Gyermeksziget
Játékos suliváró könyv rendelés ajándék pattogó óriás léggömbbel!
Kéztorna léggömbbel - íráselőkészítés
JSV kép
gyermeknevelés
  Verekszik, agresszív, rendbontó
  Nem akar szerepelni
  Nem akar beszélni és a beszoktatás is nehezen megy
  Eleven, fegyelmezetlen, a szabályokhoz nehezen alkalmazkodik
  Miért nem mondja, ha tudja?
  Az ovira nem akar emlékezni
  Miért ne vihetne fegyvert az oviba?
  Ne beszéljünk róla! Cselekedjünk!
  Agresszor a csoportban
  Sokszor sírva rohannék ki a terembõl
Óvónõ válaszol
  VIDEÓK
  egészségvédelem
  óvodai napirend
  gyermeknevelés
  gyermeki félelmek
  ábrázoló tevékenység
  óvodán belüli feszültségek
  beszoktatás
  balkezesség
  válás a családban
  óvodai ünnepek
  óvodai tevékenységek
  gyermekirodalom
  szobatisztaság
  testvérek
  óvodai beíratás
  csoportösszetétel
  egyéb
  iskolába lépés
  beszédfejlõdés
Munka - Állás
  Babysitter
  Babysitter külföld
  Babysittert keres
  Babysittert keres külföld
  Pedagógus állást keres
  Pedagógusi állások
  Óvodapedagógusi állások
  Dajka állást keres
  Dajka állások
  Nyelvtanár állást keres
  Nyelvtanári állások
  Óraadó, korrepetáló munkát keres
  Óraadó, korrepetáló munkák
  Egyéb munkát keres
  Egyéb munkák
  Mielõtt babysittert választana...
  Hirdetési etikett
Az iskolaérettség feltételei
  Az iskolaérettség feltételei
Fejlesztőjátékok
  Játékos suliváró + ajándék pattogó óriás léggömb
  Őszi kupak lottó
  Trabi Gabi és Lurkó Ferkó - Mese és fejlesztés
  Kupak-tanács - az újrahasznosított fejlesztőjáték - Fejlesztőjátékok
  Suli nyitogató fejlesztőkártya újragondolva - Fejlesztőjátékok
  Forma lomtalanítás - Fejlesztőjátékok
  Suli-nyitogató fejlesztőkártya
  Tapintókártya - Fejlesztőjátékok
  Mi van a zsákban? - Fejlesztőjátékok
Alkoss velünk!
  Anyáknapja
  Húsvét
  Farsangi jelmezek
  Mikulás
  Karácsonyi ötletek
  Dekoráció
Mesék
  Kálmán iskolába megy - Kálmán kalandjai
  Vírus Ilus szinre lép - Kálmán kalandjai
  Kálmán és a védőöltözet - Kálmán kalandjai
  Széllel-bélelt szeretet mese - Kálmán kalandjai
  Gyere haza, Krampusz! - Kálmán kalandjai
  Csoki kaland - Kálmán kalandjai
  Foci vita - Kálmán kalandjai
Kapcsolat
  gyermeksziget@gyermeksziget.hu


Kérdezni szeretnék

Kérdés: (2003-05-13 10:05:29)

Tisztelt Óvónõ!

Nagyobbik gyermekemet 2 és fél évesen adtam be bölcsõdébe, mivel nagyon vágyott gyermekek közé. Ott nagyon jól érezte magát, csak egy gond volt, hogy nagyon ritkán vitték ki õket friss levegõre. Mivel mi kertes házban lakunk, így azelõtt mi minden nap voltunk kint. Gyermekem elég talpraesett és önálló, ezek után mindig kérte a gondozónõket, hogy menjenek ki az udvarra. Ezt sajnos nem tudták teljesíteni. Így amikor a kisfiam betöltötte a harmadik évet, azt tanácsolták, hogy vigyem át óvodába, mivel ott minden nap kiviszik õket, még esõben is.
Így átmentünk az óvodába. Sajnos. Alig járt egy hónapja amikor az óvónõk arra kértek, hogy vigyem el gyermekemet pszichológushoz, mivel hiperaktív tüneteket produkál. Pl. forog, nem azt csinálja amit a többiek, nem alszik, a mozgása kissé bizonytalan. Ezek a dolgok teljesen megleptek mivel gyermekem képes tízszer is kirakni a kirakós játékot egymás után, egy órát is nézeget egy könyvet, odahaza soha nem kell altatni, magától elalszik délben is és este is. A mászóka legtetejére mászik, minden gond nélkül, ahova csoport társai közül senki sem. Ezek után teljesen kétségbe estem. Egy ismerõs szakember segítségét kértem, aki eljött otthonunka és megfigyelte gyermekemet, s megnyugtatott, hogy a gyerekkel semmi baj nincs, csak annyi hogy odahaza “túl jó dolga van”, s meg kell szoknia a kinti környezetet is.
Ez az óvoda sajnos olyan problémás gyerekkel van tele, akik sajnos nem a legjobb családi háttérrel rendelkeznek. S ahogy a gondozókat megfigyeltem nem igazán érzik magukat motiválva, hogy változtassanak valamit is a helyzeten. Reggel 30 gyerekkel egy óvónõ van, igaz hivatalosan 2, de õ délután jön, a dadák pedig két csoport között ingáznak. Illetve ami a gyermekemet is zavarja, hogy a harminc gyerek üvöltése mellé még bekapcsolják a magnót is, így olyan irdatlan zaj van ahol a saját hangját sem hallja az ember. Amikor ezt szóvá tettem, azt válaszolták, hogy megszokják a gyerekek és észre sem veszik.
Ezek után az lenne a kérdésem, hogy esetleg nem kellene-e átvinni egy másik úgymond jobb óvodába a gyereket, ahol veszik a fáradságot hogy megismerjék õt, vagy tényleg forduljunk pszichológushoz?

