Gyermeksziget
Óvónõ válaszol
  egészségvédelem
  óvodai napirend
  gyermeknevelés
  gyermeki félelmek
  ábrázoló tevékenység
  óvodán belüli feszültségek
  beszoktatás
  balkezesség
  válás a családban
  óvodai ünnepek
  óvodai tevékenységek
  gyermekirodalom
  szobatisztaság
  testvérek
  óvodai beíratás
  csoportösszetétel
  egyéb
  iskolába lépés
  beszédfejlõdés
Szülõk egymás közt
  Fogyatékkal élõ gyermekek
  Alternatív pedagógia
  Nevelési kérdések
  Ikrek
  Gyermekirodalom
  Csoportösszetétel
  Fejlõdési rendellenességek
  Egyéb
  Segítségkérés
  Szavazási témák - vitafórum
  Iskolakezdés
  Óvodakezdés
  Külföldön nevelem gyermekem
  Oviinfo
  Betegség
  Szobatisztaság
  Suliinfo
  Autizmus
  Utazás
  Nyaralás
  Tábor
  Bölcsõde
Alkoss velünk!
  Anyáknapja
  Mikulás
  Karácsonyi ötletek
  Farsangi jelmezek
  Húsvét
  Dekoráció
Munka - Állás
  Babysitter
  Babysitter külföld
  Babysittert keres
  Babysittert keres külföld
  Pedagógus állást keres
  Pedagógusi állások
  Óvodapedagógusi állások
  Dajka állást keres
  Dajka állások
  Nyelvtanár állást keres
  Nyelvtanári állások
  Óraadó, korrepetáló munkát keres
  Óraadó, korrepetáló munkák
  Egyéb munkát keres
  Egyéb munkák
  Mielõtt babysittert választana...
  Hirdetési etikett
Képeslap küldés
  Szemünk fénye
  Szeretet üzenet
  Bocsánat
  Ünnepek
  Anyák napi képeslap
  Mikulás képeslap
  Karácsonyi képeslap
  Újévi képeslap
  Valentin napi képeslap
  Húsvéti képeslap
  Tavaszi képeslap
  Vicces
Játékok
Játokok
Kapcsolat
  gyermeksziget@gyermeksziget.hu


Iskolaérettség, óvónõi válaszok iskolaérettség témában

Kérdezni szeretnék

Szükség van-e újabb iskolaérettségi vizsgálatra? (2014-02-14 06:57:08)

Errõl érdeklõdik Levélírónk, akinek 2007. novemberében született gyermeke, - a szülõk és a korábbi szakvélemények alapján, - érett az iskolára. A fejlesztõpedagógus azonban maradásra bírná a gyermeket.

Kedves Óvónõ!
Gyermekünk 2007 november 29-én született.Nagycsoport elején elvégezték nála ezt az iskolaérettségi felmérést.Az eredmény közlésekor úgy kezdte a hölgy: " a gyermek iskolaérett de fejlesztésre szorul" Közben többször hiányzott az oviból betegség miatt.így pár fejlesztõ óráról elmaradt.Az óvónõk felmérést készítettek,megkérdezték a szülõket szeretnék e hogy most menjen iskolába gyermekük. Mi jeleztük ,hogy igen.
Ennek ellenére a fejlesztõ pedagógus szülõi értekezletére mikor behívattak minden szülõt,értesültünk arról hogy a hölgy elkönyvelte magában ,hogy a gyermekünk nem megy iskolába .Ezért mikor mondtuk neki mondja el mibõl szorulna fejlesztésre ekkor derült ki hogy még a mappáját sem volt képes elhozni magával.
Próbált a hiányzásokra szorítkozni és ,hogy bátortalan és némelyik téren pontatlan.próbált rábeszélni minket az újabb iskola érettségi vizsgálatra.Kérdezném én .Muszáj e ezt elfogadnunk vagy kötelezõvé tehetik e a gyermeknek ezt a vizsgálatot ahhoz,hogy iskolába
mehessen ??? Itt el kell mondanunk a nagy lányunkal is ugyan ezt eljátszotta. Õ 4.3-mal végezte el a 8.osztályt két tannyelvû iskolában.Holott az õ javaslatára egy gyengébb iskolába kellett volna íratnunk.válaszát elõre is köszönjük .
Tisztelettel:
Agodó szülõk

