Kedves Óvónő,
régóta figyelemmel kísérem ezt az oldalt, s nagyon tetszik. Most saját fiammal kapcsolatban merült fel kérdésem, s kérem válaszát. Fiam tavasszal lesz 6 esztendős. Homogén nagycsoportba jár. A csoportnak csupán egyharmada kislány - ők az óvónénik elmondása alapján igazi lányos kislányok, jólneveltek, kultúráltak, kedvelik egymást. A nagyobb hányadot kitevő fiúk közt erős a klikkesedés, és az ezzel járó ricsaj, szekatúra és verekedés, s több jelből úgy látom, hogy az óvónénik nem akarják? tudják? kicsit szorosabbra venni a gyeplőt a fegyelem és a kisfiúk érdekében. --- Nagyjából itt kezdődik a problémám: óvónénik jelezték, hogy fiamat nem szeretnék elengedni iskolába ("mertbár mindent tud, amit egy iskolába lépő gyereknek tudnia kell, például az elétett feladatlapokat is pillanatok alatt megoldja; meg feladattartása is megvan, de fegyelmezetlen"). Tudom, hogy a fegyelmezett viselkedés az iskolában (is) alapkövetelmény, de úgy gondolom tyúkvagyatojás esettel állok szemben: a gyerek azért fegyelmezetlen, mert iskolaéretlen, vagy azért, mert nincsenek feladatai és a csoport általános fegyelmi szintje nem valami fényes (iskolaelőkészítő és más feladatok megoldására rotációs rendszerben félreültetnek néhány gyereket, míg a többi hangosan és veszekedve játszik hátul pl.) --- Én úgy gondolom, a fiam számára az iskolai feladatok és napirend fejlesztőbb hatású lenne, mint a plusz (ilyen) óvodai év. --- Vagy nagyon rossz irányban gondolkozom; mit tanácsolna számomra? Köszönettel, Sára anyu.
Válasz:
Kedves Sára!
Problémájában így távolról, látatlanban nehéz lenne véleményt alkotnom, hiszen feltételezhetően mind az Ön, mind a pedagógusok álláspontját meg lehet érteni. Ezt mérlegre tenni és objektíve megítélni véleményem szerint egy külső szakember tudná igazán, így javaslom, forduljon az illetékes Nevelési Tanácsadóhoz. Ebbéli tervéről mindenképpen informálja gyermeke óvónőit is, hiszen ők is érintve vannak a kérdésben.