Gyermeksziget
Betegség
  meleg allergia
  HIRSCHSPRUNG-BETEGSÉG
  vírusos szemölcs
  Karai Pistike a Naplóból
  Részképesség zavar, dyszléxia
  Kisfiam bekakil
  Tapasztalatok 4D-s UH-ról
  mt tegyek???
  dislexia
  Hova küldjük felvételizni erõsen diszlexiás gyerekünket?
Szülõk egymás közt
  Fogyatékkal élõ gyermekek
  Alternatív pedagógia
  Nevelési kérdések
  Ikrek
  Gyermekirodalom
  Csoportösszetétel
  Fejlõdési rendellenességek
  Egyéb
  Segítségkérés
  Szavazási témák - vitafórum
  Iskolakezdés
  Óvodakezdés
  Külföldön nevelem gyermekem
  Oviinfo
  Betegség
  Szobatisztaság
  Suliinfo
  Autizmus
  Utazás
  Nyaralás
  Tábor
  Bölcsõde
Munka - Állás
  Babysitter
  Babysitter külföld
  Babysittert keres
  Babysittert keres külföld
  Pedagógus állást keres
  Pedagógusi állások
  Óvodapedagógusi állások
  Dajka állást keres
  Dajka állások
  Nyelvtanár állást keres
  Nyelvtanári állások
  Óraadó, korrepetáló munkát keres
  Óraadó, korrepetáló munkák
  Egyéb munkát keres
  Egyéb munkák
  Mielõtt babysittert választana...
  Hirdetési etikett
Óvónõ válaszol
  egészségvédelem
  óvodai napirend
  gyermeknevelés
  gyermeki félelmek
  ábrázoló tevékenység
  óvodán belüli feszültségek
  beszoktatás
  balkezesség
  válás a családban
  óvodai ünnepek
  óvodai tevékenységek
  gyermekirodalom
  szobatisztaság
  testvérek
  óvodai beíratás
  csoportösszetétel
  egyéb
  iskolába lépés
  beszédfejlõdés
Alkoss velünk!
  Húsvét
  Anyáknapja
  Mikulás
  Karácsonyi ötletek
  Farsangi jelmezek
  Dekoráció
Képeslap küldés
  Szemünk fénye
  Szeretet üzenet
  Bocsánat
  Ünnepek
  Anyák napi képeslap
  Mikulás képeslap
  Karácsonyi képeslap
  Újévi képeslap
  Valentin napi képeslap
  Húsvéti képeslap
  Tavaszi képeslap
  Vicces
Játékok
Játokok
Kapcsolat
  gyermeksziget@gyermeksziget.hu


Hozzá szeretnék szólni!

Vissza a kérdésekhez!

Részképesség zavar, dyszléxia
Kedves Mindenki!
Az Én nagy gondom az, hogy a 6 éves kisfiammal elég sok baj van. Magatartási, beilleszkedési és viselkedés zavarai vannak (fõleg gyerekek között válik agresszívvá). A Nevelési Tanácsadóban azt mondták, hogy ezeket a tüneteket hívják részképesség zavaroknak, aminek az idegrendszeri éretlenség áll a hátterében. Ugyan idõre született, de kétszer volt a köldökzsinór a nyakára tekeredve és valószinû, hogy oxigén-hiányos állapot léphetett fel nála és az a sok probléma mind ide vezethetõ vissza.
Négy és fél éves kora óta járunk logopédiára(nagyfokú pösszesége és megkésett beszédfejlõdése is van) és írisz-tornára Vele. A logopédus most mondta, egy felmérés alapján, hogy valószínûleg hajlamos a dyszlexiára is. A nagy- és a finommotorikájával is baj van. Rajzolni szinte egyáltalán nem tud. Másfél hónapja HRG-úszásra is visszük Õt.
Szeptembertõl a logopédia és az írisz-torna mellé kell még vele járni grafomotoros fejlesztésre és a dyszléxi gyanúval kapcsolatban fejlesztésre.
A kérdésem az, hogy hogyan és mivel tudnák még segíteni ennek a kisgyermeknek? Rengeteget aggódunk érte és nagyon szeretnék Neki mégtöbbet segíteni! Vagy tényleg elég, ha ezekre a fejlesztésekre hordjuk? És jövõre (az idén nem mehetett iskolába, amivel egyet értünk) tényleg eléri azt a szintet, hogy iskolába mehessen(sajnos nem hagyományosba)?
Mindenkinek megköszönöm a segítséget, aki le tudná nekünk írni, hogy mivel segítettek gyermeküknek és milyen eredményeket értek el Vele! Milyen könyvekbõl gyakoroltak és hová vitték õt és milyen fejlesztésre?
Köszönettel: Szabóné Jutka



