Gyermeksziget
Alternatív pedagógia
  Montessori iskolát keresek!
  tapasztalatok a Waldorf-pedagógiával
  Waldorf iskola
  Zsolnai-módszer
  Montessori oktatás
  Montessori tapasztalat
  Hol vagytok Montessori-s szülõk?
  kecskemeti montessori ovit keresek
  Zala megyei alternatív oktatás
  DOMAN Módszer
Szülõk egymás közt
  Fogyatékkal élõ gyermekek
  Alternatív pedagógia
  Nevelési kérdések
  Ikrek
  Gyermekirodalom
  Csoportösszetétel
  Fejlõdési rendellenességek
  Egyéb
  Segítségkérés
  Szavazási témák - vitafórum
  Iskolakezdés
  Óvodakezdés
  Külföldön nevelem gyermekem
  Oviinfo
  Betegség
  Szobatisztaság
  Suliinfo
  Autizmus
  Utazás
  Nyaralás
  Tábor
  Bölcsõde
Munka - Állás
  Babysitter
  Babysitter külföld
  Babysittert keres
  Babysittert keres külföld
  Pedagógus állást keres
  Pedagógusi állások
  Óvodapedagógusi állások
  Dajka állást keres
  Dajka állások
  Nyelvtanár állást keres
  Nyelvtanári állások
  Óraadó, korrepetáló munkát keres
  Óraadó, korrepetáló munkák
  Egyéb munkát keres
  Egyéb munkák
  Mielõtt babysittert választana...
  Hirdetési etikett
Óvónõ válaszol
  egészségvédelem
  óvodai napirend
  gyermeknevelés
  gyermeki félelmek
  ábrázoló tevékenység
  óvodán belüli feszültségek
  beszoktatás
  balkezesség
  válás a családban
  óvodai ünnepek
  óvodai tevékenységek
  gyermekirodalom
  szobatisztaság
  testvérek
  óvodai beíratás
  csoportösszetétel
  egyéb
  iskolába lépés
  beszédfejlõdés
Alkoss velünk!
  Anyáknapja
  Mikulás
  Karácsonyi ötletek
  Farsangi jelmezek
  Húsvét
  Dekoráció
Képeslap küldés
  Szemünk fénye
  Szeretet üzenet
  Bocsánat
  Ünnepek
  Anyák napi képeslap
  Mikulás képeslap
  Karácsonyi képeslap
  Újévi képeslap
  Valentin napi képeslap
  Húsvéti képeslap
  Tavaszi képeslap
  Vicces
Játékok
Játokok
Kapcsolat
  gyermeksziget@gyermeksziget.hu


Hozzá szeretnék szólni!

Vissza a kérdésekhez!

Zsolnai-módszer
Sziasztok!

Tudna-e valaki az Értékközvetítő és képességfejlesztő programról ( ismertebb nevén Zsolnai-program ) információkat adni ( mennyire terheli le a gyereket, milyen képességű gyermekeknek való, stb. ).

Köszönöm: Lilike


Én is Zsolnay-módszerrel tanultam. A mai napig hálát adok érte. Mikor átkerültem a gimnáziumba,akkor derült ki,hogy az osztálytársaim 70%-a(ez nem vicc) nem tud normálisan olvasni. A szóképes olvasás egy oltári nagy hülyeség! A másik,hogy valóban nagyon jó nyelvtani alapokat adott. Én nem emlékszem,hogy bármi leterhelõ lett volna benne,pedig nem volt "szupertanítónénim".

A nyelvtan alsóban is más. Vagy legalábbis más sorrendben tanulják, elõbb a mondatfajtákat és aztán a szófajokat vagy fordítva.

Sziasztok!
Lehet, hogy kinevettek a kérdésemért, csak azt szeretném tudni, hogy a Zsolnai-féle nyevtan tankönyvek milyen évfolyamokra terjednek ki? Vagy csak 5. osztálytól 8. osztályig vannak. Nagyon fontos lenne. Most!

Szerintem is nagyon leterheli a gyereket. Nekünk egyáltalán nem jött be. Nem elvek kellenek, hanem kézzel fogható eredmények. Teri

Szerintem NAGYON leterheli a gyereket, és frontálisan tanít, ami nem annyira veszi figyelembe az egyéni különbségeket. Szabványgyerek pedig nincs. (Vagy én nem ismerek olyat...)

