Gyermeksziget
Játékos suliváró könyv rendelés ajándék pattogó óriás léggömbbel!
Kéztorna léggömbbel - íráselőkészítés
JSV kép
ábrázoló tevékenység
  Mit csináljunk Mikulás napjaiban?
  Kevert dominancia, kézügyesség fejlesztés
  Mit barkácsolhatnánk?
  Fejjel lefelé rajzol
  Nem akar rajzolni!
  Nem szeret rajzolni
  Nem szeret rajzolni
  Szörnyû szörnyetegek
  Mit rajzoltál? ... Kukacot!
 
Óvónõ válaszol
  VIDEÓK
  egészségvédelem
  óvodai napirend
  gyermeknevelés
  gyermeki félelmek
  ábrázoló tevékenység
  óvodán belüli feszültségek
  beszoktatás
  balkezesség
  válás a családban
  óvodai ünnepek
  óvodai tevékenységek
  gyermekirodalom
  szobatisztaság
  testvérek
  óvodai beíratás
  csoportösszetétel
  egyéb
  iskolába lépés
  beszédfejlõdés
Munka - Állás
  Babysitter
  Babysitter külföld
  Babysittert keres
  Babysittert keres külföld
  Pedagógus állást keres
  Pedagógusi állások
  Óvodapedagógusi állások
  Dajka állást keres
  Dajka állások
  Nyelvtanár állást keres
  Nyelvtanári állások
  Óraadó, korrepetáló munkát keres
  Óraadó, korrepetáló munkák
  Egyéb munkát keres
  Egyéb munkák
  Mielõtt babysittert választana...
  Hirdetési etikett
Az iskolaérettség feltételei
  Az iskolaérettség feltételei
Fejlesztőjátékok
  Játékos suliváró + ajándék pattogó óriás léggömb
  Őszi kupak lottó
  Trabi Gabi és Lurkó Ferkó - Mese és fejlesztés
  Kupak-tanács - az újrahasznosított fejlesztőjáték - Fejlesztőjátékok
  Suli nyitogató fejlesztőkártya újragondolva - Fejlesztőjátékok
  Forma lomtalanítás - Fejlesztőjátékok
  Suli-nyitogató fejlesztőkártya
  Tapintókártya - Fejlesztőjátékok
  Mi van a zsákban? - Fejlesztőjátékok
Alkoss velünk!
  Anyáknapja
  Húsvét
  Farsangi jelmezek
  Mikulás
  Karácsonyi ötletek
  Dekoráció
Mesék
  Kálmán iskolába megy - Kálmán kalandjai
  Vírus Ilus szinre lép - Kálmán kalandjai
  Kálmán és a védőöltözet - Kálmán kalandjai
  Széllel-bélelt szeretet mese - Kálmán kalandjai
  Gyere haza, Krampusz! - Kálmán kalandjai
  Csoki kaland - Kálmán kalandjai
  Foci vita - Kálmán kalandjai
Kapcsolat
  gyermeksziget@gyermeksziget.hu


Kérdezni szeretnék

Kérdés: (2003-05-13 10:05:29)

Kisfiam 3,5 éves. Okos, értelmes, fantáziadús gyermek, nagyon szereti az óvodáját és óvónõit. Egy problémánk merül fel, nem szeret rajzolni. Otthon nem erõltetjük, de minden kitalálunk, hogy rajzolásra bírjuk. Vettem neki festékkészletet, szeret is festeni, de csak akkor érdekli, ha az asztalnál ott ülök mellette. Hiába sorakozik a sok zsírkréta, ceruza, csak velünk rajzoltat, õ nagyon ritkán rajzol. Az óvónõje szerint egyelõre nincs ebbõl probléma (az óvódában sem szeret rajzolni, pedig a rajzait - ha nagy ritkán rászánja magát - mindig kirakják a falra. Engem ez azért aggaszt, mert a barátnõm kisfia is ebben a helyzetben volt, most megy iskolába és emiatt, hogy nem szeretett és nem tudott rajzolni most nevelési tanácsadóba járnak, mer az óvónõje szerint dyslexiára hajlamos. Válaszát várva üdvözlöm: Nagyné B. Gabriella