Válasz >>>


Figyelemfejlesztés: hogyan? Miként? (2014-02-10 21:45:12)

Marcella aggódik, hogy 5 éves kislánya nem azt a teljesítményt nyújtja az óvodai feladatlapozás során, ami tõle elvárható lenne. Az óvónõk szerint a gyermek figyelme csapong, fluktuál. Hogyan tudná õ szülõként segíteni a figyelemfejlesztést?

Tisztelt óvónõ!
Kicsit aggódó középsõ csoportos gyermek édesanyja vagyok. Aggodalmam oka a következõ: 5 éves kislányom gyakran hoz haza az óvódából hibásan, illetve félig hibásan megoldott feladatlapot. Az óvónõk felhívták a figyelmemet arra, hogy kislányom figyelme nagyon csapongó, foglalkozásokon is, ezért sok segítséget igényel a feladatlapokm kitöltésénél. Ezek egyszerû feladatlapok, amit úgy gondolom az 5 éves lányomnak, már illene tudni.Kérdésem hogyan tudnék Lili lányomnak segíteni, hogy figyelme tartósabbá válljon. Gyakoroljunk otthon is hasonló feladatokat! válaszát elõre megköszönve. Üdvözlettel: Marcella

Válasz >>>


Szükséges iskolaérettségi vizsgálat? (2014-02-04 22:18:44)

Levélírónk kislánya 2007. augusztusában született. 2011-ben megkésett beszédfejlõdése miatt járt fejlesztésre, a problémát mára nagyrészt orvosolták. A tavalyi évben javasolták a további egy év óvodai nevelést, ám az óvoda idén is kérné az iskolaérettségi vizsgálatot.

A lányom2007.08.30-án született. A megkésett beszédfejlõdés okozott problémát. 2011-ben mozgásterápiára, logopédushoz, pszichológushoz járt. A 2012 õszén a pszichológus véleménye szerint életkorának megfelelõ a viselkedése, problémái a megkésett beszédfejlõdésbõl alakultak ki. Ezt követõen heti egy alkalommal foglalkozott vele logopédus. Nem látták szükségét a további fejlesztésnek és a nevelési tanácsadóba sem küldtek bennünket. 2013 õszé vált tankötelessé. Az óvodavezetõ javasolta a további egy évi óvodai nevelést. MOst hogy beíratkozás elõtt állunk, kérik az iskolaérettségi vizsgálatát. Köteles vagyok ennek alávetni a gyermekemet, ha évekig minden tökéletesen rendben volt az óvónénik szerint? A logopédiai probléma enyhébb fokban áll fenn, de azt már magánúton fogom orvosolni. A gyermekem szeretne iskolába menni 7 éves korában, elmondása alapján az óvoda már semmi újat nem tud nyújtani neki. Mindenképpen szükséges az iskolaérettségi vizsgálat?

Válasz >>>


Extrém koraszülöttek a gyermekeim (2014-02-02 15:00:09)

Figyelembe vehetõ ez a tankötelezettség megállapításánál? - érdeklõdik Gabi, akinek ikrei 4 hónappal hamarabb érkeztek a vártnál.

2007.05.27-én születtek az ikreim.Extrém koraszülöttek voltak,580gr ill.730gr.Mára tökéletes gyerekek lettek.Kérdésem hogy mivel 2007.09.12.én kellett volna hogy szülessenek,így van esélyem hogy még egy év ovit kérjek.Köszönöm.Gabi

Válasz >>>


Gátlásos, félénk gyermek (2014-02-01 18:35:39)

Levélírónk 6 éves kisfia zárkózott, félénk, halk szavú. Édesanyja aggódik, hogy jövõre iskolába lépõ kisfiát hogyan tudja majd hatékonyan felkészíteni a sulira?

