 |
Iskolaérettség, óvónõi válaszok iskolaérettség témában
Kérdezni szeretnék
Tisztelt Szakértõ!
Kislányom 2005.december 6.-án született és másodszor vágunk neki az iskolaérettséginek.Mert a lányom az õsszel verbálisan nem felelt meg.Az a baj hogy nem mer beszélni idegenek elõtt.Bátortalan azt mondják.Mi tévõ legyek?Mert szeretne már õ is iskolába menni.És nem sokára beíratás lesz az iskolába március 21.-én.Válaszukat elõre is megköszönném.
Válasz >>>
Kedves Óvónõ!
Kislányom februárban töltötte be 6. életévét. Elvileg nem vegyes csoportba jár, de még is a csoport összeállítása az lett. A csoport létszámnak fele készül iskolába. Lányom az ovónõk és a Tanácsadó állásfoglalása alapján iskolaérett. Engem azonban aggodalommal tölt el, hogy a gyerek nagyon ragaszkodik az ovónénijéhez, visszahúzódó, nehezen barátkozik. Nagyon játékos (állandóan bújócskázik stb)ez fõleg otthon mutatkozik meg, oviban nem. Ovodai nyílt napon amikor ott voltam nem volt hajlandó együtt mûködi, dolgozni csak az ölemben ült. Nagycsoportos gyerekeknek úszásoktatás van az oviban, a gyerek kiült sírva a medence szélére, hogy neki ez megterhelõ amit csinálni kell, nem akarta csinálni. Aggódom attól, hogy ha mégis iskolát kezdenénk akkor hasonlóan reagálná le a neki nem tetszõ eseményeket. Zavar még, hogy a vele készített differ felmérõn a gyermek a közepes szintet ütötte meg, a vele egyidõsek pedig 1-2 szinttel jobb eredményt értek el. Valóban érett a gyerek vagy csak a helyhiány miatt küldik erõvel az oviból a gyerekeket. Félek, hogy a kezdeti startolás az iskolában nem lesz zökkenõmentes és ezzel kárt okozok a gyereknek. Tanácstalan vagyok, hogy menjen vagy maradjon a gyerek?
Nagyobbik lányom is 6,5 évesen ment iskolába ott nem merült fel nálam hasonló dilemma. Azonban azt tapasztaltam, hogy az osztálytársainak 2/3 fél vagy 3/4 évvel idõsebb.Köszönöm elõre is segítségét!
Válasz >>>
Tisztelt Óvónõ!
Fenti levélírókhoz hasonlóan az én 2006. májusában született kislányom is csak részben iskolaérett, de az óvoda kerek perec közölte, hogy bár ezt õk is így látják és a nevelési tanácsadó is ilyen szakvéleményt adott, az önkormányzat nyomására õk biztosan iskolaérettnek fogják nyílvánítani. A személyes véleményén túl felettébb érdekelne a jogszabályi háttér ami ezt egyértelmûen szabályozza.
Válaszát elõre is köszönöm.
Válasz >>>
Kedves óvónõ.
Kislányom koraszülött,24 hétre született.
Sok-sok fejlesztésen és terápián esett át.
Most már óvodás,középsõs.
Korai fejlesztést kapott,amit egyik napról a másikra megvontak tõle,ugyanígy a konduktív fejlesztést is.
Óvónõink szerint további fejlesztésre szorul,amit én örömmel fogadtam.Logopédia,egyéni fejlesztés.
Szobatiszta,az átlagnak teljesen megfelelõ kislány,én mégis úgy érzem,hogy a nagycsoportot kétszer kéne járnia.
Ismerõseim véleménye ebben nagyon eltérõ.
Én nem gondolom,hogy törést okozna neki ha nem menne a többiekkel iskolába.
2007 március 26-án született, de július 13-ra vártuk.
Ön szerint helyesen döntök,ha várunk az iskolával egy évet?
Válasz >>>
Tisztelt Óvónõ!
Kisfiam augusztus közepén tölti a hat évet és úgy hallottuk, hogy szeptembertõl kezdhetné az iskolát. Mivel tudomásunk szerint ez januártól érvényes így az óvodai év elején nem kezdõdött el nála az iskolára való felkészítés. Nagyon ügyesen rajzol és a feladatokat is meg tudja oldani, de viszont az iskoláról még hallani sem akar.Itthon is sokat szokott színezni és óvodai feladatokat megoldani, de csak akkor amikor kedve van és csak addig csinálja míg õ jónak látja. Valamikor egy órát is eltölt ilyen dolgokkal,de van amikor egy percet sem bír ki. Ha a felmérõ teszt szerint iskolaérett én dönthetek-e úgy, hogy maradjon még egy évet óvodában?
Válaszát elõre is köszönöm!
Válasz >>>
Tisztelt Óvónõ!
