 |
Iskolaérettség, óvónõi válaszok iskolaérettség témában
Kérdezni szeretnék
Kedves óvónõ !
Kislányom nagycsoportos egy alapítványi oviban.Az utóbbi hónapokban viszont olyan kilátástalan anyagi helyzetbe kerültünk, hogy az alapítványi díjat nem tudjuk kifizetni. Mi ilyenkor a teendõnk ? Kitehetnek minket az oviból ? S ha igen, mivel dolgozom nem tudok itthon maradni vele,át lehet e ilyenkor önkormányzati oviba vinni arra a pár hónapra ?
Válaszodat elõre is köszönöm.
Angelika
Válasz >>>
Az én kisfiam 6 és fél éves, a kis testvére 3, most kezdett el õ is oviba járni. Ugyanabba a csoportba, mint a fiam. A nagyobbik testvérük 3-as iskolás. Amióta a pici is jár, a fiam nem akar oviba menni, pedig még beszoktatás zajlik, és õt is hazahozom délelõtt vagy délben. Minden nap sír reggel, nem akar elengedni, még napközben is azt mondogatja az óvónõnek, hogy hiányzom neki. A picivel semmi gond, néha õ vigasztalja. Nem tudom, h mitévõ legyek. Türelmes vagyok, próbálok érdeklõdni, h mi a baj, de csak azt feleli, h nem akar menni, meg hogy hiányzom neki. Jövõre iskolába megy, idegen környezetbe. Ebbe a csoportba 4. éve jár, szereti az óvónénit, dadust, minden társát. A kishugával is nagyon jól kijönnek. Kérem adjon tanácsot! Hogy segíthetnék neki? Köszönöm! Egy elkeseredett anyuka
Válasz >>>
Kedves óvónõ.Gyermekem májusban lesz 6 éves egy évig még marad az oviban a mi kérésünkre mert elég játékos és beszédproblémái is vannak.Az óvoda mégis iskola érettségi vizsgálatra küldte ez meg is történt és ott azt javasolták hogy nézze meg a gyereket egy szakbizottság is.Azt szeretném kérdezni hogy ad e okot aggodalomra ez és milyen ez a vizsgálat.Válaszát köszönöm.
Válasz >>>
Tisztelt Óvónõ!6 éves fiú ikerpár édesanyja vagyok.4 éves korukba kezdtük az óvodát,és azóta szinte minden reggel sírva megyünk.Azt el kell mondanom,hogy nagyon sokat betegek,hol az egyik,hol a másik és egymás nélkül nem hajlandók óvodába menni.Általában egymás után betegszenek meg így a betegség idõtartama több egy hétnél.Ez a reggeli sírás csak addig tart amíg el nem jövök.Bármikor elmehetek az óvoda elõtt,köszönnek,ha odamegyek puszit adnak és játszanak tovább.Azt szeretném megkérdezni,hogy miért nem akarnak óvodába menni holott egész nap semmi baj nincs velük? A reggeli készülõdé alatt el akarják hitetni velem hogy betegek.Kitalálnak olyanokat,hogy fáj a feje,hasa,torka,szédül,nem lát stb....Várom mielõbbi válaszát!
Tisztelettel:Csáti Ilona
Válasz >>>
Kisfiam 2010 májusában lesz 6 éves. 116 cm magas, 20 kg. Nagyon okos, értelmes gyerek. 20-as számkörben biztonságosan mozog, imádja a logikai feladatokat. Matematikai szinten egy elsõ osztályos gyerek tudásával bír. (nagylányom elsõs feladatait már megcsinálta)A betûk is egyre jobban érdeklik, már irogatja õket. Rajzolni nem szeret, pedig nem olyan ügyetlen, mint amilyennek hiszi magát. Saját meséket talál ki, és verseket, ami még rímel is. Itt jön az én problémám. Az óvonénik szerint szükség van még 1 év ovira. Járunk logopédushoz, az s betû helyett sz-t mond, de a logopédusunk szerint ez miatt nem kell visszatartanom az oviba, mert rohamosan javul, és egyre többször mondja a szavakat helyesen. Voltunk a nevelési tanácsadóban is, aki szerint értelmesebb a korcsoportjánál, de szintén nem javasolja az iskolába, mert a verbális feladatcsoportoknál vannak hiányosságai ( 3 mondatot mondott az adott képrõl, nem 6-ot). Én és a környezetem, akik ismerik a fiamat nem értik az egészet. Én szeretném ha szeptembertõl suliba mehetne,mert szeretném a lányom volt tanító nénijéhez vini. Viszont félek tõle, hogy nem fogják az iskolába felvenni. Már így is alig várja ovi után, hogy otthon legyünk és " tanuljunk"! Nem tudom kitõl kérjek tanácsot, mert az oviba nem is úgy kezelik a fiam mint egy iskolakezdõ gyereket. Sok feladathoz nem is ültetik le, mondván, te vissza leszel tartva. Mit tanácsol?
