Levélírónk fájlalja, hogy 4 éves kislánya az óvodában csendes, zárkózott, ám minden más helyzetben aktív, cserfes, kezdeményezõ. Hogyan lehetne segíteni a gyermeknek?
Kedves Óvónõ!
Kislányom 4 éves, középsõ csoportos.
Nagyon aktív, beszédes, eleven, öntudatos csaj. Mindenrõl van véleménye, jól eltud beszlgetni mindenkivel. Felnõttek között nagyon jól érzi magát, idegen környezetben, új emberekkel is egybõl feltalálja magát. Nem ücsrgõs típus, inkább mindig tesz-vesz.
Azonban az óvodában nem hajlandó a gyerekekkel játszani, csendesen vigyáz az óvónénikre egésznap. Ez volt jellemzõ az elõzõ évben is. Furcsa, mert én azt gondoltam, hogy õ majd olyan irányítós típus lesz a gyerekek között. Ha hozzánk jön gyerek vagy mi megyünk vhová játszani, akkor nagyon jól elvan, játszik, irányit, csacsog.
Sajnálom, mert nagyon rossz lehet neki az oviban egésznap ülni,amikor õ nem ilyen. Nem tudom, hogy mit tehetnék. Kicsit mérges vagyok az óvónénikre is, hogy egy ilyen gyereket nem tudnak belevinni a közösségbe. Mit tudok tenni?
Várom szíves tanácsát.
Válasz:
Kedves Levélíró!
Valóban sokat segíthetnének az óvónõk a kislány beilleszkedése érdekében, javaslom, kérje ebben segítségüket. Kérdezze meg, õk, mint pedagógusok, hogy látják, konkrétan hogyan, miként lehetne leghatékonyabban támogatni a gyermeket e folyamatban, milyen közösségépítõ, beilleszkedést segítõ játékokkal próbálkoznak? Napról-napra érdeklõdjön, milyen játéktevékenységekben vett részt kislánya, kikkel játszott, milyen fejlõdést tapasztalnak nála a szocializáció tekintetében? Ha az óvónõk látják, Önt mennyire foglalkoztatja a téma, valószínûleg õk is még jobban odafigyelnek a kislány közösségbe való beilleszkedésére.
Mondja el az óvónõknek aggodalmát és kérje ebben aktív segítségüket.