Levélírónk gyermeke januárban lesz 6 éves, és bár a gyereknél akadnak hiányosságok, szülei mégis az iskolakezdésen gondolkodnak. Teszik ezt azért is, mert jövõre csoport váltás, óvónõ váltás várható.
Gyermekem januárban tölti be a 6 évet. Kora alapján mehetne iskolába. Az év eleji szintfelmérõje gyengén sikerült, 40/17 pontot ért el. A térbeli tájékozódása nem biztos és a kudarcot nem viseli.
Kérdésem, hogy Ön szerint ez a pár hónap elegendõ e ahhoz, hogy gyermekem felkészült legyen az iskolára, vagy maradjon még egy évet? Az egy év maradással annyi a probléma,hogy a barátai elmennek az iskolába és õ egyedül maradna, ami egy másik csoportba való áthelyezést vonna maga után.
Nem tudom, ezt hogyan fogadná gyermekem.
Köszönöm válaszát. Anyuka
Válasz:
Nem ön az elsõ olyan szülõ, aki, - tartva a jövõ tanévi óvodai változásoktól (csoportváltás, óvónõ váltás, stb), - elõre menekülne az iskolakezdésbe. Emiatt iskolát kezdeni, figyelmen kívül hagyva, hogy iskolaérett-e a gyermek, hiba lenne. A téri tájékozódás hiányosságai pszichés éretlenséget jeleznek, míg a kudarctûrõ képesség gyengesége szociális éretlenséget mutat. Az, hogy mindez milyen mértékben korrigálható év végéig, nem csak a gyerek egyéni képességeitõl, de a fejlesztõmunka hatékonyságától is függ. Elõbbiek miatt felelõtlenség lenne kijelenteni, hogy az ön gyermekénél elegendõ-e az elkövetkezõ néhány hónap a felzárkóztatáshoz. Az iskolaérettség megtámogatásához ajánlom figyelmébe az alábbi képes link alatt található „Iskolaérettség játszi könnyedséggel“ termékcsomagot, ill. szükség esetén kérjen szakértõi vizsgálatot az iskolaérettség eldöntésére! Ha a vizsgálat nem igazolja az érettséget, nem javaslom a sulikezdést!