Gyermeksziget
Az iskolaérettség feltételei
  Az iskolaérettség feltételei
Fejlesztőjátékok
  Őszi kupak lottó
  Trabi Gabi és Lurkó Ferkó - Mese és fejlesztés
  Kupak-tanács - az újrahasznosított fejlesztőjáték - Fejlesztőjátékok
  Suli nyitogató fejlesztőkártya újragondolva - Fejlesztőjátékok
  Forma lomtalanítás - Fejlesztőjátékok
  Suli-nyitogató fejlesztőkártya
  Tapintókártya - Fejlesztőjátékok
  Mi van a zsákban? - Fejlesztőjátékok
Iskolakezdés
  Miért nincs iskolaelõkészítõ osztály?
  Két tannyelvû általános iskola
  Problémás iskolakezdés.
  Melyik iskolàt vàlasszam?
  Hogyan választunk iskolát?
  iskolai beszoktatás kudarca
  Beiskolázás
  Kiemelkedõ képességûnek melyik bp-i általános? Esetleg gyakorló?
  Iskolaválasztás a 14.kerületben
  Hogyan válasszunk iskolát gyermeküknek?
Szülõk egymás közt
  Fogyatékkal élõ gyermekek
  Alternatív pedagógia
  Nevelési kérdések
  Ikrek
  Gyermekirodalom
  Csoportösszetétel
  Fejlõdési rendellenességek
  Egyéb
  Segítségkérés
  Szavazási témák - vitafórum
  Iskolakezdés
  Óvodakezdés
  Külföldön nevelem gyermekem
  Oviinfo
  Betegség
  Szobatisztaság
  Suliinfo
  Autizmus
  Utazás
  Nyaralás
  Tábor
  Bölcsõde
Munka - Állás
  Babysitter
  Babysitter külföld
  Babysittert keres
  Babysittert keres külföld
  Pedagógus állást keres
  Pedagógusi állások
  Óvodapedagógusi állások
  Dajka állást keres
  Dajka állások
  Nyelvtanár állást keres
  Nyelvtanári állások
  Óraadó, korrepetáló munkát keres
  Óraadó, korrepetáló munkák
  Egyéb munkát keres
  Egyéb munkák
  Mielõtt babysittert választana...
  Hirdetési etikett
Óvónõ válaszol
  VIDEÓK
  egészségvédelem
  óvodai napirend
  gyermeknevelés
  gyermeki félelmek
  ábrázoló tevékenység
  óvodán belüli feszültségek
  beszoktatás
  balkezesség
  válás a családban
  óvodai ünnepek
  óvodai tevékenységek
  gyermekirodalom
  szobatisztaság
  testvérek
  óvodai beíratás
  csoportösszetétel
  egyéb
  iskolába lépés
  beszédfejlõdés
Alkoss velünk!
  Mikulás
  Karácsonyi ötletek
  Farsangi jelmezek
  Húsvét
  Anyáknapja
  Dekoráció
Mesék
  Kálmán iskolába megy - Kálmán kalandjai
  Vírus Ilus szinre lép - Kálmán kalandjai
  Kálmán és a védőöltözet - Kálmán kalandjai
  Széllel-bélelt szeretet mese - Kálmán kalandjai
  Gyere haza, Krampusz! - Kálmán kalandjai
  Csoki kaland - Kálmán kalandjai
  Foci vita - Kálmán kalandjai
Képeslap küldés
  Szemünk fénye
  Szeretet üzenet
  Bocsánat
  Ünnepek
  Anyák napi képeslap
  Mikulás képeslap
  Karácsonyi képeslap
  Újévi képeslap
  Valentin napi képeslap
  Húsvéti képeslap
  Tavaszi képeslap
  Vicces
Játékok
Játokok
Kapcsolat
  gyermeksziget@gyermeksziget.hu


Hozzá szeretnék szólni!

Vissza a kérdésekhez!

