KÉT KISLÁNYOM VAN EGY 2 ÉVES ÉS EGY 7 HÓNAPOS.ITTHON VAGYOK VELÜK AMIG HAROM ESVESEK NEM LESZNEK ADDIG PERSZE MEG SOK MINDENT SZERETNEK MEGTANITANI NEKIK.ES TULAJDONKEPPEN EVVEL KAPCSOLATOS AZ EN KERDESEM HOGY IGAZABOL SOSEM TUDOM HOGY EGY NAP MENNYI AZ AZ IDO AMIT FOGLALKOZASSAL TOLTUNK,,MERT EN MINDENKITOL CSAK AZT HALLOM HOGY TUL SOKAT FOGLALKOZOM VELUK,.DELELOTT EGYUTT FOZUNK RENDETT RAKOK HA VAN IDO SETALUNK KAVICSOKAT DOBALUNK A PATAKBA DELUTAN MEG JATSZAS ..A TEVETOL IS EROS FELELMEIM VANNAK EZERT NEM SZOKTAM BEKAPCSOLNI. SZERETNEM TUDNI MEG AZT IS HOGY EGY KET EVSE GYERMEKNEK MILYEN SZINTEN KELL LENNIE MIT KELL TUDNIA ,,ES ÖRÜLNEK ANNAK IS HA VALAMI FOGLALKOZTATO KONYVET IS TUDNA AJNLANI OLYASMIKT KERESEK AMIBE OLYAN JATEKOK VANNAK MINT PÉLDAUKL AZ OVIBA JATSZANAK...SEGITSEGET ELORE IS NAGYON KOSZONOM....
DORKA MAMA
KEDVES OVÓNŐ
elöbbi levelemböl kifelejtettem valamikt,,,van egy 2 eves egy 7 honapos kislanyom ,es a ket eves egy pár honapja nagyon agressziv,,es nagyon megvagyunk ilyedve a ferjemmel mert tanacstalanok vagyunk ,,olvastam hogy agressziora agresszioval nem jo valaszolni akkor mi a helyes ha oltozkodes kozbe elkezd kapálozni es mellen rug,,vagy be jovunk a kertbol es el kezed a kis öklevel csapkodni ...mit csinaljak...
koszonettel dorka mama
Válasz:
Kedves Dorka!
Ön nagyon helyesen teszi, ha minden időt és lehetőséget megragad a kicsikkel való foglalkozáshoz. Ebben a dologban nem áll a mondás, miszerint jóból is megárt a sok. Én magam is úgy vagyok vele, hogy próbálom minden programomat úgy alakítani, hogy kislányomra a lehető legtöbb idő jusson. Ezért hajlandó vagyok sokszor kora hajnalban felkelni, hogy egyéb feladataimat gyorsan elvégezzem, és ezután "gyermekemé lehessek". Az nem lehet gond, ha úgymond túl sokat foglalkozik csemetéivel, csak gratulálni tudok hozzá és továbbra is erre bíztatni. Arra nincs előírás, hogy egy 2 éves gyermeknek mit "illik" tudnia ilyen idős korában, ezen ne is gondolkodjon, ehelyett csinálják mindig azt, amihez kedvük van. Sokan nem is gondolják, hogy a legegyszerűbb játékok is mennyire hasznosak lehetnek. (Pl: a kavicsdobálással fejlődik mozgáskoordinációja, figyelme, tapasztalatot szerez környezetéről: hogy néz ki a kavics, ami annál nagyobb, az már kő, ... ez fehér, ez sárga > tapasztalatok a színekről ... és még estig sorolhatnám. Ön egészen biztosan jól foglalkozik gyermekével, ha odafigyel a gyermek érdeklődésének tárgyaira, ha felfedezteti vele az őt körülvevő világot, ha beszédes, tevékeny környezet biztosításával segíti őt a tapasztalásban.
Könyvajánlás tekintetében javaslom, nézze át "Könyvsziget" - es kínálatunkat, ahol biztosan talál Önnek tetsző kiadványokat. Ne feledje, egy érdekes mesekönyv is számtalan lehetőséget nyújt az ismeretek, élmények bővítéséhez.
Második levelére válaszolva: ilyen esetekben fontos a következetes, ám nem feltétlenül szigorú szülői attitűd. Ha nem engedi, hogy segítsen az öltözésnél, hagyja magára ezzel: "Jó, akkor próbálj meg egyedül öltözni!" Ha ilyenkor elkezd önállóan próbálkozni, annak csak örülhetünk, hiszen minden mozdulattal csak ügyesedik. Ha sírva követeli vissza édesanyja segítségét, akkor csak úgy tegye ezt meg neki, ha hajlandó partner lenni a dologban. A kertből való bejövetel nálunk is gond volt, ezért én a következőképpen oldottam meg: bemenetelkor azonnal eltereltem a kislányom figyelmét azzal, hogy feladatot adtam neki: "Ülj le a szőnyegre és ügyesen húzd le a cipődet!" Ezután teljesen elfeledkezik a tiltakozásról, mert új, érdekes tevékenységet ajánlok neki. Próbálja ki Ön is!