 |
Iskolaérettség, óvónõi válaszok iskolaérettség témában
Kérdezni szeretnék
Tiszelt Óvonõ!
Lányom idén május 20-án tölti az 5. évet.Középsõs legfiatalabb a csoportban,kicsi, törékeny alkatú.Óvonõje szerint teljesítménykényszeres, szorongos, hamar elsírja magát, fél a kudarctól.Ezért kétszer lesz majd nagycsoportos. Óvodás társait látván lányom fél hogy õ nem olyan ügyes,nem úgy rajzol mint a többiek, csúfolják,hogy õ a legkisebb a csoportban.Ami nagyon megviseli.
Azonban elmélyülten tud játszani,nagyon sokat énekelünk, mesélünk,bábozunk,értelmes,érdeklõdõ kislány.
Önbizalmát milyen módon tudnám növelni, teljesítménykényszerén hogyan segíthetnék? Szereném a lányom boldog és kiegyensúlyozott lenne.
Válasz >>>
Tisztelt Óvónõ!
Kisfiam 6 éves,de még nem megy iskolába marad +1 évet.Lassan egy éve,hogy elköltöztünk,de gyermekem maradt a régi Óviban.Iskolába már az új lakóhelyünkre fog járni.Az lenne a kérdésem,hogy a nagycsoportot a mostani oviba járja ki vagy irassam át a lakóhelyünkön levõbe,hogy megismerhesse a leendõ osztálytársait.mi lenne a jobb neki,
köszönöm válaszát!
Válasz >>>
Tisztelt Óvónõ!
Kicsi fiam idén május elsején lesz 6 éves.Fejlett,értelmes,nyitott érdeklõdõ!Az óvodai felmérés alapján mehetne iskolába,de az óvónõ mégis azt tanácsolta,hogy maradjon még,mert 1 évvel idõsebb gyerekekkel járna egy osztályba és emiatt lehet,hogy nehezebb lenne neki.Ebben egyet is értettünk,ám az óvoda vezetõ közölte,hogy itt nincs neki hely és még 2 társával együtt átkerülne egy másik óvodába kb.2 km-rel odébb.Ezt fájó szívvel,de elfogadtam.Viszont leültünk beszélgetni kisfiammal és ennek hallatán keserves zokogásban tört ki,hogy õ iskolába szeretne menni és nem szeretne a másik oviba.Ez szíven ütött,vajon mivel teszek neki jót??Ha már kikerül egy közösségbõl és átkerül egy másikba,lehet,hogy jobb lenne az iskola!!Miért törjem meg szegényt,hogy most egy évig máshol ,utána meg megint egy új közeg!
A történethez hozzá kell tennem,hogy a nagyfiam másodikos a kicsi biztos emiatt is szeretne iskolás lenni.
Kétségbeesésemben kértem idõpontot a Nevelési Tanácsadóba is,de még nem jelentkeztek!
Kíváncsi lennék a véleményére!
Üdvözlettel H.Julianna
Válasz >>>
Tisztelt Óvónõ !
Iskola érettséggel kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni Öntõl,
Kisfiam decemberben töltötte a 6 évet és tanácstalan vagyok menjen iskolába vagy maradjon oviba még 1 évet. 3,5 éves volt amikor kezdtük az óvodát nem vették föl évközben mivel én otthon voltam a kislányunkkal.Zárkózott, visszahúzódó, félénk kisfiú, igényli a felnõtt közelségét, de terelgethetõ és javulás tapasztalható.Eleinte mindenhová kísérte az óvónénit,most szeptembertõl egész napos lett mert én már dolgozom,együtt van a kishúgával 1 csoportban és azt mondják az óvónõk is, én is látom hogy jó hatással van rá az egész naposság, most tudnak vele együtt dolgozni mint ahogy már tavaly kellett volna. A Nev. T-ba eddig még nem kaptam sajnos idõpontot hiába kértem. A szociális érettlenség miatt mondják hogy jot tennék vele ha maradna még 1 évet,kézügyességünk sem az igazi,nem látjuk a dolgokat elõre, a memóriája viszont nagyon jó könnyen tanul verseket, jegyez meg dolgokat. Engem ha visszatartom a kora ami zavar hogy õ már akkor majdnem 8 éves lesz.Voltunk az iskolába ahová szeretném ( ha mégis ugy döntünk )nyílt napon tetszett neki a tanító néni, és bevonható volt egy kicsit a játokos mozgásokba. Nem tudom hogy mivel tennék jót neki, egyébként én abban az iskolában dolgozom a konyhán.Várom válaszát! Tisztelettel Márti
Válasz >>>
Tisztelt Óvónõ!