Problémás iskolakezdés.
A fiam elsős lett.Mozgékony és sokszor fegyelmezetlen.De már az 1. héten behívatott a tanítónéni, és közölte, hogy nagy bajok vannak a fiammal.Ezek után minden nap kéri a beszélőt és én tanácstalan vagyok, hogy mit ér vajon, ha én büntetem az iskolai viselkedése miatt.Az én gyomrom is görcsben, meg az övé is.Kérdezem:Mit kellene csinálnom a fiammal, hogy szót fogadjon,ne legyen "ön és közveszélyes"? Egy elkeseredett anyuka


Szia!
Iskolát vagy pedagógust kell váltani! Végigéltem... gyomorgörccsel bejárni az iskolába neked, mint szülõnek? Akkor a gyerek hogy jár be? Nem tudják az iskolában megoldani az iskolai problémát? Keresni kell olyan szemléletû iskolát, ahol azt mondják, hogy az az õ dolguk... Én ezt tettem. Nem fizetõs, nem alapítványi... Azt is megnéztük, az sem tetszett... De megtaláltuk! Azóta a lányunk is odajár, most kezdte az elsõt... Más tanárok, hasonló szemlélettel, tudják kezelni, hogy locsi-fecsi... Szóval az iskola, s nem csak 1 tanár gondolkodik így... Nekünk megérte!
Szép napot, Bea

Sziasztok! Én is egy elsõ osztályos kisfiú küzdõ anyukája vagyok. Nehezen indult, nehezen megy, de nekünk a magatartással van gondunk, ami tudom mibõl fakad, és tudom, hogy mi miért van, de meg kell mondjam, hogy nem ez az amiért ide írok elsõsorban! Én ugyanúgy minden nap a "szõnyeg szélén" állok, és hallgatom a tanítónénit...aki darálja nekem, hogy milyen a viselkedése a fiamnak...és már zsong a fejem tõle. Kérdezem én, ha minden nap ostorozzák a szülõt, akkor hogy ne legyen gyomoridege? Talán...1. nem kéne a szülõvel degradálóan beszélni, hanem partnerként kéne kezelni egy együtt megoldandó helyzetben! 2. Ha folyton csak a negatív elmarasztalásokat hallja a gyerkõc, akkor miért akarna teljesíteni? Egy idõ után bezár, és azt mondja, miért legyek jó, úgyis csak a szidást kapom...
Van egy elõírás, amit hozni kell, ezt én értem, de ugyanúgy ahogy a szülõn érzi a gyerek a feszültséget, ezt a tanárokon is érzi ám!
Azt várom, hogy egyszer arra menjek, hogy megdicsérik, mert ügyesen számolt, és a problémákat is lerendezi a tanítóval, hiszen õ van vele, és ne arra, hogy pálcát törjenek felettem, hiszen csak én nevelhetem rosszul...No szóval ennek nem így kéne történnie...Arról már nem is beszélve, hogy saját fülemmel hallottam, hogy az aki nekem beolvas, üvöltve tanít...no comment...de nem hagyjuk magunkat, nem olyan fából faragtak, így kitartást kívánok mindenkinek, hallgassatok az anyai megérzésetekre!!!!! Sosem hazudik!!!!

Kedves Mindenki!
Én most találtam rá a fórumra, mert a neten keresgéltem az iskolakezdõs problémákkal kapcsolatban. Leírom, hogy mi a Mi problémánk, hátha tud valaki segíteni, mert már nagyon el vagyok keseredve :-((
A kislányom most lett elsõ osztályos, már nagyon várta az iskolát és unta az ovit az utóbbi fél évben. Úgy láttuk, hogy szellemileg nem elégítette ki már az óvoda. Amikor elkezdte az iskolát szinte megtáltosodott: Naponta több piros pontot hozott haza, boldog volt, ha valaki megkérdezte tõle, hogy milyen az isi azt mondta, hogy nagyszerû. Aztán egyszer csak, úgy 2 hónap elteltével behívott a tanárnõ és mondta, hogy a kislánnyal komoly problémák vannak már szinte az iskolakezdés óta. Napközben elalszik a padon és nem vesz részt az órai munkában, nem tudja önállóan elpakolni a dolgait, nem akar átöltözni a tesi órára, arra hivatkozva, hogy fáradt. Arra a kérdésemre, hogy akkor miért van annyi piros pontja azt a választ adta a tanító néni, ezzel próbálja motiválni a gyereket. Nevelési tanácsadóhoz irányítottak minket, közben orvos is látta, mindketten csak pozitívan nyilatkoztak, tehát egészséges és csoportos oktatásra, tanításra alkalmas. Most viszont már odáig jutottak a dolgok, hogy ha konfliktusba keveredik a tanárnõvel, akkor képes egy egész tanórán keresztül üvölteni, hisztizni és megtagadja a feladatokat. Nekem azt mondta nem akar iskolába járni, mert unalmas. Már próbáltam mindent: sokat beszélgettünk, de kiderül költi a "magyar népmesét", aztán büntetem, kiabálok, ha betelik a pohár, de egyre rosszabb... Már nem tudom mit tegyek...
Üdv: Tilda

