 |
Iskolaérettség, óvónõi válaszok iskolaérettség témában
Kérdezni szeretnék
Kedves Óvónõ!
Kisfiam októberben töltötte be a 6. életévét. Születésekor mozgásszervi hipotóniát diagnosztizáltak nála, késõbb indult meg a mozgásfejlõdése és a beszéde, mint a többieknek. Ma sem ejt tisztán néhány hangot, felcseréli a szótagokat a szavakban, nem alakult ki, hogy jobb vagy balkezes. Nem szeret rajzolni, nem jelent számára sikerélményt. Az iskolaérettségi tesztje 73%-os lett, az óvónõ szerint maradjon még egy évet oviban (ez lenne neki az 5. ovis év). Viszont a csoportból mindenki más iskolába megy õsszel, a fiamnak másik csoportba kellene egyedül átmennie. Már most sír, hogy õ nem akar oviban maradni, nem tudom, hogy magyarázzam meg neki, hogy miért marad õ egyedül a csoprtból még az oviban. Érdeklõdõ kisfiú, járunk vele logopédushoz és TSMT fejlsztésre is, de nem vagyok biztos benne, hogy megállná a helyét az iskolában. Viszont még egy ovis év szerintem lelkileg viselné meg.
Mit tanácsol ilyen helyzetben?
Köszönettel:
Angéla
Válasz >>>
Kedves Óvónõ!
Kislányom 3 hónap múlva lesz 5 éves és finommotorikáját korától elmaradottnak ítélték rajzai alapján (pl. rajtai nem részletesen kidolgozottak, vonalai elnagyoltak). Általában szeret mindenféle kreatív tevékenységet végezni itthon és oviban egyaránt, sõt az óvódában mindig kivétel nélkül szívesen bekapcsolódik ilyen jellegû tevékenységekbe. Azt szeretném megtudni, hogy az Iskolaérettség játszi könnyedséggel sorozat, illetve annak részeként szereplõ Játékos suliváró feladatai elkezdhetõk-e már ebben az életkorban, mert feltételezem az sem túl jó, hogy túl nehéz feladatot teszek gyermekem elé. Ahogy olvasom, e kiadványok mindenféle készséget komplex módon fejlesztenek. E sorozat meghatározott ütemben és sorrendben "tanulható" végig? Ön szerint mivel fejleszthetõ leginkább a FINOMMOTORIKA? Kell ehhez egyéni foglalkozás, vagy én is tudok ebben segíteni kislányomnak napi játékos feladatok elvégzésével?
A ceruzát még "babásan" tartaja, tehát nem úgy ahogy az írástanuláshoz majd kell.
Válaszát elõre is nagyon köszönöm!
üdv.
P.Anna
Válasz >>>
Tisztelt Óvónõ!
Két kisfiam van,a nagyobbik júniusban volt 6, a kisebbik áprilisban volt 5 éves.A nagyot vissztartottuk az oviban, hogy együtt menjenek a kicsivel iskolába.A férjemmel úgy gondoltuk egyszerre könnyebben tanulunk velük.Az óvódában év vége felé elkezdték mondogatni az óvónõk, hogy a kicsit nem biztos, hogy engedni fogják jövõre iskolába.Mikor rákérdeztem,hogy miért nem mehet az volt a válasz, hogy beszéd közben rosszul veszi a levegõt (ettõl függetlenül tökéletesen lehet érteni mit mond,az r hanggal van gondja, de az óvóda 80%-a nem tudja kimondani rendesen)és, hogy fizikailag nem fogja bírni a terhelést, mert 105 cm és 20,5 kg.Karatéra és úszni járnak, a kicsi gyorsabban fut mint a nagy,a szellemi képességével sincs baj, sok feladatot oldunk meg együtt,imád rajzolni és tud is, amit a nagyról nem mondhatunk el.Az oviban vegyes csoportok vannak, de a kisebbik fiút a kicsikhez rakták be, azzal a magyarázattal, hogy kicsi.Ha a nagyobbak mennek kirándulni, vagy biciklizni õt nem viszik, mert kicsi, de könyörgöm elmúlt 5 éves, tud kétkeréken biciklizni(sok gyerek még 6 évesen sem).Már beszéltünk pszichiáterrel és egy másik óvóda vezetõjével is, õk azt mondták, hogy ezek nem lehetnek akadályok.Ha a gyerek szellemileg nem lenne iskolaérett belátnánk, de azt, hogy kicsi nem tudjuk elfogadni. Kérem adjon tanácsot. Ha az oviban mégsem engedik, mit tehetek ellene? Törvényileg mennie kell, mert május 31-ig betölti a 6-ot.Menjek szembe az ovival?