Kedves Jutka,
a terhesseg, ill. szuleskor fellepo problemak erzelmi oldasara is szukseg van, hiszen ez egesz tovabbi eletunkre kihat.Szivesen ajanlok modszereket,ill. olyanokat, akik ebben segithetnek.
perityagota@yahoo.com
minden jot,
Agota

Kedves Jutka!
Szerintem is mindent megteszel ,de még ,ha idõdbe belefér 1-2 alkalommal úszni kéne járni vele ,mert az úszás az egyetlen sport ,ami semmilyen erõkifejtést nem igényel ,-viszont a víz és az uszodai levegõ jótékonyan hat az idegrendszerre ,-légzésre, mozgásfejlõdésre és minden más területet érintõ fejlõdésre. Ha érdekel tudok segíteni.
G.Zsuzsa

Szia Jutka!
Az anya és pszichopedagógus hozzászolóhoz szeretnék kapcsolodni. Mindent megteszel a kisfiadért, nem kell több terápia. A legfontosabb az érzelmi biztonség, amit a családban megteremtetek. Amennyire lehet legyél "csak" anya. A terápiák, amikre jártok mind nagyon jók. Vigyázzatok nehogy túlterheljétek magatokat,a kisgyereket! Nem mindig a módszer fontos, inkább a szakember, akiben megbíztok, aki rá tud hangolódni a gyermeketekre.
Minden jót: Niki, egy anya és pszichopedagógus

sziasztok!
akit érdekelnek ezzel kapcsolatos felmérések, terápiák, az keressen rá a start óvodai programra.
szerintem érdekes.
A részképesség zavar valóban nem azonos a viselkedés zavarral, legfeljebb tárdulhat mellé.Sokszor nem tudják az okát.Ha organikus a háttér akkor az SNI gyerekek körébe tartoznak, és jár nekik sok fejlesztés, felmentés a suliban dolgok alól.
Ja és ajánlom László Zsuzsa könyvét a fimóta (hyperaktív, stb.)gyerekekrõl, sok hasznos tipp van benne.Ami még szintén jó , az a pozitív viselkedésmegerõsítõ terápia, aVadaskert ambulancián is javasolják.
egy anyuka ( aki mellékesen gyógypedagógus)

Kérem Önöket, hogy arra figyeljenek,amennyiben szakszavakat használnak, hogy helyesen írják le - amennyiben magyarosan akarják, akkor a helyes leírás diszlexia, idegen szóval pedig dyslexia helyesen. Köszönettel: Orosz Árpád

Kedves Jutka!