Sziasztok!
Bea vagyok, már írtam ide hozzászólást, még nyáron reszketve a szeptemberi iskolakezdéstõl, lányom hisztije miatt (nincs kitartása, könnyen sír..stb).Csak szeretnék beszámolni nektek a fejleményekrõl.Az elsõ 2 nap pityorgósan telt, de mostanra szerencsére a suliban minden rendben, hamar talált barátnõt magának, csinálja a feladatokat, jelentkezik, tanárnéni szigorú, követel(amit nem bánok)de a gyerekek szeretik!
Ami probléma az az itthoni házi írás!Már elõzõ nap kérdezi:"Anya, ugye holnap nem lesz sok házi?"(egyébként tényleg nem sok, csak õ csinál belõle nagy ügyet)Hazajön a suliból, kis pihi, aztán nekiülünk a házinak ordítósvisítósan, 20db. p.zsebkendõvel, 1 órán keresztül ez megy-persze én 2 perc után kikészülök, õ ordít, én kiabálok- hogy õ ezt nem tudja!, õ nem is akarja csinálni!, mennyi házi van még hátra?!, mikor leszünk már kész?!- minden nap ez megy.Hiába próbálom neki 200-adjára is elmagyarázni, hogy más gyerek is elrontsa, nem baj ha nem sikerül szépen....stb. mire megírjuk a leckét erõs késztetést érzek rá, hogy kiakasszam magam az elsõ fára! :-)
Remélem nektek szerencsésebben alakul a dolog!
Ha van ötletetek mit csináljak, hogy szept. végére ne legyek egy idegroncs, szívesen veszem!
Üdv!Bea

Szia Elkeseredett Anyuka! A fiad új helyre, ismeretlen helyre került. Az újtól (legyen az akár jó!), meg az ismeretlentõl mindenki tart, rosszabb esetben fél, azaz "alarm-helyzetbe" kerül. Természetes reakció a kibújás, a menekülés. Tehát a fiadat megértem, gyakorló pedagógusként normálisnak (!!!) is tartom. A bajt inkább a két felnõttnél érzem? azaz Nálad, hogy ettõl megijedsz - de majd megszokod :-) - az igazán nagy baj, hogy a Ti. kolléganõ Téged próbál megnevelni, irányítani a GYEREK HELYETT. Ja, egy kicsit a szóhasználatról! Mi az, hogy "büntetem" a gyereket. Egy "kisgyermek" nem hiszem, hogy felelõssé tehetõ a kialakult szituációért, tehát miért is érdemel büntetést. Amúgy meg talán nem "büntetni", hanem nevelni (= alakítani, szocializálni)kell a gyereket. Szerintem errõl szól a nevelés! Hát igen: a tanítónéni Téged kíván nevelni a gyerek helyett! :-) Talán, ha legalább a Te gyomrod nem lenne görcsben, mert ugye ezt a gyerkõc tudattalanul is rögtön leveszi, akkor kezelhetõbbé válna! Gondolom, javasoltak, vagy ha eddig nem tették, majd fogják (milyen jó kibúvó ez egy "tehetetlen tanítónak/tanárnak), hogy vidd ide, meg vidd oda a gyereket. Szerinted azoktól a "szakemberek"-tõl nem fog félni a fiad? Nem lesznek újak Neki? Nem fogja frusztrálni a gyereked? Nos most ezzel majd tüzet oltasz, vagy olajat öntesz a tûzre??? De a költõi kérdésre magad is tudod a választ!!! Adj idõt a gyereknek, kérj idõt a a "kedves-megértõ-de határozott" (????) (szeretve korlátozó)tanítónak! S talán - a pedagógiai gyakorlatom és saját 4 gyerekem alapján - talán sokkal több beszélgetést javasolnék a fiaddal. S amikor jöttök az iskolából, ne az legyen a téma, hogy "mi nem volt jó", hanem az: MI VOLT AZ, AMI ESETLEG TETSZETT Neki?! Eleinte nem lesz utóbbi, de legalább azt érzi a fiad, hogy nem "cseszegetni" szeretnéd Õt, hanem támogatni, örömet szerezni Neki, s bízhat Benned. Most nagyon, nagyon egyedül van a Számára legfontosabb problémájával... Üdv! Tom

