 |
Iskolaérettség, óvónõi válaszok iskolaérettség témában
Kérdezni szeretnék
Kérdés: (2005-11-15 08:58:03)
Tisztelt ovónő!
Gyermekem '99. júliusában született, így ebben az évben (2005) nem engedtem iskolába, mondván érjen még egy évet. Jövőre 7 évesen szerettem volna iskolába küldeni.Eddig az óvónők dicsérték, azt mondták okos, ügyes. A feladatlapjai amit az óvódában oldanak meg általában kb. 80%-ban jók. Múlt hónapban egy pszichológus felmérte a gyermekeket, aki 90%-ban iskolaérettnek nyilvánította. Múlt héten újra jött egy pszichológus aki újra felmérte a csoportot egy újabb feladatsorral, melyet a kislányom egyáltalán nem tudott megoldani, illetve nagyon hibás lett, ami alapján ott helyben az én megkérdezésem tájékoztatásom nélkül, közölték a gyerekkel, hogy nem mehet iskolába. Természetesen amint lehetett megkérdeztem az óvónőket, ők azonban nem adtak megfelelő választ arra kérdésemre, hogy miért lehetett sikertelen ez a feladatlap. Most igazán bizonytalan lettem, akkor iskolaérett vagy sem a gyermekem ?? Mit tegyek ennek eldöntésére?
Válasz >>>
Kérdés: (2005-11-11 10:22:52)
Kedves Óvónő,
régóta figyelemmel kísérem ezt az oldalt, s nagyon tetszik. Most saját fiammal kapcsolatban merült fel kérdésem, s kérem válaszát. Fiam tavasszal lesz 6 esztendős. Homogén nagycsoportba jár. A csoportnak csupán egyharmada kislány - ők az óvónénik elmondása alapján igazi lányos kislányok, jólneveltek, kultúráltak, kedvelik egymást. A nagyobb hányadot kitevő fiúk közt erős a klikkesedés, és az ezzel járó ricsaj, szekatúra és verekedés, s több jelből úgy látom, hogy az óvónénik nem akarják? tudják? kicsit szorosabbra venni a gyeplőt a fegyelem és a kisfiúk érdekében. --- Nagyjából itt kezdődik a problémám: óvónénik jelezték, hogy fiamat nem szeretnék elengedni iskolába ("mertbár mindent tud, amit egy iskolába lépő gyereknek tudnia kell, például az elétett feladatlapokat is pillanatok alatt megoldja; meg feladattartása is megvan, de fegyelmezetlen"). Tudom, hogy a fegyelmezett viselkedés az iskolában (is) alapkövetelmény, de úgy gondolom tyúkvagyatojás esettel állok szemben: a gyerek azért fegyelmezetlen, mert iskolaéretlen, vagy azért, mert nincsenek feladatai és a csoport általános fegyelmi szintje nem valami fényes (iskolaelőkészítő és más feladatok megoldására rotációs rendszerben félreültetnek néhány gyereket, míg a többi hangosan és veszekedve játszik hátul pl.) --- Én úgy gondolom, a fiam számára az iskolai feladatok és napirend fejlesztőbb hatású lenne, mint a plusz (ilyen) óvodai év. --- Vagy nagyon rossz irányban gondolkozom; mit tanácsolna számomra? Köszönettel, Sára anyu.
Válasz >>>
Kérdés: (2005-11-03 09:19:46)
Kedves ovónő!szeretném megkérdezni, hogy kisfiamat vissza tarthatom-e az óvodába ha akarom. Mert ugyanis abba az oviba ahova jár nem akarják megengedni az óvonők, hogy visszatartsam.Ilyenkor mi a teendő?a kisfiam 6 éves lesz nincs semmi testi lelki fogyatéka.Csak hagyni szeretnénk hogy még eg évet érjen.válaszát előre is köszönöm.tisztelettel:Edit
Válasz >>>
Kérdés: (2005-10-05 08:41:14)
Kedves Óvónő!
