 |
Egyéb nevelési kérdések
Kérdezni szeretnék
Kérdés: (2003-12-31 09:52:44)
Kedves Óvónéni!
mivel én is óvónõ vagyok így a saját gyermekemre is fokozottabban odafigyelek. A kisfiam mostanában gyakran pörög körbe-körbe míg el nem szédül. Kezdek aggódni, hogy valamilyen problémája lehet!
szeretnék segítséget kérni, hogy ilyen és ehhez hasonló mozgással kapcsolatos dolgoknak hol tudnék utána nézni?
Tisztelettel: Kádár Erika
Válasz >>>
Kérdés: (2003-12-11 10:22:10)
Kedves Óvónõ!
Köszönöm a szobatisztasággal kapcsolatos válaszát.Most egy másik kérdéssel fordúlnék Önhöz.A kisebbik fiam csak 2005 januárjában tölti be a 3.évét.A nagyobbik fiam jövõ szptemberben kezdi az iskolát.Az óvodában a vezetõ azt mondta,mivel a nagyobbik fiam is abba az oviba járt,szívesen felveszi jövõ szeptemberben a kicsit,de elkezdeni az ovit csak januárban tudja.Nagy kérdés,hogy inkább vigyem még 1 évet bölcsibe a kicsit,és csak utána oviba,vagy kockáztassuk meg,hogy alig 3 évesen ovis legyen.A problémát még csak "tetézi" a nagyobb jövõ évi iskolakezdése.
Ön szerint melyik a jobb döntés?
Segítségét elõre is köszönöm.
Tisztelettel:
Lné Kriszta
Válasz >>>
Kérdés: (2003-12-03 15:41:48)
Kedves Ovónéni
Azt hallottam az egyik ismerõsömtõl,hogy van Budapesten egy olyan óvoda ahol megkésett beszédû gyerekekel foglalkoznak.Ennek a címére lennék kiváncsi. Elõre is köszönöm Sári
Válasz >>>
Kérdés: (2003-12-03 11:31:56)
A minap kaptam egy kérdõívet az oviban, melyre az volt írva, hogy személyiségi lap, vagy valami hasonló.
Névvel állátott papíros, amelyen olyan kérdések szerepeltek, hogy tervezett volt-e a gyermek születése, van-e munkanélküli az én illetve a párom családjában, milyen anyagi körülmények között között élünk, stb.
Illetve, jellemrajz szerû kérdés, amelyben fel volt sorolva néhány szemponthoz tartozó tulajdonság és annak az ellentéte, amelyek közül a jellemzõt alá kellett volna húzni (pl. alapos-felületes, mozgékony-nem mozgékony, szófogadó-engedetlen), amit igen furcsálok, mert egy három éves gyermek tulajdonságait nem lehet szerintem fekete-fehér alapon érdemben jellemezni.
Kérdésem, hogy van-e joga az óvodának ilyen jellegû információk begyûjtésére, és miféleképpen tudják hasznosítani õket, illetve van-e alapja az ellenérzésemnek ezzel kérdõívvel kapcsolatban?
Válasz >>>
Kérdés: (2003-11-03 13:35:32)
Kedves Ovónõ!
Egy ismerõsöm kislánya nyáron múlt 4 éves és sajnos most derült ki, hogy cukorbeteg. a kislány már 2 éve jár ovódába (elötte bölcsödébe), és az édesanya szeretné, ha délelöttönként 2-3 órára visszavennék a gyereket. Naponta 2-szer kell a kislányt megszúrni, az édesanya ezt otthon megcsinálja. Tízórait vinne neki és ebéd elõtt elhozná. A kislány nagyon szereti a társait, szeret oda járni. Joga van-e a vezetõ ovónõnek ahhoz, hogy ne vegye vissza a gyermeket. Ha igen, akkor ki fogja felkészíteni az iskolára, ha a nagycsoport kimarad? Ami ugye egészséges gyermekeknél kötelezõ? És mi lesz az iskolával? Õk is mondhatják, hogy nem járhat oda a gyermek?
