Gyermeksziget
Alternatív pedagógia
  Montessori iskolát keresek!
  tapasztalatok a Waldorf-pedagógiával
  Waldorf iskola
  Zsolnai-módszer
  Montessori oktatás
  Montessori tapasztalat
  Hol vagytok Montessori-s szülõk?
  kecskemeti montessori ovit keresek
  Zala megyei alternatív oktatás
  DOMAN Módszer
Szülõk egymás közt
  Fogyatékkal élõ gyermekek
  Alternatív pedagógia
  Nevelési kérdések
  Ikrek
  Gyermekirodalom
  Csoportösszetétel
  Fejlõdési rendellenességek
  Egyéb
  Segítségkérés
  Szavazási témák - vitafórum
  Iskolakezdés
  Óvodakezdés
  Külföldön nevelem gyermekem
  Oviinfo
  Betegség
  Szobatisztaság
  Suliinfo
  Autizmus
  Utazás
  Nyaralás
  Tábor
  Bölcsõde
Munka - Állás
  Babysitter
  Babysitter külföld
  Babysittert keres
  Babysittert keres külföld
  Pedagógus állást keres
  Pedagógusi állások
  Óvodapedagógusi állások
  Dajka állást keres
  Dajka állások
  Nyelvtanár állást keres
  Nyelvtanári állások
  Óraadó, korrepetáló munkát keres
  Óraadó, korrepetáló munkák
  Egyéb munkát keres
  Egyéb munkák
  Mielõtt babysittert választana...
  Hirdetési etikett
Óvónõ válaszol
  egészségvédelem
  óvodai napirend
  gyermeknevelés
  gyermeki félelmek
  ábrázoló tevékenység
  óvodán belüli feszültségek
  beszoktatás
  balkezesség
  válás a családban
  óvodai ünnepek
  óvodai tevékenységek
  gyermekirodalom
  szobatisztaság
  testvérek
  óvodai beíratás
  csoportösszetétel
  egyéb
  iskolába lépés
  beszédfejlõdés
Alkoss velünk!
  Anyáknapja
  Mikulás
  Karácsonyi ötletek
  Farsangi jelmezek
  Húsvét
  Dekoráció
Képeslap küldés
  Szemünk fénye
  Szeretet üzenet
  Bocsánat
  Ünnepek
  Anyák napi képeslap
  Mikulás képeslap
  Karácsonyi képeslap
  Újévi képeslap
  Valentin napi képeslap
  Húsvéti képeslap
  Tavaszi képeslap
  Vicces
Játékok
Játokok
Kapcsolat
  gyermeksziget@gyermeksziget.hu


Hozzá szeretnék szólni!

Vissza a kérdésekhez!

Zsolnai-módszer
Sziasztok!

Tudna-e valaki az Értékközvetítő és képességfejlesztő programról ( ismertebb nevén Zsolnai-program ) információkat adni ( mennyire terheli le a gyereket, milyen képességű gyermekeknek való, stb. ).

Köszönöm: Lilike


En zsolnay modszerrel tanultam, és halat adok erte, hogy igy volt. Az evfolyamban a mi osztalyunk tanult csak igy, és mi magasan vertuk a tobbit mindenben.

Szemelyes tapasztalom (82-tol igy tanitottak), hogy a zsolnai-modszer egy katasztrofa. Ahogyan azt valaki mar irta: egy dolgot tanit meg, rovid tavon memorizalni barmit, feluletesen sokmindennel foglalkozni rovid igeig. Ennyi. Amire nem tanit meg: gondolkodni, csapatban dolgozni, onalloan dolgozni, ill. feldolgozni egy temat, valamiben elmelyulni. Lehet, hogy egy jo pedagogus reszben kepes ellensulyozni a hibakat, de ettol meg a modszer egyszeruen rossz. Nagyon rossz.

