Levélírónk szeretné, hogy az elsõ gyermekénél "jól bevált" tanító nénihez kerülhetne kislánya is, ám a fejlesztõpedagógus idén még nem ajánlja az iskolakezdést.
Tisztelt Óvonõ!
Az én kislányom idén augusztus 7.-én tölti be a 6 évet.Jár fejlesztõ pedagógushoz hetente egyszer.(én kértem mert ugy gondoltam indulhatna isibe szeptemberben)Õ azt mondta októberben hogy ne menjen még ,konkrét dolgot nem mondott miért.Azt hozzá szeretném tenni hogy idén abba az iskolába amelyikbe íratnám a lányom egy fantasztikus tanítónõhöz kerülne(a fiam éppen tõle kerül felsõbe) aki nagyon nagy hangsúlyt fektet a fejlesztésre(a kisfiamnál elsõbe ceruzát csak év végén fogtak a gyerekek)játékos mozgásos órákat tart elsõ osztályba.(nagymozgás,finommotorika stb.)Hozzá is járunk havota 1-szer iskola elõkészítõ foglalkozásra és szerinte tökéletesen rendben a kislány mehetne iskolába.A kislányom is szeretne ehhez a tanítónénihez járni.Tulajdonképpen a tanítónéni miatt szeretném ha menne mert biztos vagyok benne hogy nem sok ilyen tanító van aki ilyen módszerrel és ilyen lelkesedéssel,szeretettel tanítana ahogy õ teszi!Az ovoda tartaná az iskola hívná! (Attol félek csak versengenek a létszám miatt!)Vigyem el egy másik "pártatlan" fejlesztõ pedagógushoz és nézessm meg hogy iskolaérett-e a gyerek?
Válasz:
Kedves Levélíró!
Megértem, hogy kétségek közt õrlõdik, a tanító néni személye nagyon is döntõ a sikeres iskolakezdés tekintetében, ám nem szabad megfeledkeznünk a kérdés egyéb vetületeirõl sem. Ha figyelmen kívül hagyjuk az esetleges értelmi, szociális vagy testi éretlenséget, melyek mindegyike döntõ jelentõségû iskolaérettség szempontjából, akkor a legcsodálatosabb tanító minden igyekezete is kevés lehet az eredményes iskolakezdéshez. Feltétlenül ajánlatos alaposan átgondolni és figyelembe venni a Nevelési Tanácsadó, az óvodapedagógus, ill. egyéb szakértõk vizsgálatának eredményeit, hogy elkerülhessék az esetleges kudarcokat az iskolai életben. Az õ véleményük döntõ jelentõségû a továbbiakat illetõen, ezért ha kétségei adódnának, kérjen újabb szakértõi vizsgálatokat. (Az októberben mért fejlettségi szint azóta egyébként is sokat változhatott. Októberben csupán elsõdleges szintfelmérés szokott történni, aminek eredményei meghatározzák a tavaszig tartó fejlesztõmunka tartalmát. Azaz: mely területeket kell kiemelten fejleszteni az iskolaérettség eléréséhez.)
Elõbbiek mellett, - akár az iskolakezdés mellett döntenek, akár nem, - feltétlenül javaslom a pedagógiai tudatossággal, szakszerûen összeállított "Iskolaérettség játszi könnyedséggel" termékcsomag beszerzését, mely kiemelt fejlesztõértékével nagyot lendíthet az iskolaérettség elérésén. (Megrendelhetõ a fenti linkre kattintva!)