Gyermeksziget
Játékos suliváró könyv rendelés ajándék pattogó óriás léggömbbel!
Kéztorna léggömbbel - íráselőkészítés
JSV kép
iskolába lépés
  Koraszülött gyermekem iskolába készül
  Meggondolhatjuk-e magunkat?
  Iskolaérettségi vizsgálat
  Diszlexia, diszgráfia: óvodásnál miért nem állapítják meg?
  Menjen vagy maradjon? A szülõk dilemmája az iskolakezdésrõl
  Iskolaérettség: a döntés joga csak az óvónõé?
  Hirtelen fordulat: mégiscsak küldjük suliba?
  Muszáj beíratnom az iskolába?
  Okos, ügyes, de zárkózott
  Sír, zokog, ha az iskolakezdés kerül szóba
Óvónõ válaszol
  VIDEÓK
  egészségvédelem
  óvodai napirend
  gyermeknevelés
  gyermeki félelmek
  ábrázoló tevékenység
  óvodán belüli feszültségek
  beszoktatás
  balkezesség
  válás a családban
  óvodai ünnepek
  óvodai tevékenységek
  gyermekirodalom
  szobatisztaság
  testvérek
  óvodai beíratás
  csoportösszetétel
  egyéb
  iskolába lépés
  beszédfejlõdés
Munka - Állás
  Babysitter
  Babysitter külföld
  Babysittert keres
  Babysittert keres külföld
  Pedagógus állást keres
  Pedagógusi állások
  Óvodapedagógusi állások
  Dajka állást keres
  Dajka állások
  Nyelvtanár állást keres
  Nyelvtanári állások
  Óraadó, korrepetáló munkát keres
  Óraadó, korrepetáló munkák
  Egyéb munkát keres
  Egyéb munkák
  Mielõtt babysittert választana...
  Hirdetési etikett
Az iskolaérettség feltételei
  Az iskolaérettség feltételei
Fejlesztőjátékok
  Játékos suliváró + ajándék pattogó óriás léggömb
  Őszi kupak lottó
  Trabi Gabi és Lurkó Ferkó - Mese és fejlesztés
  Kupak-tanács - az újrahasznosított fejlesztőjáték - Fejlesztőjátékok
  Suli nyitogató fejlesztőkártya újragondolva - Fejlesztőjátékok
  Forma lomtalanítás - Fejlesztőjátékok
  Suli-nyitogató fejlesztőkártya
  Tapintókártya - Fejlesztőjátékok
  Mi van a zsákban? - Fejlesztőjátékok
Alkoss velünk!
  Anyáknapja
  Húsvét
  Farsangi jelmezek
  Mikulás
  Karácsonyi ötletek
  Dekoráció
Mesék
  Kálmán iskolába megy - Kálmán kalandjai
  Vírus Ilus szinre lép - Kálmán kalandjai
  Kálmán és a védőöltözet - Kálmán kalandjai
  Széllel-bélelt szeretet mese - Kálmán kalandjai
  Gyere haza, Krampusz! - Kálmán kalandjai
  Csoki kaland - Kálmán kalandjai
  Foci vita - Kálmán kalandjai
Kapcsolat
  gyermeksziget@gyermeksziget.hu


Kérdezni szeretnék

Valóban kialakult a testséma? Az emberábrázolás jelentõsége (2013-01-15 18:13:38)

iskolába lépés

Levélírónk nagycsoportos gyermekénél iskolaérettségi vizsgálatot végeztek, ám az emberábrázolás tekintetében kétségek merültek fel az édesanyában. Mi van, ha csak egyszerûen megtanítják a gyereknek, mit hova és hogyan rajzoljon? Mikortól mondható, hogy ténylegesen kialakult a testséma?

Kérdezném, hogy az emberábrázolás az iskolaérettséget felmérõ tesztekben, a gyermek saját maga által felfedezett testrészek ábrázolását hívatott jellemezni avagy ha megmutatjuk mit és hogyan kell ábrázolni és az utánozni tudja akkor ennek eredménye a valós eredmény? Segítség nélkül mínusz 2 év. Ez jelentõs! Iskolaérettnek mondják, mit okozok ha visszatartom? Köszönettel:N.Zs.