Mi a Rózsakertibe járunk, de jövõre elmegyünk mert egyházi lesz. Sokakat el kell keserítsek, itt legalábbis a zsolnai semmiben nem különbözik egy átlagos iskolától. Kicsit másképp hívják a tárgyakat és kész. Kicsit diferenciálnak az osztályban, de ezt máshol is megteszik. Valóban van báb és néptánc, de minimális óraszámban. Az az osztály ahol jók a tanárok, jó, ahol kevésbbé jók az rossz. Olvasni valóban nem jól tanulnak meg, de szerintem negyedikig azért mindenkinek sikerül. Lehet, hogy a mi sulink nem jó. Az igazgató elég gyöpös, nagyon messze van a gyerekektõl. Én a Zsolnait annak ajánlom, akihez egy ilyen iskola van a legközelebb.

Sziasztok!
Ha valaki tud akkor segítsen! Nekem zsolnais alsós irodalomkönyvek kellenének de a régi fajták. Ha valaki tud kisegíthete!!!
Köszi elõre is mindenkinek!
NAGYON FONTOS LENNE!!!
Ha tudsz segíteni írj a laller08@windowslive.com címre
Elõre is köszi :)

Amúgy csak annyit a Zsolnai-programról, hogy a nõvérem tanult ilyen módszerrel sajnos én nem de az õ osztályukon meg is látszódott a segítség mert 25 fõbõl kb 23-nak meg van a diplomája vagy valamilyen nagyobb végzettsége van :)

Sziasztok!
Ha valaki tud akkor segítsen! Nekem zsolnais alsós irodalomkönyvek kellenének de a régi fajták. Ha valaki tud kisegíthete!!!
Köszi elõre is mindenkinek!
NAGYON FONTOS LENNE!!!
Ha tudsz segíteni írj a laller08@windowslive.com címre
Elõre is köszi :)

Amúgy csak annyit a Zsolnai-programról, hogy a nõvérem tanult ilyen módszerrel sajnos én nem de az õ osztályukon meg is látszódott a segítség mert 25 fõbõl kb 23-nak meg van a diplomája vagy valamilyen nagyobb végzettsége van :)

Sziasztok!
Ha valaki tud akkor segítsen! Nekem zsolnais alsós irodalomkönyvek kellenének de a régi fajták. Ha valaki tud kisegíthete!!!
Köszi elõre is mindenkinek!
NAGYON FONTOS LENNE!!!
Ha tudsz segíteni írj a laller08@windowslive.com címre
Elõre is köszi :)

Amúgy csak annyit a Zsolnai-programról, hogy a nõvérem tanult ilyen módszerrel sajnos én nem de az õ osztályukon meg is látszódott a segítség mert 25 fõbõl kb 23-nak meg van a diplomája vagy valamilyen nagyobb végzettsége van :)

Sziasztok!
Ha valaki tud akkor segítsen! Nekem zsolnais alsós irodalomkönyvek kellenének de a régi fajták. Ha valaki tud kisegíthete!!!
Köszi elõre is mindenkinek :)

Kedves Kérdezõ?
Ha a gyerekeddel eddig sokat foglalkoztál, és fontosnak tartod, hogy ne egy szûk látókörû félanalfabéta legyen, akkor nyugodtan válaszd ezt a programot. Én nem vagyok pedagógus, és nem tudok elmélkedni a módszer tartalmán, de egyet tudok: a lányom alsóban olyan ismeretekkel rendelkezett, ami azt bizonyítja, hogy a kicsik érdeklõdnek, szívesen tanulnak, és szívják a tudást, mint a szivacsot. Ami az alapképességeket illeti: a mi tanító nénink az elsõ szülõin azt mondta, negyedikre minden gyerek tudni fogja, amit egy negyedikesnek tudni kell. És ez így volt. Házi feladat nem volt, mert a begyakorlást az bonyolítja, aki az anyagot tanítja, minden gyerekkel a neki megfelelõ szinten. Rengeteg színes, értékes óra. A lányom széles látókörû, értelmes, jelenleg egyetemista. Sokat köszönhetünk Zsolnai tanár úrnak.

Kedves N.V.Ágnes Hozzászóló!