Kislányom január végén töltötte be 6. életévét. Szeptemberben még azt gondoltam, maradunk egy évet oviban, van rá lehetõségünk, ez az általános trend, sok a 7, 7 1/2 éves az iskolákban, mi miért kezdenénk elõbb?
Aztán az év folyamán kislányom egyre többször kérdezett az iskoláról, a barátnõi közül is mindenki elmegy, ráadásul rengeteget fejlõdött: nagyon jól számol, érdeklik a betûk, lekötik a feladatlapok stb. Az óvónénik szerint maradnia kellene, szociális éretlenségre hivatkozva. Bár amikor ennek részletesebb kifejtését kértem tõlük, nem igazán tudtak konkrétan válaszolni. Valójában a kislányom csendes, szemlélõdõ típus, de a saját körén belül igenis meghatározó egyéniség. Csak az óvónénik elkönyvelték õt "Kicsinek", és mivel magas a csoportlétszám az én, egyébként jó magaviseletû kislányommal nem volt gondjuk, nem nagy hangú, hát nem is ismerték meg eléggé. Mivel a véleményünk között ellentét volt, elvittem Nev.Tan-ba, ahol egyéni és csoportos vizsgálatot is végeztek, majd azt javasolták, hogy kezdje meg szeptemberben iskolai tanulmányait. Visszahúzodottságát személyiségével magyarázzák, nem szorongó, értelmi képességeivel minden rendben. Logopédushoz járunk, mert néhány hangja még nincs a helyén, de õ szerinte ez szeptemberbe helyrehozható, és az õ véleménye szerint is mehetne iskolába.
Az általunk kinézett lehetséges tanítónéni kéttannyelvû ált.iskolában tanít, és német foglalkozásokat tart az oviban, ahová az én lányom is jár. Szerinte is kicsit csendes, de feloldódott a csoportjában, vállalkozik, egyedül is mer szerepelni, a többiekkel együtt pedig lelkesen mondja, amit kell. Igazság szerint az óvónõk kivételével mindenki azt mondja, hogy menjen iskolába. De kérdem én, õk látták 3 évig minden nap, létezik, hogy ennyire félreismerték?
A másik oldalról az a kis logopédiai lemaradás lehet-e nagy hátrány a kéttannyelvûben? Ill. jót tesz-e, ha pont ilyen iskolába íratom, amikor még az is kérdéses, hogy kezdjen-e egyáltalán iskolát?
Nagyon szépen kérem, segítsen az õszinte véleményével!
Lehet, hogy csak egy túl féltõ anyuka vagyok, de szeretnék olyan döntést hozni, amely a legjobb a gyermekemnek.
Ráadásul 3 hét múlva be kell íratnom...
Elõre is köszönettel:
Ildikó
Válasz >>>
Gyermekem 6. évet töltötte be febr. 19-én. Egyéni képességei megfelelnek az iskolaérettségi feltételeknek, szakértõi tanácsot kértünk, ahol felmérték a készségeit-képességeit, megállapították hogy minden rendben van. Az óvónõik mégis + 1 év ovit javasolnak, azzal az indokkal , hogy a csoportban szerintük, a gyakorlatokat nem megfelelõ motivációval végzik. A gyermek könnyen teremt kapcsolatot felnõttel ,gyerekkel egyaránt, jól kommunikál idegenekkel is, nem lehet még ráfogi sem hogy introveltált lenne. Ön mit javasol? maradjon még egy évet vagy állaljuk az iskolakezdést, amit Õ is vár már nagyon
Válasz >>>
A fiam súlyos oxigénhiányban született.kb 2 éves kora óta fejlesztésekre járunk.Nagyon szépen halad,de a viselkedése,a grafomotoros lemaradása gondot okoz.Mivel már 7 éves lesz,mennie kéne iskolába,én viszont szívem szerint még 1 évet az óvodában tartanám.Megtehetem,tekintettel arra,hogy sajátos nevelési igényûnek diagnosztizálták???Tanácstalan vagyok,ugyanis önmagához képest nagyon sokat fejlõdött,s érzem,hamég egy évet kapna,még sokat fejlõdhetne,nõhetne at önbizalma,s ráérezne a tanulás örömeire a siker ízére.Jelenleg a ceruzafogása nem jó,a figyelme könnyen terelõdik,az izületei lazák,még inkább csak színezni kezd.Másrészrõl az iskola érzelmileg is megterhelné,sikerélményekre,támogatásra van szüksége.Várom a válaszát! Köszönettel:"egy tyúkanyó"
Válasz >>>
Tisztelt Óvonõ!
