Gyermeksziget
Kéztorna léggömbbel - íráselőkészítés
Óvónõ válaszol
  VIDEÓK
  egészségvédelem
  óvodai napirend
  gyermeknevelés
  gyermeki félelmek
  ábrázoló tevékenység
  óvodán belüli feszültségek
  beszoktatás
  balkezesség
  válás a családban
  óvodai ünnepek
  óvodai tevékenységek
  gyermekirodalom
  szobatisztaság
  testvérek
  óvodai beíratás
  csoportösszetétel
  egyéb
  iskolába lépés
  beszédfejlõdés
Munka - Állás
  Babysitter
  Babysitter külföld
  Babysittert keres
  Babysittert keres külföld
  Pedagógus állást keres
  Pedagógusi állások
  Óvodapedagógusi állások
  Dajka állást keres
  Dajka állások
  Nyelvtanár állást keres
  Nyelvtanári állások
  Óraadó, korrepetáló munkát keres
  Óraadó, korrepetáló munkák
  Egyéb munkát keres
  Egyéb munkák
  Mielõtt babysittert választana...
  Hirdetési etikett
Az iskolaérettség feltételei
  Az iskolaérettség feltételei
Fejlesztőjátékok
  Őszi kupak lottó
  Trabi Gabi és Lurkó Ferkó - Mese és fejlesztés
  Kupak-tanács - az újrahasznosított fejlesztőjáték - Fejlesztőjátékok
  Suli nyitogató fejlesztőkártya újragondolva - Fejlesztőjátékok
  Forma lomtalanítás - Fejlesztőjátékok
  Suli-nyitogató fejlesztőkártya
  Tapintókártya - Fejlesztőjátékok
  Mi van a zsákban? - Fejlesztőjátékok
Alkoss velünk!
  Farsangi jelmezek
  Húsvét
  Anyáknapja
  Mikulás
  Karácsonyi ötletek
  Dekoráció
Mesék
  Kálmán iskolába megy - Kálmán kalandjai
  Vírus Ilus szinre lép - Kálmán kalandjai
  Kálmán és a védőöltözet - Kálmán kalandjai
  Széllel-bélelt szeretet mese - Kálmán kalandjai
  Gyere haza, Krampusz! - Kálmán kalandjai
  Csoki kaland - Kálmán kalandjai
  Foci vita - Kálmán kalandjai
Képeslap küldés
  Szemünk fénye
  Szeretet üzenet
  Bocsánat
  Ünnepek
  Anyák napi képeslap
  Mikulás képeslap
  Karácsonyi képeslap
  Újévi képeslap
  Valentin napi képeslap
  Húsvéti képeslap
  Tavaszi képeslap
  Vicces
Játékok
Játokok
Kapcsolat
  gyermeksziget@gyermeksziget.hu


ábrázoló tevékenység

Kérdezni szeretnék

Kérdés: (2006-08-22 15:31:30)

Kedves Óvonéni! Kislányom 3 és fél éves.Nagyon szeret rajzolni és nagyon szépen is rajzol.Már rajzpályázaton is volt díjazott,ahova én küldtem be a rajzát.Az oviban nem igazán foglalkoznak ilyen téren vele.Szeretném megkérdezni Öntől,hogyan lehetne fejleszteni rajztehetségét?Milyen könyvek,vagy bármi egyéb lenne erre a célra?Mit tudna javasolni Ön?Válaszát előre is köszönöm.Pintérné V.Zsuzsa

Válasz >>>


Kérdés: (2006-02-09 13:08:29)

kedves ovono.
tudom, hogy így látatlanban igen nehéz válaszolni a kérdésekre, de ez az utolsó esélyem, hogy megtudjam, amit szeretnék.
gyermekemet egyedül nevelő édesanya vagyok. fiam rendkívül kreatívan rajzol, már az óvodában is megemlítették, de van egy kis gondom ezzel.
március végén lesz 4 éves, és ami aggaszt az az, hogy az embereknek nem rajzol se kezet, se lábat.
a fejet, a ruházatot aprólékosan kidolgozza, például már 3 éves korában rajzolt szempillát, szemöldököt, pupillát, hajat, göndört, egyeneset, hosszút, rövidet, de kezet meg lábakat nem. ha megkérdezem, h miért nem rajzolt, akkor minden szó nélkül rárajzolja, de magától sosem.
szellemi szintjét tekintve az óvónénik és szerintem is messze a korosztálya fölött van.
kérem segítsen!
köszönettel:

aggódó anyuka

Válasz >>>


Kérdés: (2006-01-22 13:54:24)

Kedves Óvónő!

