Levélírónk bizonytalan kislánya jövõ évi iskolakezdését illetõen: a 2006. májusában született gyermek több szempontból megfelel az iskolai követelményeknek, ám más vonatkozásban megkérdõjelezhetõ az érettség.
T. Óvónõ!
Kislányom 2006.05.25-én született. Õ a legfiatalabb az óvodai csoportban. Kérdés hogy szeptemberben megkezdjük az iskolát vagy se?
1. Érvek mellette:
A kislány értelmi képességei nagyon jók, a rajzolásban megelõzi életkorát, nagyon jó a monotonitástûrése és a sportban kifejezetten ügyes.
Egyébként nagyon várja az iskolát.
Az óvónõk egyértelmûen iskolaérettnek minõsitik.
2. Érvek ellene:
Életkora miatt a kicsik közé tartozik, 110 cm és 18 kg. Érzékeny kislány, az igazságtalanságot nem viseli és fontos a testi kontaktus a szeretet személlyel. Önállóbb is lehetne. (egyke gyerek)
Ha marad akkor csoportváltás lenne (ez szerintem megviselné) és a csoportban a 29. gyerek lenne! Egy kis panel oviban.
Szóval a kérdés hogy menjen õsszel suliba és legyen a "legkisebb" vagy maradjon ovis és legyen a "legnagyobb"?
Ha menne suliba akkor erõs iskolába nem igazán iratnám be, ha maradna akkkor egyértelmûen erõs iskolába küldeném.
Várom válaszát.
köszönettel: Anyuka
Válasz:
T. Anyuka!
Kislánya életkora miatt (épphogy belefér az iskolakezdéshez szükséges alsó korhatárba), valamint a feltételezhetõ szociális éretlenség okán én a további egy év óvodai nevelést javaslom. Ezt támasztja alá az is, hogy testi érettsége (testsúlya, testmagassága) is az alsó határértéken mozog.
Amennyiben a pedagógusok kellõ figyelmet szentelnek arra, hogy gyermekét egyéni fejlettségi szintje szerint fejlesszék, illetve tehetséggondozására, nem lesz elvesztegetett idõ az elkövetkezõ év sem.
A "gyenge" és "erõs" iskolával kapcsolatban azt tanácsolom, semmiképpen ne ez alapján válasszon intézményt, sokkal inkább olyan szempontok vezéreljék, hogy gyermeke személyiségével, az otthoni nevelõi légkörrel harmonizáljon az intézmény szellemisége.