Mint szülõ, szivesen osztom meg a nálunk is felmerült problémákra a tanácsokat, terápiát, ha valakit érdekel. Ugy érzem ez itt most igen hosszú lenne. Rengeteg dolgot mondtak nekünk is, hogy mit kellene másképp, no meg hol, milyen igazolást szerezzünk be, de aztán ezeknek is csak a fele volt igaz.
sziasztok. Nagy-S.Anna cimem: nagy.szebenianna@gmail.com

Sziasztok!
Korábban az oviban is ilyen problémák voltak vele?Lehet nem tudja kezelni az új környezetet, az új társakat, mások az elvárások, lehet megijedt mindettõl és fogalma sincs szegénykémnek, hogy reagálja le ezeket.A nevelési tanácsadót nem ajánlották?Ott lehet egy pszichológus tudna beszélni a gyerkõccel és kiderülne miért agresszív és hogyan lehet kezelni.Szerintem az iskolakezdés a legtöbb gyereknek egy trauma.
Kitartást!Szia!Bea

Szerintem a tanárnak kell kivívni a tiszteletet a gyerekkel szemben!Nálunk otthon a gyerek leül tanulni szó nélkül, de az iskolában panaszkodnak hogy nem figyel, elkalandozik...ha olyan téma van ami érdekli, akkor figyel, ha dicsérik akkor meg pláne rádob még 6 lapáttal!!Van amibõl 5-ös lett volt amibõl éppen hogy megkapta a kettest!Most megy 5.-be itt már több tantárgy lesz, nem tudom még mi lesz vele, mert tény hogy figyelmetlen, és sajnos szétszórt is.Ha mondom hogy most tanulunk, akkor szájhúzás nélkül leül és tanulunk.Sajnos diszleksziás ami manapság népbetegség, ezért külön tanítást igényelne, de nálunk sajnos ez nem megoldott.Az errõl szóló papír öt éve nem készül el, mert össze vissza küldözgetnek.Ha megvan a papír, másként osztályozzák a gyereket, és elméletben más feladatokat kap.

Kedves A.
Elõre is köszönöm a kedvességedet!Akkor gatyát felkötni?! :-)
lekline.bea@freemail.hu
Köszi!
Bea

Szia Bea,
én is voltam hasonló helyzetben a lányommal.
küldj egy mail cimet leirom pontosan mit csináltunk- kicsit hosszu igaz, meg segitettek is, de bevált.Az tény, hogy kell kitartás a család részérõl.A.

