 |
Iskolaérettség, óvónõi válaszok iskolaérettség témában
Kérdezni szeretnék
Tisztelt Óvónõ!
2006 októberében született kisfiamnak idén iskolába kellett volna mennie. Ma volt az iskolaérettségi felmérés, amely azt állapította meg, hogy a gyermek nem iskolaérett. A felmérés után szóba került, hogy a gyermek nagyon szorong, feszeng, nem tudja kinyilvánítani mit is szeretne, a feladatok elõl meghátrál és folyamatos segítséget ér a rajzolás során. Emberábrázolása jóval elmarad a korabeli átlaghoz képest (kb. egy pálcikaember nagy fejjel és nagy hassal). Nem tud hosszú távon odafigyelni, ceruza fogása merev, a logopédus tanárnénink azt mondta még nyelvileg is van mit fejlõdni(kb. 3-4 hang még mindig nem megy, pedig már 2 éve járunk logopédushoz). Emlékezõ képessége viszont nagyon jó, bármit megjegyez pillanatok alatt. Nekem az lenne a kérdésem, hogy mit tudok tenni annak érdekében, hogy a következõ felmérésig valami változzon ezekben a hiányosságokban, vagy hogyan tudom a legjobban fejleszteni kisfiamat? A fejlesztõpedagógus ajánlott már ötleteket, de egyik sem hozta meg a várt hatást. Az nagyon nagy baj, ha ennyi problémánk van 6 évesen? A felmérés után azt javasolták, hogy ha nem múlik el a szorongás, nyár végén induljunk el pszichológushoz. Nem kellene azt most elkezdeni? Elõre is köszönöm válaszát. Üdvözlettel: I.I.
Válasz >>>
Kedves Óvónõ! Kisfiam 2007 februárjában született, azaz ebben a hónapban betöltötte a 6. életévét.
Szeptemberben elküldték iskolaérettségi felmérésre, ahol megállapították, hogy részképességi gondok vannak, és rejtett balkezesség, ami miatt fáradékonyabb, és nehezebben teljesít. Akkor ebben is maradtunk, ettõl függetlenül a gyermek óvónõje folyamatosan arról beszélt, hogy õsszel már majd úgyis iskolába megy.
Most a hónap elején megismételték az iskolaérettségi felmérést, ahol azt hozták ki, hogy minden nagyon jó, rendkívül értelmes, okos, beiskolázzák.
Én jeleztem, hogy a gyermek szociálisan nem érett, minden kudarcnál, apróbb sérelemnél sírva fakad (akkor is, ha valamelyik kisebb gyermek ledönti az általa épített várat). Erre azt a választ kaptam, hogy ez amiatt van, hogy 3 hetes kora óta egyedül nevelem, minden segítség nélkül (se nagyszülõk, se nagynéni, nagybácsik nincsenek), és változtassak én a körülményeken, aztán majd nem lesz érzékeny a gyerek.
Egyáltalán nem használja az "az" névelõt, úgy beszél, hogy " a óvoda, a orvos, a anya, stb", jelenleg is hetente kétszer logopédiára jár (s,sz,zs,z,cs,c,r hangok képzésével voltak gondjai, ebbõl az "s" és "zs" hangokat vette már vele a logopédus.
Az óvónõ külön kiemelte, hogy egyetlen gond van csak vele, nem követi és nem tartja be egyáltalán a szabályokat (az az érzésem, hogy emiatt is szeretné minél hamarabb elküldeni).
A fent említettek miatt én egyáltalán nem érzem úgy, hogy a fiam iskolaérett lenne, ám nem tudom, hogy milyen lépést kell tennem, kihez fordulhatok a problémával.
Szeretném, ha Ön is elmondaná a véleményét arról, hogy a felsorolt hiányosságok valóban azt jelzik-e, hogy a gyermeknek még egy évet az oviban kéne maradnia, vagy csak feleslegesen aggódok emiatt.
A válaszát elõre is köszönöm.
Válasz >>>
Tisztelt Óvónõ!