Tisztelt Óvonõ!Szeretnék tanácsot kérni ,hogy hat éves fiamat hogyan tunám bátoritani?Nagyon félénk és zárkozott,az óvodában nem igazán barátkozik,keveset beszél.Ez okból még egy évet marad az óviban.De mire iskolába megy addigra hogyan tudnám otthon fejleszteni?Mit javasol?Válaszát elöre is köszönöm!

Válasz >>>


Nem lesz túlkoros, ha halaszt egy évet? (2014-01-27 17:37:34)

Levélírónk aggódik, hogy 2007. szeptemberében született gyermeke nem lesz-e „túlkoros“, ha túlzott félénksége, zárkózottsága miatt csak jövõre kezdi el az iskolát.

Kisfiam 2007 09 20-án született.Az óvonök nem engedik iskolába,mert nagyon zárkozott.Tudom én is a gyermekemröl,egyet értsek a döntésükkel?Nem lesz túl " koros" majd az osztálytársai között?

Válasz >>>


Fáradékony? Szerintem nem. (2013-12-11 07:52:05)

Klaudia nem látja indokoltnak az óvónõk megfigyelését, miszerint gyermeke fáradékony, emiatt õsszel sem kellene megkezdenie az iskolát.

Üdvözlöm!!A kisfiam 2007.12.31-én született.Az óvonõk nem küldenék iskolába mert fáradékony de értelmi szintet viszont eléri elküldtek minket a nevelési tanácsadóhoz vigyük el mi a férjemmel beleegyeztünk.Mi nem vettük észre hogy fáradt már sétáltunk vele 1 órát sétáltunk semmi baja nem volt .Nagyon érdeklõdõ szeret már tanulni minden újdonság szívesen fogad .Elõre is köszönöm: Klaudia

Válasz >>>


Elkezdjük az iskolát vagy sem? (2013-11-26 14:52:23)

Levélírónk gyermeke januárban lesz 6 éves, és bár a gyereknél akadnak hiányosságok, szülei mégis az iskolakezdésen gondolkodnak. Teszik ezt azért is, mert jövõre csoport váltás, óvónõ váltás várható.

Gyermekem januárban tölti be a 6 évet. Kora alapján mehetne iskolába. Az év eleji szintfelmérõje gyengén sikerült, 40/17 pontot ért el. A térbeli tájékozódása nem biztos és a kudarcot nem viseli.
Kérdésem, hogy Ön szerint ez a pár hónap elegendõ e ahhoz, hogy gyermekem felkészült legyen az iskolára, vagy maradjon még egy évet? Az egy év maradással annyi a probléma,hogy a barátai elmennek az iskolába és õ egyedül maradna, ami egy másik csoportba való áthelyezést vonna maga után.
Nem tudom, ezt hogyan fogadná gyermekem.
Köszönöm válaszát. Anyuka

Válasz >>>


Iskolakezdés alig 6 évesen (2013-11-12 10:03:59)

Levélírónk gyermeke 2014. szeptemberében tölti be a 6. életévét. Ezidáig fel sem merült az õszi sulikezdés lehetõsége, ám egy várható óvodai változás (óvónõ és csoportváltás) miatt felmerült az „elõre menekülés“ lehetõsége.

Kislányom 2008. szeptember 03-án született, mivel a korábbi szabályozás értelmében május 31-ig 6 évet betöltött gyermekek mentek automatikusan iskolába, így eddig mi abban a hiszemben voltunk, hogy akkor 4 évet fog a gyerek óvodába járni utána jöhet az iskola, de mivel ez a jelenlegi szabályozás értelmében augusztus 31-re kitolódott, így az óvónõk azt kérdezték tõlünk, hogy nem akarjuk-e mégis elvinni 2014. szeptember 01-tõl iskolába, mivel õk úgy látják, hogy iskolaérett, figyelmes, érdeklõdõ gyerek. Ami az iskola felé billenti még a mérleget az az, hogy az egyik óvónénink kismama új óvónénit kapnak a napokban, ha marad oviban jövõre új csoportba kerülne, utána pedig újabb közösség váltás az iskola, akkor inkább menjen 2014. szeptemberében iskolába, ha úgyis érett. Ebben a kérdésben szerettem volna tanácsot kérni, hogy mi lenne a gyerek számára a legjobb.

