kedves ovono.
tudom, hogy így látatlanban igen nehéz válaszolni a kérdésekre, de ez az utolsó esélyem, hogy megtudjam, amit szeretnék.
gyermekemet egyedül nevelő édesanya vagyok. fiam rendkívül kreatívan rajzol, már az óvodában is megemlítették, de van egy kis gondom ezzel.
március végén lesz 4 éves, és ami aggaszt az az, hogy az embereknek nem rajzol se kezet, se lábat.
a fejet, a ruházatot aprólékosan kidolgozza, például már 3 éves korában rajzolt szempillát, szemöldököt, pupillát, hajat, göndört, egyeneset, hosszút, rövidet, de kezet meg lábakat nem. ha megkérdezem, h miért nem rajzolt, akkor minden szó nélkül rárajzolja, de magától sosem.
szellemi szintjét tekintve az óvónénik és szerintem is messze a korosztálya fölött van.
kérem segítsen!
köszönettel:
aggódó anyuka
Válasz:
Kedves Anyuka!
Az óvodáskori ábrázoló tevékenységre még erősen jellemző a tagolatlanság, gyakran előfordul például, hogy embert akar rajzolni, de csak fejet és lábakat rajzol. Ugyanezen az alapon az is előfordulhat, hogy fejet, ruhát igen, de karokat, lábakat még nem rajzol. Gyermekét valószínűleg sokkal mélyebben megragadták az arc, a ruházat érdekes, változatos részletei, mint a mindenkinél egyforma karok, lábak képe. Aggodalomra azonban semmi ok: a tapasztalok bővülésével, a megfigyelőképesség, az analitikus folyamatok fejlődésével az életkor előrehaladtával minden a helyére kerül majd. Sokat segíthet ebben szülő és pedagógus egyaránt a figyelem irányításával, az egész és rész viszonyainak felfedeztetésében. Sok sikert!