Így jellemezték Levélírónk gyermekének feladatvégzését az óvónõk, ám a Nevelési Tanácsadó szakvéleménye mást mond.
Gyermekem 6. évet töltötte be febr. 19-én. Egyéni képességei megfelelnek az iskolaérettségi feltételeknek, szakértõi tanácsot kértünk, ahol felmérték a készségeit-képességeit, megállapították hogy minden rendben van. Az óvónõik mégis + 1 év ovit javasolnak, azzal az indokkal , hogy a csoportban szerintük, a gyakorlatokat nem megfelelõ motivációval végzik. A gyermek könnyen teremt kapcsolatot felnõttel ,gyerekkel egyaránt, jól kommunikál idegenekkel is, nem lehet még ráfogi sem hogy introveltált lenne. Ön mit javasol? maradjon még egy évet vagy állaljuk az iskolakezdést, amit Õ is vár már nagyon
Válasz:
Kedves Levélíró!
Ha a Nevelési Tanácsadó szakvéleménye alapján egyértelmûen megállapítást nyert, hogy a gyermek iskolaérett, és a kisfiú is kedvvel, örömmel vágna bele a sulikezdésbe, akkor az elmondottak alapján nem látom okát az oviban maradásnak. A Nevelési Tanácsadó szakemberei (egyebek mellett) a feladatvégzés során tapasztalható motiváltságot is figyelik, így ha ezen szempontból kérdéses lenne az iskolaérettség, azt jelezték volna.
Mindemellett azért mégis azt javaslom, kellõ alapossággal gondolják át és mérlegeljék az óvónõk véleményét is, hogy vajon miért fogalmazódhatott meg bennük ez a kérdés. A probléma alapos mérlegelésével (szükség esetén további szakértõi véleményezéssel) elkerülhetõk a késõbbi esetleges kudarcok és boldog, sikerekkel teli iskolakezdésben reménykedhetnek.
Kívánom, így legyen!