Válaszát elõre is köszönöm
Ildikó
Válasz >>>
Kérdés: (2003-10-29 07:06:54)
A kisfiammal kapcsolatban lenne kérdésem. Értelmes kisfiú, nagyon jó memóriával. Három évesen már elkezdte kérdezgetni a betûket, és szinte napok alatt meg is jegyezte, melyik betû micsoda. Aztán jött az, hogy mi van odaírva, és még nem volt 5 éves, amikor már folyékonyan olvasott bármilyen szöveget. Júliusban volt 5, most már tényleg a mesét vagy az újságot is egyedül olvassa. Nyomtatott, ügyetlen betûkkel ugyan, de le is ír mindent (pl. verset, dalszöveget a táblájára csak úgy). Szeret pl. betûzõset játszani, hogy melyik szóban milyen betûk vannak, szeret "keresztrejtvényt" játszani, persze kicsiben. A számok is érdeklik, számol fel- és le akár kettesével is, és kezdi kérdezni az összeadást. Sokan mondták, hogy kár volt tanítanunk, de igazából nem tanítottuk, nem erõltettük, csak válaszoltunk a kérdéseire. Az lenne a kérdésem, vajon mennyiben lesz hátránya ebbõl az iskolában, nem fog-e unatkozni. MIlyen iskolába érdemes iratni? Mind mondtam, a memóriája is nagyon jó, mindent megjegyez, nekünk képtelenségnek tûnõ dolgokat (pl. több autós kártyapaklit szétválogat pillanatok alatt, és tudja mindegyik benne szereplõ autó adatait, és hogy melyik pakliban mi a betû- és számjele, stb.) Hamar megtanulja az énekeket, verseket. Úgy érzem, jó lenne ezekete a képességeit az iskolában kihasználni, de erõltetni sem akarom, vagy ezzel ártani neki. MIt javasol?
Köszönettel. Andrea
Válasz >>>
Kérdés: (2003-10-28 07:27:54)
Kedves Kati,
A kérdésem az lenne, hogy egy szerintünk értelmi fogyatékos gyereket miért kellene ideggyógyászhoz küldeni vizsgálatra? (az vezetõ ezt szeretné, csak nem értjük, miért.)
Köszönöm,
Kata (óvónéni)
Válasz >>>
Kérdés: (2003-10-03 10:22:29)
Kedves Óvonõ!
Nagyobbik lányom 3 éves most kezdtük szeptemberben az óvodát. A kisebbik lányom 3 hónapos. Most még egésznapos a nagylány az oviban, de ha letelik a THGY, akkor ebéd után el kell hozni õt haza.
A kérdésem az lenne, hogy tényleg létezik még olyan jogszabály, hogy aki GYED-en van otthon annak csak félnapos lehet a gyermeke az óvodában?
Végülis azért van otthon az ember a gyerekkel, hogy vele foglalkozzon, akár elsõ akár második gyerekrõl van szó. Nem beszélve arról, hogy milyen tórtúra déli idõben pici babával, télen az óvodába menni, és a nagylánynak sem elõny, mert mire haza érünk már olyan fáradt, nyûgõs és késõn kerül az ágyba aludni.
Válaszát elõre is köszönöm.
Erika
Válasz >>>
Kérdés: (2003-09-23 13:18:48)
Kedves Kati Óvónéni :)!
Ismét én vagyok, Kata. Sajnos van egy nagy-nagy akadály elõttünk, és ez pedig nem más, mint az óvoda vezetõje. Azóta többször is beszéltünk vele, az anyuka hajlik arra, hogy elfogadja a véleményünket (mi is gyógypedagógust ajánlottunk) a vezetõ nem is titkolva a dolgot azt mondta, mindenképp várjuk meg a szakvélemyényt, és utána legalább fél évig még "birjuk" ki a fejkvóta miatt. Õ folyamatosan arra hivatkozik, hogy az egyéni bánásmódot tanitották a fõiskolán, ezzel nincs is semmi gond, az ugymond normál gyerekeknél. De sajnos egyre magasabb a létszám, és 25 mellé nem fér be egy ilyen kisgyerek. Igy is elég nehezen jut idõ mindegyikre, pedig tudom, nagyon kell. Igaz, még csak 3 hete járnak oviba, de nem árt elõre is gondolkodnunk. Én sajnálom az anyukát is, gyereket is (ebben a családban van egy autisztikus gyerek is) de sajnálattal nem megyünk elõbbre.
