Gyermeksziget
Játékos suliváró könyv rendelés ajándék pattogó óriás léggömbbel!
Kéztorna léggömbbel - íráselőkészítés
JSV kép
csoportösszetétel
  Váltson vagy maradjon?
  Óvodaváltás: igen vagy nem?
  Vegyes vagy homogén csoport?
 
 
 
 
 
 
 
Óvónõ válaszol
  VIDEÓK
  egészségvédelem
  óvodai napirend
  gyermeknevelés
  gyermeki félelmek
  ábrázoló tevékenység
  óvodán belüli feszültségek
  beszoktatás
  balkezesség
  válás a családban
  óvodai ünnepek
  óvodai tevékenységek
  gyermekirodalom
  szobatisztaság
  testvérek
  óvodai beíratás
  csoportösszetétel
  egyéb
  iskolába lépés
  beszédfejlõdés
Munka - Állás
  Babysitter
  Babysitter külföld
  Babysittert keres
  Babysittert keres külföld
  Pedagógus állást keres
  Pedagógusi állások
  Óvodapedagógusi állások
  Dajka állást keres
  Dajka állások
  Nyelvtanár állást keres
  Nyelvtanári állások
  Óraadó, korrepetáló munkát keres
  Óraadó, korrepetáló munkák
  Egyéb munkát keres
  Egyéb munkák
  Mielõtt babysittert választana...
  Hirdetési etikett
Az iskolaérettség feltételei
  Az iskolaérettség feltételei
Fejlesztőjátékok
  Játékos suliváró + ajándék pattogó óriás léggömb
  Őszi kupak lottó
  Trabi Gabi és Lurkó Ferkó - Mese és fejlesztés
  Kupak-tanács - az újrahasznosított fejlesztőjáték - Fejlesztőjátékok
  Suli nyitogató fejlesztőkártya újragondolva - Fejlesztőjátékok
  Forma lomtalanítás - Fejlesztőjátékok
  Suli-nyitogató fejlesztőkártya
  Tapintókártya - Fejlesztőjátékok
  Mi van a zsákban? - Fejlesztőjátékok
Alkoss velünk!
  Anyáknapja
  Húsvét
  Farsangi jelmezek
  Mikulás
  Karácsonyi ötletek
  Dekoráció
Mesék
  Kálmán iskolába megy - Kálmán kalandjai
  Vírus Ilus szinre lép - Kálmán kalandjai
  Kálmán és a védőöltözet - Kálmán kalandjai
  Széllel-bélelt szeretet mese - Kálmán kalandjai
  Gyere haza, Krampusz! - Kálmán kalandjai
  Csoki kaland - Kálmán kalandjai
  Foci vita - Kálmán kalandjai
Kapcsolat
  gyermeksziget@gyermeksziget.hu


Kérdezni szeretnék

Kérdés: (2003-05-13 10:05:29)

Kedves Óvónõ!

Szeretném megtudni, hogy mik az elõnyei/hátrányai a heterogén ill. homogén óvodai csoportnak. Az oviban, ahová kisfiamat szertném beíratni, lehetõség nyílik a két csoporttípus közötti választásra. Nem azt kérem, hogy tételesen sorolja fel az elõnyöket/hátrányokat, hanem inkább szeretnék egy átfogó képet kapni arról, hogy a két különbözõ korösszetételû csoportban mire számíthat (mire nem) a gyermekem. Nem szertnék úgy dönteni, hogy nem tudom pontosan,mirõl is döntök. Köszönöm.