Csak most olvastam bele a levelezésbe.
Nekem most 10 éves a hasonló problémákkal küzdõ gyermekem. 3 hetes koraszülöttként egy fertõzés miatt a halálból hozták vissza. Az indián neve akár a "nagy túlélõ " is lehetne. A késõbbi vizsgálatok nem állapítottak meg részképességzavarokat (határokon mozog), de baloldali agykamrái nagyobbak (igaz a tesóknak is)logopédushoz járt és jár, az írása borzalmas (de azért javul), rajzolni sosem tudott idõnként agresszív és túlérzékeny, és igen hirtelen mozgású. Sosem tudtuk mit fog tenni a következõ percben (ez is javult).
Leírhatnék igen kínos történeteket, amit õ okozott.
Mi is jártunk fejlesztõ tornára (maszek), és ha ideje engedi akkor speciális gyakorlatokat ma is végzünk. Õ az az eset, hogy a vizsgálatok nem mutatnak ki nagyobb problémákat, de a családban, oviban, iskolában problematikus a gyerek.
Én úgy látom, kedves Jutka, hogy maximálisan mindent megtesztek (és a többi hozzá szóló szülõ is) a gyermekért.
Tapasztalataim szerint ez a fejlesztés (sok ismerõs család szorul rá), amit megadtok a gyermeknek bõven elég.
És ne feledkezzetek meg, hogy a spéci gyermekeinknek ugyanúgy igénye van a szabad játékra, a családdal "haszontalanul" töltött idõre
mint a többinek.
Ezek a gyermekek annyi idõt töltenek fejlesztéssel, tornákkal, mint az élsportolóink!
Itt a díj a fejlõdés és nem az aranyérem.
Vigyázni kell, hogy azzal, hogy még további 4. 5. féle fejlesztésre járunk párhuzamosan milyen további terheket róvunk a gyerekre (és magunkra, amitõl rohanás lesz az életünk, és az örömteli játékra nem marad idõ). Nehéz megtalálni az egyensúlyt és a szülõk ehhez kevés segítséget kapnak.
Nálunk a problémás gyerkõc a középsõ a sorban. Eljárhattunk volna még további fejlesztésekre is, de mérlegelnem kellett.
4 évig járt õ is oviba, jó ovónénikhez.
Az utolsó évben ugrásszerûen fejlõdött (biztatásul a hatéveseknek).
Levetkõzött furcsa szokásokat,
7,5 éves volta az iskola kezdéskor.
Ez semmilyen téren nem ártott neki. Folytattuk a logopédushoz járást (a beszéde is ugrásszerûen fejlõdött, általában nyáron), egy fajta fejlesztõ tornára (a környéken bõven van választék)jártunk, egészen addig, amíg rá nem jöttem, hogy a cimbalom hasonló mozgásformákat adott, amit párhuzamosan csinált. 2 kéz egymástól eltérõ használata, nagy és finom mozgást fejleszti, mozgáskoordinációt, koncentrációt igényel. Elsõtõl zenél, és még élvezi is, nem unja, pedig nincs az átlagosnál kiemelkedõbb hallása.
Közel van, így egyedül eljár rá. Adott volt, hogy kihasználjuk a lehetõséget.
Az iskolában tavaly óta néptánc is van, és hetente 1-szer úszik a sulival évek óta. Ezenkívül sokat biciklizünk, kirándulunk.
Gyakorlatilag minden nap csinál valamit, ami fejleszti a mozgását és örömét leli benne, de nem nevezzük fejlesztésnek.
Saját tapasztalatom alapján ajánlom, hogy ezen a téren is nézzetek körül, nyilván a sajátos nevelési igényû gyermeketek igényeitõl függõen.
Ha errõl a fiamról beszélek mindig hozzáteszem a velekapcsolatos problémákhoz (idõnként nem könnyû együttélni a viselkedés problémáival):
egyébként érzelmekkel teli, nagyon tud szeretni, fantáziadús, fontosak neki a barátai, nagylelkû, jó matekos (ha észreveszi, hogy a dolgozatnak van másik oldala, akkor hibátlaul megírja), jól olvas, van humora és látom, hogyha lassan is, de mindenben fejlõdik még viselkedésében is.
Egy szülõ annál többet nem tehet, hogy feltétel nélkül szeresse a gyerkõcöt és támaszt nyújtson és ez nem csak a fejlesztéseket jelenti.
Nem könnyû a szülõk dolga (nekünk sem volt az), jó ha sorstársakkal tud beszélni róla ez is jó lehetõség rá.
Az iskolai elõmenetel attól nagyon függ, hogy milyen tanítónénit találtok, nekünk szerencsénk volt.
Most indítottunk egy alapítvánnyal a XVI. kerületben egy ingyenes szülõ és pedagógus segítõ klubot (pályázatnak köszönhetõen), ahol az SNI-s gyermekekrõl van szó egyenlõre 7 alkalommal, március végéig, meghívott elõadókkal, nagy beszélgetésekkel.
Akit érdekel nézze meg a honlapunkon: www.xvi-ne.hu
Mindenkit szeretettel várunk!
Én meg kitartást kívánok az anyukáknak (és az apukáknak is), a gyerekekért érdemes.
Hajni

