Gyermeksziget
Játékos suliváró könyv rendelés ajándék pattogó óriás léggömbbel!
Kéztorna léggömbbel - íráselőkészítés
JSV kép
óvodai tevékenységek
  Nincs torna és óvodai foglalkozások
  Hogyan vegyem rá a tevékenységekre?
  Hanyagság az óvodában?
  Alvás kérdés nagycsoportban
 
 
 
Óvónõ válaszol
  VIDEÓK
  egészségvédelem
  óvodai napirend
  gyermeknevelés
  gyermeki félelmek
  ábrázoló tevékenység
  óvodán belüli feszültségek
  beszoktatás
  balkezesség
  válás a családban
  óvodai ünnepek
  óvodai tevékenységek
  gyermekirodalom
  szobatisztaság
  testvérek
  óvodai beíratás
  csoportösszetétel
  egyéb
  iskolába lépés
  beszédfejlõdés
Munka - Állás
  Babysitter
  Babysitter külföld
  Babysittert keres
  Babysittert keres külföld
  Pedagógus állást keres
  Pedagógusi állások
  Óvodapedagógusi állások
  Dajka állást keres
  Dajka állások
  Nyelvtanár állást keres
  Nyelvtanári állások
  Óraadó, korrepetáló munkát keres
  Óraadó, korrepetáló munkák
  Egyéb munkát keres
  Egyéb munkák
  Mielõtt babysittert választana...
  Hirdetési etikett
Az iskolaérettség feltételei
  Az iskolaérettség feltételei
Fejlesztőjátékok
  Játékos suliváró + ajándék pattogó óriás léggömb
  Őszi kupak lottó
  Trabi Gabi és Lurkó Ferkó - Mese és fejlesztés
  Kupak-tanács - az újrahasznosított fejlesztőjáték - Fejlesztőjátékok
  Suli nyitogató fejlesztőkártya újragondolva - Fejlesztőjátékok
  Forma lomtalanítás - Fejlesztőjátékok
  Suli-nyitogató fejlesztőkártya
  Tapintókártya - Fejlesztőjátékok
  Mi van a zsákban? - Fejlesztőjátékok
Alkoss velünk!
  Anyáknapja
  Húsvét
  Farsangi jelmezek
  Mikulás
  Karácsonyi ötletek
  Dekoráció
Mesék
  Kálmán iskolába megy - Kálmán kalandjai
  Vírus Ilus szinre lép - Kálmán kalandjai
  Kálmán és a védőöltözet - Kálmán kalandjai
  Széllel-bélelt szeretet mese - Kálmán kalandjai
  Gyere haza, Krampusz! - Kálmán kalandjai
  Csoki kaland - Kálmán kalandjai
  Foci vita - Kálmán kalandjai
Kapcsolat
  gyermeksziget@gyermeksziget.hu


Kérdezni szeretnék

Kérdés: (2005-08-20 10:06:41)

Kedves Óvónő!
Kiváncsian kérdezem,hogy az oviban az egyes korosztályok egy adott hét alatt milyen és mennyi foglalkozáson vesznek részt(pl.1 matematika,2 ábrázolás...),és azok mely korosztályoknál kötöttek,és mely korosztályoknál kötetlenek.
Köszönöm!

Válasz:

Kedves Levélíró!

Kérdésére a válasz nem egyszerűsíthető le az Ön által említett „miből hányat hetente” formára. Nem hagyhatjuk figyelmen kívül azt a tényt, hogy sokszor játék közben „tanulunk”, vagy „tanulás” közben játszunk, de említhetném akár a tevékenységek gyakran koncentrikus (téma szerint egymásra épített) megszervezését is. Mire gondolok a fentiekkel? Elmondok egy példát: Vendéges szerepjátékot játszunk a gyerekekkel. Spontán módon adódnak a matematikai tapasztalatszerzés lehetőségei: Klári nagyon éhes, így ő 5 játék süteményt kér a tányérjára. Panni kettővel kevesebbet. Zsófi éppen ugyanannyit szeretne enni, mint Klári, és így tovább. A mennyiségi ismereteket spontán módon, játékba ágyazva sajátítják el a gyerekek. Az evés-ivás közben olyan jó hangulat kerekedik, hogy felidézünk néhány dalt, mondókát is. ( Aki nem lép egyszerre, süti-süti, kis hurka …stb.) A vendégeskedés közben eszünkbe jut, hogy elfelejtettünk néhány dolgot megvenni a boltban, ezért „összeírjuk”, megrajzoljuk a bevásárló listát. (kenyér, tej, gyümölcs) Máris nagyszerű spontán lehetőség adódott a vizuális nevelésre, ábrázolásra. A boltos bevásárlás során a játékpénz megszámolása ismét matematikai tapasztalatszerzésre ad lehetőséget. Az egyik vendégünk kiskutyával érkezett, megcsodáljuk, megsimogatjuk a játékállatkát, majd szemügyre vesszük őt. Hány lába van, mi borítja a testét, milyen hangot ad…stb. Máris belecsöppentünk egy környezet megismerésére irányuló tevékenységbe. (Környezetismereti tapasztalatok) Ennek kapcsán aztán felidézhetünk egy kutyás mesét is, melyet irodalmi nevelésként is felfoghatunk. Előbbi példa természetesen nem feltétlenül egy nap alatt, egyetlen játékfolyamatba sűrítve történik meg, lehet, hogy csak több nap alatt éri el e szerteágazóan továbbfejlesztett szerepjáték szintjét.
Összefoglalván tehát, bár meg tudnám tenni, ám véleményem szerint mégsem érdemes az Ön által javasolt módon „összesíteni”, mert elképzelhető, hogy a kevesebb foglalkozáson résztvevő, ám többet játszó gyerekek sokkal szerteágazóbb és mélyebb tudást szereznek meg, mint társaik.

Üdvözlettel: az Óvónő


Elõzõ

óvodai tevékenységek

Alvás kérdés nagycsoportban >>

Elõzõ Következõ
Óvónõ válaszol
  Nem akar pisilni az oviban
  Beszoktatás 5 hónapja?
  Nem akarok oviba menni!
  Sír, hogy hangosak a gyerekek
  Se bili, se vécé
  Nem szívesen ül a bilire
  Szobatiszta lesz tanévkezdésre?
  Verekszik, agresszív, rendbontó
  Teljes szobatisztaság: hogyan? Miként?
  Meggondolhatjuk-e magunkat?
  Nem akar szerepelni
  Könnyes beszoktatás
  Beszoktatás miatti megrázkódtatás
  Nem akar beszélni és a beszoktatás is nehezen megy
  Melyik kezével írjon?
  Eleven, fegyelmezetlen, a szabályokhoz nehezen alkalmazkodik
  Miért nem mondja, ha tudja?
  Ez így nem fog menni!
  Miért nem szól, ha pisilni kell?
  Nagydolog: nem is olyan nagy dolog
  Iskolaérettségi vizsgálat
  Kistesó érkezik: család vagy óvodakezdés?
  Kisfiam retteg a szakállas bácsitól!
  Diszlexia, diszgráfia: óvodásnál miért nem állapítják meg?
  Nehéz óvodai beszoktatás
  Szobatisztasági és beszoktatási nehézség: amikor a bajok csõstül jönnek
  Traumatizáló repülõs nyaralás
  Még az unokaöccsétõl is fél
  A barátaimat szeretem, az óvó nénit nem!
  Beszoktatás: a gyerek nem érett az óvodára?