"Nem tudom, a társadalmi szempontból történõ csoportokba sorolást honnan vette a hozzászólás írója?!? "

Honnan vettem? Nem kellett vennem ... Megéltem!
Nem kell hazudnom! Miért is lenne értelme? OMG!
Amit leírtam igaz! Majd jusson ez eszébe, amikor a bemutató órák elõtt "próbál" az osztályával!

Itt jegyezném meg, hogy a szövegértés illetve a szövegértelmezés nem megy Önnek!

"... Marika néni miatt lettem pedagógus ..."
Nézze, gratulálok, hogy pedagógus lett! Szükség is van jó pedagógusokra ... hangsúlyozom JÓ pedagógusokra! Aláhúzzam kétszer, mint ahogyan tanultuk?! :)



Sziasztok!
Meg tudná mondani valaki, hogy hol lehet megtatálni, hogy hol vannak ÉKP-s iskolák az országban? Köszönöm szépen!

Sziasztok!
Én tettem fel a kérdést annak idején a Zsolnai-módszerrõl. Azóta a lányom elsõbe jár, zsolnais módszerrel tanulnak. Semmi problémánk nincs a programmal. Folyékonyan olvas hosszabb szövegeket is, a szövegértésével sincs gond. Két tapasztalt tanító nénije van, csoportokban dolgoznak, ami a teljesítményük alapján átjárható!!!!!!!!! A szóképes elõprogramot csak az elsõ két hónapban használták, aztán áttértek a hagyományos olvasástanulásra. A tempó nem megterhelõ, még 5-6 betû tanulása hátra van.
Szerintem a program jó, a tanítók felkészültségén, tapasztalatán, gyermekcentrikusságán van a hangsúly.

Sziasztok!
Én 3 gyermekes anyuka vagyuk. 10-8-6 évesek a gyermekeim. A két nagyobbik már iskolás, a kicsi jövõre szeptembertõl lesz az. Mindkét iskolás gyermekem a zsolnai módszerrel tanult meg olvasni. A 10 éves lányom osztályelsõ, minden héten több könyvet elolvas. Szövegértéses versenyen országos második helyezést ért el. A fiam nem annyira jó tanuló, de õ is jól olvas. A 6 éves lányom, dilexia gyanús, ennek ellenére egy percig sem gondolkoztam azon, hogy másik iskolába írassam.
A zsolnay módszer lehetõséget bíztosít arra, hogy a tanár néni csoportokban, a tudásszintnek megfelelõen foglalkozzon a gyerekekkel.Figyelmet fordítanak a helyes kiejtésre, a hangsúlyos olvasásra, légzéstechnikát tanulnak, valamint újlazító gyakorlatokat. 1-3 osztályig nincs elkülönítve az olvasás, írás és nyelvtan óra, ezeket komplex, egybeépítve, egymást kíegészítve tanulják.
Az én tapasztalatom az, hogy a módszer nagyon jó. A jó tanuló lányomnál, és a kevésbé jó tanuló fiamnál is tökéletesen müködött. Mindketten imádnak iskolába járni.
Én csak ajánlani tudom mindenkinek!

Sziasztok!

Most kell egy gyereket fejlesztenünk, mert sikeresen elcseszték a "fantasztikus" Zsolnai-módszerrel. Bár elsõ-másodikban még jó tanuló volt, azonban mint kiderült, nem tud differenciálni a betûk/hangok között (rövid, hosszú). Ennek következtében a szövegértése is nagyon rossz, átterjedt minden olyan tantárgyra, amely néma olvasást igényel (környezetismeret, matematikában a szöveges feladatok, stb.). A gyerek sorra kapja az egyeseket, pedig rendesen tanul. Most a meixner féle módszerrel próbáljuk menteni, ami menthetõ, illetve logopédushoz jár, aki az alapokról próbálja újraépíteni az olvasást.

Ehhez párosul a gyerek introvertált személyisége, és egy kicsit sem hozzáértõ tanár.