Kisfiam ősszel volt 5 éves, most középsős, tehát nagyon sok időnk van még az iskoláig. A gondom az, hogy az óvódában jelezték, hogy nagyon sokat kellene színeznie, mert nagyon rossz a ceruzafogása. Azóta próbálom rávenni, de nem akarja. Rengeteg feladatos füzetet vettem neki, szívesen nézegeti is őket, megbeszéljük, szépen elmondja a különböző megoldásokat, de egyszerűen nem hajlandó színezni. Erőltetni nem merem, nem akarok az iskolával se példálózni, mert nem szeretném vele idő előtt megutáltatni, de valahogy csak rá kellene venni, hogy ha nem is mindennap, de azért néha egy-egy rajzot kiszínezzen. Azt mondta, hogy "Utálom úgy fogni a ceruzát, ahogy kell." Arra gondoltam, hogy egy kis ideig nem nyúzom itthon ezzel a dologgal, elég az, amit az oviban színez, és majd pár hét múlva megint elővesszük a témát. Csak azt nem tudom, hogyan vezessem rá arra, hogyan kell "jól" fogni a ceruzát (tényleg borzalmasan áll a kezében, de én ezt nem mondtam neki), hogy ne vegyem el a kedvét a színezéstől. Köszönöm: Erika

Válasz >>>


Kérdés: (2005-05-14 18:32:09)

Kedves Óvón?!
Bátyám ötéves kislánya hiába fog papírt és ceruzát, hiába rajzol, nem kerekedik bel?le "semmi". Sokat foglalkoznak vele, együtt rajzolnak, de nem alakulnak semmiféle alakok, formák. A firkarajzok jellemz?ek még mindig, és megnevezi azokat, ahogyan a kisebbek. Ha valamit sikerül neki lerajzolni, azután, hogy együtt begyakorolták a vonalvezetést, 2 óra múlva már minden motorika elveszik a kis kezéb?l, nem emlékszik rá. Magatartási, fejl?dési gondok nincsenek. Id?ben beszélt, szókincse korának megfelel?, id?ben, óvoda el?tt lett szobatiszta. Igaz, óvodába kerülése idején született kishúga, és akkor némi viselkedés - és figyelemzavar alakult ki nála, de mivel az új testvér érketzését helyesen kezelték a szül?k, így ez elmúlt. A kislány értelmes, gyorsan tanul,logikusan gondolkodik, szeret énekelni. Az egyedüli gond a rajzolás. Testvérem attól tart, hogy iskolában gond lesz az írással. Hogy segítsünk a picinek?
Köszönettel:
Nagy Kaszap Ditta

Válasz >>>


Kérdés: (2004-09-13 22:09:59)

Kedves Óvónõ!
Kislányom novemberben lesz 6 éves, nagycsoportos. Nagyon jó eszû, jó a logikája, szívesen dolgozik "feladatos füzet"-ekben mindaddig, amíg nem kell színezni. Megoldja pontosan a feladatokat, de színezni "utál" /mondja õ/. Rajzai is csak körvonalrajzok, bár ezeknek élénk a színhasználata, és jól megragadja a dolgok lényegét, bár az ábrázolása nem túl kidolgozott. Szinte csak skiccel.
Nem lesz ebbõl gondja az iskolában? Hiszen ott az elsõ idõszakban nagyon fontos szerepet tölt be a színezés, rengeteg feladatot kell így megoldani. És hogyan fejlesszem a finommozgásait?
Válaszát elõre is köszönöm!
Tisztelettel: Kné Éva

