 |
Iskolaérettség, óvónõi válaszok iskolaérettség témában
Kérdezni szeretnék
Tisztelt Óvónõ!
A kisfiam májusban tölti a 6.évet, szorgalmas jó képességû gyerek! Két éve jár fejlesztõ pedagógushoz az oviba (saját kérésemre) mert sajnos másként nem foglalkoznak a gyerekekkel.Mivel az óvónéni vissza szeretné tartani még 1 évet mi viszont iskolába szeretnénk vinni (már jár iskola elõkészítõbe) kértünk egy nevtanos vizsgálatot.Ma meg is kaptuk az eredményt nem javasolják õk sem a sulit . Indok még kicsi hagy fejlõdjön még egy évet. Egyébkén ügyes ,okos , kitartó, a figyelmével nincs gond .Ezt mind õk mondták írták le.Az emberrajza pl. 8 évesnek felel meg.inteligaenciaszintje 90-95 precentilis. Kérdésem az lenne hogy milyen megoldás van arra hogy mégis el tudjam vinni az iskolába. A fellebezésen már túl vagyunk . Köszönöm, és várom válaszát!
Erika
Válasz >>>
Kedves Óvónõ!
Tanácstalan vagyok nagyobbik gyermekem beiskolázásával kapcsolatban, ez ügyben szeretném kikérni a véleményét.
Kislányom július végén született, most lesz 6 éves, a jogszabályok szerint iskolaköteles idén szeptemberben. Az óvónõk segítõkészek, ha tartani akarom még, nyári gyerek lévén, õk segítenek. A tesztek alapján iskolaérett, okos ügyes kislány, mindig egy évvel elõrébb járt feladatmegoldásban és magasságban is kortársainál. Nagyon igényli a gyerektársaságot, mozgékony, kapcsolatot kortársaival rövid szemlélõdés után könnyen teremt. (Addig visszahúzódó, de ha a számára szimpatikus gyerek pozitívan reagál, egybõl megnyílik, csaknem fõkolompos lesz) Nagyon jó lelkû, érzékeny kislány, tele szeretettel. DE! Itthon, illetve bõvebb családi körben is, ahol szabadabban mozog (nem óvodai körben)sokszor kitör a hiszti, és nagyon nehezen nyugszik meg. Van, hogy fél órát is képes sírva ordítani "anya gyere" közben folyamatosan ordítja, de nem lehet meg se közelíteni mert még jobban rákezdi. A hiszti mindig akkor robban ki nála, ha a nagyok a belsõ feszültségei: nagyon csalódott, nagyon fáj vmi, bûntudata van, vmitõl fél, tehát vmiért frusztrált (társasjátéknál veszítéskor szintén). Ha fáradt szintén jó esély van a hisztire, nem az a típus, aki szól, hogy "anya fáradt vagyok". Elvittem független iskolaérettségi vizsgálatra, ahol ugyancsak jól teljesített, mondta a hölgy, hogy valószínûleg az iskolában is jól teljesítene, jól viselkedne, mert ugyanúgy tartaná magát a szabályokhoz mint az óvodában, nem valószínû, hogy hisztikre sor kerülne.Egyedül az önállóságban lehetne egy kicsit határozottabb a véleménye szerint (annyit rontott még, hogy a jobb-bal irányt, ha nem az õ testrészérõl volt szó, általában felcserélte, kicsit bátortalan volt amikor mondatokat kellett mondania képrõl, stb). A hölgy azt mondta, hogy a hisztiket lehet, hogy egy gyerekpszichológus segítségével lehetne kikezelni.
Én amiatt aggódok, hogy ha az iskolai leterheltség miatt nõ benne a feszültség (fáradtság, nem úgy sikerül neki vmi mint ahogy szeretné, társaitól esetleg bántást kap akár szóban) frusztrált lesz, nem lesz-e minden napos a hiszti, megkeserítve az egész családunk életét (van egy 3 éves húga). Néha nehéz tolerálni ahogy viselkedik, azt reméltük hogy eddigre kinövi a hisztiket. Volt idõszak, hogy pszichológushoz készültem vele (1,5éve), annyira kezelhetetlen volt (kb 3 hét kellett, hogy rájöjjünk hogy nagyon fél vmitõl, de aztán beszélgetésekkel "kikezeltük" a félelmét). Jelenleg egy olyan oviba jár, ahol egy csoport van egy kis épületben, iskolába nagy iskolába menne, kb 1000 gyerek közé (1-4 évfolyam). Ismerõsünk szerint ez is probléma lehet nála, ha nincs minden szinten beérve. Nincs meg még az iskolába vágyás nála, szívesen marad oviban is (csak a délutáni csendes pihenõt utálja), õ azt mondta, hogy neki mindegy. Ön mit javasol, mivel tennék jobbat a kislányomnak? Köszönöm elõre is!
Válasz >>>
Kedves Óvónõ!
Gyermekünk 2007 november 29-én született.Nagycsoport elején elvégezték nála ezt az iskolaérettségi felmérést.Az eredmény közlésekor úgy kezdte a hölgy: " a gyermek iskolaérett de fejlesztésre szorul" Közben többször hiányzott az oviból betegség miatt.így pár fejlesztõ óráról elmaradt.Az óvónõk felmérést készítettek,megkérdezték a szülõket szeretnék e hogy most menjen iskolába gyermekük. Mi jeleztük ,hogy igen.
