli

Ha tényleg érdekel a Waldorf -világa, gyere el:
ISKOLAVÁLASZTÁS - 2013

Elõadássorozat a Rákosmenti Waldorf Általános Iskolában
Segítünk megismerni iskolánk mindennapjait, pedagógiáját

2013.01.14. hétfõ
A Waldorf-iskola mindennapjai

- átmenet az óvodából az iskolába
- ritmusok a Waldorf-iskolában
- Bothmer gimnasztika

2013.01.28. hétfõ
Mûvészeti nevelés és szakórák

- nyelvoktatás
- zene
- kézimunka
- fafaragás
- rajz-festés

2013.02.11 hétfõ
Ünnepek, mesék, euritmia

- a mesék, történetek szerepe az oktatásban
- szabadvallás
- az évkör ünnepei az iskolában
- euritmia

2013.03.04. hétfõ
Gyakorlati tudnivalók

- beszélgetés az elsõs osztálytanítóval
- gyakorlati tudnivalók a jelentkezésrõl
- kötetlen beszélgetés végzett diákokkal,
waldorf-iskolás szülõkkel

Az elõadások 18:00-20:00 óra között zajlanak.

Ez idõ alatt a gyermekeknek játszóházat biztosítunk.
Bemutatkozik KNEISZ ANDREA, leendõ elsõs osztálytanító.

Rákosmenti Waldorf Általános Iskola és Alapfokú Mûvészetoktatási Intézmény
1163 Budapest (Sashalom), Thököly út 13., (Bejárat az Elemi utcából.)
06-1-405-33-77, 273-09-00
www.waldorfsuli.hu
info@waldorfsuli.hu

Kedves mindenki!
Nagyon érdekes olvasni a különféle véleményeket itt. Gondoltam én is megosztom a sajátomat. Általános iskolában kezdtem és az elsõ 3 évemet " rendesen" be is fejeztem ott. Rettenetes tapasztalataim voltak, sírás, szendvedés, és megaláztatás amit abban az idõben kaptam. Ekkor váltottunk Waldorf iskolára, ahol minden megváltozott. Elkezdtem szeretni tanulni, kialakult bennem egy teljesítmény vágy hogy megmutatassam jó vagyok. Ez a mai napig kísér. Õszintén el tudom mondani, hogy nem volt minden tökéletes, de sokkal sokkal jobb, élvezhetõbb mint az elõtte lévõ idõszak. Itt nem nyomják el a gyerekeket, vidáman játékosan megtanulsz, írni, olvasni, kötni, kenyeret sütni, énekelni, elõadni és persze a kötelezõ tantárgyak is sokkal egyszerübben ragadnak meg a fejekben. Waldorf suliban végeztem , most tanárnak készülök és Dániában tanulok. Ezután az iskola után Waldorf képzésre is szeretnék menni, és reményeim szerint egyszer én is Waldorf tanár leszek. Ekkor nyomot hagyott bennen ez az iskola ez a világszemlélet, pedagógia. Kérdésekre szívesen válaszolok!
Üdv: Eszter

Üdv! a lányom most 7.osztályos és érdekelne bennünket a Szolnoki waldorf gimi , milyen eredmény kell hogy felvegyék , van-e felvételi, sajnos nagyon nagyon rossz tapasztalatunk van a sima sulival kapcsolatban , és nem szeretném tovább kitenni a gyerekem ennek, mi egy kis városban élünk, egyedül nevelem, sokat szenvedtünk már az általános iskola miatt és kihangsúlyoznám hogy pedagógus volt az aki borzasztó módon alázta és bántotta lelkiekben , ami ellen hiába mentem nem tudtam a gyerekemen segíteni, hangsúlyoznám nem vagyok elfogult a gyerekemmel de tudni kell róla egy nagyon nehezen meg nyíló kislányról van szó aki amúgy egy nagyon jó magaviseletû gyerek ami pont az egyik indoka volt a tanítónéninek hogy túl csendes, ami azt eredményezte hogy ha nem oda írta a füzetben a szót ahova épp a tanítónéni kitalálta elvette a füzetet és oda adta egy másik gyereknek és annak kellet nevetve kigúnyolnia a lányomat.Sok minden lenne még amit írhatnék hogy mit mûvelt egy másik pedagógus társával a lányommal és még egy pár gyerekkel...amit le is fogok majd írni és egyszer nyilvánosságra hozom mit mûveltek ezek a pedagógusok .Ha valaki tud a gimivel kapcsolatban írjon ide vagy az esztereszter@partymail.hu elõre is köszönöm:))

Kedves Mindenki!

Vitáznék a Kecskeméti Waldorf intézmény jó hírét illetõen. Az én gyermekeim elsõsként járnak eme intézménybe, és MELEG SZÍVVEL MEREM MINDENKINEK AJÁNLANI! Röviden: a szülõkkel kötött támogatási szerzõdés alapján kell havonta fizetni a támogatási összeget. Ez befolyik az intézmény számlájára, amibõl a pedagógus az aktuális bértábla szerinti bérezést kap. Mind emellett az utolsó fillérrel el kell számolni az ellenõrzõ szerv, a Magyar Államkincstár felé. Nincs hol megkérdõjelezhetõ anyagi tisztességrõl beszélni!!! Ami megkérdõjelezhetõ, az a pedagógus rátermettsége, és szakmai tudása. Én örülök is neki ha van szelekció, mert az a gyermekek javát szolgálja. Az elküldött pedagógus pedig rossz hír keltéssel próbál elégtételt venni.