Sziasztok!
Lányom, 2012. szept.-ben kezdi az iskolát.Nem tudom mi lesz vele, mert itthon nincs kedve a feladatokhoz, ha valami elsõre nem megy rögtön sír, hisztizik, otthagy mindent, nincs kitartása, pedig nagyon türelmesek vagyunk vele, biztatjuk, nem csinálunk belõle problémát ha 10-jére sem megy valami, nem erõltetjük, ha 5 percig van kedve hozzá akkor 5 perc után befejezzük!!!.Már az óvodában is mondták, hogy ha valami feladatot kap rögtön pityereg.Hogy fog házi feladatot írni?Verset tanulni?Már elõre rettegek!
Ha van valami tanácsotok szívesen veszem!
Bea

Nekem az a problémám hogy már lassan másfél hónapja kezdtük meg az iskolát de a tanítónéni egyszerûen nem tudja bent tartani az osztályteremben. Gyakorlatilag a gyerek egész delelõt kóborol az iskolába. Itthon végezzük el a feladatokat. Valami jó tanács kéne?????

Kedves anyuka!Igaz hogy eltelt egy év ,de nálunk is ugyan ez volt a probléma.Most másodikos a fiam.Mi az elsõ évet nagyon megszenvedtük,mire arra jutottam,hogy másik osztályba kérettem a gyereket.Olyan szinten megváltozott,hogy osztályelsõ.Sok dícséretet kap és sok szeretetet a tanárnénitõl,ami elsõ osztályban lemaradt.Nagyon örülök,hogy így megváltozott,és hálás vagyok a tanárnéninek.Nem kell elkeseredni,tudom hogy nagyon kellemetlen.Nekem is rossz volt,mivel a nagyfiammal semmi probléma nem volt.Idõ kell nekik.Legyél türelmes vele és kitartó.

"probálja elvini budapestre avadaskert alapitványhoz ottcsak ilyenviselkedésizavarokkal kûszkõdõ gyerekekkel foglalkoznak azénfiamis hiperaktiv ésott segitetek nekûnkis ez amugy hûvõsvõlgyõnvan "
Nem csoda, hogy a gyereked ilyen, minden nevelés kérdése.
tudsz te egyáltalán írni? mert ha azt a 2 szót, hogy "hûvõsvõlgyõnvan" nem tudod hogy kell írni, akkor ne várj sokat a gyermekedtõl...Ez félelmetes!

Kedves Mindenki!
Három gyermekes anyuka és egyben pedagógus is vagyok. A problémánk sok sebbõl vérzik. Anyukaként én is megéltem amikrõl írtok és pedagógusként nap mint nap élem. Nagyon igaz az a hozzászólás, hogy sajnos csak elméletben van átmenet az óvoda és az iskola között, hiszen az utolsó óvodai évnek errõl kellene szólni ugyanis azt az évet iskolaelõkészítõnek hívják. DE. Túlterhelt, nagy létszámú csoportokban erre esély sincsen. A túlterheltséget egyébként hurcoljuk tovább az iskolába. Kiszámoltátok már valaha, hogy egy 45 perces órából 24-25 fõs (jó, ha nem 29-30, ma már ez sem ritkaság )osztályban mennyi egyéni foglalkozás, csak rá figyelési lehetõség, jut fejenként? Annak a hozzászóló pedagógusnak is nagyon igaza van aki arról ír, hogy sok az un. problémával küzdõ ( különbözõ fejlõdési, részképesség...) gyermek. Ráadásul nekünk szülõknek ( vagy felénk a világnak)is hihetetlenül nagyok lettek az elvárásaink a gyerekeink felé. Csak abba gondoljatok bele, ha mi felnõttek új környezetbe kerülünk, hogy elbizonytalanodunk, és még ha ez a környezet óriási teljesítményt is elvár tõlünk... Mi is összeroppanunk gyakran ettõl, a picikéinktõl meg elvárnánk, hogy rögtön ezerrel tudjanak teljesíteni.Ráadásul nézzünk magunkba, mi is igen hajszoltak vagyunk. Én azt gondolom, hogy szülõként akkor segítünk gyermekeinknek, ha nagyon mellettük állunk, megpróbálva félre tenni saját gondjainkat, de mindig szem elõtt tartva azt a célt, hogy ebbe a közösségbe és folyamatos munkába ( hiszen a tanulás ma nagyon sok éven át-érettségiig ami ugye kell...- 12évig legalább ) bele kell szoknia a gyermekünknek. Nem könnyû, de anyai elsõ indulatotokat ami akkor lángol fel, mikor a szemünk fénye tökéletes pici gyermekünk az elsõ kudarcokkal haza érkezik, próbáljátok bent tartani, mert gyermekünk pontosan regisztrálja indulataitokat és ellenérzéseinket magával hurcolja gyermekien felerõsítve és máris kész a tökéletes harc felület az iskolával és a tanító nénivel szemben. Ne feledjétek a tanítók nem ellenfeleitek nem õket kell legyõzni, de a gyermeket sem. Valahogy egymás kezét fogva kéne haladnunk. Ha tehetitek keressetek kis létszámú osztályt, és ne akarjátok, a gyermeketek az elõ hét után doktorátussal térjen haza. Beszélgessetek sokat. Ha az iskolából problémákról hallotok ne támadásnak , hanem megoldás keresésnek fogjátok fel. Vegyétek észre gyermekeitek legapróbb sikereit is, és arra legalább annyi figyelmet fordítsatok, mint a kudarcokra. Szerintem senkit sem lehet jóvá szídni, de az sem vezet sehová, ha a rossz dolgokat a szõnyeg alá seperjük. Ez egy nagyon nehéz kötéltánc, de megéri. Ja és ha azt hiszitek , hogy ha nagyobb lesz a gyerek könnyebb lesz akkor van egy rossz hírem az egyetemista gyerekkel is igen sok "baj" van.
Bocs, hogy ilyen hosszú voltam. sziasztok