Tiszelettel:Szabina
Válasz >>>
Kedves Óvónõ!
Kisfiunk 5 éves, nagyközépsõ csoportba jár. A csoport egyik fele õsszel iskolába megy,az oviban maradnak 13-an. Most tudtuk meg, hogy az õ maradék csoportjukat (mindenki a 6. évét tölti a következõ tanév folyamán) kicsi háromévesekkel töltenék fel õsszel. Felvetették azt is, hogy a lányok maradhatnának a régi csoportban, mert õk anyáskodóbbak, nyugodtabbak, nem zavarnák a kicsik beilleszkedését, viszont a fiúk ( 4-en vannak) mehetnének egy másik csoportba, nagyok közé, mert "olyan elevenek, hogy megijesztenék a kicsiket". Mit tanácsol nekünk egy ilyen lehetetlen helyzetben? Ragaszkodjunk a gyerekünk megszokott környezetéhez, és vállaljuk, hogy a nagycsoportot kis beszoktatósokkal együtt járja, vagy éljünk a felajánlott lehetõséggel, és az utolsó évre tegyük idegen óvónõkhöz és egy összeszokozz közösségbe?
Elõre is köszönjük válaszát: Aggódó szülõk
Válasz >>>
Kedves Kolléga!Bár én csak keveset tudtam óvónõként dolgozni ,remélem nem sértõ a megszólítás .A problémám a következõ:nagyobbik gyermekem nehezen szokott be a közeli óvodába,de most már boldog óvodás(5 és fél éves).A gond akkor van ha valami más helyszínen kell lenniük az ovisokkal én pedig nem tudok vele menni (gyes)pl.orvosi vizsgálat,kirándulás lovaskocsival másik helyi ovihoz.Ez ma történt,ELSÉTÁLTUNK AZ OVIIG,BENT meggondolta magát,sírva fakadt,hogy õ inkább velem szeretne lenni .Az óvónénije ezek után ránk hagyta a döntést ,a hisztit elkerülve hazasétáltunk.Türelmes vagyok úgy érzem,a közelemben érzi magát csak biztonságban ilyenkor.Beszélgettem vele a történtek után és mondtam ,milyen viselkedést várnék tõle,hiszen amúgy egy hihetetlenül intelligens ,cserfes gyerek.A kishúga egy esztendõs,sajnos sokat vagyok egyedül csak én velük,helyben nincs kire bízni õket,nagymamák vidéken.Elég összetett a problémánk ,de nem egyedi.Mit tehetünk?Babett
Válasz >>>
Üdvözlöm!Két kislány(4és6)anyukája vagyok.Problémám a nagyobbal van!Orvosok és pedagógusok szerint is korához képest okos,fejlett,nagyon jó logikai készséggel,viszont emocionálisan rendkívül érzékeny,és szörnyen makacs természetû.Mi nem átlagos családban élünk,mert nekem SM betegségem van emiatt sokat vagyok kórházban,így a nagyszülõkkel együtt élünk.Beszélgettünk(a kislány is)pszichiáterrel,szerinte semmi gond nincs.Ennek ellenére nem áll szóba az ovis logopédussal,néha ok nélkül verekszik,elmondja az iskolaérettségi felmérõ tesztek megoldásait de nem rajzolja le(mert nem akarja)pedig jó a kézügyessége,türelmes.A tudása miatt mehetne iskolába is,de a makacsságát egyedül csak én tudom kezelni.Testi fenyítés ellen vagyok,rengeteget beszélgetek vele,ami ideig-óráig hat.Ha valaki(akár pedagógus)nem "tetszik"neki,akkor durcás vele,vagy egyáltalán nem kommunikál,keres más elfoglaltságot.DAC,hiszti,nevelési hiba?A hugát is ugyanazon elvek alapján neveljük,mégis sokkal fegyelmezhetõbb a testvérénél.A család szerint gond van a gyerekkel,azovónõ és a pszichiáter szerint kinövi,szerintem a sok távollétem miatt dacol.Tudna segíteni ennek eldöntésében?Köszönettel! W.É.