Sajnos játszani nagyon nehezen lehet vele, csak a guruló kerék érdekli, még olyan szinten sem érdeklõdik a többi játék iránt, hogy nézze, ahogy én legozok, én kirakózok stb. A többinek ilyen gondja nincs, koruknak megfelelõen fejlettek, nem jelent problémát nekik már egyik szokás se. Sajnos ez a kisfiú teljesen egyemberes, mig a többi már egyedül használja a mosdót (persze a háttérben azért ott vagyunk) õ még a WC fogalmával sincs teljesen tisztában, sajnos belenyúkál, csurom viz lesz, szóval egy embert igényel. Mig a többi helyes fogással tarja a kanalat, õt etetni kell, mert különben játszik az étellel, és a beszélgetés vele egyszerûen lehetetlen, nem érti meg csak akkor, ha elvesszük a tányért, de ha visszakapja, azonnal ujra kezdi. Neki egy sokkal kisebb létszám lenne ideális, ahol van ember, aki vele foglalkozzon. Sajnos nálunk a dadus nénik nem egy csoportban vannak egész nap, nem megoldható.
Azért igyekszünk segiteni, probálunk kapcsolatot felvenni a gyerekkel, talán lesz valami, de biztos, hogy nem az igazi.
Köszönöm válaszát.
Kata
Válasz >>>
Kérdés: (2003-09-19 11:52:25)
Tisztelt Óvónõ!
Abban szeretném a véleményét kérni - bár tudom, hogy csak általánosságban lehet erre válaszolni - hogy április végén született fiúgyermek esetében, jobb lenne-e ha nem 6,5 hanem 7,5 éves korában kezdené az iskolát.
Kisfiam ugyanis április 21-én született. Ezév áprilisában töltötte be a 3 évet, de szerencsénkre március elsejétõl már járhátott minicsoportba és szeptemberben örömmel kezdte a kiscsoportot a már megszokott csapattal. Õ a legkisebb magasságban, súlyban és korban is a csoportban, ezért idõnként külön figyelmet kap az óvónénik és fõként a dadusok részérõl. Az óvónénik azt mondják, nagyon jól beilleszkedett már tavaly is a csoportba, idén pedig kifejezetten közösségi emberként (sokat kezdeményez, irányít és minden "buliban" rendetlenkedésben benne van, és a többiek is szeretik õt)-. Azt mondják, mindent ugyanúgy meg tud csinálni, mint a többiek sõt néha az idõsebb gyerekeken is túltesz, nagyon nyitott és "szellemileg" gond nélkül eléri azt a színtet, amit a nagyobb gyerekek VISZONT az óvónénik megjegyzik, hogy Peti néha fáradtabb, többet aludna, pihenne mint a többiek és igen is ez a félév, amennyivel õ fiatalabb a többieknél (fizikai terhelhetõségben) nagyon is érezhetõ, amelyben én is egyetértek velük. Ennek a fizikai terhelhetõségnek kicsit ellentmond, hogy Peti nagyon jól és ügyesen mozog, - talán - õ fut a leggyorsabban és labdajátékokban láthatóan sokkal ügyesebb mint a többiek. És az óvóvnénik az elsõ oviban töltött hetek egyszer azzal fogadtak, hogy sport iskolába kellene majd íratni (Hol van az még?!)
Bár még csak szeptember van, már foglalkoztat a gondolat, hogy ismételjen-e egy ovis évet (hiszen annyira kicsi). Én legbelül azt gondolom inkább játszadozzon még egy évet, a férjem viszont határozottan ellenzi, mondván 6,5 évesen már mehet iskolába.
HA maradna oviban, akkor viszont nagy dilemma elõtt állunk: Ismételje-e a kis csoportot, és akkor az imádott óvó- és dadusnéniktõl és a kis társaitól meg kell válnia (már idén is úgy ment oviba, hogy végre találkozik Viktorral és Karolával, akiket egész nyáron napmint nap emlegetett). Ezért úgy érzem nagyon megviselné az elválás.
Vagy maradjon inkább 2 évig nagycsoportban? Attól viszont azért tartok mert lehet, hogy érettebb fejjel jobban felfogja és még rosszabbul fog esni neki, hogy lám a többiek mehettek iskolába õ viszont ovis maradt.
Van még egy 3. lehetõségünk is: Mivel most költözünk egy másik kerületbe, esetleg szerptembertõl átvihetném oda egy oviba és kezdhetné megint kiscsoporttal és velük tölthetne folyamatos 3 évet, csak ezt az ovit, ahova most jár annyira szereti és mi is, hogy nem szívesen váltanánk ovit.
Kérem, ha tud válaszoljon és ha lehetséges térjen ki arra is , hogy célszerû-e ennyivel elõre eldönteni, hogy mi legyen az iskolába menéssel, vagy inkább várjuk ki azt a nagycsoportot és majd elválik, hogy a "szakemberek", javasolják-e az iskolakezdést.
Köszönettel: Andrea
Válasz >>>
Következõ 10 egyéb
|
 |