Gyermekem logopédiára jár az óviba,
voltunk a beszédjavítóba azt mondták
befog indulni a beszéd nála, most
5 éves sokkal jobban beszél, de
fontos, hogy sokat rajzoljunk vele,
mert elmaradást talált ezen a téren.
Ezt jeleztem az óvodába (Itegrált
jellegű óvi, egyébként jónak mondható
az óvónőkkel a kapcsolatom).
Szeptemberben megkérdezte az óvónő
mi a véleményem a beiskolázásról.
Megbeszéltük, hogy még marad egy évet.
Közben a társak közül többen készülnek
az iskolába és az én lányom lelkesen
írja a betűket. At egyik reggel bevitt
egy tollat és gy füzetet az óviba,
amit zeleírt betűkkel,mire "leszídott"
az óvónéni , hogy minek ír a gyerek
először tanuljon meg rajzolni (hozzá
teszem nyáron nagyon sokat
rajzoltunk és sokat fejlődött.
Pedig nem én mondtam a gyereknek,
hogy betűket írjon. Tiltsam meg neki?
Előre is köszönöm tanácsát!
Zsuzsa anyu
Válasz:
Kedves Zsuzsa!
Semmiképpen ne tiltsa meg a kislánynak a betűk írogatását! Egyrészt ez saját érdeklődéséből fakadó tevékenység, kíváncsi a betűk világának rejtélyére. Ha örömmel tölti el ezek megismerése, csinálja bátran! Másrészt ez legalább ugyanolyan hasznos tevékenységnek számít, mint a rajzolás, hiszen a kéz finom mozgásának, koordinációjának fejlődését a rajzoláshoz hasonlóan ez is elősegíti. Nem is beszélve az egyéb hasznáról: emlékezet, figyelem, stb. fejlesztése.
Megnyugtatásul közlöm, én is olvastam, írtam már középsős koromban, (na nem a szüleim unszolására, sokkal inkább saját örömömre) , és a világon semmi hátrányom nem származott belőle.
Mindemellett a rajzoláshoz, barkácsoláshoz is könnyen meg lehet hozni a csemeték kedvét, ha a tevékenységet kellően játékos formában, a gyermek életkorának megfelelő szinten motiváljuk. Sok hasznos ötlettel szolgál mindehhez "Játékos suliváró" c. könyvem, melyet szeretettel ajánlok figyelmébe.