Levélírónk 3 éves kislánya mindkét kezét egyformán használja: étkezésnél, rajzolásnál és egyéb „kezes“ tevékenységeknél kettõt kér az eszközökbõl és egyszerre, egymással párhuzamosan használja õket.
A három éves kislányom mindkét kezét használja, bár változóan.
Étkezésnél mindig cserélgeti a kezében az evõeszközt, rajzoláskor viszont mindkét kezébe vesz egy-egy zsírkrétát, illetve mindkettõt használja is, általában két külömbözõ lapon.
Bal kézzel karikákat rajzol, közel egymáshoz (olyan mint a szõlõfürt) míg jobb kézzel széles mozdulatokkal satíroz.
A jobb kezére mindig "bedühödik". Amit rajzol, összegyûri, miközben veszekedik magával.
Amúgy a legtöbb dologból kettõt kér. Ha megkapja, akkor mindkét kezében tartja. A csokiszeletet is kettétöri.
Van hogy evõeszközbõl is kettõt kér, például a leveshez kér kanalat és villát. Ilyenkor a bal kezében tartja a kanalat és eszi a levest, míg a jobb kezében lévõ villával "halászik": kiszedi a zöldséget, vagy ami épp a tartalmat adja.
Rendesen a mániája, hogy mindkét kezében legyen valami amivel foglalatoskodik. Ha nem jön össze (csak egy kekszet kap, vagy nem találja a ceruzáit) akkor jön és veszekedik velem, hogy: anya nézd (mutatja az üres, általában a jobb, kezét) nem jó, üres, nem jó! Kérek másik: kekszet, ceruzát, virágot, kavicsot stb.
Észre sem vettem, de már automatikusan kettõt adok neki mindenbõl. A nagyija jegyezte meg, hogy ez így nem biztos, hogy jó.
Válasz:
Amennyiben semmi jelét nem látja annak, hogy kislányánál melyik kéz lehet a domináns, úgy 4 éves kora körül érdemes neurológus szakember véleményét is kikérni.Õ szakavatott módon el tudja dönteni, melyik kéz a dominánsabb, így vélhetõen iskolába lépéskor már nem lesz kérdés, melyik kezével fog írni.