A módszer teljesen mindegy.A pedagógus a lényeg! Persze jó alany is kell a jó tanításhoz.

Csak jót tudok mondani a Zsolnai-programról.Nem kell zseninek lenni a programban való részvételhez,de nagyon figyelmes, okos, és jó pedagógusra van szükség ennek a módszernek az oktatásához.Igaz az én gyerekem 1990-ben kezdte így az elsõ osztályt Szombathelyen, de elmondhatom, hogy a fõiskolai tanulmányaiban is segitett ez a módszer.

Én is jó nyelvtani alapokat kaptam, MERT JÓ VOLT A MAGYARTANÁROM!
Sajnos ez nem mindig igaz.

Én is a Zsolnai módszerrel tanultam, és olyan jó nyelvtani alapokat kaptam, ami végigkísérte és segítette tanulmányaimat!!!

Kedves Elõttem Szóló!

Persze, különbözõ sebességgel tanulnak olvasni, de nem mindegy, kit mivel, én utálom a szép fehér nõi korcsolyát, el is esek vele, míg a nagy férfi hokikoriban szeretek száguldozni. (Nõ létemre.)
Szóval nem mindegy mivel küzdünk, a globális és az elemzõ-összetevõ módszer más-más tipusú gyereknek jó. Persze egy osztályban egy módszert lehet alkalmazni, eszi-nem eszi.

Hát azért ez nem így igaz- Több éve tanítok ezzel a módszerrel. Több egyetemet végzett tanulóm van. Más osztályokból más módszerekkel tanuló gyerekeket is kaptam már. Akinek nehézséget okoz az olvasás az akármilyen módszerrel tanul , mindenképpen problémája lesz. A szövegértéssel az a probléma hogy a gyerekek a szavakat nem értik. Nézik a tévét és kevés mesét hallanak. Egy értrlmes , normális gyerek elõbb vagy utóbb megtanul olvasni, a többi ezután már csak szorgalom kérdése. Pl. korcsolyázni sem egyforma gyorsasággal tanulunk, de aki gyakorol elõbb vagy késõbb megtanul, ez is tehetség kérdése. Aki sokat olvas biztosan megtanul, a nyelvtanhoz is érzék kell, de sok kitartással azt is meg lehet tanuloni. Matekból sem vagyunk egyformák. Pedig azt is számtalan módszerrel tanítjuk. Az biztos hogy a nehézségekkel küzdõ gyerekekkel otthon is foglalkozni kell: Szeretettel türelemmel, és ez minden módszer esetében így van. A nehezen olvasó gyereknek a Meixer módszernél is problémája lesz, az ügyes gyereket meg egyszerûen lelassítja.

Nekem sincsenek jó tapasztalataim. Biztos olvasás és szövegértés megalapozásához a Meixnert ajánlom. Egy gyógypedagógus

Zsolnaival csak az tanuljon, aki napi 4 órában tud a gyerekével foglalkozni, nem csupán a tanítótól kíván egész embert a szülõtõl is. Maximalista és szerintünk nem reális, bár van néhány pedagógus, aki élteti. Egy tanító

Én ezzel a módszerrel tanultam. A sokcselekményes történetek pl.Egri Csillagok már nehézséget jelentett, mert csak a szöveg megértése után tudsz csak továbblépni.Viszont a visszakeresésnél tudom, hogy a könyv jobb vagy bal oldalán, alul vagy fölül van amit keresek.Szerintem több a hátránya mint az elõnye. A lányaimnak más módszereket választottam.

Nekem annakidején, amikor ismertették nagyon jónak tűnt. Aztán a jó képességű gyermekemnek meg se kottyant, hogy hetente tanult egy verset sokat olvasott... Nekem furcsa volt, hogy minek azt tudnia egy hatévesnek, hogy mennyit fial egy újzélandi nyúl? Aztán költözködés miatt harmadik félévben iskolát váltottunk, az új suli más programú volt.
Nos, a nyelvtannál sok gond volt, mert az én fiam a mondattant tanulta, azok meg a szófajokat. A megdöbbentőbb azonban úgy hatodikban történt. Hallottunk egy verset és kérdeztem, hogy emlékszik-e rá, hisz ezt ő is tudta kívülről. NEM IS EMLÉKEZETT ARRA, hogy valaha hallotta. Elővettük a régi könyvét és egyetlen verset sem tudott már belőle, pedig az ovis versekre még mindig emlékszik. Valószínűleg olyan sokat tanultak és olyan gyorsan váltottak újabbra, hogy nem mélyűlt el, így hosszútávon semmi értelme sem lett, bár lehet, hogy fejlődött a rövidtávú memóriája. .-)
Szóval tán nem ártalmas, de szerintem lassan de jól, az jobban megéri.
Edit