Válasz >>>


Kérdés: (2004-01-07 13:59:01)

Kedves Ovonõ
Kisfiam idén kezdi az iskolát 7 évesen. A gyermek balkezes amit én teljesen elfogadtam, igaz néha a jobb kezét is használja. Már most szépen olvas és számol fejben (amirõl megoszlanak a jó és rossz vélemények), viszont soha nem szeretett rajzolni, nem szereti a színeket használni, pedig ez irányban is sokat foglalkoztam vele, de soha nem kényszerítettem. Az írás tanulása miatt aggódom nála.
Van még egy problémánk. Egy éve meghalt a nagymama, akihez nagyon közel állt a kisfiam. Azóta gyakran emlegeti a halált(gyakran kérdezi hogy mi a szülei is meghalunk egyszer?), és nagyon agreszív lett. Türelmesek voltunk és vagyunk vele, de már annyira elszemtelenedett(úgymond:elkapattuk), hogy néha nem lehet vele bírni.
Henrietta

Válasz >>>


Kérdés: (2003-08-02 19:20:23)

Kedves Óvónéni!

A minap egyik ismerõsõmmel beszélgetve, azt hallottam, hogy ha egy kisgyerek nem szeret ceruzával rajzolni az baj, mert majd az iskolában gondot fog okozni. Kislányom 4 éves, és inkább a filctollat valamint a festéket részesíti elõnyben a ceruzával szemben. Festeni nagyon szép dolgokat tud, a filctollal nem bánik olyan ügyesen. Valóban gondot okozhat ez majd a késõbbiekben?

Köszönettel
Marianna

Válasz >>>


Kérdés: (2003-05-13 12:05:29)

Kedves ovó néni!
Azzal a problémával fordulok önhöz tanácsért,hogy a kisfiam,aki most múlott februárban 4 éves,egyáltalán nem rajzol,már mindent vettem neki,festéket,különbözõ fejlesztõt,de semmi!Még pálcikaembert sem tud rajzolni,nagyon fejletlen a kézügyessége!Nem lehet ,hogy ebbõl késõbb hátrány származik?
Válaszát elõre is köszönöm!

Válasz >>>


Kérdés: (2003-05-13 12:05:29)

Már egy ideje furdalja az oldalamat a kiváncsiság hogy mit jelenthet 4 éves kisfiam emberábrázolása. Remélem, ha nem is pontos, de körülbelüli magyarázatot kaphatok. A következö képpen rajzol le egy embert: fej, mindkét oldalról két-két kéz, aztán következnek a lábak. Nem rajzol hasát. mikor megkérdezem hogy mért van két keze minden oldalon, azt mondja hogy az a szárnya. Egyébként inkább csak firkákat rajzol, általában minden vonalat összeköt.betüket viszont nagyon ügyesen irja két éves kora óta. Ha épp rájön szeret rajzolni, festeni és ollózni.
Szeretném még megkérdezni hogy ha elküldenék egy rajzot e-mailben lenne e lehetöség részletesebb elemzésre? Elöre is köszönöm! Enikö B.

Válasz >>>


Kérdés: (2003-05-13 12:05:29)

Kisfiam 3,5 éves. Okos, értelmes, fantáziadús gyermek, nagyon szereti az óvodáját és óvónõit. Egy problémánk merül fel, nem szeret rajzolni. Otthon nem erõltetjük, de minden kitalálunk, hogy rajzolásra bírjuk. Vettem neki festékkészletet, szeret is festeni, de csak akkor érdekli, ha az asztalnál ott ülök mellette. Hiába sorakozik a sok zsírkréta, ceruza, csak velünk rajzoltat, õ nagyon ritkán rajzol. Az óvónõje szerint egyelõre nincs ebbõl probléma (az óvódában sem szeret rajzolni, pedig a rajzait - ha nagy ritkán rászánja magát - mindig kirakják a falra. Engem ez azért aggaszt, mert a barátnõm kisfia is ebben a helyzetben volt, most megy iskolába és emiatt, hogy nem szeretett és nem tudott rajzolni most nevelési tanácsadóba járnak, mer az óvónõje szerint dyslexiára hajlamos. Válaszát várva üdvözlöm: Nagyné B. Gabriella

