Levélírónk gyermeke a vártnál jóval korábban, 24. hétre született 2007. márciusában, így édesanyjában joggal merült fel a kérdés a jövõ évi iskolaérettség, valamint igény a most megvont intézményi fejlesztés továbbfolytatása kapcsán.
Kedves óvónõ.
Kislányom koraszülött,24 hétre született.
Sok-sok fejlesztésen és terápián esett át.
Most már óvodás,középsõs.
Korai fejlesztést kapott,amit egyik napról a másikra megvontak tõle,ugyanígy a konduktív fejlesztést is.
Óvónõink szerint további fejlesztésre szorul,amit én örömmel fogadtam.Logopédia,egyéni fejlesztés.
Szobatiszta,az átlagnak teljesen megfelelõ kislány,én mégis úgy érzem,hogy a nagycsoportot kétszer kéne járnia.
Ismerõseim véleménye ebben nagyon eltérõ.
Én nem gondolom,hogy törést okozna neki ha nem menne a többiekkel iskolába.
2007 március 26-án született, de július 13-ra vártuk.
Ön szerint helyesen döntök,ha várunk az iskolával egy évet?
Válasz:
Kedves Szülõ!
Gyermeke minden valószínûség szerint szépen fejlõdik, ha megalapozott szakmai indokok alapján a további fejlesztést nem tartják szükségesnek. Én ennek ellenére azt javaslom, hogy jövõre nagyon körültekintõen járjanak el, ha az iskolaérettség kérdése fölmerül. Kérjenek ilyen irányú szakvéleményt a Nevelési Tanácsadótól, akik célirányos fejlettségmérõ vizsgálatokkal és az annak nyomán megfogalmazott diagnózis felállításával egyértelmû választ tudnak adni. Koraszülött, igen kis (2400g. alatti) súllyal született gyermekeknél gyakori a tanulási zavar megjelenése, így ez fokozott kockázatot jelenthet. Az Ön aggodalma tehát jogos, így nem csak a jövõ évi iskolaérettségi vizsgálat, de a jelenlegi fejlesztés folytatása is indokolt lehet. Ha ez intézményes szinten nem kivitelezhetõ, érdemes óvodán kívüli fejlesztõ foglalkozásokon részt venni, akár preventív célzattal is.
Az elõbbieken túl szeretettel ajánlom figyelmébe az iskolaérettséget segítõ csomagok valamelyikét, amelyek kiemelten segítik a tanulási képességek megfelelõ fejlesztését. Megtekintheti és megrendelheti a fenti, képes linkre kattintva.