Gyermeksziget
Játékos suliváró könyv rendelés ajándék pattogó óriás léggömbbel!
Kéztorna léggömbbel - íráselőkészítés
JSV kép
egyéb
  Elkezdjem a munkát vagy sem?
  Átlagon felüli gyermek: hogyan támogassuk?
  A pedagógusváltás hatása a gyermekre
  Megállom majd a helyem?
  Nagyothall az óvónõ
  Waldorf pedagógia
  Gyógytorna vagy kötelezõ óvodai jelenlét? Melyik kezemet harapjam?
  Bölcsõdében is van szülõi értekezlet?
  Kinti ruha, benti ruha...
  Szorongok a bemutató foglalkozásokon
Óvónõ válaszol
  VIDEÓK
  egészségvédelem
  óvodai napirend
  gyermeknevelés
  gyermeki félelmek
  ábrázoló tevékenység
  óvodán belüli feszültségek
  beszoktatás
  balkezesség
  válás a családban
  óvodai ünnepek
  óvodai tevékenységek
  gyermekirodalom
  szobatisztaság
  testvérek
  óvodai beíratás
  csoportösszetétel
  egyéb
  iskolába lépés
  beszédfejlõdés
Munka - Állás
  Babysitter
  Babysitter külföld
  Babysittert keres
  Babysittert keres külföld
  Pedagógus állást keres
  Pedagógusi állások
  Óvodapedagógusi állások
  Dajka állást keres
  Dajka állások
  Nyelvtanár állást keres
  Nyelvtanári állások
  Óraadó, korrepetáló munkát keres
  Óraadó, korrepetáló munkák
  Egyéb munkát keres
  Egyéb munkák
  Mielõtt babysittert választana...
  Hirdetési etikett
Az iskolaérettség feltételei
  Az iskolaérettség feltételei
Fejlesztőjátékok
  Játékos suliváró + ajándék pattogó óriás léggömb
  Őszi kupak lottó
  Trabi Gabi és Lurkó Ferkó - Mese és fejlesztés
  Kupak-tanács - az újrahasznosított fejlesztőjáték - Fejlesztőjátékok
  Suli nyitogató fejlesztőkártya újragondolva - Fejlesztőjátékok
  Forma lomtalanítás - Fejlesztőjátékok
  Suli-nyitogató fejlesztőkártya
  Tapintókártya - Fejlesztőjátékok
  Mi van a zsákban? - Fejlesztőjátékok
Alkoss velünk!
  Anyáknapja
  Húsvét
  Farsangi jelmezek
  Mikulás
  Karácsonyi ötletek
  Dekoráció
Mesék
  Kálmán iskolába megy - Kálmán kalandjai
  Vírus Ilus szinre lép - Kálmán kalandjai
  Kálmán és a védőöltözet - Kálmán kalandjai
  Széllel-bélelt szeretet mese - Kálmán kalandjai
  Gyere haza, Krampusz! - Kálmán kalandjai
  Csoki kaland - Kálmán kalandjai
  Foci vita - Kálmán kalandjai
Kapcsolat
  gyermeksziget@gyermeksziget.hu


Kérdezni szeretnék

Kérdés: (2006-07-24 14:32:55)

Kedves ovoneni!

Jelenteni szeretnem hogy kislanyom, Isabel, akivel kapcsolatban mar kerdeztem eveset illetoen, jol halad. Sok magyarazkodassal, a hazon kivuli etkezesek elore tervezesevel, es igen, egy levellel, legalabb az ettermi etkezeseket sikerult sikeresebbe tenni. Mostmar viszont folyton a postat lesi.... HA HA HA.

Most kezdjuk az ovit, amin nem aggodom sokat, volt mar bolcsiben, es tudja hogy az anyu dolgozik, lesznek baratai es az anyu alvas utan jon vissza. Az on valaszai sokat segitenek, gyakran megnezem az uj dolgokat. Remelem nem fog bepisilni ejszaka ha bantja valami, mint sok gyerek, de ha megtortenik, majd kerek segitseget.

A legnagyobb gondom es felelmem is abbol adodik, hogy Isabel, aki februarban volt 3 eves, 109 centi magas es 19 kilo. Nem kover. De nagy! 4-6 evesknek valo ruhakat kell neki venni, es amit a totyogoknak arulnak amr nem jon ra. A legnagyobb gond, hogy jatszoteren es kozossegben mindig furan neznek rank. Eloszor is, a gyerek beszede elmaradott a tobbiekehez kepest. Ezt ugy ertem, hogy az angol szokincse kb 2/3-a egy atlagos gyerekenel. Viszont ugyanakkora szokinccsel rendelkezik magyarul, es meg a kisebb szokincsevel is haromszor jobban el tudja magyarazni mi jar a fejeben mint az atlagos egynyelvu haromeves. Mivel aki ranez elvarja hogy “olyan legyen” mint egy negy-oteves, csalodik benne, es ha kiveri a balhet mint egy rendes haromeves, ram neznek hogy mi a hleyzet. Isabel teljes joggal viselkedik ugy mint egy haromeves, mert az. De a kulvilag elvarasai nagy terhet raknak ra, es ezt erzi. Neha mar ki sem akar menni, hanem otthon akar maradni. Ezt hogyan lehet nekem elsosorban mint szulonek kezelni, es hogyan tudnam a gyereket tamogatni hogy ne veszitse el a kedvet a jatektol?