Válaszát elõre is köszönöm.

Válasz:

Kedves Anyuka!

Levelében több lényeges problémát is fölvet, ezért az alábbiakban megpróbálok sorban minden kérdésre válaszolni.
Az óvodai munkarenddel kapcsolatban nyilván nem tudja, hiszen nem szakmabeli, hogy az óvodapedagógusok váltott mûszakban (délelõttös és délutános rendben) dolgoznak. A napnak bizonyos szakában (délelõtt kb.10-11-tõl az altatás kezdetéig) mindkét óvónõ egyszerre van a gyerekekkel. Ez azért is fontos, hiszen ebben az idõtartamban olyan tevékenységeket végeznek a gyerekek, amihez elengedhetetlen legalább két pedagógus jelenléte.(pl.:udvari játék, ebédeltetés...stb.) A dajkák beosztásánál általánosan elterjedt, hogy egy-egy személy két csoportot lát el a saját délelõtti vagy délutáni munkaidejében. Hogy a személyi feltételek nem kielégítõek (ti. hogy kevés a pedagógus és a dajka harminc kis óvodásra),ez semmiképpen nem róható föl az óvodának, sokkal inkább a mai nehéz közoktatási helyzettel magyarázható.
Rátérve gyermeke problémájára, én a következõket javasolnám. Kérje meg gyermeke óvónõit, hogy egy nyílt nap alkalmával Ön is beülhessen a csoportba és megfigyelhesse a kicsit óvodai környezetben is.Így talán közelebb kerül a megoldáshoz. Elképzelhetõnek tartom, hogy esetleg unatkozik gyermeke, nincs megfelelõ tevékenységekkel lekötve. Az is lehetséges, hogy a csoport számára adott közös feladatok számára már túl egyszerûek, nem jelentenek neki kihívást.Ilyen esetben az egyéni, differenciált feladatvégeztetés lenne az ideális.Harminc fõnél viszont ez tényleg nehezen kivitelezhetõ.
Az óvónõk által leírt problémákra mindenképpen érdemes odafigyelni, amennyiben ezek valóban helytállónak bizonyulnak, hiszen a forgás, koncentrációzavar...stb. számos,igen komoly okra vezethetõk vissza. Kérem ezért, ha valóban fennálnak ezek a gondok, mindenképpen forduljon egy nem ismerõs, hanem egy bizonyosan objektíven értékelõ szakemberhez.
A magas létszám sajnos sok probléma forrása lehet egy óvodai csoportban, ezért sokan választják a kisebb létszámú, differenciáltabb nevelésre lehetõséget adó magánóvodákat. Lehet, hogy gyermekénél sikerrel járna ez a változtatás.
Mielõtt azonban elszánná magát erre, feltétlenül menjen el az említett nyílt napra és szükség esetén konzultáljon egy pszichológussal!
Bízom benne, hogy válaszommal segíteni tudtam Önnek és gyermekének!


Elõzõ

gyermeknevelés

Következõ

Elõzõ Következõ
Óvónõ válaszol
  Koraszülött gyermekem iskolába készül
  Nem akar pisilni az oviban
  Beszoktatás 5 hónapja?
  Nem akarok oviba menni!
  Sír, hogy hangosak a gyerekek
  Se bili, se vécé
  Nem szívesen ül a bilire
  Szobatiszta lesz tanévkezdésre?
  Verekszik, agresszív, rendbontó
  Teljes szobatisztaság: hogyan? Miként?
  Meggondolhatjuk-e magunkat?
  Nem akar szerepelni
  Könnyes beszoktatás
  Beszoktatás miatti megrázkódtatás
  Nem akar beszélni és a beszoktatás is nehezen megy
  Melyik kezével írjon?
  Eleven, fegyelmezetlen, a szabályokhoz nehezen alkalmazkodik
  Miért nem mondja, ha tudja?
  Ez így nem fog menni!
  Miért nem szól, ha pisilni kell?
  Nagydolog: nem is olyan nagy dolog
  Iskolaérettségi vizsgálat
  Kistesó érkezik: család vagy óvodakezdés?
  Kisfiam retteg a szakállas bácsitól!
  Diszlexia, diszgráfia: óvodásnál miért nem állapítják meg?
  Nehéz óvodai beszoktatás
  Szobatisztasági és beszoktatási nehézség: amikor a bajok csõstül jönnek
  Traumatizáló repülõs nyaralás
  Még az unokaöccsétõl is fél
  A barátaimat szeretem, az óvó nénit nem!