Levélírónk úgy látja, hogy 6,5 éves kisfia értelmi szempontból megkérdõjelezhetetlenül iskolaérett. A Nevelési Tanácsadó vizsgálata alapján szociálisan még éretlen, s további egy év óvodát javasolnak. A szülõk nem tudják eldönteni: menjen-e suliba a gyermek vagy maradjon még óvodában?
Kedves Óvónéni!
Nagy problémával fordulok Önhöz:fiam januárban töltötte be a 6. évét, választás elõtt állunk, engedjük-e iskolába...A probléma az, értelmi képességeit tekintve meghaladja a korosztályát az óvónõk szerint, pl. 100-as számkörben számol, tudja a hónapokat, napokat,logikai feladatokat kiválóan teljesít, memóriája nagyon fejlett, elég egyszer elmesélni neki valamit és tudja, a testvérétõl megtanulta a betûket és számokat...viszont az érzelmi intelligenciája nincs "szinten": szorongást, rossz kudarctûrõ képességet, figyelemzavart és túlmozgást állapítottak meg nála ( pszichológus és nevelési tanácsadó), a feladatvégzést gyakran hárítja, azt mondja, nehéz, nem tudom (itthon megcsinálja könnyedén).Magas, jó fizikumú gyerek ( 126 cm és 24 kg). Az óvónõk szerint iskolaérett, a nevelési tanácsadóban, és a fejlesztõ tornán nem javasolják iskolába.Mit tegyek, mindjárt beíratás!:-(
Válasz:
Kedves Levélíró!
Kisfia értelmi képességek vonatkozásában feltételezhetõen iskolaérett, ám szociálisan még nem. Mivel az iskolaérettség megállapításánál az értelmi, a testi és a szociális érettség megléte egyformán fontos, így utóbbi hiányát sem lehet figyelmen kívül hagyni. Javaslom, hogy a Nevelési Tanácsadó szakvéleményét szem elõtt tartva még egy évig maradjon óvodában a kisfiú.
Ezen egy év alatt Önök az otthoni játék során is segíthetik a kisfiú iskolaéretté válását, ajánlom ehhez a fenti, speciális fejlesztõjáték csomagokat. Megtekintheti és megrendelheti a fenti, képes linkre kattintva.