Ha tehetitek, kerüljétek el a Zsolnai módszert, amilyen messze csak tudjátok. A rövid távú eredménynek hosszú távon komoly sírás lesz a vége.

Egy gyógypedagógus

Nem tudom, hogy valaki olvassa-e még ezt a részt, ha igen, reagáljon egy szóval!

Törökbálintra jártam iskolába, és az elsõ "Zsolnais" osztály tagja voltam!
Az tény, hogy nagy volt az elvárás, és tanulni kellett, de minden feltétel adott volt ! A legjobb tanáraink voltak, akik a 80-as években (vagy akár most is!) létezhettek!

Az osztályfõnökünk (Zsolnainé Marika néni) megtanított tanulni, és egyfajta igényességre nevelt magunkkal szemben!

Rengeteg mûvész-tanárunk volt, néhány név példának: Ragályi Elemér, Granasztói Szilvia, Hartai László,...

A "nem híres" tanáraink is nagyon elhivatottak voltak, pl. Kiss Albert tanár Úr képes volt kézzel mindenkinek megírni a témák összefoglaló jegyzetét, ha pl. elromlott a fénymásoló, és úgy lehetett nála dolgozatot írni, hogy kül. feladatlapokat lehetett kitölteni a 2-3-4-5-ös jegyért! Felfele lehetett változtatni, de lefele nem!

Rengeteg tevékenységgel kínáltak meg, olyanokkal is, amik ma már elterjedtek, de akkoriban ez egyedülálló volt! Filmesztétika, néptánc, szellemi- és tárgyi néprajz, báb és még hosszasan sorolhatnám, legalább 30 tantárgyunk volt a 12 év alatt!

Ami szintén fontos! Használható ismereteket adott! Megtanított írásban és verbálisan is kommunikálni, lényegretörõen fogalmazni, mindennapi ügyeinket elintézni.

Szerintem, ez nagyon fontos! Többször kerültünk vizsga-helyzetbe, így az érettségi sem okozott gondot, annyira megszoktuk ezt a típusú számonkérést!

Az igaz, hogy a Tanár Úrtól mindenki nagyon tartott, mindenki nagyon meg akart felelni neki, mert a nem értékesen töltött idõd, a felkészületlenséget, a kompetencia hiányát gyûlölte, és nagyon keményen szóvá tette!

Nem tudom, a társadalmi szempontból történõ csoportokba sorolást honnan vette a hozzászólás írója?!? Ez hazugság! Az úgynevezett "legjobb tanulónk" apukája kõmûves volt, és ez sohasem jelentett problémát, ez sohasem volt beszédtéma, nem hogy más!

És igen! Valóban képesség szerint voltunk csoportokba osztva, de ez rugalmas volt, és igenis volt átjárásra lehetõség, és mindent meg is tettek azért, hogy senki ne maradjon le!

Az meg, hogy a frontális oktatás a hangsúlyos, na ez a legnagyobb hazugság!!! Csoportokban dolgoztunk, rengetek önálló feladat volt, ami oldása közben a tanár mindenkire "ránézett" és segített, ha kell!

Szerintem az alsós része nagyon kidolgozott, és csak ajánlani tudom! Persze kulcs fontosságú a pedagógus(ok) személyisége, de a beiratkozás elõtti nyílt napokon ezt le kell "tesztelni"!

Én örülök, hogy "Zsolnais" votam, csak ajánlani tudom mindenkinek! Marika néni miatt(Dr. Zsolnai Józsefné) lettem pedagógus, és csak remélhetem, hogy egyszer meg fogom tudni közelíteni az Õ általa felállított szintet!!!!

Üdvözlettel: N.V.Ági

Kedves Lili!

A KÉK (Zsolnai-módszer) a Magyar Közlöny 2006./20. számának II. kötete!
Mennyire terheli le? Erre nehéz mit mondani manapság...
De!!!
Én is Zsolnai-módszerrel tanultam 1989-1996-ig, de gondolom változtattak azóta rajta. Nagy hatással volt rám gyerekként is, még a 10 éves általános iskolai osztálytalálkozón is megemlegettük:)!

