 |
gyermeknevelés
Kérdezni szeretnék
Kérdés: (2003-05-13 10:05:29)
Egyre elkeseritõbb problémával küzdök s nem tudom, hogyan kezelhetném a bajt.
6 éves lányomat az egyik csoporttársa üti-veri, természetesen az óvónõ háta mögött, amikor õ nem látja. Többször mondtam Rékának, hogy ilyenkor azonnal szóljon az óvó néninek, de hiába. Réka inkább csöndesen tûr, s túl gátlásos ahhoz, hogy beárulja társát.
Az óvónõ persze mit sem tud az egészrõl, csak csodálkozik, hogy Réka miért nem szeret óvódába járni. Mi a helyes megoldás?
Válasz >>>
Kérdés: (2003-05-13 10:05:29)
Elkeseredettségemben fordulok Önökhöz, nem tudom, mit tegyek!
5 éves kislányom óvónõje diktatórikus nevelõi magatartásával teljes leigázottságban tartja a gyerekeket. A foglalkozásokon nincs rugalmasság, nincs kötetlenség, mindig minden tevékenységben kötelezõ módon részt kell venni. Ha valaki mégsem ezt teszi, vagy nemtetszését fejezi ki, azonnal megrovásban, büntetésben részesül.
Mér több szülõtársammal beszéltem és õk is ugyanígy látják a dolgot. Mit csináljunk, hogy megváltozzon a helyzet?
Válasz >>>
Kérdés: (2003-05-13 10:05:29)
6 éves óvodás gyermekemet gyakran érik olyan megrovások az óvonõje részérõl, hogy a társasjátékoknál nem tud vesziteni, ha mégis "rosszul áll a szénája" a játékban, csapod, kiabál és felboritja az asztalt.
Állitólag a társai is emiatt nem tudnak és nem is akarnak vele játszani. Én csak azt látom, hogy gyermekem szomorú és magányos az óvodai csoporton belül.
Válasz >>>
Kérdés: (2003-05-13 10:05:29)
4 éves fiam kétségbeejtõ dolgokat produkál otthon és az óvodában is.
A csoportban senkivel nem hajlandó kommunikálni, nem eszik ott egy falatot sem, valamint nem beszél csak sikongat vagy ordit.
Sokszor ritmikusan rohangál az ágytól falig és vissza.
Nem beszél velünk sem és másokkal sem, sokszor csak bambán vigyorog.
Szörnyû fájdalom ezt leirnom és átélnem, hiszen szülõ vagyok és nagyon szeretem a gyermekem, de nem tudom, hogy mi van vele?
A wc-t például csak ülve hajlandó használni, ha megpróbálom átszoktatni, csak ordenáré hangon ordit.
A festéktõl, ceruzától mániákusan fél.....
Normális dolgok ezek?
Válasz >>>
Kérdés: (2003-05-13 10:05:29)
Hihetetlen és számomra nagyon felháboritó dolog történt meg egyik nap gyerekem óvodájában.
Sajnos korai munkakezdésem miatt kénytelen vagyok kislányomat reggelente nem a saját óvónõje, hanem az épp aktuális reggeli ügyeletes pedagógus felügyelete alatt hagyni.
Feltünt nekem, hogy amikor egy bizonyos óvónõ a reggeles, kislányom könnyes szemmel teljesen megriadva veszi ezt tudomásul. Hogy miért, az hamarosan ki is derült.
"Nagyszerû" óvodapedagógusunk minden reggel azzal fraszlizta kislányomat, hogy 5 évesen miért nem tudja egyedül bekötni a cipõfûzõjét?! Ezt követõen állandóan kinozta, piszkálta, nem engedte játszani, mondván, hogy "Õ majd megtanitja"
Amikor ez a dolog tudomásomra került és kérdõre vontam az óvónõt, az foghegyrõl válaszolva, pimaszul az arcomba vágta, hogy "Igy ez a gyermek soha nem lesz iskolaérett". Mire egyre durvább hangnemben ecsetelte véleményét, elhatároztam, hogy a vezetõóvónõhöz fordulok. Természetesen erre visszakozt fújt óvónõnk és kijelentett, hogy ha nem akarom, Õ nem is fog többé foglalkozni lányom "fejlesztésével".
Milyen pedagógus az ilyen?
Válasz >>>
Kérdés: (2003-05-13 10:05:29)
Több szülõtársammal egyetértésben irjuk ezt a levelet, ugyanis tanácstalanok vagyunk.
Gyermekeinket óvodai csoportjukban egy igen agressziv, verekedõs durva fiú tartja állandó rettegésben. Ha valami nem tetszik neki, azonnal üt, rúg, káromkodik. Félünk, hogy egyszer még kárt tesz valamelyik gyerek testi épségében.
Az óvónõ is teljesen tanácstalan, semmiféle büntetéssel nem tud hatni a kis "ördögfiókára".
Az érintett gyermek szüleivel nem tudunk szót érteni, ugyanis teljesen elfogultan, már-már egészségtelenül majmolva "szeretik" a 3 évesen intézetbõl hozzájuk került fiút.
Válasz >>>
Kérdés: (2003-05-13 10:05:29)
5 éves kisfiam túlzottan gátlásos, visszahúzódó, társaival nem szivesen kummunikál. Félénkségébõl, hallgatagságából adódóan pedagógusaiban is többnyire az a kép él róla, hogy õ "az a csöndes, átlagos képességû gyermek, ....egy a sok közül." Amikor itthon foglalkozom Ákossal, akkor látom csak igazán, hogy egy-egy fejtörõ kérdésre, egy-egy rejtvényre milyen hamar meg tud válaszolni, tehát értelmileg igenis nagyon magas szinten áll
Ha azonban óvodai közegbe kerül, azonnal visszahúzódik csigaházába, s ha lehet, meg sem szólal egész foglalkozás alatt. Errõl egy nyilt nap alkalmával személyesen is meggyõzõdtem. Mit lehet tenni?
Válasz >>>
|
 |