Gyermekem 2007. augusztusában született. Elküldte az óvoda iskolaérettségi vizsgálatra, ahol azt mondták, nagyon okos, ügyes gyerek----iskolaérett, menjen. Mi ( szülei) nem szeretnénk, ha menne. Igaz az, hogy ha a szülõ nem akarja, hogy menjen és az óvónõ se tanácsolja, akkor nem kell mennie? Kell ebben az esetben fellebbezni a vizsgálat eredménye ellen? Válaszát nagyon köszönöm!
Tisztelettel: V. Gabriella
Válasz >>>
Kedves Óvónõ!
Kisfiam 2006.11.16-án született. Volt már kiscsoportos, a középsõt 2x járta, jelenleg nagycsoportos. Óvónõváltás a 2. középsõben volt. Ceruzafogása hibátlan, szépen rajzol, számol, a kapott feladatok elvégzésében a kitartása kortársaitól jobb. Logopédushoz nem kellett vinni (az ovis csoport 80%-át igen.) A gondok most nagycsoportban kezdõdtek. Középsõben örömmel szerepelt, szavalt, a középpontban akart lenni. Talpraesett volt. Idén viszont nem hajlandó a közösségi foglalkozásokon részt venni. Duzzog és sértõdékeny. Az egyik óvónõnek szót fogad, a másikra viszont nem hallgat. Emiatt iskolaérettségi vizsgálatot nem is végeztek vele. Még 1 év óvodát javasolnak. Családi helyzetünk harmónikus, semmi változás nem történt. Mi a véleménye?
Válasz >>>
Tisztelt óvónõ!Kisfiam február elején töltötte be a hatot.A szeptemberi,nevelési tanácsadó által végzett felmérõ eredménye nem lett rossz,bár megállapították,hogy helytelenül használja a ceruzát,és az ember rajza egy 4 éves és 9 hónapos gyermek szintjének felel meg.Nem hajlandó rajzolni a kisfiam.A DIFER teszt kiértékelésérõl,még nem tájékoztattak.Tudom,hogy képességei tekintetében,nincsen csoporttársaihoz képest lemaradva a gyermekem.Viszont,állandó megerõsítésre szorul feladat végzés közben,bátortalan,és tele van szorongással,ami miatt pszichológushoz járunk.Attól tartok,hogy nem tudna megbirkózni az iskola magas követelményeivel.Õ nagyon szeretné elkezdeni az iskolát,én úgy gondolom,hogy még egy óvodában töltött év elõnyére válna. Önnek mi errõl a véleménye?Köszönöm válaszát.
Válasz >>>
Kedves Óvónõ!
Kislányom 2007 augusztus 29-én született,2x járta a kiscsoportot,most középsõs,tehát a törvény ismeretének ellenére sem tették nagycsoportba. Most iskolaérettségi vizsgálatra fogunk menni. Abban az esetben,ha iskolaérettnek nyilvánítják,a szülõ mit tehet? Koraszülött volt,ha akkor születik,amikor ki volt írva,akkor ez fel sem merül....
Egyébként okos,figyelmes kislány,de véleményem szerint fizikailag még nem érett az iskolára.
Mit tehet a szülõ,ha a gyereke még nem is volt nagycsoportos,és mégis iskolaéretté nyilvánítják?
Köszönöm a választ!
Tisztelettel: Koovácsné
Válasz >>>
Kedves Óvónõ!
Kislányom szeptemberben lesz 6 éves. Vegyes csoportba jár, ahol van 8 nagycsoportos ( vele együtt) és 22 kiscsoportos. Az új törvény szerint a 7 nagycsoportos elmegy iskolába.( ebbõl 3 kislány nyári, július-augusztusi). Így õ ugyan nem tanköteles, de felmerült az óvónõkben, hogy talán pár nap nem számít és elkellene vinnem.
Számol, betûket ismeri, szociálisan érett és nagyon szeretne menni. De engem aggaszt, h lesz aki majd 8 évesen kezdi az elsõt , õ pedig épp csak a 6. életévét tölti.