Válasz >>>


Következõ 10 ábrázoló tevékenység

 

Tokaji II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola
(Borsod-Abaúj-Zemplén megye)

Bajcsy Zs. E. u. 7-9., 3910 Tokaj

Intézmény típusa: Állami fenntartású Általános Iskola

- Szőnyi István Általános Iskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény és Napraforgó Óvoda Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény
(Pest megye)

- Kozma Ferenc Általános Iskola
(Fejér megye)

- Hallássérültek Óvodája, Általános Iskolája, Szakiskolája, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye és Kollégiuma OM azonosíto:
(Budapesti iskolák)

- Felmentés óvodába járás alól
(Közérdekű információk az óvodai beiratkozásról)

 

Talentum Református Tehetséggondozó Általános Iskola és Óvoda és Alapfokú Művészeti Iskola
(Borsod-Abaúj-Zemplén megye)

Fő út 106., 3894 Göncruszka

Intézmény típusa: Alapítványi, egyházi vagy egyéb fenntartású intézmény

- Andor Ilona Ének-Zenei Általános és Alapfokú Művészeti Baptista Iskola
(Budapesti iskolák)

- Feszty Árpád Általános Iskola
(Komárom-Esztergom megye)

- Fáy András Református Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
(Pest megye)

- Újlak Utcai Általános, Német Nemzetiségi és Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Iskola
(Budapesti iskolák)




KIEMELT HIRDETÉS
  Mustármag Óvoda
(Pedagógus állást keres)
Albertirsa
0
bértábla alapján, de azt kiegészítve
  Apró Talpak Családi Bölcsőde
(Dajka állást kínál)
Budapest
Csecsemő- és kisgyermekgondozó
megegyezés szerint
  Apró Talpak Családi Bölcsőde
(Egyéb munkát kínál)
Budapest

megegyezés szerint
  Apró Talpak Óvoda
(Egyéb munkát kínál)
Budapest

megegyezés szerint
  Apró Talpak Óvda
(Pedagógusi állást kínál)
Budapest
Dajka
Megegyezés szerint
Óvónõ válaszol
  Verekszik, agresszív, rendbontó
  Teljes szobatisztaság: hogyan? Miként?
  Meggondolhatjuk-e magunkat?
  Nem akar szerepelni
  Könnyes beszoktatás
  Beszoktatás miatti megrázkódtatás
  Nem akar beszélni és a beszoktatás is nehezen megy
  Melyik kezével írjon?
  Eleven, fegyelmezetlen, a szabályokhoz nehezen alkalmazkodik
  Miért nem mondja, ha tudja?
  Ez így nem fog menni!
  Miért nem szól, ha pisilni kell?
  Nagydolog: nem is olyan nagy dolog
  Iskolaérettségi vizsgálat
  Kistesó érkezik: család vagy óvodakezdés?
  Kisfiam retteg a szakállas bácsitól!
  Diszlexia, diszgráfia: óvodásnál miért nem állapítják meg?
  Nehéz óvodai beszoktatás
  Szobatisztasági és beszoktatási nehézség: amikor a bajok csõstül jönnek
  Traumatizáló repülõs nyaralás
  Még az unokaöccsétõl is fél
  A barátaimat szeretem, az óvó nénit nem!
  Beszoktatás: a gyerek nem érett az óvodára?
  Menjen vagy maradjon? A szülõk dilemmája az iskolakezdésrõl
  Szeretem az ovit és szeretem a kistesómat!
  Iskolaérettség: a döntés joga csak az óvónõé?
  Hirtelen fordulat: mégiscsak küldjük suliba?
  Fékevesztett feszültségek
  Muszáj beíratnom az iskolába?
  Retteg a zajoktól