|
óvodai tevékenységek
Kérdezni szeretnék
Jó napot kívánok!
Kisfiam 6 éves szeptemberben kezdi az iskolát az oviban alig mozognak, nincs torna az udvarra ritkán mennek ki (tavaly 5 hét alatt kétszer!!!!). Vegyes csoportba jár a 3 éves testvérével együtt, 3 nagycsoportos van és foglalkozás egyáltalán nincs. Általános iskolai tanár vagyok és tanító szerintem ez így nincs rendben, ma televíziót néztek, tegnap 9-tõl 11-ig gyurmáztak de nem együtt az óvónõvel. Mit tegyek? Hogyan oldjam meg hiszen ott a kisebbik gyerek és velem is kitolhatnak hiszen pedagógusok vagyunk terjeszthetnek rólam dolgokat ha bosszút akarnak állni.Ja és a nagyobbik gyerek iskolai beíratásánál is árthatnak ha megharagítom õket.Már alig szólnak hozzám amióta felajánlottam segítségemet: a foglalkozásokhoz fénymásolok anyagot szívesen -mondtam.
Dalokat , verseket , meséket nem tanulnak, sehova nem viszik õket pl. bábszínház stb.
Mit tegyek???
Válaszát elõre is köszönöm
Egy elkeseredett édesanya és tanárnõ
Válasz >>>
Tisztelt Óvónõ!
Kisfiunk (aki egyben 3. gyermekünk) áprilisban tölti a 4. életévét. Aranyos, szeretetreméltó és szeretetéhes gyermek, aki soha nem volt távol tõlem. Egyetlen problémám van vele kapcsolatban, hogy rendkívül akaratos, így ha megkérem valamire, vagy megcsinálja vagy sem. Az óvodában, sõt elõtte a bölcsödében is jelezték ezt a problémát, illetve azt, hogy semmilyen közösségi tevékenységben nem hajlandó részt venni. Mind a mai napig nem tornázik az oviban, nem rajzol, mert az úgy sem megy neki, és a játékon kívül nem hajlandó részt venni semmiben. Otthon idõnként sikerül bevonnom a kisebb munkákba, amiket ügyesen megcsinál, és ezért mindig megdicsérem. De bennem van a félelem, hogy ez a viselkedése állandósul, és késõbb sem lesz hajlandó a feladatokat elvégezni. Ezt csak azért vetem fel, mert a legidõsebb fiam is így kezdte az óvodában, és folytatta aztán az iskolában is, ahol megállapították róla, hogy nincs kialakult feladattudata és nem elég önálló szociálisan. Hogy tudnám ezekre rávenni a gyereket, ha ilyen mereven elzárkózik minden elõl?
Köszönettel: Majorosné Bea
Válasz >>>
Tiszelt Óvónõ!
A következõ dologgal kapcsolatban szeretném kikérni a véleményét:
Két kisfiú aggódó édesanyja vagyok. Az egyik 5 éves múlt, a másik 4 éves lesz. Ugyanabba a csoportba járnak. A két fiú nagyon különbözik egymástól. A nagyobbik fiamnak van egy kis megkésett beszédfejlõdése, egyébként nagyon barátkozó, születésétõl kezdve mindenki felé nyit. Már akkor is egyfolytában csacsogott babanyelven, amikor még egy szót sem tudott kimondani. Egészséges, erõs immunrendszerrel. Nagy a mozgásigénye, alkatilag is igényli ezt. A kisebbik fiam csöndes, visszahúzódó, de nagyon korán elkezdett beszélni, 3 éves sem volt, amikor már az "R" hangot is szépen ejtette. Neki is nagy a mozgásigénye, de közel nem annyira, mint a nagyobbik fiamnak. Imádják mindketten a gyerekeket, a társaságot, ezért nagy volt az öröm, amikor oviba kerültek. Most pedig óriási dilemmában vagyok 1-2 év eltelte után. Azt látom, hogy az oviban szinte semmit sem