Kisfiam január végén tölti be a 6.-ik évet, így szeptemberben kezdte a nagycsoportot. Itthon semmi problémánk vele, egy aranyos kisfiú, akinek a játék még a legfontosabb. Természetesen ha én foglalkozom vele itthon legtöbbször nagyon ügyesen megoldja a feladatokat. Az oviban viszont állandóan csak panaszkodnak az óvónők, hogy akar vesz részt a foglalkozásokon, - mivel nálunk az oviban már nem kötelező a nagycsoportosoknak sem foglalkozást tartani, csak "kezdeményezhetik" ezt az óvónők - így hát Beni inkább nem vesz részt az ilyen jellegű dolgokban. (Szerintem az óvónők meg úgy vanak vele, ha nem akar, hát nem eröltetjük, legalább nem kell vele "nyüglődni") Ha tud is valamit, nem mer válaszolni, iszonyúan gátlásos, félénk, nagyon érzékeny.
Mindig azzal fenyegetnek, hogy még maradnia kell egy évet az oviban az imént felsoroltak miatt, és azért mert érzelmileg még mindig nagyon kötődik hozzám - at édesnyjához -. Elismerem, hogy nehezen barátkozik, nem igazán kedveli az idegen embereket. A rajzolás sem tartozik a kedvencei közé, de mint fent már említettem, idehaza semmi problémánk vele, sőt mivel két nagyobb testvére van - akik 18 és 14 évesek - szerintem sokkal többet tud, mint hasonló korú kis társai. Nagyon ügyesen számol, összead, a számítógépet, internetet kiválóan kezeli, az oviban mégis "kis bugyutaként" kezelik az óvónők. Nagyon jól tudom, hogy a félénksége, gátlásossága abból adódik, hogy állandóan velünk van, sajnos nincs nagyszülő, akire rábízhatnánk. Hogyan tudnék a kisfiamnak segítani abban, hogy legyőzze a félelmeit, a gátlásosságát.?
Nagyon várom mielőbbi válaszát!!!
Köszönettel: Dóri
Válasz >>>
Kérdés: (2005-04-22 09:18:56)
Kedves Óvónő!
Szeretném megkérdezni, hogy iskolába íratás előtt/után az óvoda adhat-e ki olyan szakvéleményt az iskolás korú gyermekről a választott iskolának, melyet előzetesen a szülővel nem egyeztet? Köszönöm válaszát! Gabriella
Válasz >>>
Kérdés: (2005-04-08 11:42:43)
Tisztelt Óvónő!
nagyon aggódom iker unokáim miatt,akik áprilisban töltik be a 6. évüket és az anyjuk ismeretségre hívatkozva felvetette őket az iskolába. Fél éve még pelenkásak voltak, folyamatosan beszélni, csak 3,5 éves korukban kezdtek.Nagyon mozgékonyk, és picik. 104 cm-sek és 16 kg-osak. Az egyik balkezes és logopédushoz hordják.
Milyen hátrányai lehetnek,ha ősszel elkezdik az iskolát?Egy nagymama
Válasz >>>
Kérdés: (2005-04-07 12:21:52)
Kedves Óvónő! Az én lányom l999.januárjában született.Most 15kg és 105 cm. Az óvodai orvosi vizsgálaton a doktornő kis súlyára hivatkozva,
nem ajánlja,hogy iskolába menjen. Más tekintetben az óvónőknek sincs kifogásuk, de én úgy vettem észre,hogy azt látnák jónak, ha maradna még egy évet. A lányom már nagyon várja, hogy iskolás legyen, szeret rajzolni, próbál szavakat írni, érdeklik a betűk, számok. Szóval mi is úgy látjuk,hogy érett az iskolakezdésre. Ha valamilyen okát látnánk, biztos visszatartanánk egy évre. A termetére visszatérve, biztos vagyok benne, hogy jövőre sem felelne meg az előírt legalacsonyabb súlynak. Ő ilyen alkat, eleve kis súllyal született. (Én, az édesanyja is ilyen voltam). Gondoltam bemegyek az iskolába az Ő véleményüket kérni,hogy nekik mi a tapasztalatuk ezzel kapcsolatban.