Sziasztok!
Jár valaki a pécsi Mandulafa waldorf iskolába? Szülõk tapasztalatait szeretném kérni.
Hálás köszi.
Vick

Azért ez nem igaz. A közoktatási törvény érvényes a Waldorf iskolákra is. Minden tanárnak van pedagógusi (állami) végzettsége ÉS Waldorf tanári végzettsége is. Nem kevesebbek, hanem többek. A tantervrõl pedig annyit, hogy az az Oktatási Minisztérium által elfogadott tanterv és igenis vannak átjárási pontok, csak nem elsõben, hanem harmadikban, hatodikban. Aki Waldorf iskolába iratja a gyermekét az legyen azzal tisztába, hogy nem fog karácsonyra írni, olvasni. Az elsõ osztályban a nyomtatott nagybetûkkel ismerkednek meg, a másodikban a nyomtatott kisbetûkkel (ezekkel írnak) és csak harmadikban az írott betûkkel. De aztán tudnak is szépen írni! Matematikából viszont elsõben mind a négy mûveletet megtanulják. Persze a szorzást és az osztást csak ismerkedés szinten. Tessék utánajárni a dolgoknak, mielõtt vagdalkozunk! Esetleg be lehet kéredzkedni egy Waldorf suliba is. Általában mindenkit szeretettel látnak, sõt nyílt napokat rendeznek!
M.A.

Kedves Szülõk !
Vigyázat a Waldorf sulikkal, mert nem kötelezõ a"pedagógusnak"/tanítónak/oktatónak...stb. a tanári diploma, bár ma már ez sem garancia.Pl:egy Pest megyei Waldorf suliban a tanító helyett keramikus "tanított" és a nyílt napon derült ki a hölgyrõl, hogy gõze nincs mit kezdjen a gyerekekkel. A szülõk a már túlkoros, évvesztes gyermeküket évvégén kivették és egy normál általánosban évet kellett ismételnie, mert se írni, számolni, olvasni nem tanult meg.9 évesen újra elsõt járni, hát hogy érezhette magát a gyerek, elképzelni is rossz!
Könyvtárakban van pár példány a Waldorf általános iskola tanmenetérõl és köszönõ viszonyban nics a NAT követelményeivel.Nincs átjárhatóság késõbb, ha nem jönne be, de minden a tanáron múlik, ha egyáltalán tanár az illetõ.Nagy kockázat egy biztos.Lutri, mint ma minden iskola-választás.

Kedves Mindenki!
A kecskeméti Waldorf intézménnyel sajnos igen rossz tapasztalataink vannak. A fiam két évig járt az oviba, szerettük volna ha az iskolába megy tovább. A probléma az intézmény vezetõségével adódott, finoman fogalmazva a megkérdõjelezhetõ anyagi tisztességükkel. Amikor az óvónénink, aki egyben az óvoda vezetõje is volt, nem volt hajlandó az õ "játékszabályaik" szerint mûködni elküldték, hazugságra kényszerítve õt távozásának miértjével kapcsolatban. Óriási szégyen rájuk, és szégyen a Waldorf pedagógiára, amit elvileg képviselnének.

 

Következõ 20

A fórumban olvasható információk tartalmáért a Szerkesztõség semminemû felelõsséget nem vállal!


KIEMELT HIRDETÉS
  Lotti és Maxim Montessori Óvoda
(Pedagógusi állást kínál)
Budapest
óvodapedagógus
megegyezés szerint
  Micimackó Magánóvoda
(Pedagógusi állást kínál)
Budapest
Óvodapedagógus
Megegyezés szerint
  Laborc Általános Iskola
(Pedagógusi állást kínál)
Budapest
osztálytanító
bértábla+cafeteria
  Emi gyerekzsúr Kft
(Egyéb munkát kínál)
Dunakeszi, Budapest

  Aranyló Napraforgó Alapítvány
(Pedagógusi állást kínál)
Budapest
bölcsődei gondozó
Hírlevél feliratkozás
Forum
  Magán vagy állami??
  Nehezen kezelhetõ gyermek
  tapasztalatok a Waldorf-pedagógiával
  Autista a gyerkőc?
  meleg allergia
  mit tegyek még?
  HIRSCHSPRUNG-BETEGSÉG
  Franciaorszagban élek
  Két tannyelvû általános iskola
  A mese hatása a gyermekekre
Óvónõ válaszol
  Szobatisztasági és beszoktatási nehézség: amikor a bajok csõstül jönnek
  Traumatizáló repülõs nyaralás
  Még az unokaöccsétõl is fél
  A barátaimat szeretem, az óvó nénit nem!
  Beszoktatás: a gyerek nem érett az óvodára?
  Menjen vagy maradjon? A szülõk dilemmája az iskolakezdésrõl
  Szeretem az ovit és szeretem a kistesómat!
  Iskolaérettség: a döntés joga csak az óvónõé?
  Hirtelen fordulat: mégiscsak küldjük suliba?
  Fékevesztett feszültségek
Linkek
 
  Fejlesztõ játékok | Állássziget | OVIK | Picursziget | Fogyókúra | Könyvek | Kapcsolat