Az unokahúgom kislánya most elsõs, aki egy nagyon barátságos, kedves, nagy önbizalommal rendelkezõ gyermek volt az óvodában. Mióta iskolába jár, sokat csorbult az önbizalma, bátortalan lettolyan dolgokban is, ami korábban természetes volt számára. A gyermek elmondása szerint nincs úgy dícsérve, mint a többiek.pl matek dolgozat után csak az 5-ösöket tapsolták meg, a 4-esek nem kaptak dícséretet.Ez nagyon elszomorította, kedvét szegte.Az anyuka gondolkodik osztályváltáson, mielõtt gyermeke a maradék önbizalmát is elveszítené, azonban gyermeke ragaszkodik osztálytársaihoz! Mi lenne a helyes döntés, megoldás a gyermek érdekében? Ebben kérném segítségét! Köszönettel, egy aggódó nagynéni!
Válasz >>>
Tisztelt Óvónõ!
Kisfiam jelenleg kis-középsõs,de mivel kiemelkedõ értelmi képességgel bír,és a kiscsoportos év végi jellemzése alapján is kenterbe veri a nagycsoportosokat,ezért szakember tanácsára kérvényezni fogom,hogy jövõre már nagycsoportos lehessen és 2013-ban éppen 6 évesen megkezdhesse az általános iskolát.Kérdésem az lenne,hogy hogyan keressek Neki való iskolát,talán túl korainak tûnhet a kérdés,de szinte mindenhol van elõkészítõ amire jelentkezni kell,és mivel nem átlagos képességû a kisfiam,muszáj a legjobb helyet megtalálnom.Ön szerint jót teszek azzal,ha nem hagyom tovább oviban?Egyébként gyakorló oviba és vegyes csoportba jár,fejlesztõ pedagógusok vannak Vele,de így is azt látni,hogy kevés már Neki.Csak attól félek,hogy 6 évesen rossz lesz Neki a 7 esetleg 8 éves elsõsök között,hiszen az a divat manapság,hogy visszatartják oviba a gyerekeket.Hogyan kezdjek neki a sulikeresésnek?Ha nem a kerületünkben találok az Õ értelmi képességeinek való iskolát ahol boldog is lehet(ha egyáltalán létezik ilyen)kitehetem az utazás okozta fáradalmaknak a Kisfiam? Egyszóval elég tanácstalan vagyok. Hogyan induljak le? Minden tanácsát hálásan köszönöm.
Üdvözlettel: Kata
Válasz >>>
T. Óvónõ!
Kislányom 2006.05.25-én született. Õ a legfiatalabb az óvodai csoportban. Kérdés hogy szeptemberben megkezdjük az iskolát vagy se?
1. Érvek mellette:
A kislány értelmi képességei nagyon jók, a rajzolásban megelõzi életkorát, nagyon jó a monotonitástûrése és a sportban kifejezetten ügyes.
Egyébként nagyon várja az iskolát.
Az óvónõk egyértelmûen iskolaérettnek minõsitik.
2. Érvek ellene:
Életkora miatt a kicsik közé tartozik, 110 cm és 18 kg. Érzékeny kislány, az igazságtalanságot nem viseli és fontos a testi kontaktus a szeretet személlyel. Önállóbb is lehetne. (egyke gyerek)
Ha marad akkor csoportváltás lenne (ez szerintem megviselné) és a csoportban a 29. gyerek lenne! Egy kis panel oviban.
Szóval a kérdés hogy menjen õsszel suliba és legyen a "legkisebb" vagy maradjon ovis és legyen a "legnagyobb"?
Ha menne suliba akkor erõs iskolába nem igazán iratnám be, ha maradna akkkor egyértelmûen erõs iskolába küldeném.
Várom válaszát.
köszönettel: Anyuka
Válasz >>>
Kedves Óvónéni!
A kislányom októberben volt 6 éves, 25kg,és 120cm.Nekem az a problémám hogy a kislányt nem akarják iskolába küldeni, mert félénk.Azt mondják hogy az értelmi szintje megvan hozzá,csak nagyon félénk és megerõsitést vár a feladatoknál.100-ig el tud számolni, 1-töl 10-ig le tudja írni a számokat,sok betût ismer.Angolul is elszámol tízig,és ismer is szavakat,mondatokat.Több,kevesebb fogalmát jól használja,az emberalakot is részletesen lerajzolja,igaz nem olyan szépen.A védõnönk azt mondta, semmi baj nincs a gyerekkel, szerinte elég érett,de az óvodában nem így látják.Mindig azt hajtogatják hogy nagyon félénk.Már ez a negyedik éve, hogy oviba járunk és most egy vegyes csoporba jár, ahol inkább kicsik 3-4 évesek vannak. Az óvónõ semmit nem foglalkozik vele,ezért azt vettem észre hogy romlik a tejesitménye.Nagyon visszahúzzák õt.Mit tegyek? Elõre is köszönöm!
Válasz >>>
Kedves Óvónéni! Szintén a 110 cm és 16 kg-os kislányomról szeretnék kérdezni.Az elõzõ levélben elfelejtettem megemlíteni,hogy már most másodjára járja a nagycsoportot.Maradjon vissza még harmadjára is?Ez nem okozna neki törést,hogy míg mások mennek iskolába õ még mindig nem mehet?Válaszát elõre is köszönöm!Egy aggódó anyuka!
Válasz >>>
Következõ 10 iskolába lépés
|
 |