Ön szerint mivel teszek jót? Ha otthagyom egyedül a sok kicsivel vagy ha elviszem iskolába?
Köszönöm válaszát.
Válasz >>>
Kislányom,októberben töltötte be a 6.életévét.Mindig igyekeztük fejleszteni,és õ erre nyitott is volt.
Már lassan 2-éve ismeri a betûket,ha kibetûzzük neki a szót, õ szó nélkül le írja,szinte mindig õ kér meg rá,hogy ezt és azt a szót,betûzzem neki.Százig elszámol,összead egyszerû feladatokban,angolul tanul,külön foglalkozáson,nagyon ügyes az órákon,azt is azért kezdtük el mert érdekli a nyelv.Pár napja az oviban egy nagyon egyszerû feladatot rosszul oldott meg,be kellett satírozni annyi kacsát stb. ahány pont volt a lapon,õ a három feladatból kettõt eltévesztett,a többi gyerek jól megoldotta,és most értetlenül állok az egész elõtt,számtalanszor megoldottunk hasonlót soha nem tévesztett.Illetve egy alkalommal,nem akart egy feladatban részt venni,amit az óvónõ,aggodalommal mesélt el nekem,mert mi lesz az iskolában majd?Mi lehet a gond?
Az egész történet úgy kerek,ha leírom,hogy ovit váltottunk õsztõl,ez egy kis falusi óvoda,vegyes csoportokkal,nagyon barátságos,de lehet nincs annyi foglalkozás külön a nagyoknak.. Elköltöztünk a régi lakhelyünkrõl,3-évesen édesapja meghalt,sajnos...én tavaly újra férjhez mentem,elköltöztünk,...viszont a nevelõapukájával nagyon jól megértik egymást,és nem vettem észre rajta bármi vissza esést,semmi téren,könnyen beilleszkedett,bár mindig is egy akaratos gyerek volt,az oviban szó fogadó,simulékony gyerek.Lehet ez az ok,hogy az új élethelyzet miatt kicsit figyelem zavaros lett?,ön szerint kellene még egy évet várni az iskoláig,vagy ez változik minden bizonnyal?
Várom válaszát,Köszönettel:Zsófi anyu
Válasz >>>
Kérdezném, hogy az emberábrázolás az iskolaérettséget felmérõ tesztekben, a gyermek saját maga által felfedezett testrészek ábrázolását hívatott jellemezni avagy ha megmutatjuk mit és hogyan kell ábrázolni és az utánozni tudja akkor ennek eredménye a valós eredmény? Segítség nélkül mínusz 2 év. Ez jelentõs! Iskolaérettnek mondják, mit okozok ha visszatartom? Köszönettel:N.Zs.
Válasz >>>
Üdvözlöm!
Kisfiam 6 éves múlt szeptemberben. Nagyon ragaszkodó gyerek. A kis barátjai már mind elmentek iskolába, nehezen szerzett másikat. Másfél hónapja kezdõdött el nála, hogy mondogatja, hogy nem akar oviba menni, nem akar anya nélkül lenni. Velem meg apával akar lenni. Félt, hogy valami bajom lesz.
A sírás, rettegés már este elkezdõdik a másnap miatt. Reggel hány és hasmenése van. Az oviban azt mondják, hogy miután elmegyek nincsen semmi baja. Mikor kérdezem tõle, hogy milyen volt az oviban azt mondja, hogy szuper, mesél. Iskola elõkészítõre is járok vele és angolra. Ott is sír és hány. A tanító nénit kérdeztem és mondta, hogy ha már bent van a teremben akkor semmi baja sincsen. Apukájával is így viselkedik. Nem tudom már, hogy hogyan viselkedjek vele. Hiába mondom el neki szépen, hogy semmi baja sem lesz anyának és hogy dolgoznia kell minden felnõttnek, semmi hatása. Mit kellene mondanom amivel megnyugtathatnám? Köszönettel Sarkadiné Timi
Válasz >>>
Következõ 10 iskolába lépés
|
 |