Gabriella kislánya decemberben múlt 6 éves, a gyermek minden tekintetben iskolaérett, csupán beszédtisztasága és visszahúzódó természete miatt kérdéses az iskolakezdés.
Tisztelt Óvónõ!
Nagy probléma megoldásához várom a tanácsát. Lányom 2000. dec. 5-én született, jelenleg nagycsoportos, év eleje óta foglalkozik vele az ovi logopédusa, selypesség miatt, ma elvégezték vele az iskolaérettségi vizsgálatot, ami szerint nagyon értelmes és minden tekintetben iskolaérett, ellenben a hangjai még nem tisztultak ki teljesen, ahhoz, hogy beépüljenek a beszédébe, még idõre van szükség. Elég visszahúzódó is, ez oviba kerülésétõl jellemzõ rá, nehezen barátkozik, egy kislány az akit az utóbbi idõben már úgy emleget, hogy õ a barátja. Ez lehet nála alkati jellegzetesség is, mi is elég visszahúzódóak vagyunk(a szülei),nem tudom, mikor teszek jót a gyermekemmel, ha visszatartom,vagy, ha viszem iskolába, egyelõre nyitott a dolog, nagyon várom válaszát, elõre is nagyon köszönöm, ha válaszol. Üdvözlettel B. Gabriella
Válasz:
Kedves Gabriella!
Amennyiben minden más tekintetben iskolaérett kislánya és csak az Ön által említett szempontból kérdéses az iskolakezdés, az alábbiakat lenne tanácsos átgondolni:
- gyermeke szeretné-e elkezdeni az iskolát most õsszel?
Ha igen, akkor mindenképpen a sulikezdést javaslom, mert az akarata ellenére történõ visszatartás még nagyobb lelki sérüléseket, további gátlásokat indukálhat nála. (pl: "nem vagyok elég okos ahhoz, hogy elkezdjem az iskolát. " )
- a kis barátnõ is elkezdi-e az iskolát, netán ugyanabba a suliba, osztályba járna-e mint gyermeke?
Saját gyermekkorom emléke, amikor félelemmel a szívemben léptem be az iskolába az elsõ tanítási napon, s mekkora örömöt okozott számomra, mikor megláttam leendõ osztálytársaim között egy ovis barátnõmet.
Ha a fenti szempontokat mérlegre tette és az iskolakezdés mellett döntenek, tanácsos lenne elõre elbeszélgetni a leendõ tanító nénivel és segítségét, támogatását kérni, hogy kislánya mielõbb gond nélkül beilleszkedhessen a közösségbe.