Kedves Szabóné Jutka!
Az én fiam márciusban lesz 5 éves. 1 éve, hogy Atípusos Autistának diagnosztizálták Debrecenben.
Beszédfejlõdése alig 1 éve indult el, ezért is kapta ezt a diagnózist(kommunikációja olyannyira sérült)egyébként nem tipikus autista. Normál óvodába jár, de nekünk is sok gondunk van vele. Mi is elkezdtük az ayrisz tornát, azonban van egy olyan módszer, amirõl országosan kevesen tudnak. A terápiát biofeedback terápiának nevezik, és a teljesség igénye nélkül a köv. használ:hiperaktivitás,viselkedészavarok korrigálása,autizmus,motoros kéreg(beszéd,finommotorika,mozgás összerendezettség),dyszlexia, dyszgrafia...
Mi a 25. kezelésen vagyunk túl, a változás szembetûnõ! A gyógypedagógusunk beleegyezett, hogy közöljem a telefonszámát (06-30/638-8046), ha Õt felhívod talán tud abban segítséget nyújtani, hogy hol találtok a közeletekben egy terapeutát, akivel tudsz a gyereked problémájára megoldást találni. Magáról a terápiáról az autista honlapon olvashatsz (www.autizmus.hu vagy www.autizmus.lap.hu).
Mielõbbi javulást, kitartás üdvözlettel:
Mariann Heves megyébõl.

Kedves Jutka!
A kisfiam 6,5 éves és mintha az õ történetét olvasnám. Még a köldökzsinór is megvolt. Õ jelenleg egy integrált oviba jár, ahol alapból rengeteg fejlesztést kap. A finommotorikája katasztrófális, a figyelme nagyon rossz. Az Ayris tornára ( én sem tudom hogy kell írni ) mi is jártunk, plusz fejlesztõpedagógus, pszichológus, alapozó terápia. A www.oriasleszek.hu-n sokmindent olvashatsz a primitív reflexrõl, nagyon igaz, Bencének is van rengeteg, törekedni kell rá, hogy kioltódjanak, erre jó az alapozó terápia. Mi az oviban a Lexi könyvbõl gyakorolunk, nektek most a Lexi iskolás lesz címû kell. Sajnos mint szülõ is muszáj foglalkozni velük. Bence is speciális iskolába fog menni, szintén csak jövõre. Neki még a szociális és érzelmi érettségével is gond van, valamint magatartászavara és pszichés problémái is vannak. Ha van még gyakorlati kérdésed szívesen válaszolok, akár fel is hívhatsz: 06-30-535-14-02 Kriszta

Szia!

Kislányonál,Dórinál másodikas korábban állapították meg,hogy diszlexiás,diszkalkuliás.Sok mindent kipróbáltunk,itthoni fejlesztés,képesség fejlesztõ,a véletlen folytán ráakadtunk egy aranyos pedagógus nénire,akinek hála sikerült a "diszes"dolgait lejjebb szorítani.Most haramadikas volt,normál osztályba(pedig hányszor át akarták rángatni kislétszámúba...),olvasásból négyes,matekból ötös.
ha gondolod a tanító néni számát szíves megadom írj:k.dorina@citromail.hu

Kedves aggódó anyuka!A részképesség probléma nem egyenlõ a magatartási zavarokkal.Véleményem szerint komolyan kell venni a dislexiára utaló jeleket mert ez a probléma kezeletlenül a késõbbiek folyamán súlyos gondokat okozhat.Saját gyermekem már hat éve dises zavarokkal kûzd.Még idõben elkezdtem a megfelelõ fejlesztõ terápiát egy fantasztikus szakemberrel .Ha érdekli ,megadom elérhetõségét.Üdvözlettel Molnár Judit 06302343867

Kedves aggódó anyuka!A részképesség probléma nem egyenlõ a magatartási zavarokkal.Véleményem szerint komolyan kell venni a dislexiára utaló jeleket mert ez a probléma kezeletlenül a késõbbiek folyamán súlyos gondokat okozhat.Saját gyermekem már hat éve dises zavarokkal kûzd.Még idõben elkezdtem a megfelelõ fejlesztõ terápiát egy fantasztikus szakemberrel .Ha érdekli ,megadom elérhetõségét.Üdvözlettel Molnár Judit

