A minap megkérdeztem az óvónõt, h. van-e valamilyen dokumentáció arról, h. milyen foglalkozások folynak az óvódában,(napló, stb.) és ebbe bele lehet-e tekinteni? A válasz az volt, hogy van, és én kivételesen belenézhetek, de egyébként ehhez a szülõknek semmi köze. Valóban nincs közöm ahhoz, hogy mit csinál a gyermekem az alatt a fél nap allat, míg nem vagyunk együtt? Gyanítom, hogy gyakrabban néznek pl. videót, mint én azt jónak látom. Egyáltalán számomra az is kérdése, hogy ahol annyi gyerek és játék van, miért van szükség tévézésre. Ez aztán tényleg "kreativitás gyilkolás", de ha csak ritkán fordulna elõ, és fõleg ismerném a film "minõségét" még szemet is húnynék a dolog fölött. De persze ez csak egy része a dolognak, ettõl függetlenül is érdekel, hogyan, mivel fejlesztik, kötik le a gyerekem. Az is érdekelne, hogyan viselkedik az oviban, de az óvónõk kedvesen ugyan, de kimérten válaszolnak ezekre a kérdésekre. Tényleg ne lenne közöm ezekhez? Válaszát elõre is köszönöm: vr
Válasz:
Kedves "VR" !
A pedagógusok által vezetett dokumentációk valóban nem a szülõk számára íródnak, hanem más, pedagógiai célzatossággal. Mindezek mellett azonban a gyermekkel kapcsolatos összes felmerülõ kérdésben, problémában teljes körû, szóbeli felvilágosítást kell, hogy adjanak az óvónõk. Ha kérdése van, bátran álljon elõ vele, a pedagógusok nem tagadhatják meg a válaszadást.
A rendszeres óvodai tévézést én sem tartom helyesnek, javaslom, ezzel kapcsolatos aggályait is fogalmazza meg az érintett óvónõknek!