Válasz >>>


Szétszórt, figyelmetlen örökmozgó (2013-11-05 11:15:12)

Karolina így jellemezte 6 éves kisfiát, miközben nem érti, hogy lehet, hogy a fiúcska nõvére, ennyi idõsen, merõben az ellentétje volt testvérének?

Kedves Szakértõ!
Fiam most lesz hatéves, Görögországban született, itt járt óvodába és most kezdte az elsõ osztályt.Kétnyelvû, mindkét nyelven ki tudja fejezni magát,egyenlõre a görög jobban megy. Édesapja görög, lánytestvére 10 éves, a kétnyelvûség nem okozott semmilyen gondot, a mai napig nagy kedvvel old meg feladatokat mindkét nyelven, általában hibátlanul.Írni és olvasni is magtanultunk itthon magyarul. Mindezek után nem számítottam arra, hogy ami az elsõ gyereknél ilyen jól ment, a másodiknál majd gondot okoz.A fiam barátkozó nagyon jószívû lurkó. Beszédfejlõdése elmaradt az itteni átlagtól, nyilván azért, mert két nyelven beszéltünk hozzá. Nem tudom ebbõl adódnak e a következõ problémák :
Az iskolában(és még anno az oviban is) képtelen összegyûjteni a holmijait, nem ritka, hogy üres tolltartóval jön haza, ha kérdezem hol van a füzete, nem válaszol, nem tudom eldönteni nem emlékszik vagy nem vette észre hogy beszedte e a tanítónéni. Ceruzafogása nem tökéletes, sokszor kiszakad a füzetlap a sok radírozás miatt. A feladatok mellé a könyvben állandóan rajzolgat, persze csak firkál, mikor inkább oda kellene figyelni. A tanítónéni azt mondja és én is látom, hogy a már tanult betûket felismeri, szótagokat amit kell el tud olvasni. Matematikában mindig rájön a megoldásra, de ha esetleg elmagyarázom mit kell csinálni és ott hagyom, nem fejezi be a feladatot egyedül. Tudja melyik a jobb és bal keze, most kapott rá a rajzolásra és nem csak pálcikemebereket rajzol, hanem próbál sárkányt is, dinókat, ami érdekli. A reggeli készülõdés nagyon nehezen megy, sokszor be kell mennem, figyelmeztetni, csináld már, elkésünk stb. Nagyon nehéz motiválni, és a büntetésre sem reagál. Sokszor azt érzem õ jól elvan magában, és én csak megzavarom õt, ha figyelmeztetem bármire is. Ezért sokszor úgy tûnik nem is hallja amit mondok.Nagyon aktív gyerek, legjobb játéka futóverseny és fogócska,ezek után a játékok után mindig sokáig tart lenyugodnia. Általában nyugtalan, de nem mondanám hiperaktívnak. Tudom, hogy nem helyes, de ha összehasonlítom lánytestvére akkori önmagával, semmiben nem éri utol õt. Ezt nem hangoztatom soha elõtte, de néha kétségbeesek, mit rontottam ennyire el. Ami a kettõjük közti különbséget illeti, tudom hogy a lányom teljes mértékben tud velem azonosulni, én vagyok velük, a háztartást én látom el, szerénytelenül mondhatom élõ példa vagyok neki, milyen egy asszony élete. Ezzel szemben a férjem nagyon passzív, a gyerekekkel is csak akkor törõdik, ha figyelmeztetem rá. Annak ellenére hogy az õ anyanyelve a görög, én ellenõrzöm a házi feladatokat, én nézem meg a füzeteket. Az apjukkal minõségi idõt szinte alig töltenek. Fiamnak nem a legjobb példa az apja.Ezek után kíváncsi vagyok a véleményére, elsõsorban arra mennyire lehet mindezt a kétnyelvûség számlájára írni, vagy máshol keressem az okokat?
Válaszát köszönöm Karolina

