Kedves Óvónõ!
Kislányom novemberben lesz 6 éves, nagycsoportos. Nagyon jó eszû, jó a logikája, szívesen dolgozik "feladatos füzet"-ekben mindaddig, amíg nem kell színezni. Megoldja pontosan a feladatokat, de színezni "utál" /mondja õ/. Rajzai is csak körvonalrajzok, bár ezeknek élénk a színhasználata, és jól megragadja a dolgok lényegét, bár az ábrázolása nem túl kidolgozott. Szinte csak skiccel.
Nem lesz ebbõl gondja az iskolában? Hiszen ott az elsõ idõszakban nagyon fontos szerepet tölt be a színezés, rengeteg feladatot kell így megoldani. És hogyan fejlesszem a finommozgásait?
Válaszát elõre is köszönöm!
Tisztelettel: Kné Éva
Válasz:
Kedves Éva!
Sok gyermek számára (pl. jómagam is így voltam annak idején) a színezés nem elég kreatív, alkotó tevékenység. "Felesleges utómunka", amely nélkül is nagyszerûen megállja a helyét a rajz, az ábra. A leendõ iskolai, kötelezõ színezõs feladatok nem engednek majd alternatívát a gyermek számára (t.i. ha van kedved, színezz), hanem a maradéktalan feladatmegoldásért járó jutalom (elismerés, jó jegyek) motiválni fogja a csemetét. Biztos vagyok benne, hogy abban a közegben, szituációban már õ is átértékeli magában, hogy itt már nem csak azt csináljuk, amihez kedvünk van, hanem amit a tanító néni elvár tõlünk. Ennek felismerése olyan szintû szociális érettséget feltételez (feladattudat, kötelességérzet), melynek hiányában nem beszélhetünk iskolaérett gyermekrõl.
Nyugodjon meg tehát, gyermeke minden bizonnyal képes lesz kellõen átállni az újdonsült iskolai kötelességekre, ill. ezekhez optimális módon alkalmazkodni.
Gyermeke finommozgás-koordinációjának indirekt és játékos fejlesztéséhez engedje meg, hogy saját könyvemet ajánljam: a "Játékos sulivárót". (A kiadvány többek között az Alexandra könyvesboltokban is kapható, de oldalunkon keresztül is megvásárolható.)