Üdvözlettel: Rita

Sajnálattal olvasom ezt a rengeteg negatív hozzászólást. Én is ezzel a módszerrel tanultam és nagyon szerettem. Az tény, hogy az iskola után is tanulni kellett és gyakran a szülõi segítségre is szükség volt, de ennek minden esetben természetesnek kellene lennie. Fõleg mostanában, mikor otthon azt se tudják mit tanul a gyerek, tanul-e egyáltalán; az odafigyelés, a "nyomon követés" teljesen elveszett.
Emlékeimben máig élnek a kvk foglalkozások, a néptánc, a báb, a barkács órák. Imádtuk és sokat még szakkörként is felvették ezeket a tárgyakat. Nem volt megerõltetõ, nem voltunk leterhelve. Nagyon sokan folytatták is a néptáncot, az ott megtanult alapokat továbbvitték, és mára nagyon sikeres táncosok. Nem valószínû, hogy az iskola nélkül akár belekezdtek volna. Olyan szinten segített a kézügyesség fejlesztésében, hogy azóta sincs probléma, ha valami szépet kell "alkotnom". A kvk keretében sokszor mentünk a szomszédos parkba rajzolni, festeni, gyakran jártunk kiállításra. Nagyon erõs alapokat kaptam!
Természetesen a közismereti tárgyaknak is sokat köszönhetek. Mindenféle nagyképûség nélkül állíthatom, hogy sosem volt problémám a helyesírással, az olvasással és -amire nagyon nagy hangsúlyt fektettek- az értõ olvasással. Mikor gimnáziumba kerültünk /és még az érettségin is/ szembesültem azzal, hogy a más módszerekkel tanultaknak igen megerõltetõ egy szöveg értelmezése. Ami másnak hosszas fejtörést okozott, az a Zsolnais társaimmal egyetemben nekem sem jelentett gondot.
A csoportra bontás társadalmi csoporthoz tartozástól függetlenül, csakis a teljesítmény alapján történt, és mindig nagy motiváció volt, hogy az "ügyesebbekhez" kerülhessek. Ez a felosztás segítette a tanár nénit, hogy azokkal többet foglalkozhasson, akiknek szükségük van erre. Emellett a többieket sem hanyagolta el! Az értékelési módszerek közé tartozott még egy nagy fa, amelynek almái lehettünk. Olyan magasra kerülhettünk, amilyen jók voltunk. Aki pedig leesett a fáról, az igyekezett minél hamarabb visszakerülni. Nagy dicsõséggel töltött el, ha magasabbra szúrhattam az almámat:). Az alma az órai munka értékelésénél is visszatért. Mosolygós, vagy szomorú almát kaptunk a füzetbe attól függõen milyen volt a munkánk.
Összességében elmondhatom, sokat köszönhetek ennek a módszernek, csakis jókat tudok mondani és csak szép emlékeim vannak. Persze nemcsak a módszer fontos, hanem a pedagógusok is. Nekem ezen a téren is nagy szerencsém volt. Máig jóban vagyok az akkori tanító nénikkel.
Én csak ajánlani tudom mindenkinek!

Üdvözlet Mindenkinek!
Szép Napot!

