Ágnes úgy érzi, 2,5 éves kisfia beszéd-, és értelmi fejlõdése elmarad kortársaitól. Mit lehet tenni? Hogyan lehet fejleszteni a gyermeket?
Jó napot kívánok!
Rengeteg olyan kérdést találtam ami kislányokról szól!Nekem kisfiam van aki 4 hónap múlva tölti a 3 évet!Nem hajlandó kisgatyát sem felhúzni neki csak a pelus kell!Ha van benne kaka akkor sem szól , mi érezzük hogy van benne valami!Megkérdezzük és letagadja!Azt mondja hogy üres!Azt szeretném megkérdezni hogy ön szerint várjunk még?Mert kezdek attól félni hogy nagyon le van maradva értelmi szinten!(csak szavakat mond)
Válaszát elõre is köszönöm! Tisztelettel: Tóth Ágnes
Válasz:
Kedves Ágnes!
Gyermeke most múlt 2,5 éves, így akár beszédfejlõdés, akár értelmi fejlõdés tekintetében korai lenne egyértelmûen állást foglalni. Van olyan 2,5 éves kisgyerek, aki csupán szavakat, szómondatokat használ ebben a korban, ám van, aki már teljesen összefüggõen beszél ilyen idõsen. Amit javaslok gyermekét illetõen:
- A beszédfejlõdés gyönyörûen fejleszthetõ képeskönyvek nézegetésével, sok-sok verssel, mesével, mondókával. Ha ezekhez bábokat használ, ellenállhatatlan lesz kisfia számára a közös játék, ami valójában beszédfejlesztés. (Minõségi bábok, paravánok beszerezhetõk a www.gyermekabc.hu oldalán!) A bábokkal nem csak mesét, verset, éneket lehet életre hívni, de csodálatos párbeszédeket lehet velük motiválni. (Pl: Ön beszél a macival, kisfia a kutyussal)
- Ilyen idõs gyermekeknél az értelmi fejlesztés is kizárólag játékban valósulhat meg. Melegen ajánlom gyermeke számára pl. az ún. bébilapot, Montessori tornyok valamelyikét, vagy akár a minõségi, fából készült puzzle-okat. (Pl: Beszéd és értelmi fejlesztésre egyaránt kiváló a "Családi puzzle" és a "4 éveszak puzzle") Az összes fenti játék megrendelhetõ a gyermekabc.hu oldalán!
- A szobatisztaság tekintetében jelentõs áttörést "A játékos, könnyed szobatisztaságért" termékcsomaggal érhetnének el, mindenképpen ajánlom figyelmébe! Ennek gyakorlati útmutatójában a kakilási problémákra külön is kitérek, konkrét játékokat javasolva.