Kedves Lívia!
Sajnos mindezt nem MI,Anyák várjuk el a gyerektõl,hanem az a helyzet,rendszer,amibe kényszerítjük,kényszerülnek az elsõben!Szerintem mi,anyák is szenvedõ alanyai vagyunk mindennek!
Fejlett országokban mint pl. Dubai már rég mûködik az ovi utáni,iskola elõtti "elõkészítõ" 5-6 éves,se ide,se oda nem tartozó gyerekeknek.Nálunk ez nincsen és ez megkeseríti gyermekeink és nem utolsó sorban a magunk életét is!
Én most találtam egy lelkes pszichológus hölgyet,aki heti egy teljes nap próbálja felkészíteni az iskolára a hozzá járó gyerekeket(lelkileg is!!).De Intézményi szinten nem is álmodhatunk hasonlóról.

Üdv

Szisztok
Szerintem az a baj hogy tulságosan sokat várunk el a gyerekektõl. Karácsonyra olvasson, szépen irjon. Az elso osztályt nem iskolások hanem ovodások kezdik. Sok szeretet ,elfogadás,dicséret csodákat tesz.

probálja elvini budapestre avadaskert alapitványhoz ottcsak ilyenviselkedésizavarokkal kûszkõdõ gyerekekkel foglalkoznak azénfiamis hiperaktiv ésott segitetek nekûnkis ez amugy hûvõsvõlgyõnvan

Szintén 1. osztály!Csak engem válasz út elé állítottak:másik iskola, magán tanuló;a nevelési tcsa meg:12-ig iskola.Úgy vagyok most,hogy senki nem áll mellettünk. Ilyenkor mit tegyen az a szülõ,akinek nincs "hajszál" se? A szülõk támadnak az iskolában, még õk sem értenek meg és fõleg nem segítenek.Három gyermekes anya maga alatt:Pancsa

az én fiam is most lett elsõs és nekünk is vannak problémáink.Az én fiam figyelmével és finommotorikájával van baj szinezni sosem szeretett,most pedig mikor tanulják a csésze-vonalat,és a többit egyszerûen nem megy,csunya,radírozzuk a napköziben elkészült katasztrófákat.sajnos nem sok sikerrel.tanácstalan vagyok mit csináljak?hogyan segíthetnék neki?aki tud segíteni segítsen.köszi:ERIKA

 

Következõ 20

A fórumban olvasható információk tartalmáért a Szerkesztõség semminemû felelõsséget nem vállal!