Éppen a napokban jutott eszembe a Zsolnai –módszer … kíváncsiságból kerestem rá a net-en … és ide jutottam.
Én 1985-ben, az egyike voltam azoknak, akikkel a Zsolnai-módszer, még „kísérleti” fázisban foglakozott, mi voltunk a kísérleti nyulak.
Az a furcsa, hogy nem is jut eszembe szinte soha a NYELVI-IRODALMI ÉS KOMMUNIKÁCIÓS KÍSÉRLETI PROGRAM, mostanában viszont egyre gyakrabban … nem tudom, hogy miért.
Elsõ észrevételem, a kérdezõ ezt írja: „milyen képességû gyermekeknek való”
Szerinted, milyennek? Buta gyerek nincsen! Elmesélem, hogy a kísérleti program mirõl szólt:
Összeszedtek gyerekeket, különbözõ anyagi helyzetû családokból + voltak az orvos gyerekek, a katonatiszt gyerekek, a tanár gyerekek, meg voltak a jómunkásemberek gyermekei.
Csoportokra szedték õket, az elsõ csoportba tartoztak az orvos+tanár+katonatiszt gyerekek, a második csoportba tartoztak a nem olyan értelmes katonatiszt+tanár gyerekek és néhány úgymond szerencsés jómunkáscsalád gyermek. A harmadik csoportba csak a munkásgyerekek ahogyan a „bájos” tanítónéni hívta õket! Hát így kezdõdött a Zsolnai-módszer!
Mi voltunk a mintaosztály!
Én második csoportos jómunkásember gyerek voltam … szerencsés. Azok a diáktársaim, akik nem jutottak el a második csoportig, napersze az elsõrõl nem is álmodhattunk soha, már nem voltak ilyen szerencsések. Állandó terrorban éltek, naponta közölte velük a tanító, hogy hülyék, … és ezt nem csak úgy mondom. Persze errõl nem a Zsolnai pasas tehet-remélem-, a tanító … annyira akarta a szintet tartani. Mindegy.
Naszóval így teltek a hetek, a hónapok … igyekeztünk … mint az állatok, szó szerint. Nekünk triplán kellet. Ha az orvos gyereke egy sort nem tudott a versbõl: Na semmi gond… 5-ös!
Ha mi nem tudtunk jól egy szót, már csak 4-es lehetett! Jaj!
Olvasás--à pikk-pakk mennie kellet, kéthetente magnóra olvasás volt
írásà folyamatos ellenõrzések
bemutató órák-à így visszagondolva, szánalmas! Az egész le volt percrõl –percre koreografálva, hogy a többi tanár lássa, hogy mekkora jóság ez a módszer … persze a Zsolnai is ott volt!
gyorsolvasás-àolvasni is alig tudtunk, már írásvetítõn szavakat takart le a tanár, 2 mp-re megvillantotta, „na írjad le fiam, osztályozom”, volt olyan, hogy 6-7 szó volt az írásvetítõn!
légzésgyakorlatok + artikuláció-à akinek tanult a gyereke Zsolnai –módszerrel kérdezze már meg, hogy van –e még : bedebede ba, bedebede bá, bedebede bo … vagy valami ilyen volt, meg: á a o u o a á. Bocs, ha nem emlékszem pontosan, tökre régen volt!
És még azt, hogy A kis gyufaárus lány olvasmány-e még alsóban? Tanulnak-e történelmet elsõtõl, van-e meseírás, kiscsoportos foglalkozás, gyorsolvasás … hümmm vannak szép emlékeim, de az is lehet, hogy az idõ szépítette meg õket!

Bár egyvalamit az orra alá dörgölnék: ÁLLATI NAGY HIBA, HOGY A GYEREKEKKEL MEGÚÚÚÚTÁLTATJA A TANULÁST, LEFÁRASZTJA, TÚLTERHELI, IDEGESSÉ TESZI, ÁLLANDÓ MEGFELELÉSI KÉNYSZERT ALAKÍT KI NÁLUK …. és ezt nem csak én mondom, hanem azok is, akik utánunk tanultak …
Végezetül még annyit fûznék a dologhoz : Ha a Zsolnais tanító azt mondja Neked, hogy a Te gyermeked kevesebb és nem bírja a tempót, akkor én üzenem: SOKADMAGAMMAL MI IS CSAK MUNKÁS GYEREKEK VOLTUNK ÉS SOHA NEM ÉRHETTÜK EL AZ „OKOSOKAT” … MÉGIS …
AZ IDÕ MINKET IGAZOLT, AMÍG AZ OKOSOK SEHOVA NEM JUTOTTAK, majdnem mindegyik MANAGER! KÖZÖTTÜNK VAN ORVOS, TÖRTÉNELEM TANÁR, TANÍTÓ, DIPLOMÁS SZAKÁCS, INFORMATIKUS ÉS MÉG SOROLHATNÁM … JÓMAGAM KÉTDIPLOMÁS ÉPÍTÉSZ ÉS INFORMATIKUS MÉRMÖKKÉNT ÉLEM AZ ÉLETEMET …hümmm … szóval milyen képességû gyereknek való a Zsolnai?