tanulnak. Torna helyett sokszor csak kihajtják õket az udvarra, pedig tisztában vagyok azzal, hogy ebben a korban az irányított mozgású tornára nagyon nagy szükségük lenne. Ahelyett, hogy elvinnék õket a természetbe, inkább kölyökparkba viszik õket, mert ott beterelik a gyerekeket, és nem kell velük foglalkozni, jól elvannak. Az egész óvodai élettel kapcsolatban az az érzésem, hogy a gyerekek csak elvannak. Ebben az évben mér 4x ültettek valamit (füvet, babot...) Kissé ötletszegénynek tartom. A fiaim annyit fejlõdnek, amit itthon tanulnak. Mondókák tanulása olykor elõfordul az oviban, de az is nagyon hányaveti módon. Az anyák napi mûsorban az idõsebb és fiatalab gyerekek együtt kántálnak el egy-két verset-dalt. Csak azt látom, hogy amíg nagyobbak sietve nagy hanggal elmondják, addig a kicsik nem tudnak lépést tartani, és vagy megpróbálnak 1-2 szót közbetûzni, vagy úgy érzik, nem tudnak lépést tartani a nagyokkal, és az egész ünnepséget csendben végig állják. Láttam más oviban, hogy meg lehet ezt máshogy is csinálni. Minden gyerek képes 1 sort önállóan elmondani, és nagyobb sikerélményt nyújt neki azt elõadni, mint azon görcsölni, hogy megpróbálja az idõseket túlüvölteni, vagy éppen együtt hadarni velük. Nem vagyok akadékoskodó, de nagyon örülnék neki, ha egy szakember, mint Ön, tanácsot adna, hogy rémeket látok, vagy valóban sürgõsen át kell õket iratnom másik oviba? Most arra panaszkodott az óvónõ, hogy a kisebbik fiam nem üli végig a meséléseket. Tudni kell róla, hogy itthon képes vagyok lekötni, tehát csak arra tudok gondolni, hogy a gyerek számára érdektelenek a foglalkozások. Sok a beszédhibás, az agresszív gyerek. Most pedig már ott tartunk, hogy a higiéniával is gond van, mert mindkét fiam (valószínûleg a pisils közben) elkapott egy fertõzést. Ezt nem részletezem. Nem jártunk sehol, ahol elkaphatták volna, itthon pedig én ügyelek arra, hogy ilyen gond ne legyen.
Kérem mindenképpen válaszoljon. Ha valóban óvodát kell váltanunk, hogyan tudom elintézni, ugyanis a kerületben nagy a túljelentkezés, és mivel a srácoknak már van helyük, van esélyem az oviváltásra?
Köszönöm megtisztelõ figyelmét!
Egy aggódó anyuka
Válasz >>>
Tisztelt Óvónõ!Mi a véleménye arról,hogy van egy 6 éves gyermekekbõl álló nagycsoport,és kétféle nézetet valló óvónõ./egyik fiatal, a másik nyugdíj elõtt álló./Az egyik probléma köztük, az alvásidõ eltöltése,/aludjanak,vagy ne aludjanak a gyerekek?/kell-e aludni egy iskolába készülõ gyermeknek, vagy sem?A szülõk egy része nem hajlandó elfogadni azt,hogy az idõsebb óvónõ nél aludni kell./nála általában mindenki alszik, a másik óvónõnél, mivel õ engedékenyebb,mem kell aludni/Ebbõl konfliktus is adódik ,szülõ-óvónõ között.Várom válaszát.
Válasz >>>
Kérdés: (2005-08-20 10:06:41)
Kedves Óvónő!
Kiváncsian kérdezem,hogy az oviban az egyes korosztályok egy adott hét alatt milyen és mennyi foglalkozáson vesznek részt(pl.1 matematika,2 ábrázolás...),és azok mely korosztályoknál kötöttek,és mely korosztályoknál kötetlenek.
Köszönöm!
Válasz >>>
Kérdés: (2005-03-23 13:06:32)
Kedves Óvónéni!
