Levélírónk 5 éves kislánya új óvónõt kapott: az óvodavezetõt, aki az édesanya szerint méltatlanul aláértékeli a gyermeket.
Kedves Óvonõ!
Egy olyan problémával fordulok Önhöz hogy a kislányom nem egy zseni és nem rendelkezik semmiféle olyan képességgel amit a koránál fogva elkéne hogy várjak töle!
A kislányom 2003 márciusában született most középsö csoportos!A tavalyi évben olyan óvonõt kapott hogy azt gondolom hogy nála jobb nem is kellett volna!A kislánnyal nem volt semmi probléma mindent a saját korának megfelelöen tanul és csinált!De idén a nagy létszám miatt a vezetö óvónö lett az óvónöje!Mivel az elöbbiekben emlitett dologgal a gyerekem nem rendelkezik az óvónö olyan megjegyzéseket tesz hogy a kislány nagyon nehezen tanulja a verseket meg alapvetöen a megjegyzései olyanok amivel ugy érzem teljesen leértékeli a gyerekemet!Közös müsorokbol kihagyja nem engedi érvényesülni a gyereket!Az óvónövel szülöi értekezleten megbeszéltük hogy kiirják a tanult verseket hogy mi szülök is számon tudjuk kérni a gyerektöl!Hozzáteszem hogy ami ki volt irva vers a kislány mindet tudta!Akkor miért tanulja nehezen?Lehet hogy nehezebben de ahogy ö elöadta azt hittem hogy a gyerekemmel nagyobb a probléma!Lehet hogy nem kimagaslo a teljesitménye én azt aláirom de a versek nem is tartoznak az érdeklödési körébe!A közösségi munkájárol a kislánynak nem is merek kérdezni azóta mert félek attol hogy olyan választ ad amitöl nagyon elkeserednék!Lehet hogy nagyobbak az elvárásai de szerintem nem az a megoldás hogy akkor az a gyerek amelyik nem szimpatikus mert itt az a fõ erény, azzal nem is foglalkozom, elnyomom!
Szolni nem akarok mert azzal csak a gyerekemnek ártanék!
Kérem ha módjában áll válaszoljon!
Köszönöm elöre is!
Egy elkeseredett édesanya!
Válasz:
Kedves Anyuka!
Megértem elkeseredettségét, nincs annál fájóbb egy szülõnek, mikor a gyermekét méltatlanul leértékelik. Javaslom, kérjen lehetõséget az említett óvónõvel egy kiadós beszélgetésre. Ott finoman mondja el neki tapasztalatait, saját meglátásait gyermekével kapcsolatban. T.i: otthon így és így mondja ezt és ezt a verset, ilyen fejlettségi szinten van, stb. Fûzze hozzá, gyermeke az a típusú emberke, aki kifejezetten igényli a méltán kijáró dicséretet, ösztönzést, máskülönben visszabújik a csigaházába és egész egyszerûen nem mer megnyilatkozni. Kérje ebben az õ segítségét, ha így közelíti meg a kérdést, remélhetõleg nem lesz belõle sértõdés.
Õszintén mondja el azt is, mennyire izgatottan várta a legutóbbi ünnepséget, hogy kislányát szerepelni lássa, de összeszorult a szíve, amikor látta, hogy gyermeke semmilyen szerepet sem kapott. Kérjen lehetõséget arra, hogy kislánya is szerepelhessen, így erõsítve önbizalmát. Kérdezzen rá, hogy õ, mint pedagógus milyen játékos megoldással, milyen indirekt módon igyekszik bevonni a kislányt a versmondásba? Ha nem kritikusan, hanem a szakmai tudását segítségül hívva közelít az említett óvónõ felé, valószínûleg másként áll majd a dologhoz.
Minden jót kívánok!