Voltak és vannak olyan hozott dolgok a Zsolnai-módszerbõl, amiért hálás vagyok: nyelvtan, irodalom, történelem tekintetében.
De az is biztos, hogy a mûszaki pályát is emiatt választottam!
Ha lenne gyerekem, aki most kezdené az iskolát és adódna egy Zsolnai program … hát gondolkodnék, erõsen, sokat nem változott, az biztos! Biztosan összeírnám az elõnyöket és a hátrányokat.

Sziasztok!
Egy lényeges különbségre hívnám fel a figyelmüket/ figyelmetek, az értékközvetítõ és képességfejlesztõ program/ pedagógia (ÉKP) nem egyenlõ a Zsolnai-féle olvasási módszerrel.
Nem tudom, hogy a kérdésfeétevõ melyikre gondolt, de az ÉKP az egy Pedagógiai Programcsomag.
Üdvözlettel
Zsanett

Sziasztok,

A Zsolnairól annyit, hogy a gyerekemet iskolába menés elõtt nagyon alaposan tesztelte gyógypedagógus minden létezõ módszerrel. Diszlexia prevenció tesztje szerint nem lehet diszlexiája (20 pontból 20). Aztán a Zsolnaival, mégis májusra keverte a b-t és d-t. A tantó néni szerint csak lassan olvasott, mert akadozott. Otthon derült ki, hogy szövegkörnyezet nélkül nem tudja "merre áll" és bal vagy dal van leirva. Két óra egy logopédiai tankönyvvel és túl jutott rajta. Kérdem én: mi van ha a gyerek tényleg hajlamos is lett volna diszlexiára és nem jövök rá a problémára idõben? Nem szabad hajtani õket, pl. novemberben tollbamondást iratni és hasonlók. Az újzélandi nyúl és a parlagi tyúk helyett jobb a mese. Nem beszélve a számomra emészthetetlen 30 évvel ezelõtti politikai helyességrõl ebben a könyvekben, ami kész hányinger. Most negyedikre elismerem, hogy nagyon sok nyelvtant tud, és nagyon jól tud helyesen irni. De csak azért szeret olvasni mert én is szeretek, és a Zsolnai ellenére és nem neki köszönhetõen. Ráadásul rengeteg a házifeladat jár vele, ami az okosabbjának fölösleges, aki meg nem birja, ugyis inkább gyógypedagógus kell. Kati

Én most 29 éves vagyok, szintén Zsolnai-módszerel tanultam olvasni-írni. Elsõ osztályban emlékszem, nagyon féltem, hogy nem fogok megtanulni olvasni. Ilyen mondatoknak kellett felismerni a jelentését: A maci ír. A maci olvas. stb., anélkül, hogy külön a betûket elõtte tanultuk volna.
Felsõs koromra jellemzõ, hogy nem okozott gondot az olvasás, de sohasem szerettem igazán olvasni, mert lassan ment. Ennek az oka az, hogy olvasáskor elõször felismerem a szóképet, utána lefordítom magamban, hogy mit jelent, aztán illesztem bele a mondatba, majd értelmezem az egészet. Így iszonyú lassan olvasok, igaz, egyszer elég valamit elolvasni, hogy megjegyezzem. (de mire ráveszem magam! :) )
A szóképolvasást az angolszász országokban, ill. a keleti kulturák (Kína, Japán, Vietnámi) használják eleve, mert ott annyira eltér a kiejtés és a szó képe, hogy ez a célravezetõ.
Én nem látom indokoltnak használni a magyar nyelvre.