Válasz:

A testséma, azaz vizuális (látási) - poszturális (testtartás, testhelyzet) testkép kialakulása sok tényezõtõl függ. A látási-mozgásos tapasztalatszerzés útján változatos módon, cselekvés közben (!) tudatosul benne testképe, azaz ténylegesen kialakul az ún. testséma. (t.i.: látja, érzi, mozgás és tapintás útján tudatosul benne testképe). Ez nem egyenlõ azzal, ha valaki megtanítja az emberi test lerajzolását. Ebben az esetben ugyanis csak a rajzolás mozdulatainak „bemagolásáról“ van szó, ami mögött nincs tényleges megtapasztalás, valós testkép. Ez abban pillanatban kiderül, mikor egy testséma vizsgálat során nem ismeri fel saját adott testrészeit, ill. nem tudja beazonosítani azokat. Nagycsoportban már nem csak a fõbb testrészeket, de a finomabb testrészeket is többé-kevésbé megkülönböztetik a gyerekek. Az emberábrázolás általában kétdimenziós (körvonalas) megjelenítésû és minden fõbb testrész arányosan, a többi testrészhez pontosan érintkezve válik láthatóvá. Az arányosság egyik kulcskérdése a fej-törzs aránya, azaz utóbbi legalább kétszer akkora legyen, mint az elõbbi. Természetesen most nem tudom Önnek minden részletre kiterjedõen felvázolni az emberábrázolás elemzését, csupán néhány szemponttal próbáltam szemléletessé tenni a lényegét. Összefoglalván: a testséma meglétérõl egyrészt az emberábrázolás árulkodik, másrészt a testséma konkrét vizsgálata. Ezek alapján behatárolható, hogy a testkép ténylegesen kialakult-e a gyermekben.
Ha az Ön gyermeke a szakértõi bizottság vizsgálata szerint iskolaérett, akkor ezt el kell fogadni. Ha azonban az óvónõk vizsgálata állapította meg mindezt és Ön nem ért egyet mindezzel, úgy kérheti a szakértõi bizottság objektív véleményét.

Üdvözlettel: az Óvónõ


<< 6 évesen ismét sír a szüleiért

iskolába lépés

Elrontott két feladatot. Mi lehet a gond? >>

<< Gyermeki félelmekElrontott két feladatot. Mi lehet a gond? >>
Óvónõ válaszol
  Koraszülött gyermekem iskolába készül
  Nem akar pisilni az oviban
  Beszoktatás 5 hónapja?
  Nem akarok oviba menni!
  Sír, hogy hangosak a gyerekek
  Se bili, se vécé
  Nem szívesen ül a bilire
  Szobatiszta lesz tanévkezdésre?
  Verekszik, agresszív, rendbontó
  Teljes szobatisztaság: hogyan? Miként?
  Meggondolhatjuk-e magunkat?
  Nem akar szerepelni
  Könnyes beszoktatás
  Beszoktatás miatti megrázkódtatás
  Nem akar beszélni és a beszoktatás is nehezen megy
  Melyik kezével írjon?
  Eleven, fegyelmezetlen, a szabályokhoz nehezen alkalmazkodik
  Miért nem mondja, ha tudja?
  Ez így nem fog menni!
  Miért nem szól, ha pisilni kell?
  Nagydolog: nem is olyan nagy dolog
  Iskolaérettségi vizsgálat
  Kistesó érkezik: család vagy óvodakezdés?
  Kisfiam retteg a szakállas bácsitól!
  Diszlexia, diszgráfia: óvodásnál miért nem állapítják meg?
  Nehéz óvodai beszoktatás
  Szobatisztasági és beszoktatási nehézség: amikor a bajok csõstül jönnek
  Traumatizáló repülõs nyaralás
  Még az unokaöccsétõl is fél
  A barátaimat szeretem, az óvó nénit nem!