Kedves Jutka!
Nem gondolom,hogy ennyi fejlesztés mellé kellene még.Te maradj anyaszerepben,fogadd el õt,és szeretsd nagyon,az segíti a legjobban.Ha van még kérdésed:ehejja@freemail.hu
Üdv:Héjja Edit anya és pszichopedagógus

Kérem hívjon fel, talán tudok segíteni!
Tel.:06-30-2815767

 

A fórumban olvasható információk tartalmáért a Szerkesztõség semminemû felelõsséget nem vállal!


OVI.HU
KIEMELT HIRDETÉS
  Bóbita Varázspalota Magánóvoda
(Pedagógusi állást kínál)
Budapest
Angolos pedagógus
Versenyképes
  Bóbita Okosda
(Egyéb munkát kínál)
Budapest
Megbeszélés szerint
Versenyképes
  Bóbita Varázspalota Magánóvoda
(Pedagógusi állást kínál)
Budapest
Óvodapedagógus
Versenyképes
  Földi Ágnes
(Babysitter)
Budapest III.ker és környéke
Hét bermely napja kb.2 nap
megállapodás szerint
  Kata
(Babysittert keres )
Budapest, 12. kerület
16-08
Forum
  Miért nincs iskolaelõkészítõ osztály?
  Logopédus , Szenzoros integrációs terapeuta - Vác és környéke
  Montessori iskolát keresek!
  Két tannyelvû általános iskola
  A mese hatása a gyermekekre
  Ikrek együtt vagy külön?
  Nehezen kezelhetõ gyermek
  Szülői vélemények zuglói általános iskolákról....
  tapasztalatok a Waldorf-pedagógiával
  Asperger szindróma
  Autista óvóda
  Franciaorszagban élek
  Autista a gyerkőc?
  Ovikeresés
  Figyelemzavar - hiperaktivitás
  külföldi ovik
  Magán vagy állami??
  meleg allergia
  mit tegyek még?
  HIRSCHSPRUNG-BETEGSÉG
  Gyermekpszichológus
  konyvek kulfoldre
  Óbudán keresek iskolát
  Ikrek
  Milyen iskolaba jarjon?
  Fóti Montessori óvoda
  Kamaraerdei Kerekerdő ovi
  Ismét váltsak vagy maradjunk?
  vírusos szemölcs
  Autista a gyerek vagy nem autista?
Óvónõ válaszol
  Iskolaérettségi vizsgálat
  Kistesó érkezik: család vagy óvodakezdés?
  Kisfiam retteg a szakállas bácsitól!
  Diszlexia, diszgráfia: óvodásnál miért nem állapítják meg?
  Nehéz óvodai beszoktatás
  Szobatisztasági és beszoktatási nehézség: amikor a bajok csõstül jönnek
  Traumatizáló repülõs nyaralás
  Még az unokaöccsétõl is fél
  A barátaimat szeretem, az óvó nénit nem!
  Beszoktatás: a gyerek nem érett az óvodára?
  Menjen vagy maradjon? A szülõk dilemmája az iskolakezdésrõl
  Szeretem az ovit és szeretem a kistesómat!
  Iskolaérettség: a döntés joga csak az óvónõé?
  Hirtelen fordulat: mégiscsak küldjük suliba?
  Fékevesztett feszültségek
  Muszáj beíratnom az iskolába?
  Retteg a zajoktól
  Az ovira nem akar emlékezni
  Kerüli a gyerektársaságot
  Okos, ügyes, de zárkózott
  Óvodaköteles vagy sem?
  Anya, ne hagyj itt!
  Elkezdjem a munkát vagy sem?
  Társas magány a vegyes csoportban
  Nem barátkozik senkivel
  Átlagon felüli gyermek: hogyan támogassuk?
  Óvodai visszaszoktatás
  Van helyünk, de nem a körzetes oviban...
  Agresszíven játszik? Vagy csak fiúsan ?
  Burkolt üzenet: Rám is figyeljetek!