Válaszát elõre is köszönöm. 3 hét mulva beiratás és nem szeretnék rosszul dönteni.
Üdv: Zsuzsa
Válasz >>>
Kedves Óvónõ!
Van egy lassan 5 éves kisfiúnk, akivel kapcsolatban az óvónéniknek szinte már az óvoda elkezdése óta (3,5 évesen kezdte) olyan problémáik vannak, hogy a csoportban (vegyes életkorú) nem az életkorának megfelelõen viselkedik. Kezdetben sokszor elvette a játékokat másoktól, inkább egyedül játszott (nem volt bölcsis), ragaszkodott bizonyos dolgokhoz - napi rutin stb, valamint szerintük a figyelme is könnyen elterelõdik. De amúgy imádta a gyerekeket kezdettõl fogva, csak inkább mellettük játszott. Boldogan ment mindig oviba. A szociális viselkedése azóta sokat javult, most már többet játszik együtt másokkal, az elkalandozó figyelmével azonban még mindig vannak problémák, illetve úgy gondolják, hogy a játéka sem az életkorának megfelelõ, leginkább autózni szeret, ha viszont hívják az óvónénik, akkor szívesen megy mondjuk társasozni, körjátékozni. Magától viszont nem kezdeményez szerintük. A testkontaktust is kerüli velük, és a szemkontaktusa sem tartós (apukája pont ilyen). (Az egyik csoporttársa anyukájának viszont valamelyik nap spontán megfogta a kezét, és elkezdett valamit magyarázni neki lelkesen. Most erre mit lehet mondani?) amiket tanulnak énekeket az oviban, azokat tudja, még német dalt is, és szavakat, egyszerûbb utasításokat (nemzetiségi ovi).
Ezen kívül a finommotorikája és a mozgása is elmarad az életkorához képest. Az utóbbi számomra nagyon meglepõ, mert szerintünk kifejezetten ügyes,pl. 2 alkalom után gyönyörûen síel.
Tavaly év végén az óvónõk tanácsára elmentünk egy mozgásfejlesztõ központba, ott pedig itthoni TSMT terápiát írtak elõ nekünk, szinte minden nap tornázunk az elõírt feladatsor alapján. Az ehhez kapcsolódó mondókákat is nagyon hamar megtanulja. Rendszeresen járunk kontrollra, ott nagyon elégedettek a kisfiam teljesítményével. Ezenkívül járunk csoportos ovis tornára is, ahol szintén nagyon ügyes, azt csinálja, amit mondanak neki, nem kalandozik el. (A múltkori alkalommal is kiemelték, hogy valamit csak õ tudott helyesen végrehajtani) Itthon nincs probléma vele, kifejezetten szófogadó, szépen együttmûködõ kisfiú, sokat segít is, nagyon kedves, nyílt szívû, sosem verekszik. Mostanában sokat legózik, és egyre ügyesebb dolgokat épít. Itthon nem vesszük észre, hogy ne lenne kitartása. Szereti a feladatlapokat, nagyon szeret gondolkodni, elmélkedni. Már tudja, a mese és a valóság közötti különbséget. A finom-motorikája szerintünk is egy kicsit fejletlen, de én nem gondolom, hogy annyira drámaian, a rajzai felismerhetõek. Az emberrajzai arányosak, mondjuk pálcikák, de a test már nem, rajzol arcot, szemet, orrot, hajat, fület. Megjegyzem, hogy a család nagy része nem egy rajzoló bajnok, gondolom, ez is számít valamit.
Az óvónõk ragaszkodnak ahhoz, hogy a TSMT torna mellett még nevelési tanácsadóba is vigyük el õt, mert úgy gondolják, hogy õk kevesek ahhoz, hogy kellõképpen legyen fejlesztve. Én megmondom õszintén már túlzásnak tartom ezt, igazából csak az oviban vannak gondok, sehol máshol. Nem szívesen feljlesztgetném most még õt agyba-fõbe, mert lassan már nem marad idõ arra, hogy gyerek legyen, fusson, másszon, biciklizzen, bohóckodjon, és már nekem sem marad arra idõm, hogy az anyja legyek, hanem már úgy érzem, mintha egy kiképzõtiszt lennék. Nem értem, hogy a torna miért nem elég egyenlõre, fõleg, hogy most jön a tavasz és a nyár, hiszen még van 2 éve az iskoláig.
Tudom, hogy így ismeretlenül nehéz, de kérem, írja meg, mit gondol errõl.
Nagyon köszönöm!
Emese
Válasz >>>
Tisztelt Óvónõ!