Ennek ellenére a fejlesztõ pedagógus szülõi értekezletére mikor behívattak minden szülõt,értesültünk arról hogy a hölgy elkönyvelte magában ,hogy a gyermekünk nem megy iskolába .Ezért mikor mondtuk neki mondja el mibõl szorulna fejlesztésre ekkor derült ki hogy még a mappáját sem volt képes elhozni magával.
Próbált a hiányzásokra szorítkozni és ,hogy bátortalan és némelyik téren pontatlan.próbált rábeszélni minket az újabb iskola érettségi vizsgálatra.Kérdezném én .Muszáj e ezt elfogadnunk vagy kötelezõvé tehetik e a gyermeknek ezt a vizsgálatot ahhoz,hogy iskolába
mehessen ??? Itt el kell mondanunk a nagy lányunkal is ugyan ezt eljátszotta. Õ 4.3-mal végezte el a 8.osztályt két tannyelvû iskolában.Holott az õ javaslatára egy gyengébb iskolába kellett volna íratnunk.válaszát elõre is köszönjük .
Tisztelettel:
Agodó szülõk
Válasz >>>
Tisztelt óvónõ!
Kicsit aggódó középsõ csoportos gyermek édesanyja vagyok. Aggodalmam oka a következõ: 5 éves kislányom gyakran hoz haza az óvódából hibásan, illetve félig hibásan megoldott feladatlapot. Az óvónõk felhívták a figyelmemet arra, hogy kislányom figyelme nagyon csapongó, foglalkozásokon is, ezért sok segítséget igényel a feladatlapokm kitöltésénél. Ezek egyszerû feladatlapok, amit úgy gondolom az 5 éves lányomnak, már illene tudni.Kérdésem hogyan tudnék Lili lányomnak segíteni, hogy figyelme tartósabbá válljon. Gyakoroljunk otthon is hasonló feladatokat! válaszát elõre megköszönve. Üdvözlettel: Marcella
Válasz >>>
A lányom2007.08.30-án született. A megkésett beszédfejlõdés okozott problémát. 2011-ben mozgásterápiára, logopédushoz, pszichológushoz járt. A 2012 õszén a pszichológus véleménye szerint életkorának megfelelõ a viselkedése, problémái a megkésett beszédfejlõdésbõl alakultak ki. Ezt követõen heti egy alkalommal foglalkozott vele logopédus. Nem látták szükségét a további fejlesztésnek és a nevelési tanácsadóba sem küldtek bennünket. 2013 õszé vált tankötelessé. Az óvodavezetõ javasolta a további egy évi óvodai nevelést. MOst hogy beíratkozás elõtt állunk, kérik az iskolaérettségi vizsgálatát. Köteles vagyok ennek alávetni a gyermekemet, ha évekig minden tökéletesen rendben volt az óvónénik szerint? A logopédiai probléma enyhébb fokban áll fenn, de azt már magánúton fogom orvosolni. A gyermekem szeretne iskolába menni 7 éves korában, elmondása alapján az óvoda már semmi újat nem tud nyújtani neki. Mindenképpen szükséges az iskolaérettségi vizsgálat?
Válasz >>>
2007.05.27-én születtek az ikreim.Extrém koraszülöttek voltak,580gr ill.730gr.Mára tökéletes gyerekek lettek.Kérdésem hogy mivel 2007.09.12.én kellett volna hogy szülessenek,így van esélyem hogy még egy év ovit kérjek.Köszönöm.Gabi
Válasz >>>
Tisztelt Óvonõ!Szeretnék tanácsot kérni ,hogy hat éves fiamat hogyan tunám bátoritani?Nagyon félénk és zárkozott,az óvodában nem igazán barátkozik,keveset beszél.Ez okból még egy évet marad az óviban.De mire iskolába megy addigra hogyan tudnám otthon fejleszteni?Mit javasol?Válaszát elöre is köszönöm!
Válasz >>>
Kisfiam 2007 09 20-án született.Az óvonök nem engedik iskolába,mert nagyon zárkozott.Tudom én is a gyermekemröl,egyet értsek a döntésükkel?Nem lesz túl " koros" majd az osztálytársai között?
Válasz >>>
Üdvözlöm!!A kisfiam 2007.12.31-én született.Az óvonõk nem küldenék iskolába mert fáradékony de értelmi szintet viszont eléri elküldtek minket a nevelési tanácsadóhoz vigyük el mi a férjemmel beleegyeztünk.Mi nem vettük észre hogy fáradt már sétáltunk vele 1 órát sétáltunk semmi baja nem volt .Nagyon érdeklõdõ szeret már tanulni minden újdonság szívesen fogad .Elõre is köszönöm: Klaudia
Válasz >>>
Gyermekem januárban tölti be a 6 évet. Kora alapján mehetne iskolába. Az év eleji szintfelmérõje gyengén sikerült, 40/17 pontot ért el. A térbeli tájékozódása nem biztos és a kudarcot nem viseli.
Kérdésem, hogy Ön szerint ez a pár hónap elegendõ e ahhoz, hogy gyermekem felkészült legyen az iskolára, vagy maradjon még egy évet? Az egy év maradással annyi a probléma,hogy a barátai elmennek az iskolába és õ egyedül maradna, ami egy másik csoportba való áthelyezést vonna maga után.
Nem tudom, ezt hogyan fogadná gyermekem.
Köszönöm válaszát. Anyuka
Válasz >>>
Következõ 10 iskolába lépés
|
 |