A masik kerdesem – ismet elore aggodom - az oviban valo varhato konfliktusokkal kapcsolatos. Amikor bekerult itt a bolcsibe novemberben, vissza lett teve a ketevesek koze emrt nem volt szobatiszta. Elozo lakhelyunkon a pedagogusok javaslatara mar augusztusban a haromevesek koe helyeztuk fel, mert ertelmi szintjenek sokkal megfelelobb volt a dolog, es az 1-2 evesek kozott csak unatkozott meg nem fejlodott. Ezzel 4 honap ot toltott a 3 evesek kozott –szamtanulas, betuk, rajzolas, stb. Mikor elkezdett jarni ide a ketvesek koze, mar elso heten kozolte hogy Isa buntetesben volt. Miert? Mert szaladgalt. A szin meg forma tanulasa nem kototte le, o mar sokkal elobbre jart. Es most is az lesz. Olvasni akar!!!!!!

Mennyire aggodjak emiatt? Meggondoljam hogy a 4 evesek koze adjam be inkabb? Vagy varjam ki kb egy honapig hogy mi lesz, es utana uljek le a vezetoseggel, ha a gyerek rohangal vagy sajat tevekenysegbe kezd? Mindene a gyerek tarsasag, es az ovodai renddel nincs problemaja. Csak a foglalkozasok alatt van vele gond. Ha tud tanacsot adni, vagy javasolna olvasnivalot, nagyon megkoszonnem.

Tisztelettel,

Muranyi Eszter

Válasz:

Kedves Eszter!

Köszönöm, hogy problémájával ismét hozzám fordult és nagy örömmel tölt el, hogy eddigi tanácsaim hasznosnak bizonyultak. Remélem, ez most is így lesz.
Valóban szép nagy "kislánya van", ám ez az "előny", mint gyermeke példája is mutatja, sokszor rosszul jön. Teljesen megértem Önt, az én kislányomnál is hasonló a helyzet. Még alig múlt 2 éves, de már fejlett 3 évesnek néz ki, így könnyen kapja a "kedves és jó szándékú" megjegyzéseket, hogy pl. még mindig pelenkás? Hogyan magyarázzam meg annak a kedves intrikusnak, megmagyarázzam-e egyáltalán, hogy még csak 2 éves, és bár utcára még felvesszük a pelust (természetesen!), otthon már gyönyörűen haladunk a szobatisztasággal? Szerintem igyekezzen elvonatkoztatni ezektől a megjegyzésektől, foglalkozni velük nem érdemes!
A kiemelkedő értelmi képességek tekintetében is hasonlóak a tapasztalataink. Bár nem tanítottam direkt módon, kislányom mégis megjegyezte és mondja pl. az összes színt a szivárvány összes árnyalatában (tehát bőven nem csak az alapszíneket), a kirakós formáit szín és alak szerint megnevezi (pl:rózsaszín négyzet, narancssárga kör ... stb. ) és még sorolhatnám. És mindezt 2 évesen! Mindemellett én nem aggódok a leendő óvodai tevékenységei miatt, a lehetséges unatkozás miatt, mert bízom a differenciált bánásmódban. Ennek figyelembevétele minden pedagógus feladata, bízzunk benne, hogy gyermekeink óvónői is szem előtt tarják majd. Ez azt jelenti, hogy munkájuk során megkülönböztetett figyelmet szentelnek majd akár a kiemelkedő képességű gyermekek fejlesztésére, akár a fejlődésben elmaradottak felzárkóztatására.
Amit ez ügyben feltétlenül tanácsolok: tanév elején feltétlenül hívja fel az óvónők figyelmét kislánya fejlettségi szintjére és kérje együttműködésüket a differenciált fejlesztésben.

Üdvözlettel: az Óvónő


Elõzõ

egyéb

Következõ

Elõzõ Következõ
Óvónõ válaszol
  Koraszülött gyermekem iskolába készül
  Nem akar pisilni az oviban
  Beszoktatás 5 hónapja?
  Nem akarok oviba menni!
  Sír, hogy hangosak a gyerekek
  Se bili, se vécé
  Nem szívesen ül a bilire
  Szobatiszta lesz tanévkezdésre?
  Verekszik, agresszív, rendbontó
  Teljes szobatisztaság: hogyan? Miként?
  Meggondolhatjuk-e magunkat?
  Nem akar szerepelni
  Könnyes beszoktatás
  Beszoktatás miatti megrázkódtatás
  Nem akar beszélni és a beszoktatás is nehezen megy
  Melyik kezével írjon?
  Eleven, fegyelmezetlen, a szabályokhoz nehezen alkalmazkodik
  Miért nem mondja, ha tudja?
  Ez így nem fog menni!
  Miért nem szól, ha pisilni kell?
  Nagydolog: nem is olyan nagy dolog
  Iskolaérettségi vizsgálat
  Kistesó érkezik: család vagy óvodakezdés?
  Kisfiam retteg a szakállas bácsitól!
  Diszlexia, diszgráfia: óvodásnál miért nem állapítják meg?
  Nehéz óvodai beszoktatás
  Szobatisztasági és beszoktatási nehézség: amikor a bajok csõstül jönnek
  Traumatizáló repülõs nyaralás
  Még az unokaöccsétõl is fél
  A barátaimat szeretem, az óvó nénit nem!