Kislányom 5 éves,középsõs. 2 éves kora óta soha nem alszik délután, bár igen korán kel, ám este 7.30-kor magátol megy aludni. A csoportba ahová jár a délutáni pihenõ idõben folyamatosan feküdniük kell nem kelhetnek fel, ha mégis felül a matracán rögtön rászólnak,hogy feküdjön le. A plüss állatláját amivel itthon alszik magával viszi, csak alvásidõben van nála ám nem nézik jö szemmel, meg is mondták, hogy nincs szüksége rá (foglalkozás vagy játékidõben egyébként sem engedik bevinni).
A másik problémánk, hogy nagyon válogatós. A fõzelékeket, paradicsomos, lekváros, burgonyás, zöldséges ételeket nem szereti és még jó néhány dolgot. A gyermekorvosunk azt mondta próbáljunk meg megkóstóltatni vele ezeket az ételeket, de ha nem eszi meg nem baj. Mi ezt így is csináltuk eddig is, kapott mást enni.pl ha a fõzelék nem nyert tettszést megette külön a hozzá való húst kenyérrel. Teljesen jól fejlõdik, erõs, ritkán beteg, itthon nincs gond az evéssel. Az oviban a fõzelék kötelezõ, belerakják a husit, ha kap!, mert van hogy nem is adnak neki, mert azt mondja -nem kérem. De a fõzeléket sem kérte! azt persze nem kérdezték meg, hogy kéri-e. Nem tudom mit csináljak, már nem akar oviba menni. Próbáltam megbeszélni, hogy viszek neki külön enni, de nem partnerek ebben.
Az óvónõk szerint, azért nem eszik, mert hazaviszem ebéd után, haggyam ottaludni hátha akkor enni fog. Hallgattam rájuk most éppen ezt próbáljuk ki, de sajnos semmi eredménye. Ráadásul most nekem van lelkiismeret furdalásom, mert most ott éhezik az oviban, mikor itthon ehetne.
Mit tegyek? Vigyem másik oviba? Vagy mit csináljak?
Válasz >>>
Kérdés: (2003-05-13 10:05:29)
5 éves kislányom vegyes korcsoportos óvodába jár. A nagycsoportosokkal külön foglalkozás nincs, a többiekkel is csak ú.n.tevékenységszervezés, ami azt jelenti, ha van kedve az elfoglaltsághoz akkor hozzákezd, ha nincs akkor nem. Azt hirdetik a gyereknek belülrõl kell fakadnia az érdeklõdésnek. A múltkori nyílt napon bementem az oviba éppen kifújt tojásból készítettek húsvéti csibét.Az asztal körül a gyerekek tömve voltak, a lányom a másik asztalnál rajzolgatott.Kérdeztem az egyik óvónõtõl miért nem készíti a lányom is a csibét. A válasz:nem volt hozzá kedve. Odamentem a lányomhoz is és tõle is megkérdeztem ugyanezt.Az õ válasza érthetõbb volt: mert nem fértem az asztalhoz.Odavezettem az asztalhoz és egy kis helyet kerítettem neki,de akkor nem volt aki megmutatta volna neki hogyan kell elkészíteni.Többször kérte az óvónõ segítségét, de mintha megsem hallották volna.Ezután körbe ülték a szõnyegen az óvónõt és igaz állításokat kellett mondani az mehetett öltözködni. Mivel lányom tudta , hogy tavasz van, sõt, azt is, hogy április és milyen nap, spontán kimondta, de ezt figyelmen kívül hagyta az óvónõ, mire egy másik gyereket felszólított, aki elismételte a lányom által mondottakat, igaz õ jelentkezett.Ezután kislányom végig jelentkezett mert volt még egy-két tippje az igaz állításokra, de az óvónõ a végére hagyta,mire szegény gyerek nem tudott mit mondani. Erre az óvónõ megkérdezte milyen névnap van, amit természetesen nem tudott megmondani.Teljesen felháborodtam. Azért is félek, mert szeptembertõl ketten lesznek nagycsoportosok, és nem kapják meg a megfelelõ felkészítést az iskolára. Mondokát, versikét alig tanulnak, a kis "mûalkotások" is eltûntek.
Válasz >>>
|
|