Válasz:

Kedves érdeklõdõ Szülõ!
Örömmel tölt el, hogy gyermeke csoportválasztásával kapcsolatban ennyire körültekintõen próbál tájékozódni a döntés elõtt.Egyértelmûen nem mondhatok "a"-t vagy "b"-t a kérdéssel kapcsolatban, hiszen e problémában igen eltérõ álláspontokat képviselnek a pedagógusok .Az alábbiakban, engedje meg, hogy saját tapasztalataimra alapozott, szubjektív véleményemet mondjam el.Meglátásom szerint a homogén, azaz azonos életkorú gyermekek csoportja az ideálisabb, hiszen ebben az esetben nagyrészt azonos pszichés és fizikai érettségû gyermekek nevelésérõl van szó, ami nagyban megkönnyíti a pedagógus eredményesebb nevelõmunkáját. Ilyenkor lehetõség nyílik az életkori sajátosságoknak legmegfelelõbb pedagógiai munka megvalósítására. A közös tevékenység során (foglalkozások idején) gyorsabban és hatékonyabban történik az ismeretszerzés, hiszen a differenciálás nem olyan problémás, mint ha pl. egy 3 éves és egy 6 éves gyermek fejlesztését próbálnánk egyidejûleg megvalósítani.Ezzel természetesen nem azt akartam mondani, hogy az életkori sajátosságokra alapozva mintegy sablon alapján próbálunk minden gyermeket egyformán fejleszteni homogén csoportban, hiszen az egyéni sajátosságokat muszáj figyelembe venni. Viszont nincsenek az eltérõ életkorból adódó nehézségek, amik nehezíthetnék a pedagógus munkáját. Gondoljunk csak bele, milyen nehézséget okozhat pl. egy beszoktatós, sírdogálós kicsivel és egy iskolába készülõ gyermekkel való egyidejû foglalkozás.Vajon ez esetben nem lesz -e egyiknek vagy másiknak az érdeke háttérbe szorítva? Ezzel ellentétes nézet szerint a különbözõ életkorú gyermekeknél pont elõny a korkülönbség, mert szerintük a nagyobbak "majd én megmutatom a kisebbeknek, hogyan kell csinálni" magatartása ösztönzõ jellegû és minta a fiatalabbnak.Kétségtelen, hogy a vegyes csoportnak megvan ezen elõnye, ám én mégis összességében inkább a homogén csoportösszetétel mellett vagyok.A döntés természetesen az Ön kezében van, kérem, mérlegeljen saját belátása szerint.Mint írtam, itt nincs jó vagy rossz döntés, mindkét esetben megvannak a pozitívumok és a negatívumok.A kérdés csupán az lehet, hogy mely esetben merre billen a mérleg nyelve.Javaslom, döntése elõtt próbáljon mindkét csoportösszetétel elõnyeirõl személyesen is tapasztalatokat szerezni egy-egy nyílt nap alkalmával.


Következõ

Elõzõ Következõ
Óvónõ válaszol
  Koraszülött gyermekem iskolába készül
  Nem akar pisilni az oviban
  Beszoktatás 5 hónapja?
  Nem akarok oviba menni!
  Sír, hogy hangosak a gyerekek
  Se bili, se vécé
  Nem szívesen ül a bilire
  Szobatiszta lesz tanévkezdésre?
  Verekszik, agresszív, rendbontó
  Teljes szobatisztaság: hogyan? Miként?
  Meggondolhatjuk-e magunkat?
  Nem akar szerepelni
  Könnyes beszoktatás
  Beszoktatás miatti megrázkódtatás
  Nem akar beszélni és a beszoktatás is nehezen megy
  Melyik kezével írjon?
  Eleven, fegyelmezetlen, a szabályokhoz nehezen alkalmazkodik
  Miért nem mondja, ha tudja?
  Ez így nem fog menni!
  Miért nem szól, ha pisilni kell?
  Nagydolog: nem is olyan nagy dolog
  Iskolaérettségi vizsgálat
  Kistesó érkezik: család vagy óvodakezdés?
  Kisfiam retteg a szakállas bácsitól!
  Diszlexia, diszgráfia: óvodásnál miért nem állapítják meg?
  Nehéz óvodai beszoktatás
  Szobatisztasági és beszoktatási nehézség: amikor a bajok csõstül jönnek
  Traumatizáló repülõs nyaralás
  Még az unokaöccsétõl is fél
  A barátaimat szeretem, az óvó nénit nem!