 

A fórumban olvasható információk tartalmáért a Szerkesztõség semminemû felelõsséget nem vállal!


OVI.HU
KIEMELT HIRDETÉS
  Pinokkió Magánóvoda
(Pedagógusi állást kínál)
Budapest
Óvodapedagógus
Kiemelkedően versenyképes
  Telki Óvoda
(Pedagógusi állást kínál)
Telki
óvodapedagógus
pedagógus bértábla+egyéb kiemelt anyagi juttatások
  Mesevirág Magánóvoda
(Pedagógusi állást kínál)
Szentendre
óvodapedagógus
megegyezés szerint
  Manócska Alapítványi Bölcsőde
(Egyéb munkát kínál)
Budapest
azonnali
  Babaház Óvoda
(Pedagógusi állást kínál)
Budapest
óvodapedagógus
Életpályamodell+ béren kívüli juttatások
Forum
  Nehezen kezelhetõ gyermek
  Miért nincs iskolaelõkészítõ osztály?
  Logopédus , Szenzoros integrációs terapeuta - Vác és környéke
  Montessori iskolát keresek!
  Két tannyelvû általános iskola
  A mese hatása a gyermekekre
  Ikrek együtt vagy külön?
  Szülői vélemények zuglói általános iskolákról....
  tapasztalatok a Waldorf-pedagógiával
  Asperger szindróma
  Autista óvóda
  Franciaorszagban élek
  Autista a gyerkőc?
  Ovikeresés
  Figyelemzavar - hiperaktivitás
  külföldi ovik
  Magán vagy állami??
  meleg allergia
  mit tegyek még?
  HIRSCHSPRUNG-BETEGSÉG
  Gyermekpszichológus
  konyvek kulfoldre
  Óbudán keresek iskolát
  Ikrek
  Milyen iskolaba jarjon?
  Fóti Montessori óvoda
  Kamaraerdei Kerekerdő ovi
  Ismét váltsak vagy maradjunk?
  vírusos szemölcs
  Autista a gyerek vagy nem autista?
Óvónõ válaszol
  Iskolaérettségi vizsgálat
  Kistesó érkezik: család vagy óvodakezdés?
  Kisfiam retteg a szakállas bácsitól!
  Diszlexia, diszgráfia: óvodásnál miért nem állapítják meg?
  Nehéz óvodai beszoktatás
  Szobatisztasági és beszoktatási nehézség: amikor a bajok csõstül jönnek
  Traumatizáló repülõs nyaralás
  Még az unokaöccsétõl is fél
  A barátaimat szeretem, az óvó nénit nem!
  Beszoktatás: a gyerek nem érett az óvodára?
  Menjen vagy maradjon? A szülõk dilemmája az iskolakezdésrõl
  Szeretem az ovit és szeretem a kistesómat!
  Iskolaérettség: a döntés joga csak az óvónõé?
  Hirtelen fordulat: mégiscsak küldjük suliba?
  Fékevesztett feszültségek
  Muszáj beíratnom az iskolába?
  Retteg a zajoktól
  Az ovira nem akar emlékezni
  Kerüli a gyerektársaságot
  Okos, ügyes, de zárkózott
  Óvodaköteles vagy sem?
  Anya, ne hagyj itt!
  Elkezdjem a munkát vagy sem?
  Társas magány a vegyes csoportban
  Nem barátkozik senkivel
  Átlagon felüli gyermek: hogyan támogassuk?
  Óvodai visszaszoktatás
  Van helyünk, de nem a körzetes oviban...
  Agresszíven játszik? Vagy csak fiúsan ?
  Burkolt üzenet: Rám is figyeljetek!