Utóbbi idõben tudatosan sokat olvasok, néhány ezer oldal után már normálnak mondható az olvasási sebességem, de még mindig "fordítani" kell a szavakat, sajnos.

Remélem a beszámolóval tudtam segíteni.
Üdv.
KKriszta
óvodapedagógus hallgató


 

Következõ 20

A fórumban olvasható információk tartalmáért a Szerkesztõség semminemû felelõsséget nem vállal!


OVI.HU
KIEMELT HIRDETÉS
  Telki Óvoda
(Pedagógusi állást kínál)
Telki
óvodapedagógus
pedagógus bértábla+egyéb kiemelt anyagi juttatások
  Szőlőszem Óvoda
(Pedagógusi állást kínál)
Nagykovácsi
angol nyelvi nevelő
Kjt-n felüli, versenyképes
  Szőlőszem Bölcsőde
(Pedagógusi állást kínál)
Nagykovácsi
kisgyermeknevelő
Kjt-n felüli, versenyképes
  Zuglói Hétszínvirág Óvoda
(Pedagógusi állást kínál)
Budapest
óvodapesagógus
  Erdőszéle Óvoda
(Pedagógusi állást kínál)
Budapest
óvodapedagógus
megegyezés szerint
Forum
  Szülői vélemények zuglói általános iskolákról....
  Montessori iskolát keresek!
  HIRSCHSPRUNG-BETEGSÉG
  Aludj jól gyermekem!
  Két tannyelvû általános iskola
  Nehezen kezelhetõ gyermek
  Miért nincs iskolaelõkészítõ osztály?
  Logopédus , Szenzoros integrációs terapeuta - Vác és környéke
  A mese hatása a gyermekekre
  Ikrek együtt vagy külön?
  tapasztalatok a Waldorf-pedagógiával
  Asperger szindróma
  Autista óvóda
  Franciaorszagban élek
  Autista a gyerkőc?
  Ovikeresés
  Figyelemzavar - hiperaktivitás
  külföldi ovik
  Magán vagy állami??
  meleg allergia
  mit tegyek még?
  Gyermekpszichológus
  konyvek kulfoldre
  Óbudán keresek iskolát
  Ikrek
  Milyen iskolaba jarjon?
  Fóti Montessori óvoda
  Kamaraerdei Kerekerdő ovi
  Ismét váltsak vagy maradjunk?
  vírusos szemölcs
Óvónõ válaszol
  Miért nem szól, ha pisilni kell?
  Nagydolog: nem is olyan nagy dolog
  Iskolaérettségi vizsgálat
  Kistesó érkezik: család vagy óvodakezdés?
  Kisfiam retteg a szakállas bácsitól!
  Diszlexia, diszgráfia: óvodásnál miért nem állapítják meg?
  Nehéz óvodai beszoktatás
  Szobatisztasági és beszoktatási nehézség: amikor a bajok csõstül jönnek
  Traumatizáló repülõs nyaralás
  Még az unokaöccsétõl is fél
  A barátaimat szeretem, az óvó nénit nem!
  Beszoktatás: a gyerek nem érett az óvodára?
  Menjen vagy maradjon? A szülõk dilemmája az iskolakezdésrõl
  Szeretem az ovit és szeretem a kistesómat!
  Iskolaérettség: a döntés joga csak az óvónõé?
  Hirtelen fordulat: mégiscsak küldjük suliba?
  Fékevesztett feszültségek
  Muszáj beíratnom az iskolába?
  Retteg a zajoktól
  Az ovira nem akar emlékezni
  Kerüli a gyerektársaságot
  Okos, ügyes, de zárkózott
  Óvodaköteles vagy sem?
  Anya, ne hagyj itt!
  Elkezdjem a munkát vagy sem?
  Társas magány a vegyes csoportban
  Nem barátkozik senkivel
  Átlagon felüli gyermek: hogyan támogassuk?
  Óvodai visszaszoktatás
  Van helyünk, de nem a körzetes oviban...