 

Sashegyi Arany János Általános Iskola és Gimnázium
(Budapesti iskolák)

Meredek u. 1., 1124 Budapest

Intézmény típusa: Állami fenntartású intézmény

- Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Községi Könyvtár
(Pest megye)

- Újlengyeli Általános Iskola
(Pest megye)

- Hunyadi Mátyás Német Nemzetiségi Általános és Művészeti Alapiskola Egységes Pedagógiai Szakszolgálat
(Pest megye)

- Halimba, Nyirád, Szőc Intézményfenntartó Társulás Általános Iskolája, Óvodája és Egységes Óvoda- Bölcsődéje
(Veszprém megye)

 

Székesfehérvári Németh László Általános Iskola
(Fejér megye)

Salétrom u. 4-6., 8000 Székesfehérvár

Intézmény típusa: Állami fenntartású intézmény

- Fodros Általános Iskola
(Budapesti iskolák)

- Budapest V. Kerületi Szent István Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
(Budapesti iskolák)

- Balla Róbert Téri Általános Iskola, Előkészítő Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
(Veszprém megye)

- Hétvezér Általános Iskola
(Fejér megye)




KIEMELT HIRDETÉS
  Kovácsné Éva
(Babysitter)
Budapest, Zugló és környéke
h-p, és hétvége, este-éjszaka
  Kerekerdő Magánóvoda
(Dajka állást kínál)
Budapest, II.
dajka vagy pedagógiai asszisztens
Versenyképes
Forum
  HIRSCHSPRUNG-BETEGSÉG
  hármas ikrek
  mit tegyek még?
  A mese hatása a gyermekekre
  Franciaorszagban élek
  Aludj jól gyermekem!
  Nehezen kezelhetõ gyermek
  Miért nincs iskolaelõkészítõ osztály?
  Szülői vélemények zuglói általános iskolákról....
  Montessori iskolát keresek!
  Két tannyelvû általános iskola
  Logopédus , Szenzoros integrációs terapeuta - Vác és környéke
  Ikrek együtt vagy külön?
  tapasztalatok a Waldorf-pedagógiával
  Asperger szindróma
  Autista óvóda
  Autista a gyerkőc?
  Ovikeresés
  Figyelemzavar - hiperaktivitás
  külföldi ovik
  Magán vagy állami??
  meleg allergia
  Gyermekpszichológus
  konyvek kulfoldre
  Óbudán keresek iskolát
  Ikrek
  Milyen iskolaba jarjon?
  Fóti Montessori óvoda
  Kamaraerdei Kerekerdő ovi
  Ismét váltsak vagy maradjunk?
Óvónõ válaszol
  Nem akar szerepelni
  Könnyes beszoktatás
  Beszoktatás miatti megrázkódtatás
  Nem akar beszélni és a beszoktatás is nehezen megy
  Melyik kezével írjon?
  Eleven, fegyelmezetlen, a szabályokhoz nehezen alkalmazkodik
  Miért nem mondja, ha tudja?
  Ez így nem fog menni!
  Miért nem szól, ha pisilni kell?
  Nagydolog: nem is olyan nagy dolog
  Iskolaérettségi vizsgálat
  Kistesó érkezik: család vagy óvodakezdés?
  Kisfiam retteg a szakállas bácsitól!
  Diszlexia, diszgráfia: óvodásnál miért nem állapítják meg?
  Nehéz óvodai beszoktatás
  Szobatisztasági és beszoktatási nehézség: amikor a bajok csõstül jönnek
  Traumatizáló repülõs nyaralás
  Még az unokaöccsétõl is fél
  A barátaimat szeretem, az óvó nénit nem!
  Beszoktatás: a gyerek nem érett az óvodára?
  Menjen vagy maradjon? A szülõk dilemmája az iskolakezdésrõl
  Szeretem az ovit és szeretem a kistesómat!
  Iskolaérettség: a döntés joga csak az óvónõé?
  Hirtelen fordulat: mégiscsak küldjük suliba?
  Fékevesztett feszültségek
  Muszáj beíratnom az iskolába?
  Retteg a zajoktól
  Az ovira nem akar emlékezni
  Kerüli a gyerektársaságot
  Okos, ügyes, de zárkózott