Kisfiam 2009 októberben töltötte be a 6. évét, idén szeptemberben kezdené az iskolát. A fejlesztõpedagógus és az óvónõk szerint okos, iskolaérett. Állatokról, dinokról, emberi testrõl kell neki olvasni, spektrumot néz, gyönyörûen rajzol (rajzversenyt is nyert már). DE nagyon pici 110 cm és 16 kg. A fejlesztõpedadógus szerint fizikailag nem bírná a terhelést, õ kis súlya, törékenysége miatt nem javasolja még az iskolába iratást. Azonban minden barátja iskolába megy, pár fiatalabb (4-5) gyerek marad csak vissza, és vegyes csoport lévén, kiscsoportosokkal fogják a hiányzó létszámot felölteni. Kicsit tartok tõle, hogy vissza fog fejlõdni a kicsik között. Helyes lenne Õt még 1 évet visszatartani csak a kis termete miatt, hogy közel 8 évesen kezdje meg az iskolát?
Válaszát elõre is köszönöm.
Egy aggódó anyuka
Válasz >>>
Kedves Óvónõ
Kisfiam decemberben volt 6 éves.
Iskolakezdés elõtt állunk, de a problémánk az, hogy szociálisan nem elég érett. A mai napig minden reggel sír, nehezen teremt kapcsolatot a gyerekekkel, megfelelési kényszere van,
nehezen tûri a kudarcot,nehezen alkalmazkodik új dolgokhoz,sokat szorong, aminek fizikai tünetei is vannak, pl. hányás.
Mindemellet kötelességtudó, ügyes, minden más értelemben érett az iskolára. Az óvónénije azt mondja, hogy Õ ilyen mentalitású gyerek, ezen mág egy év óvóda nem segít.
Szeretném a tanácsát kérni, mert ha visszamarad túl idõs lesz az iskolakezdéshez (közel 8 év), de ha nem erõsödik meg szeptemberig, hogyan tud a tanulásra koncentrálni, ha az iskolába indulás is nehézséget jelent.
Köszönettel:
ANNA
Válasz >>>
Kedves Óvónõ!
Kicsit elbizonytalanodtam a minap, amikor a 6 éves kislányom óvodai teljesítményét megláttam. Illetve csak egy feladatát, ami számomra meglepõ volt. Nyugtasson meg kérem, hogy semmi probléma nincs! Szóval a kislányom 6 éves, nagycsoportos óvodás. Igazán barátságos, rendkívül könnyen teremt kapcsolatot mindenkivel, hatalmas szókinccsel rendelkezõ, 5 éves korától folyékonyan olvasó, könnyen tanuló kislány. Iskolás korúakat megszégyenítõ módon használja az internetet. Ír, számol, stb. Azonban a rajz készsége -szerintem- az utóbbi éveben nem túl sokat fejlõdött, mindig ugyanazokat rajzolja, színezni nem szeret, illetve csak rövid ideig.
A minap felmérést végeztek az oviban, természetesen hibátlan lett, csak rendkívül lassan végzett vele. Sormintát kellett rajzolni egy téglalap köré, amit az én kicsikém 8 perc alatt készített el. A leggyorsabb 2 perc volt, de az átlag 5 perc.
Azt azért még tudni kell, hogy: míg mások kb 15 motívumot rajzoltak, az enyém kb 40-et, de jóval apróbb ábrákkal. Óvónéni mutatta, hogy milyen ákom-bákom ábrákat rajzolt, továbbá kérdezte, hogy szoronghat valamitõl? Mire a válaszom, nem hiszem. Ha egy kisgyerek pici ábrákkal rajzol, feltétlenül szorongnia kell? Az idõrõl, hogy lassú volt a többiekhez képest, én azzal magyaráztam magamnak, hogy 40 ábránál tovább tart a koncentráció, hogy helyes legyen a sorminta. Amikor itthon ír, akkor idõnként szoktuk mondani, hogy nagyon ügyes vagy, de majd az iskolában kisebb betûkkel kell majd írni! Talán ez járhatott a fejében? Egyébként itthon én is elvégeztettem vele ezt a feladatot és 3.13 perc alatt végzett vele, de már nem ákom-bákom ábrák voltak.
Önnek mi a véleménye?
Várom megtisztelõ válaszát, üdvözlettel: Ágnes
Válasz >>>
Kislányom Március végén lesz 4 éves és Ausztráliában élünk ahol õ most óvodában jár 2 nap a héten.Mivel Magyarországon szeretnénk iskoláztatni szeretnék érdeklõdni hogy mi is lenne a megfelelõ neki.Mi magyarul beszélünk vele de az oviban persze csak angolul beszél és már most nagyon keveri a két nyelvet, ezért úgy gondoltam hogy esetleg jobb lenne még 1 évet otthon járatni nagycsoportba mielõtt elkezdené az iskolát.Mindenféleképp két-tannyelvû iskolát szeretnénk neki.Na most tényleg lenne az 1 évre még szükség?Van olyan hogy állami két-tannyelvû iskola és milyen megoldás lenne a legjobb pedagógiai szempontból?
Köszönöm a segítségét
Rita
Válasz >>>
Következõ 10 iskolába lépés
|
 |