Köszönettel: Brigitta.
Válasz >>>
Kérdés: (2005-03-19 13:10:30)
Tisztelt Óvónõ!
Kérdésem az iskolakezdéssel kapcsolatos. Milyen jogköre van a nevelési tanácsadónak az iskolaérettség megállapításál: a szakvélemény tanács értékû, vagy megfellebbezhetetlen döntés? Van-e joga a szülõnek visszatartani testileg fejletlen (16 kg, 102 cm) és szociálisan éretlen gyermekét, ha a nevelési tanácsadó az értelmi képességei és születési dátuma (1998. december) miatt a másik két tényezõt nem kezeli kellõ súllyal, és beiskolázásra alkalmasnak nyilvánítja a gyermeket? Sajnos estig napköziben kell majd maradnia, és meggyõzõdésem szerint egyidõs társainál kevésbé terhelhetõ fizikailag és lelkileg a fáradékony, kis teherbírású gyermekem. Óvodánkban helyhiánnyal küzdenek, az az érzésem, hogy ez nem szakmai, hanem gazdasági kérdés az óvoda és a nevelési tanácsadó részérõl. Kié a végsõ döntés?
Tisztelettel: Edina
Válasz >>>
Kérdés: (2005-03-08 14:41:13)
Tisztelt Óvónõ!
Egy számomra nagyon nehéz döntés meghozatalában kérném a segítségét. Kisfiam 1998. decemberében született. Az egész család úgy készült (beleértve a fiamat is), hogy idén megkezdjük az iskolát. Nem is volt vele semmi gond az oviban, könnyen beilleszkedett, nagyon sok barátra tett szert. Mind a csoporttársakkal, mind az óvónénikkel nagyon jó a kapcsolata. Az óvónénik elmondása alapján szeret feladatokat megoldani, szereti a meséket, logikai játékokat és nagyon értelmes, okos gyermek, de nem elég kitartó, hamar megun bizonyos dolgokat és utána nem csinálja, nagyon játékos, sokszor figyelmetlen, ezért nem tanácsolják számára az iskolakezdést.
Nagyon meglepõdtem, hogy nem tartják iskolaérettnek a fiamat, ez idáig eszembe sem jutott, hogy még egy évig óvódába járjunk. Mit tegyek? Tudom a döntés az enyém (miénk), de biztosan javát fogja-e szolgálni a fimanak, ha még egy évig óvodában marad?
Köszönettel: Kertész Anna
Válasz >>>
Kérdés: (2005-02-15 13:31:16)
Tisztelt Kati!
Szeretném kikérni a véleményét, hogy a lányomat küldjem-e szeptemberben iskolába. Ezidáig kétségem nem volt a felõl hogy lányom megy-e iskolába, vagy sem. Nekem egyértelmûnek tûnt, hogy megy. 1999. januárjában született, és én azt gondolom, hogy bõven idõn belül van. Tegnap azonban az óvónõ megkérdezte, hogy mit szeretnék. Csodálkoztam, hogy miért kérdi, de ezzel el is bizonytalanított. A beszélgetésünk alatt végig csak dícsérni tudta a lányomat, hogy nincs vele semmi gond, a többiekhez képest nincs lemaradva semmiben sem. Azonban tudni kell, hogy a többiek (kivéve két kisgyereket), mind mehettek volna tavaly iskolába, csak vissza lettek tartva. Most már azóta folyamatosan ott motoszkál bennem, hogy lehet hogy az én lányom fog csak kullogni mindig a "nagyok" után? Erika
Válasz >>>
Következõ 10 iskolába lépés
|
 |