Kedves Óvónõ!
A véleményét szeretném kérni a következõkel kapcsolatban.A gyermekem középsõs és olyan csoportba jár , ahol 24-bõl 7 nagycsoportos korú gyerek van.Vagyis van olyan gyerek, akinek ez az utsó éve az oviban.Sajnos teljesen váratlanul új óvónéniket kaptunk,akik új programot is kezdenek most a gyerekekkel.Semmi gondom velük egyébként, csak azt nem értjük több szülõtársammal, hogy miért nem lehet befejezni azt a programot, amit elkezdtek a gyerekek.Nem erre írattuk be a gyerekeinket.Sajnos a TSF PFK gyakorló intézményébe járunk, és a program írója is itt dolgozik, mondanom sem kell, hogy meglehetõs befolyással bír.Már az elsõ szülõi értekezleten is meg kellett vele bírkóznunk, mert meglehetõs értetlenséggel viseltetett minden olyan felvetés iránt, ami 2 éve jól bevált gyakorlat volt a mi csoportunkban, a gyerekek szerették.Pl. vitaminnaptár, ami azt jelenti, hogy a hét minden napján más gyerek hozott nyers gyümölcsöt vagy zöldséget, amit aztán a délelõtt folyamán közösen elfogyasztottak.10 percig kellett azt magyarázni, hogy ezt miért jó a gyerekeknek és hogy szerintünk nincs az a program, amellyel ez ellentétes volna.Vagy létezik nálunk erdei ovi, mi most oda sem mentünk, mert bár benne van a programban, hogy ez szükséges és jó, most ismerkedési szakaszban vannak a gyerekek és a 2 óvónõ és megnehezítené a dolgukat, ha kimennének.Szerintem inkább az a baja, hogy pár nap késéssel indulhat csak be gõzerõvel a programja.Hallgatóktól hallottam olyat is, hogy a mikrocsportos foglalkozásoknál szóvá teszi, hogy ha 8 nem pedig 6 gyerek csinálja az adott tevékenységet.Mert mivelhogy itt van, rendszeresen szemmel tartja azt, hogy az óvónõk mennyire tartják be a leírtakat.Szerintem ha valami felkelti egy 5 éves figyelmét, akkor nem kellene onnen elráncigálni csak azért mert azt vki nem úgy tervezte a programjában.Tudomásom szerint már a testnevelés módszertanossal is konfliktusba keveredett a program írója, összegezve:errõl az egészrõl egy jó szót nem hallottam még senkitõl, csak tõle magától/az elsõ szülõin 1,5 órás írásvetítõs elõadást tartott/ és a 2 óvónõtõl.Tehetünk-e valamit azért, egyáltalán van- e jogunk tenni azért bármit, hogy esetleg ne kezdjenek bele vmibe, amire nem irattuk be a gyerekeket, hogy ne kelljen minden szülõin az õ engedélyét kérni bármihez, ezután már az óvónõkkel nem is lehet semmit megbeszélni?A program egyébként egy minõsített program Óvodai nevelés a mûvészetek eszközeivel és én szakmailag nem is bírálhatom,de aggaszt, hogy nincsenek jó vélemények itt a környezetünkben.Furcsa az is, hogy ez egy 96-os program és most van elõször olyan csoport az oviban, ahol alkalmazzák.220 más helyen alkalmazzák már, de gondolom adaptálták a helyi viszonyokra.Várom véleményét arról, hogy csak úgy félbe lehet-e hagyni egy csoport programját és újat lehet-e kezdeni csupán azért, mert amúgy is új óvónõket kaptunk? Köszönettel:H.Kati
Válasz:
Kedves Kati!
Jómagam is nehezen tudom elképzelni, hogy egy újonnan bevezetett program (legyen az bármilyen jó is) keresztülhúzzon olyan egyértelmûen hasznos és szükséges rendszert, mint pl. a gyümölcsnaptár megvalósítása. Kinek lenne az jó, ha az amúgy is sokszor vitaminhiányos táplálkozás még ennyi kis "megerõsítést" sem kapna? A max. 6 fõs foglakozás kérdéséhez, - mivel nem láttam a konkrét esetet ,- nem tudok hozzászólni. Így látatlanban lehetetlen volna megítélni, hogy milyen (esetleg szervezési) okból limitálta 6 fõre a foglalkoztatott gyermekek számát a pedagógus. Ezt mindenképpen az illetékestõl kellene megkérdezni.
Tanácsolom, hogy amennyiben valóban komoly aggályok merülnek fel a bevezetésre került programmal kapcsolatban, és ezt semmiképpen nem tudják megbeszélni az érintettekkel, forduljanak a helyi önkormányzat oktatási osztályához!