Válasz >>>
Üdvözlöm.Lányom januárban töltötte be a 6. évét.Az ovónõk ránk bízták a döntést,mert szerintük mehetne iskolába de maradhat is, a Nevelési Tanácsadó nem jött szóba.Úgy gondoltam nem ártok vele ha érik még egy évet a megszokott környezetben,csak elõnyére válhat.De mostmár gyökeresen megváltozott a véleményem.Egy pár hónappal idõsebb fiú megy tõlük iskolába,akivel idáig õk voltak a "nagyok".És az enyém most nem érti,hogy õ miért nem mehet?Nem tud valamit,vagy nem elég ügyes?Holott errõl szó sincs.És ami a szomorú,hogy erre én sem tudok konkrét választ adni.Már semmi kedve oviba járni,szerinte ott nem tanítanak semmit.Délután sem tud igazán mit kezdeni magával,minden unalmas,lehangolt.A viselkedése is negatív irányba változott egyre több a hiszti ,ami egy jó ideje már nem volt jellemzõ rá,és szót fogadni sem akar.Félek,hogy a nagy jót akarásban inkább rosszat tettem neki.Ha most lehetne választani akkor inkább beiratnám,mert rossz belegondolni hogy ez még egy évig így fog menni?Én már teljesen kész vagyok.A család persze jön:'hogy õk megmondták'.Elõre is köszönet a válaszért.Zsuzsa
Válasz >>>
Kedves Óvónõ,
6 éves gyermekemet iskolába írattam, felvették. Utólag sajnálom, hogy ezt tettem, mert csak két hatéves van az osztályban.
Lehet-e még halasztani az iskolakezdést? Vissza lehet-e még menni az óvódába? Részesülhet-e állami óvodai ellátásban, vagy esetleg magánóvodába vihetem-e?
Üdvözlettel:
egy Anya
Válasz >>>
Üdvözlöm.Mivel már márciusban választ kellett adni,hogy 6 éves lányom menjen-e iskolába hosszú viták uták a nem-nél döntöttünk.Bár a fejlettsége,képességei megvoltak mégsem tudtam õt elképzelni.Az utóbbi idõben viszont állandóan az iskola a téma ahova már járni szeretne,és nem a dedós ovi.A számolás már régebb óta érdekli,és most már a betûk felé is nyitott.Szívem szerint már én is hajlanék az iskola felé,de errõl már lecsúsztunk?Már aláírtam a papírt az oviban maradásról,hogyan lehetne ezt módosítani,és egy kicsit késve beiratni?Elõre is köszönöm:Edit
Válasz >>>
Nagy dillemába vagyok kislányom iskolaérettségével kapcsolatban.
Január 20.-án töltötte a 6 életévét, kis termetû, vékonyka 115cm és 18kg.olyan babás az óvónéni szerint.
Voltunk a Nev.Tanácsadóban mely szerint nagyon hullámzó a teljesítménye, nem magabiztos, különbözõ területeken fejlesztésre szorul, de nem tudták eldönteni, hogy menjen iskolába, vagy sem, júniusra visszahívták mégegy vizsgálatra.
Az óvodában viszont a fele csoport elmegy iskolába és helyettük legalább 10 kicsi jönn (3évesek), akik a fejlesztõ pedagógus szerint visszahúzhatják õt.Minden héten egyszer járunk fejlesztõ pedagógushoz, aki azt mondja írassam be az iskolába, mert sokat változhat még szeptemberig.
Nemtudom mit tegyek?
Válasz >>>
Következõ 10 iskolába lépés
|
 |