Az én gondolatom is az iskolakezdés körül forog. Kisfiam az óvónénik szerint iskolaérett. A problémam a következő,gyermekem nagyon várja az iskolát és értelmi szintje is megfelelő, de beszéde nem igazán szép. Szégyenlem bevallani de sokszor én sem értem a mondandóját. Logopédushoz jár az év elején még 8 hangja nem volt tiszta, mostanra 3-4 hang hiányzik .
Mégis amikor beszél ezek nem minden esetben tisztulnak ki. Ma is kértem hogy lassan de hangosan és ahogy tanulta és tudja is úgy probálja újra ,a vége sajnos sírás lett, mert nagy nehezen tudtam rájönni mit is szeretne.
Az óvónénik szerint szeptemberig sokat fog fejlődni ,de mi van ha még akkor is fennállnak ezek a problémák. Egyébként is gátlásos lassan barátkozó félős kisfiú ,ha az iskolába ez miatt sérelem éri , nem tudja másokkal megértetni magát mi lesz? A kisfiam csak nagycsoportot járt , a kiscsoport betegségei miatt (a doktornő szerint nem volt érett az ovira ) újra és újra visszaesett valamilyen betegségbe, a középsőt pedig költözés miatt (már nem tudták felvenni)nem tudta járni.Egyébként februárban tölti a 6. életévét. Köszönettel venném válaszát Ön hogy látja az esetünket.
Köszönettel és tisztelettel: Balogh Ildikó
Válasz:
Kedves Ildikó!
Úgy gondolom, esetükben érdemes lenne kikérni a Nevelési Tanácsadó szakmai véleményét is, hiszen többek között az érthető, tiszta beszéd is előfeltétele az iskolaérettségnek. Ennek súlyosabb hiányosságai, Ön nagyon jól gondolja, komoly problémát okozhatnak a fiúcskának nem csak a csúfolkodó társak miatt, de a szóbeli válaszadás tekintetében is. Előfordulhat, hogy tudja is és mondja is a választ, ám a tanító néni félreérti, nem érti meg pontosan. Ez pedig az értékelésére is kihathat. Tudom, hogy nagyon nehéz a kérdésben egyértelműen dönteni, hiszen egy értelmes, minden más tekintetben megfelelő fejlettségi szinten lévő, iskolába menni akaró gyermekről van szó. Éppen ezért fontos, hogy a Nevelési Tanácsadó szakemberei segítsenek a jobb döntés meghozatalában.
Nagyon sok sikert kívánok Önöknek!