Az én kislányom idén augusztus 7.-én tölti be a 6 évet.Jár fejlesztõ pedagógushoz hetente egyszer.(én kértem mert ugy gondoltam indulhatna isibe szeptemberben)Õ azt mondta októberben hogy ne menjen még ,konkrét dolgot nem mondott miért.Azt hozzá szeretném tenni hogy idén abba az iskolába amelyikbe íratnám a lányom egy fantasztikus tanítónõhöz kerülne(a fiam éppen tõle kerül felsõbe) aki nagyon nagy hangsúlyt fektet a fejlesztésre(a kisfiamnál elsõbe ceruzát csak év végén fogtak a gyerekek)játékos mozgásos órákat tart elsõ osztályba.(nagymozgás,finommotorika stb.)Hozzá is járunk havota 1-szer iskola elõkészítõ foglalkozásra és szerinte tökéletesen rendben a kislány mehetne iskolába.A kislányom is szeretne ehhez a tanítónénihez járni.Tulajdonképpen a tanítónéni miatt szeretném ha menne mert biztos vagyok benne hogy nem sok ilyen tanító van aki ilyen módszerrel és ilyen lelkesedéssel,szeretettel tanítana ahogy õ teszi!Az ovoda tartaná az iskola hívná! (Attol félek csak versengenek a létszám miatt!)Vigyem el egy másik "pártatlan" fejlesztõ pedagógushoz és nézessm meg hogy iskolaérett-e a gyerek?
Válasz >>>
Tisztelt Óvónõ!
Kisfiam márciusban lesz 6 éves, szeptemberben mehetne iskolába. Ma voltunk Nevelési Tanácsadóban, hogy megnézzék érett-e az iskolára.
A pszichológus hölgy azt mondta, hogy nagyon okos, az iq-ja 126.
De nem javasolja az iskolát, mert a fiam úgy oldotta meg a feladatokat, hogy felállt. Mindent hibátlanul megcsinált, kb. 15 percet volt bent.
A kérdésem az lenne,hogy ilyen nagy probléma az, hogy felállt? Az óvónõk azt javasolták, hogy menjen iskolába, és nem is értették, hogy miért hívták be a gyermekemet vizsgálatra.
Itthon és az oviban is csinál feladatokat, sosem volt olyan gond, hogy nem figyelt volna!
Ön szerint mit tegyek ebben a helyzetben?
Tisztelettel: Egy tanácstalan anyuka
Válasz >>>
Kislányom 2009. szeptemberben lesz 7 éves. A nevelési tanácsadóban szociálisan érettlennek tartották, szorongós és kicsi az önbizalma, törékeny testalkatú. Én szerettem volna visszatartani az oviban emiatt, de az ovónõ ragaszkodik az iskolához, mert minden vele egy korú gyermek iskolába megy a vegyes csoportból, és szerinte nem lesz inspiráló a környezet számára. Szerinte az önbizalma a visszatartástól csak még jobban csökkenne. Ragaszkodik a barátnõihez, de kisebbekkel is barátkozik. A képességeit illetõen teljesen átlagos gyermek, érdeklik a betûk a számok, és szívesen old meg feladatokat, de könnyen elbizonytalanítható. Félek hogy az iskolában lemaradna, mert a többiek idõsebbek, és attól is félek, hogy az oviban visszafejlõdik, ha van ilyen, mert az oviban ezzel fenyegetnek. Köszönöm válaszát.
Üdvözlettel:
Dóra
Válasz >>>
Következõ 10 iskolába lépés
|
 |