Válasz >>>


Következõ 10 iskolába lépés


OVI.HU
KIEMELT HIRDETÉS
  Kovácsné Éva
(Babysitter)
Budapest, Zugló és környéke
h-p, és hétvége, este-éjszaka
  Bóbita Varázspalota Magánóvoda
(Pedagógusi állást kínál)
Budapest
Óvodapedagógus
Versenyképes
  Varázsfelhő Magánóvoda
(Pedagógusi állást kínál)
Budapest
óvodapedagógus
egyéni megállapodás szerint
  Plum Pudding Óvoda
(Pedagógusi állást kínál)
Budapest
óvodapedagógus
versenyképes
  Telki Óvoda
(Pedagógusi állást kínál)
Telki
óvodapedagógus
pedagógus bértábla+egyéb kiemelt anyagi juttatások
Forum
  Szülői vélemények zuglói általános iskolákról....
  Aludj jól gyermekem!
  Két tannyelvû általános iskola
  Nehezen kezelhetõ gyermek
  Miért nincs iskolaelõkészítõ osztály?
  Logopédus , Szenzoros integrációs terapeuta - Vác és környéke
  Montessori iskolát keresek!
  A mese hatása a gyermekekre
  Ikrek együtt vagy külön?
  tapasztalatok a Waldorf-pedagógiával
  Asperger szindróma
  Autista óvóda
  Franciaorszagban élek
  Autista a gyerkőc?
  Ovikeresés
  Figyelemzavar - hiperaktivitás
  külföldi ovik
  Magán vagy állami??
  meleg allergia
  mit tegyek még?
  HIRSCHSPRUNG-BETEGSÉG
  Gyermekpszichológus
  konyvek kulfoldre
  Óbudán keresek iskolát
  Ikrek
  Milyen iskolaba jarjon?
  Fóti Montessori óvoda
  Kamaraerdei Kerekerdő ovi
  Ismét váltsak vagy maradjunk?
  vírusos szemölcs
Óvónõ válaszol
  Iskolaérettségi vizsgálat
  Kistesó érkezik: család vagy óvodakezdés?
  Kisfiam retteg a szakállas bácsitól!
  Diszlexia, diszgráfia: óvodásnál miért nem állapítják meg?
  Nehéz óvodai beszoktatás
  Szobatisztasági és beszoktatási nehézség: amikor a bajok csõstül jönnek
  Traumatizáló repülõs nyaralás
  Még az unokaöccsétõl is fél
  A barátaimat szeretem, az óvó nénit nem!
  Beszoktatás: a gyerek nem érett az óvodára?
  Menjen vagy maradjon? A szülõk dilemmája az iskolakezdésrõl
  Szeretem az ovit és szeretem a kistesómat!
  Iskolaérettség: a döntés joga csak az óvónõé?
  Hirtelen fordulat: mégiscsak küldjük suliba?
  Fékevesztett feszültségek
  Muszáj beíratnom az iskolába?
  Retteg a zajoktól
  Az ovira nem akar emlékezni
  Kerüli a gyerektársaságot
  Okos, ügyes, de zárkózott
  Óvodaköteles vagy sem?
  Anya, ne hagyj itt!
  Elkezdjem a munkát vagy sem?
  Társas magány a vegyes csoportban
  Nem barátkozik senkivel
  Átlagon felüli gyermek: hogyan támogassuk?
  Óvodai visszaszoktatás
  Van helyünk, de nem a körzetes oviban...
  Agresszíven játszik? Vagy csak fiúsan ?
  Burkolt üzenet: Rám is figyeljetek!