Válasz:

Kedves Gabriella!
Bizony, fontos dolog, hogy egy óvodás gyermek sokat és örömmel rajzoljon, barkácsoljon.E tevékenységen keresztül a gyermek nem csak vizuális tapasztalatokat szerez, hanem a ceruzahasználattal fejlõdik az iskolai írás-olvasáshoz elengedhetetlen finommotorikája is.
Külön szeretném hangsúlyozni, hogy a vizuális eszközök használata nem csak a rajzolást, festést kell, hogy jelentse, hanem sokkal sokoldalúbb tevékenységekkel még változatosabbá, vonzóbbá lehet tenni az ábrázolást. Gondolok itt pl.: olyan játékeszközök saját kezûleg történõ elkészítésére, melyekkel a barkácsolást követõen valóban játszani lehet. E távolabbi cél folyamatosan motiválja a gyermeket az ábrázoló-barkácsoló tevékenységre.Az elkészítendõ játék mindig feleljen meg a kisfiú érdeklõdésének. Pl.: ha szeret katonásat játszani, készítsenek együtt papírvárat, papírkatonákat.Ha szereti az autókat, hajókat, készítsenek ilyeneket. A figurák megalkotásánál az olló, ceruza, ecset, festék használata szinte észrevétlenül történik. Közben a gyermek tapasztalatokat szerez a vizuális eszközök használatáról. Ezen keresztül elmúlik benne az az érzés, hogy nem tudja, mihez lehet kezdeni ezekkel az eszközökkel.
Eleinte fontosnak tartom, hogy kisfia felnõttel együtt szerezze meg az alapvetõ vizuális tapasztalatokat, késõbb, ha már tudja, hogy mivel mit lehet csinálni, egyedül is barkácsolhat, ábrázolhat.
Érdemes ezen felül olyan foglalkoztató füzeteket is beszerezni, amik szintén megfelelnek a gyermek érdeklõdésének.
Fontos, hogy az ábrázoló munka mindig változatos témájú és megfelelõen motiváló legyen.A tevékenység közben szerzett sikerélmények meghozzák kisfia kedvét is a késõbbi önálló munkához.


Elõzõ

ábrázoló tevékenység

Következõ

Elõzõ Következõ
Óvónõ válaszol
  Koraszülött gyermekem iskolába készül
  Nem akar pisilni az oviban
  Beszoktatás 5 hónapja?
  Nem akarok oviba menni!
  Sír, hogy hangosak a gyerekek
  Se bili, se vécé
  Nem szívesen ül a bilire
  Szobatiszta lesz tanévkezdésre?
  Verekszik, agresszív, rendbontó
  Teljes szobatisztaság: hogyan? Miként?
  Meggondolhatjuk-e magunkat?
  Nem akar szerepelni
  Könnyes beszoktatás
  Beszoktatás miatti megrázkódtatás
  Nem akar beszélni és a beszoktatás is nehezen megy
  Melyik kezével írjon?
  Eleven, fegyelmezetlen, a szabályokhoz nehezen alkalmazkodik
  Miért nem mondja, ha tudja?
  Ez így nem fog menni!
  Miért nem szól, ha pisilni kell?
  Nagydolog: nem is olyan nagy dolog
  Iskolaérettségi vizsgálat
  Kistesó érkezik: család vagy óvodakezdés?
  Kisfiam retteg a szakállas bácsitól!
  Diszlexia, diszgráfia: óvodásnál miért nem állapítják meg?
  Nehéz óvodai beszoktatás
  Szobatisztasági és beszoktatási nehézség: amikor a bajok csõstül jönnek
  Traumatizáló repülõs nyaralás
  Még az unokaöccsétõl is fél
  A barátaimat szeretem, az óvó nénit nem!